|   15:07:40
  משה גולדבלט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

המצע שלא יוצע

המצע המפורט להלן לא יוצג, ככול הנראה, על-ידי אף אחת מהרשימות המתמודדות בבחירות שיתקיימו ב-26.6.2007 בלשכת עורכי הדין. זו הסיבה שאני פונה לעמיתי עורכי הדין לתת עליו את דעתם. כמו כן זו הזדמנות עבור המועמדים השונים לשקול שוב את סדרי העדיפויות שלהם
15/04/2007  |   משה גולדבלט   |   מאמרים   |   תגובות

עקרונות כלליים

א. לשכת עורכי הדין הינה ארגון מקצועי שמטרתו לשמור על רמה נאותה של השירות המשפטי הניתן לציבור ולהגן על האינטרסים של עורכי הדין. לצורך השגת משימה זו,יש לכונן את הלשכה כארגון מקצועי המתמקד בפעילות המקצועית, ואם ירצו בכך רוב עורכי הדין יש לכוננה על בסיס של חברות וולונטרית.

ב. הלשכה תתמקד בפעילותה בנושאי הגנת המקצוע וקידומו וטיפוח איכות השירות המשפטי, מתוך הכרה שבכך הינה משרתת את החברה בישראל באופן הטוב ביותר.

ג. הלשכה תתמקד בפעילותה בציבור הרחב של עורכי הדין הנאבק למחייתו והמקיים את ערכי השירות המקצועי, בתנאים בלתי אפשריים של הצפת המקצוע, התנכלות מוסדות המדינה למקצוע עריכת הדין ועוינות ציבורית.

ד. הלשכה תיאבק באופן נחרץ במגמת הגידול של מספר עורכי הדין, שאינה תואמת צרכי השוק והגורמת לפיחות משמעותי בטיב השירות המקצועי הניתן לציבור ואף פוגעת בנורמות התנהגות האתיות של עורכי הדין.

ה. הלשכה תימנע מכל פעילות פוליטית וציבורית בנושאים המפלגים את החברה הישראלית ונתונים בוויכוח ציבורי ופוליטי, אך תהיה מעורבת ותתרום תרומתה להגנה חוקית נאותה על החלשים בחברה, לשמירה על זכויות חשודים, עצורים ואסירים, תילחם למען זכויות יסוד חברתיות ולרבות זכויות עובדים, נשים, חולים, נכים, וזכויות ילדים. הלשכה תיאבק גם להגנה על זכויות צרכניות של האזרח מפני ענקי ההון כגון בנקים, חברות ביטוח וחברות תקשורת.

ו. הלשכה תפעל לקידום איכות השירות הניתן לציבור בבתי המשפט על-מנת להבטיח זכות הגישה לערכאות ורמת שיפוט גבוהה.

תוכנית פעולה

1.1 בתוך שנה ממועד הבחירות למוסדות הלשכה, ייערך משאל מחייב בקרב חברי הלשכה בשאלה האם להפוך את הלשכה לארגון מקצועי וולונטרי. מטרת משאל זה הינה לבחון את השקפת חברי הלשכה בנושא מרכזי זה ולגבש מדיניות על בסיס תוצאות המשאל.

1.2 קודם לעריכת המשאל תגבש ועדה מיוחדת שתוקם על-ידי המועצה הארצית את השאלות שיוצגו לעורכי הדין במשאל.

1.3 היה ועורכי הדין יביעו דעתם כי על הלשכה לפעול במסגרת לשכה מקצועית וולונטרית, תקים הלשכה ועדת יישום שתגבש המלצות לביצוע הכרעת עורכי הדין במשאל.

2. הלשכה תקיים מסע ציבורי אגרסיבי נגד הצפת המקצוע ותחשוף ללא רתיעה את המציאות התעסוקתית. הלשכה תקרא לצמצום זמני של הזכאים להצטרף לשערי המקצוע למספר שנים, לצורך שיקומו. הלשכה תפעל להחמרת תנאי הקבלה למקצוע וקביעת תקופת הכשרה של התמחות מעשית בטרם יורשה עו"ד לפתוח משרד עצמאי או לטפל בתיקים מורכבים. יקוים מסע ציבורי נגד פרסומי המכללות ויובהר כי ההשקעה כיום בלימוד משפטים אינה בהכרח השקעה כדאית. הלשכה תבהיר לציבור את המחיר המשולם על ידו עקב הצפת המקצוע בירידת טיב השירות המשפטי.

יוקם בלשכה צוות פעולה מיוחד שימקד בנושא הצפת המקצוע ויוסמך להיעזר בבעלי מקצוע לצורך ניהול המאבק הציבורי. הלשכה תייחד משאבים מספיקים לצורך מאבק זה ונושא המאבק נגד הצפת המקצוע יקבל עדיפות תקציבית עליונה.

