|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

צניחת האמון בערוץ המקוון

07/02/2007  |     |   מאמרים   |   תגובות

   רשימות קודמות
  יותר השקעה במוזיקה סלולארית
  מהפכת התקשורת

RSA, חטיבת האבטחה של EMC, פרסמה את ממצאי הסקר השנתי הרביעי שלה בנושא הונאות בנקאות מקוונות. הסקר המקוון נערך בדצמבר 2006 והשתתפו בו 1,678 מבוגרים משמונה מדינות ברחבי העולם.

התוצאות העיקריות של הסקר:

• 91% מבעלי החשבונות ענו שהם מוכנים להתחיל להשתמש בשיטת זיהוי חדשה, מחמירה יותר משיטת "שם משתמש וסיסמה", אם הבנקים שלהם יחליטו להציע אבטחה קפדנית יותר.

• 73% דיווחו שהיו רוצים שהמוסד הבנקאי שלהם ישתמש בזיהוי מבוסס סיכונים.

• 69% סבורים כי המוסדות הפיננסיים צריכים להחליף את שיטת ה"שם משתמש וסיסמה" בשיטת זיהוי מחמירה יותר עבור פעולות בנקאות מקוונות.

• 58% מאמינים שהמוסדות הפיננסיים צריכים להשתמש בזיהוי מחמיר יותר עבור בנקאות באמצעות הטלפון.

• 82% היו מעוניינים שהבנקים שלהם יפקחו על פעולות בנקאות מקוונות וטלפוניות ויחפשו אחר סימנים לפעילויות או להתנהגויות חריגות - בדומה לאופן שבו מפקחים היום על פעולות בכרטיסי אשראי.

• מוסדות פיננסיים רבים התחילו כבר את המעבר לשיטות זיהוי מחמירות יותר במהלך השנה האחרונה, אך רק 39% מבעלי החשבונות מודעים לכך.

• פחות מ-70% מהמשיבים בבריטניה (69%) ובאוסטרליה (65%) טענו שהם מכירים את המונח "פישינג", לעומת 83% מהמשיבים בארה"ב.

בנוסף, האמון בערוץ המקוון ממשיך לצנוח. 82% מבעלי החשבונות אמרו כי הסבירות שישיבו להודעות דואר אלקטרוני מהבנק שלהם היא נמוכה ביותר, בגלל תרמיות מסוג פישינג - זאת בהשוואה ל-79% ב-2005 ול-70% ב-2004 - ויותר ממחציתם אמרו שהסבירות שיירשמו לשירותי בנקאות מקוונת או ישתמשו בהם היא נמוכה ביותר, מאותה סיבה. בנוסף, 44% מבעלי החשבונות דיווחו שבמהלך השישה חודשים האחרונים גבר החשש שלהם מסוגים נוספים של תקיפות (מלבד פישינג), כמו סוסים טרויאנים ו-keyloggers .

"2006 הייתה שנה עתירת אירועים עבור מוסדות פיננסיים במונחים של שיפור האבטחה בפעילות בנקאית מקוונת. הסקר שלנו מוכיח שהשוק נע בכיוון הנכון, עם יותר מ-90% מהלקוחות שמוכנים להשתמש באבטחה מחמירה יותר כשזו תיפרס, וזה משהו שהבנקים ייקחו בחשבון כשיחליטו להרחיב את העסקים שלהם", אמר כריסטופר יאנג, סגן נשיא ומנכ"ל הפתרונות הצרכניים ב-RSA. "אנו צופים ש-2007 תביא עמה אמצעים חדשים לאבטחת הבנקאות המקוונת, גם אם זה קורה בנוף שבו האיומים המתפתחים מניעים את הצורך בהגנה נוספת בערוצים מרוחקים אחרים - עם התמקדות בבנקאות באמצעות הטלפון".

כאשר נשאלו על דעותיהם באשר לזיהוי משתמשים בפעילויות בנקאות מקוונות, 69% מהמשיבים אמרו כי הם חשים שהבנקים צריכים להשתמש באמצעים מחמירים יותר מהשיטה הבסיסית והישנה של שם משתמש וסיסמה; יותר ממחצית (58%) רוצים שהבנקים ישפרו את שיטות הזיהוי גם בבנקאות באמצעות הטלפון. יתרה מזו, 91% מבעלי החשבונות דיווחו כי יהיו מוכנים להתחיל להשתמש בשיטת זיהוי חדשה, מחמירה יותר מהשיטה הסטנדרטית של שם משתמש וסיסמה, אם הבנק שלהם יחליט להציע אבטחה קפדנית יותר; 43% אמרו שבמצב כזה תהיה להם נכונות גבוהה להירשם לשירות ואף יעשו זאת מיוזמתם, ו-48% אמרו שתהיה להם נכונות מסוימת להירשם אם יהיה להם זמן ואם ההרשמה תהיה כרוכה בתהליך פשוט לביצוע.

