|   15:07:40
  אברהם פריד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

הטור של פריצי

בחורה צעירה ויפה, מהיפות שתמיד מוצאים רק בחוגי השמאל, נעמדה מול הצעירים החרדים ובקול רם פנתה וקראה: "הי אתה, היפיוף, אתה החתיך. כן, אתה עם המגבעת השחורה, אתה רוצה לבוא אלי לסטודיו אחרי ההפגנה?"
01/06/2007  |   אברהם פריד   |   מאמרים   |   מצעד הגאווה   |   תגובות
[צילום אילוסטרציה: MosNews.com]

מורשת קרב

לפני שנים, בימים שירושלים הייתה עדיין במצור (לא של הליגיון. של שבת), נפתחה מסעדה במרכז העיר. פתיחת מסעדה בשבת ועוד במרכז העיר, במרחק זריקת אבן ממאה שערים, הייתה עילה להפגנות מחודשות ולוהטות של החרדים (שבינתיים הפסידו את הקרב על בתי הקולנוע והפאבים וחיפשו משחק גומלין) והם באו. בכל שבת בצהרים באו להפגנה מול המסעדה מאה או מאתיים נערים ואברכים חרדים צעירים, אך רק מעט מבוגרים, כי שום חרדי נשוי ומכובד לא יקום בשבת משולחן הצ'ולנט ויעזוב את אשתו רק כדי לצאת למרכז העיר ולצעוק 'שאבס' ועוד בשמש הירושלמית. מולם עמדו כמו תמיד עשרות צעירים חילונים ובאמצע המשטרה. ואז עלה הרעיון, ובחורה צעירה ויפה, מהיפות שתמיד מוצאים רק בחוגי השמאל, נעמדה מול הצעירים החרדים ובקול רם פנתה וקראה: "הי אתה, היפיוף, אתה החתיך. כן, אתה עם המגבעת השחורה, אתה רוצה לבוא אלי לסטודיו אחרי ההפגנה?". דומיה נפלה. הבחורה חזרה שוב על ההצעה, (ואודה שעד היום ליבי נחמץ על שלא הציעה לי אותה. היא באמת הייתה יפה), אבל בתוך המון האברכים, בתוך הקהל השחור עוטה המגבעות, עדין לא היה ידוע למי היא מתכוונת וכולם הסתכלו זה על זה במבוכה. זהו. למחרת בבקר יצאו העיתונים החרדים עם מודעות ענק והוראת הבד"ץ שמעכשיו חל איסור חמור על אברכים חרדים לא נשואים ללכת להפגנות נגד החילונים בגלל הסכנה להיכשל במעשי הפיתוי והתועבה שהחילונים שטופים בהם ומנסים לפתות אליהם את האברכים. בשבת הבאה, בהיעדר האברכים הצעירים, באו להפגנה רק 3 חרדים מבוגרים (השאר נשארו בבית לעכל את הצ'ולנט), וכשראו מולם את עשרות הצעירים החילונים שכן באים להפגנות (כדי לקבל הצעות מגונות) הלכו הביתה וזה היה הסוף. המסעדה (בזמנו "מי ומי", במגדל העיר) פתוחה עד היום וגם הלקח. למשתתפי מצעד הגאווה - אל תבקשו את הגנת המשטרה. תודיעו שכל חרדי שיפגין נגדכם או ינסה לתקוף יתקבל על ידכם מייד באהבה, בחיבוקים ובנשיקות. היו נאמנים לסיסמתכם "עשו אהבה ולא מלחמה" ואל תשכחו להביא מצלמות כדי להנציח את הרגע המענג הזה. זה יספיק. תמונה אחת די בה בכדי לבטל את האירוסין והשידוכים של כל האחים והאחיות ממשפחת המפגין, והמנושק עצמו יוכל להתחתן, לכל היותר, עם אתיופית (או גיורת). ולשר המשטרה דיכטר, שהחרדים אמרו לו להתחיל לבנות עבורם 10 בתי מעצר חדשים כי הם ילחמו עד הסוף ומוכנים להאסר, כדאי שיודיע להם שאין לו מספיק בתי מעצר, ולכן כל העצורים יועברו ל-24 שעות לנווה תרצה. תדע כל אם חרדית שבנה יוצא כדי להתחבק ולהתנשק בראש חוצות עם פייגלך לובשות שמלות (שלא ברור לה אם הן גבר או אישה או אנדרוגינוס), ושבעלה הולך כדי לבלות לילה עם הדיירות הצדיקות והחסודות בנווה תרצה - ונראה מי בכלל יגיע להפגנה.

האדומים

1,600 חברים בלבד נותרו בסניף העבודה בגבעתיים שפעם הייתה "עיר הדגל" של מפלגה זו. רובם "ותיקים", שחלקם נשארו במפלגה רק בגלל שהם לא הצליחו למצוא את פנקס החבר שקיבלו בשנת 1932 כדי להחזירו כמתחייב למזכיר הסניף. ביניהם רשומה גם החברה רבקה דרוקר בת ה-94, שבעומדה בתור לקלפי ביום הפריימריז קוננה על אובדן הדרך הבהירה כי "אני אפילו לא פותחת טלוויזיה ורדיו". אני לא רוצה לייאש את החברה הותיקה שנשארה במפלגה למרות הכל, אבל מישהו צריך לספר לה ששאר אזרחי ישראל כן רואים טלוויזיה וכן מאזינים לרדיו, ואם גם היא תעשה זאת ותראה מה פואד וברק ועמיר פרץ מלהגים, היא תבין למה רק בני דורה נשארו במפלגה.