3. הלשכה תאתר משרות ותפקידים בסקטור הציבור והעסקי הדורשים במהותם הכשרה משפטית ותקרא לחקיקה המחייבת העסקת עורכי דין בתפקידים אלו.

4. תגובש רפורמה מרחיקת לכת בדין המשמעתי כד להבטיח את אמון הציבור במקצוע עריכת הדין ואמון החברים בהגינות הדין המשמעתי באופן שייקבעו עקרונות היסוד הבאים:

4.1 כל עוד מקיימת הלשכה את השיפוט המשמעתי, נושאי תפקיד נבחרים בלשכה [ראש הלשכה, חברי המועצה הארצית וחברי הוועדים] לא ימלאו תפקידי קובל ולא יהיו מעורבים בכל דרך בהליך משמעתי. נושאי תפקיד בתחום המשמעתי יחויבו בתקופת צינון בת שנתיים קודם לכך שיוכלו להיבחר למוסדות הלשכה.

4.2 אם יבחרו חברי הלשכה לקיימה בעתיד כגוף וולונטרי ולאחר גיבוש חקיקה מתאימה תועבר האחריות לקיום השיפוט המשמעתי למשרד המשפטים, אשר יפקח וינחה וינהל את מנגנון השיפוט המשמעתי.

5. הלשכה תאפשר הקמת הסתדרויות/או לשכות משנה של עורכי דין שיפעלו בתוך מסגרת הלשכה על בסיס מכנה מקצועי משותף של עורכי הדין המבקשים להתאגד ותגדיר התנאים להקמה של הסתדרויות אלו. הסתדרויות אלו יהיו רשאיות לגבות דמי חבר בסכומים שייקבעו על-ידי הלשכה ויהיו מוסמכות לנהל מאבקים מקצועיים ייחודיים.

6. הלשכה תפעל להפחתת הקף תביעות רשלנות מקצועית נגד עורכי דין, בין היתר בדרכים המפורטות להלן:

א. ניתוח הגורמים לתביעות נגד עורכי הדין.
ב. הקמת מערך הדרכה לעורכי הדין לצורך מניעת שגיאות מקצועיות נפוצות.
ג. הקמת מערך תמיכה וסיוע לעורכי דין הצפויים לתביעה לצורך הקטנת הנזקים.
ד. הפצת עלון מיוחד בנושאי תביעות אחריות מקצועית.
ה. הקמת אתר ייעוץ תמיכה מקצועית באינטרנט.

7. הלשכה תנהל מאבק בלתי מתפשר בהסגת גבול המקצוע ותעניק עדיפות תקציבית לחקירה והעמדה לדין של מסיגי גבול המקצוע. הלשכה תקיים מסע הסברה להבהיר הסכנות הנשקפות לציבור מטיפול לא מקצועי בעניינו.

8.הלשכה תקיים בקרה שוטפת על איכות השפיטה, התנהלות השופטים והליכי מינויים ותפעל לעיגון בחוק ובפרקטיקה של העיקרון לפיו ניתן יהיה להעביר מתפקידו שופט שאינו מתאים לתפקיד בשל חוסר יעילות, חוסר מקצועיות וכיו"ב ולא רק מחמת התנהגות שאינה הולמת.

9. הלשכה תילחם לתנאי הופעה הוגנים לעורכי הדין בבתי המשפט ותיאבק בכוונה להנהיג משמרת שנייה ובכל גזרה אחרת אשר תכביד, ללא צורך, על עבודת עורכי הדין המופיעים בבתי המשפט.

10 . הלשכה תקיים עבור חבריה פעילות רווחה צרכנית. כן תסייע הלשכה לעורכי הדין להיערך לשנות הפרישה ולשם כך יגובשו הסדרי פנסיה וחיסכון לפרישה בתנאים מועדפים וכן יופעל הסדר ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי ופרטני לעורכי הדין.

לא תינתן המלצת הלשכה לרכישת מוצר או שירות או סיוע של הלשכה לשיווק מוצרים או שירותים ללא קיום מכרז, שיתקיים על-פי דיני המכרזים הציבוריים.

11. הלשכה תפעל להארכת תקופת ההתמחות ותקים גוף מעקב על איכות ההתמחות אשר יהיה בסמכותו להמליץ על שלילת הרשאתו של עורך דין להכשיר מתמחים.

12. הלשכה תפעל לשם מתן אפשרות רכישת התמחות לעורכי דין בתחומי משפט ותאפשר לעורכי דין שעמדו בתנאי ההתמחות לשאת תואר מומחה.