מרבית הצרכנים אינם מודעים לאמצעי אבטחה נוספים שכבר נמצאים בשימוש

אבל הדעות חלוקות כאשר דנים בשיטה המועדפת לזיהוי משתמשים כאשר הצגנו למשתתפי הסקר כמה שיטות אפשריות לזיהוי, ביניהן כרטיסי חומרה חכמים (tokens), תמונות בהתאמה אישית, וזיהוי מבוסס סיכונים, מרבית המשיבים (73%) אמרו שהיו רוצים שהמוסדות הפיננסיים שלהם ישתמשו בזיהוי מבוסס סיכונים. זיהוי מבוסס סיכונים כרוך בפעולות המתבצעות מאחורי הקלעים לניתוח זהותו של המשתמש על בסיס גורמי סיכון הכוללים מיקום ההתחברות, כתובת IP ופרופיל התנהגות המשתמש - שאליהם ניתן לצרף שכבת אבטחה נוספת של שיחות טלפון "מחוץ לפס" או שאלות סודיות כאשר מדובר בעסקות בעלות סיכון גבוה. זיהוי מבוסס סיכונים מתוכנן לספק אבטחה מוגברת עם השפעה מינימאלית על חווית המשתמש - תפיסה שנתקבלה באהדה בקרב משיבי הסקר.

מתוך כל המשיבים בעולם, 40% ענו כי היו רוצים להשתמש בכרטיסי חומרה חכמים לצורך זיהוי. בעלי חשבונות באירופה ובדרום-מזרח אסיה, כמו ספרד, גרמניה, סינגפור והודו, היו התומכים הנלהבים ביותר של טכנולוגיה זו, עם 46-50% מהמשיבים שהיו בוחרים בשיטה זו. כמחצית מכל המשיבים (49%) הסכימו שאם הבנק שלהם יחליט להשתמש בכרטיסי חומרה חכמים לצורך זיהוי מקוון הם ישמחו אם יוכלו להשתמש באותו כרטיס כדי להיכנס לאתרי האינטרנט האחרים שלהם, בנוסף לאתר הבנקאות המקוון. 56% מהמשיבים דיווחו שהיו רוצים להשתמש בתמונה בהתאמה אישית כדי לזהות ולאמת את אתר הבנקאות המקוון עבור המשתמש; 53% הרגישו שהתמונות בהתאמה אישית יספקו להם תחושה מוגברת של ביטחון. תמונה בהתאמה אישית נבחרת על-ידי המשתמשים ועוזרת להם לוודא שהם אכן נמצאים באתר החוקי של הבנק שלהם, ולא באתר מתחזה.

מרבית הצרכנים אינם מודעים לאמצעי אבטחה נוספים שכבר נמצאים בשימוש על אף העובדה שהצרכנים רוצים תוספת של אבטחה ומוכנים להשתמש בה, רק 39% מבעלי החשבונות השיבו שהם מודעים לכך שהבנק שלהם משתמש בצורה כלשהי בתוספת אבטחה (תמונות בהתאמה אישית, זיהוי מבוסס סיכונים, התקן סיסמה חד-פעמית). למעשה, בארה"ב, ה-Federal Financial Institutions Examination Council (או ה-FFIEC) קבע עבור הבנקים את סוף שנת 2006 כתאריך יעד להתחיל לשפר את האבטחה המקוונת שלהם. בסקר שערכה חברת הייעוץ והמחקר גרטנר בקרב 50 בנקים אמריקניים בחודשים אוקטובר ונובמבר 2006, שני שלישים מהבנקים כבר עמדו בהנחיות של ה-FFIEC לספק זיהוי מוגבר בסביבת בנקאות מקוונת ומוכנים לתאריך היעד שנקבע. 30% נוספים תכננו לספק תאימות להנחיות תוך שישה חודשים מיום הסקר, כלומר עד מאי 2007.

על סמך סקר שערכה קבוצת אייט, 92% מעשר הבורסות הקמעוניות הגדולות ו-12 מחמישים הבנקים המובילים בארה"ב כבר בחרו בספקיות של פתרונות לזיהוי משתמשים, לאיתור הונאות ולניטור עסקות, וכ-50% מהמוסדות הפיננסיים צפויים להוסיף אמצעי אבטחה עד תום 2007.

