בינואר 2008 יערכו הפריימריז במפלגה הדמוקרטית בארה"ב, אבל כבר עכשיו ברור כי הקמפיינים עומדים בסימן מהפכת האינטרנט. את מקומם של הפובליציסטים ומאמרי המערכת בעיתונות הישנה תפסו הבלוגרים - מעצבי דעת הקהל החדשים. את מקומן של פרסומות הטלוויזיה ודקות השידור היקרות, תפסו סרטוני גולשים שמועלים לאינטרנט בחינם, ואת מקומן של עצרות הבחירות בכיכרות הערים תפסה "מדורת השבט" החדשה - הטוקבקים שמאפשרים לשחרר קיטור קבל עם ועולם.
בשבועות האחרונים הקרב בין המתמודדים ניטש באתרי הוידאו הגדולים. תשדיר הבחירות המדובר ביותר הועלה לאתר YouTube תחת השם "
הילארי 1984" ומחקה את אחת מפרסומות הטלוויזיה המצליחות בכל הזמנים של חברת אפל. למרות שהסרטון הועלה בתחילה בצורה אנונימית, בהמשך נחשף כי היוצר מקושר למטה של המתחרה, ברק אובמה. אך גילוי זה כבר לא שינה דבר. הנזק לקלינטון נעשה ומליוני גולשים צפו בתשדיר דרך האתר. התקדמות הטכנולוגיה מאפשרת לגולשים פרטיים לייצר תעמולה ולקבוע סדר יום כשלעתים כוחם רב יותר משל משרדי הפרסום.
בישראל עד היום כל מפלגה היתה תלויה בזמן המסך המוגבל שקיבלה בערוצי הטלוויזיה. בנוסף, האפקטיביות של התשדירים הארכאיים יורדת ממערכת בחירות אחת לשנייה, כאשר הרייטינג שלהם בבחירות האחרונות נע סביב 7% בממוצע. בעידן החדש, הפריים-טיים של תשדירי הבחירות ימשך 24 שעות מסביב לשעון, והם יהיו יותר אפקטיביים. האזרח שיצפה בהם יעשה זאת מבחירה ולא בגלל שהם משתלטים לו על מסך הטלוויזיה.
שני יעדים עיקריים הצבנו כשבאנו להקים את
הבלוג של בנימין נתניהו באינטרנט. היעד הראשון היה לקרב את נתניהו לבוחרים ולוותר על שירותיהם ה"טובים" של אנשי תקשורת שמתווכים בינו לבין הציבור. מבחינה זו עשינו מהפכה בקשר עם הבוחר, כאשר הבלוג הפך לערוץ התקשורת המרכזי מול אלפי גולשים שנכנסים אליו מדי יום. גולשים אלה זוכים להכיר את נתניהו באופן אישי וללמוד על פעילותו הציבורית דרך קטעי הוידאו והרשמים מסיוריו בעולם.
היעד השני בהקמת הבלוג היה ליצור אתר קהילתי, שמבוסס ברובו על הגולשים. היום משתתפים באתר אלפי מתנדבים באמצעות הטוקבקים, הפורום, ורשימות התפוצה. האינטרנט הפך להיות הסניף הגדול ביותר של הליכוד ושל תומכי נתניהו, ובמקביל, רבים מהמתנדבים נכנסים לפעילות גם בסניפים שמחוץ לעולם הוירטואלי.
לפוליטיקאים רבים יש רתיעה מהמדיום החדש. הם התרגלו שהקשר מול הבוחרים הוא חד כיווני - הם מופיעים בתקשורת הישנה, ובמקרה הכי גרוע, פנסיונר טרחן ישלח להם דואר לכנסת. מסיבה זו רוב אתרי המפלגות עד כה, לא היו יותר מאשר גירסה אלקטרונית של הפלאיירים שמחלקים בצמתים. נתניהו עצמו קיבל החלטה אמיצה במושגים של הפוליטיקה הישראלית והיא שהקשר מול הציבור יהיה ישיר ולא מצונזר. זו החלטה קשה מכיוון שהיא נותנת במה גם למתנגדים, אך זה מהותו של הבלוג, להסיר את כל המחסומים בדו-שיח שבין המנהיג לבין אחרון הגולשים שיושב בבית מאחורי המקלדת.
ככל שהאינטרנט יתפשט, כך גם הפוליטיקה תשתנה לטובה. חופש המידע מביא לשקיפות ציבורית, והתופעה של פוליטיקאים מנותקים מהעם צפויה להיעלם לטובת דין וחשבון שוטף מול הבוחרים. מהבחינה הזו הביבי-בלוג הקדים את זמנו ומציב רף גבוה מאוד לאנשי הציבור שיבואו בעקבותיו לאינטרנט.