בעיני, המצע המפורט לעיל הינו מצע פעולה הכרחי. הוא אינו כולל רעיונות שאינם ניתנים ליישום ואין בו שום הבטחות סרק לעתיד מזהיר. המצע אינו כולל התייחסות לשאלות אידיאולוגיות, משפטיות כמו אקטיביזם שיפוטי, חוקי היסוד ונושאים דומים, הנתונים במחלוקת כללית ואשר ההכרעה בהם אינה בעלת חשיבות למקצוע עריכת הדין. ניתן בהחלט להמשיך בדיון בנושאים חשובים אלו, אך הם אינם צריך להיות על ראש סדר היום בבחירות או בפעילות הלשכה.

מובן מאליו שניתן לכלול במצע בחירות רעיונות נוספים, או דגשים שונים וכל עוד מדובר במצע פעולה ולא בסיסמאות סרק הדבר אף רצוי. עד כה לא נתקלתי לצערי ברשימה, או במועמד, שהיו מוכנים לאמץ חלק משמעותי מההצעות המופיעות פה. הואיל ועדיין נותר זמן לשיקול ועידכון המצע של הרשימות והמועמדים השונים, עדיין יש מקום לתקווה כי בהמשך יוצגו בפני עורכי הדין תוכניות פעולה קונקרטיות.

אם לא נזכה להצעות פעולה ממשיות על-מנת להציל את מקצוע עריכת הדין ואם מה שיוצע הן סיסמאות מחד ומאידך עיסוק מופרז בשאלות כלליות כמו אקטיביזם שיפוטי, סמכויות בית המשפט העליון, הצורך בחוקה וכיו"ב, ניתן בהחלט לשבת בבית בבחירות הקרבות, כי במקרה כזה לא כל כך משנה מי ייבחר.

תאריך:  15/04/2007   |   עודכן:  15/04/2007
עו"ד משה גולדבלט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המצע שלא יוצע
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דר. מעשיהו
15/04/07 10:06
2
אלי99
15/04/07 12:27
3
גולדבלט משה
15/04/07 13:59
4
איזי
15/04/07 14:56
5
פנחס
15/04/07 15:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קשה להצביע על נקודת הזמן המדויקת שבה חצה ח"כ עזמי בשארה בתודעה הערבית את הקו העדין שבין חשוד בשיתוף פעולה עם "האויב הציוני" למעמד של "גייס חמישי". החברה הערבית הישראלית איננה יודעת רחם גם כשמדובר בשמועות בלבד. עזמי בשארה, נוצרי, איננו אהוד בלשון המעטה על הרוב המוסלמי בישראל. הוא תמיד ייחשד בשיתוף פעולה של "בן מיעוטים בריבוע", נוצרי החי בתוך מיעוט ערבי. לא מעט אנשים שנחשדו בעבר בשיתוף פעולה עם ישראל ונחשפו, הבינו שהתנאי האולטימטיבי לקבלת רהביליטציה בתוך חברתם הוא בהפגנת לאומנות בוטה ואף למעלה מזה. בפארפראזה על אמירה אחרת ניתן לומר "כשחינך הלאומי סר, זה לא כבוד למגזר".
15/04/2007  |  משה אלעד  |   מאמרים
כל אדם שמוכר כחסיד אומות העולם מייצג את השמירה על ערכים אנושיים בתקופה של אובדן ערכים מוחלט. אנשים אלו מוכיחים שעל אף שנטלו סכנת חיים להם ולמשפחתם, היו עדיין אנשים ששמו את נפשם בכפם על-מנת להגשים את האימרה "ואהבת לרעך כמוך". חסידי אומות העולם הם מקור לתקווה, להשראה ומודל לחיקוי.
15/04/2007  |  מחלקה ראשונה  |   מאמרים
בתאריך ה-13.04.07 פרסם תני גולדשטיין מאתר Y-net את כתבתו "עמותת פעמונים: כאן מחנכים לעצמאות כלכלית". הכתבה עוסקת באם חד הורית - רחל זוארץ - שלכאורה מצאה את הדרך האולטימטיבית אל האושר בשכר של 3,000 ש"חלחודש (פחות משכר מינימום). הנטייה הראשונה בכתבות מהסוג הזה הינה כמובן להביא את הסטטיסטיקה, שתפריח את דברי ההבל והבלע האלה.
15/04/2007  |  יואב לוין  |   מאמרים
בראשית השבוע הבא נציין, ברחבי הארץ ובעולם, את יום השואה והגבורה. הטקסים יהיו מרשימים. כולנו נעצור לרגע את מהלך החיים ונקדיש מחשבה נוגה לאסון הגדול שהתרחש בימי השואה. נראה שגם הפעם, רובנו לפחות, לא נשכיל להבין לגמרי, מה הניע והצמיח את המפלצת הנאצית לטבוח כך בבני אדם.
15/04/2007  |  שי ברק  |   מאמרים
סיכום ביניים פוליטי של 10 שנים האחרונות:
15/04/2007  |  גל סער  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il