כדאי לבנקים ליידע צרכנים אודות אמצעי אבטחה חדשים שהם מיישמים

"בעבר הקונצנזוס היה שהאבטחה היא משהו שצריך לטפל בו בשקט - ושהצרכנים סומכים על המוסד הפיננסי שלהם שיגן על הנכסים והמידע", אמר יאנג. "אולם המודעות לגניבות זהות ולהונאות מקוונות הולכת וגדלה ואנשים רוצים שירגיעו אותם ויבטיחו שהם באמת מוגנים. הניסיון שלנו מלמד את מה שתוצאות הסקר רק מחזקות: כדאי לבנקים ליידע צרכנים אודות אמצעי אבטחה חדשים שהם מיישמים, אפילו אם הצרכן אינו יכול לראותם. גם אם מרבית הצרכנים אינם רוצים להטריד את עצמם בנושא האבטחה, הם עדיין רוצים לדעת שהם מוגנים, וכפי שניתן לראות, הם מוכנים לאמץ את הטכנולוגיה".

בעלי חשבונות מצפים מהבנקים שלהם לפקח ולעקוב אחר פעילות בנקאית מערוצים מרוחקים. מהסקר עולה כי 82% מבעלי החשבונות היו מעוניינים שהבנקים שלהם יעקבו אחר פעילויות בנקאות מקוונות וטלפוניות ויחפשו אחר סימנים של התנהגות או פעילות חריגה - בדומה לפיקוח הקיים היום על עסקות בכרטיסי אשראי; 51% חשים כי הבנקים צריכים ליצור עמם קשר במקרה שמאותרת פעילות חשודה ברשת; 48% חשים שהדבר נכון גם לגבי פעילויות בנקאות טלפוניות. בעלי חשבונות בבריטניה היו הכי משוכנעים בסוגיה, עם 93% שטענו כי היו רוצים מעקב אחר הבנקאות המקוונת שלהם, בהשוואה ל-70% בצרפת.

האמון בערוץ המקוון ממשיך לצנוח; עלייה בחששות מפני תקיפות חדשות בתקופה שבה המוסדות הפיננסיים פועלים להרחיב את העסקים שלהם תוך ניסיון למשוך אנשים נוספים לפעילות מקוונת והצגת פונקציונאליות ואפשרויות מקוונות חדשות, תוצאות הסקר מלמדות שיש צורך להתמודד עם סוגיית האבטחה כדי לשמור על אמון המשתמשים באינטרנט ובפעילות המקוונת. ארבעה מתוך חמישה בעלי חשבונות אמרו שכתוצאה ישירה מהונאות כדוגמת פישינג הסבירות שהם יענו על הודעות דואר אלקטרוני מהבנק שלהם ירדה מאד. בנוסף, יותר ממחצית ממשיבי הסקר (52%) אמרו שהסבירות שיירשמו לשירותי בנקאות מקוונים ירדה מאוד כתוצאה מהידיעות על מעשי תרמית והונאה מסוג זה.

pConBiz - סיכומים טכנולוגיים למנהלים להגדלת הרווחיות העסקית
RSA, חטיבת האבטחה של EMC, מתמחה באבטחת מידע ובהגנה על נתונים לכל אורך מחזור החיים שלהם. RSA מעניקה ללקוחותיה אמצעים חסכוניים להגנה על נכסי המידע הקריטיים ועל הזהויות המקוונות שלהם, בכל מקום שבו הם מתקיימים ובכל שלב לאורך הדרך. החברה עוזרת ללקוחותיה לנהל את אירועי ונתוני האבטחה שלהם ומורידה מהם את עול הדאגה לתאימות www.rsasecurity.com
תאריך:  07/02/2007   |   עודכן:  07/02/2007
מערכת PCאון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אדוני שר המשפטים - התפקיד שקיבלת על עצמך הוא כמעט משימה בלתי אפשרית. יתר על כן, אני משוכנע כי יארבו לצעדיך הבאים על כל צעד ושעל - הישמר והיזהר ובבואך במגע עם הצמרת המשפטית, אל תבטח באיש. השופט (בדימ.) חשין שאיים לגדוע את ידך, הוא אויב גלוי - האחרים מסוכנים הרבה יותר. אציע לך לצאת מנקודת הנחה שימיך בתפקיד קצרים מתקופת כהונת הממשלה וכבר יצליחו לבשל משהו נגדך.
07/02/2007  |  עו"ד משה גולדבלט  |   מאמרים
פרופ' דניאל פרידמן הוא משפטן ראוי. לו לווה מינויו בשיקול דעת אחר של ראש ממשלה אחר, הייתי גם רואה בו מן הסתם גם מינוי ראוי. אולם התזמון התמוה, שליפתו מאלמוניות יחסית אל ראש רשימת המועמדים למשרת שר המשפטים רק מס' ימים לאחר שפרסם מאמר בגנות פסק הדין שנגזר על רמון, הינו לא פחות ולא יותר מאשר חלק מתהליך הנסיגה, ה-backlash, האופייני לאחר כל צעד חשוב לקידומו של שוויון חברתי לסוגיו. שכן שוויון - עינם של בעלי השררה צרה בו: הוא מורידם מהאולימפוס האלמותי אל בית הדין של מטה, זה שלנו, של בני התמותה הרגילים.
07/02/2007  |  חנה בית הלחמי  |   מאמרים
לפועה שלו תורן זכויות רבות בשירה העברית, הן כמשוררת והן כמתרגמת, וספרה החדש הוא משב רוח מרענן. לרגע נדמה היה שהשירה הרזה והשדופה כיסתה כל חלקה טובה, והנה לפנינו ספר שירה רווי בשירים שכה אהבנו בעבר, שירים ספוגי יופי, אסתטיקה, חכמה ועדנה.
07/02/2007  |  הרצל חקק  |   מאמרים
לאחר קריאת ספרו של גדי טאוב, ניסיתי לחשוב מה הרגיז אותי במיוחד בספר. מסקנתי הייתה שמלבד השיבושים והמסקנות המוטעות שאציג בהמשך, הכותב חטא בהכללה גסה. כבר מהכותרת ניתן להבין שהספר מתיימר להציג נוסחה שתאבחן ציבור של כמעט 300,000 איש, הנחשבים מתנחלים באופן טכני, ועוד מאות אלפים המזוהים עם רעיון ההתיישבות ביש"ע. "מאבחן", כיוון שטאוב מתייחס לציבור המתנחלים כפסיכיאטר הבוחן את מטופלו דרך שלבים שונים בחייו מתוך הסתכלות פטרונית.
07/02/2007  |  שוקי בלס  |   מאמרים
גברתי היושבת ראש, חבריי חברי הכנסת. פרופ' דניאל פרידמן הוא אדם שניחן בכשרונות רבים, הוא בעל שם עולמי, מוח מבריק, ומעמד משפטי שאינו מוטל בספק. קראתי את מאמריו מדי פעם. בדרך כלל לא הסכמתי עמו, אבל כיבדתי את עמדותיו. באופן כללי יש לי כבוד רב לאנשים שיש להם עמדות, כיוון שזה כבר לא מובן מאליו. אם ראש ממשלה בעצמו לא צריך אג'נדה, אז מה יגידו אזובי הקיר? גם הם לא צריכים עמדות. ועל כן, אדם שמצויד בעמדות נחרצות ומנומקות, הוא תמיד מכובד בעיניי. וקראתי שעל-פי עמדתו, כבוד נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, אינה ראויה לעמוד בראש בית המשפט העליון. "זו נפילה" הוא קרא למינויה. קראתי ביקורת קשה ביותר שלו על הפרקליטות ועל השופטים בעניין משפטו של השר לשעבר, חבר הכנסת חיים רמון. קראתי ביקורת קשה על משטרת ישראל וגם על היועץ המשפטי לממשלה. והדברים האלה הצטרפו בעיניי למתקפה האגרסיבית שמתקיימת בימים אלה על שלטון החוק. מתקפה מתוזמרת היטב, מכוונת, חלקים מעטים ממנה נובעים באמת, אם בכלל, מרחשי ליבו של הציבור. הם נובעים בדרך כלל מרחשי ליבה של צמרת השלטון שנתונה בחקירות מאד קשות.
07/02/2007  |  שלי יחימוביץ'  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
גיל לימון. עדיין פקיד [צילום: גדעון שרון]
מיכאל דבורין
מי הסמיך את מר לימון לעשות לימונדה מתפקידו ולציין את הרפורמה של הממשלה בצורה נגטיבית?
המנהיגות עדיין נעדרת [צילום: אורי פרקש]
יואב שורק
אחרי 7 באוקטובר היה ברור לכולנו שמה שהיה לא יהיה עוד - שהמנהיגות תתחלף ושנתפכח מרעיונות מסוכנים שהובילו לאסון    כל זה התכרסם לאיטו בחודשים הארוכים שעברו    ההצעה הישראלית לעסקה מלמד...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
גודריאן מלמד את היטלר ורומל את תורת לוחמת השריון בחזית; גודריאן מפר פקודה אסטרטגית; הפולנים לא ניצלו הזדמנות אסטרטגית; "התגברות על מכשול מים בלתי עביר"; חידוש הלחימה הגרמנית; שיתוף...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il