היד חזקה

במג'ד אל כרום קיבל ברק יותר מ-90% מהקולות. בשפרעם קיבל כ-75% . לא. הם לא שכחו לו את מאורעות אוקטובר 2000, אבל גם ערביי ישראל הם חלק מהמדינה, וכמו כל הציבור גם הם אוהבים יד חזקה, אפילו אם זו היד שמכה בהם.

המורה רחל

למורה רחל מכרמיאל יש תואר ראשון. יש לה גם תואר שני והיא עומדת לסיים גם דוקטורט. 35 שנה היא בהוראה ועדין אינה מבינה איך ולמה החליטו השבוע לפטר דווקא אותה . גם הבת שלה מורה וגם אותה מפטרים. ובכן, המורה רחל, מפטרים אותך: א - כי את זקנה. ב – כי את משכילה. למשרד החינוך זול יותר לפטר ותיקות ולשכור מורות צעירות שלא עולות לו הרבה, גם אם רמתן דומה לרמת בוגרות "בית יעקב". ממילא בתי הספר הם רק פעוטונים וחניוני יום לאיכסון הילדים עד שההורים יחזרו מהעבודה. ואגב, המורה רחל: זה שיש לך השכלה ושני תארים אקדמיים לא מוכיח שיש לך גם שכל. עובדה: נתת גם לבת שלך להיות מורה.

הפאניקה של צ'יץ
שךמה להט [צילום: בוצ'צ'ו]

כראש עיריית ת"א, הביא שלמה להט לכלל שלמות את שיטת הפאניקה: בכל פעם שמשרד הפנים ניסה לקצץ לעיריה איזה חצי פרומיל מתקציבה, נניח 5 מיליון ש"ח סימליים, היה צ'יץ מפיל את כל מלוא הקיצוץ על סעיף מפעל התזונה לקשישים סיעודיים ומכריז על משבר ומצב חירום. התקשורת הייתה מסתערת כמובן על משרד הפנים הרשע שמבטל את מפעל התזונה לקשישים וגוזר עליהם מות ייסורים ברעב וכך בתוך יומיים התקציב היה מוחזר לעיריה עם תוספות. השבוע עשה משרד החינוך את אותו דבר עם תרגיל פיטורי מאות המורים בפריפריה של צפון הארץ ודרומה. המשרד יצר אווירת פאניקה של פיטורי מורים כדי להלחיץ את שופטי הבג"צ לקראת הדיון בבקשת המשרד לפרוס על פני 5 שנים את יישומו של פסק דין, שניתן בבג"צ כבר לפני שנה. בהסתמך על התקדימים של ציץ - זה יצליח והבג"צ ייבהל. רק המורות המסכנות שקבלו מכתבי פיטורין הפכו בינתיים לסמרטוט וכבודן נרמס, אבל בינינו - מי במדינת ישראל סופר קשישים תשושים או מורות עלובות שכר?

הקבלה אקדמית

משרד החינוך, זה שהכריז על "מהפכה" במעמד המורים ושיפור איכותם האקדמית, חתם השבוע על הסכמה שמורות חרדיות לא תלמדנה יותר לימודים אקדמיים אבל תקבלנה אוטומטית שכר כמו מורים בעלי תואר ראשון אקדמי. שמעתם נכון: משרד החינוך החליט שבחורה חרדית בוגרת סמינר "בית יעקב" שקולה מעכשיו לבוגר האוניברסיטה העברית. ככה מקדם משרד החינוך את המורים בישראל: בהשוואת מעמדם האקדמאי למעמד של סמינריסטית מ"בית יעקב". כל מילה על ההונאה הציבורית מיותרת, אבל כשיכנס לתפקידו השר החרדי שיחליף את שרת החינוך הנוכחית, אז נגלה אם התואר "מוהל ושוחט" הוא השקול לתואר פרופסור, התואר שיש ליולי תמיר, או שהמקביל הוא תואר בחזנות. רק שיולי עצמה לא תוכל לטעון מילה בנושא. היא שרת החינוך שעשתה זאת, וההזניה האקדמית הזו של מערכת החינוך תהיה רשומה לנצח על שמה.

מידע מודיעיני

"למשטרה הגיע הרגע מידע מודיעיני כי כביש מת"א לירושלים עלול להחסם הערב באזור שער הגיא על-ידי גורמים המזוהים עם מפגיני שדרות", סיפר בגאווה קריין החדשות של הרדיו. ובכן, יש לי מידע מודיעיני נוסף: כביש ירושלים ת"א ייחסם גם בקטע שבין שדה התעופה בן-גוריון לנתיבי איילון ביום ראשון מהשעה 07.00 בבקר ועד השעה 09.00 לפחות, והחסימה הזו תחזור על עצמה בימים ב' ג' ד' ה' וגם בשבוע הבא וגם בשבוע שלאחריו, ובעצם כל השנה. בשבוע הבא נמסור למשטרה מידע מודיעיני חשוב על החסימות צפויות בכביש חיפה, ובעוד שבועיים נעביר לה מידע חשאי על חסימות וסיבוכים בכביש גהה. המשטרה ודאי תופתע מאמינות המידע שלנו, אבל המידע מדויק וכל החסימות הללו תתרחשנה ותתקיימנה, לפחות עד ליום שימאס לנו ונעיף לעזאזל את שר התחבורה הקשקשן שלנו שלא מסוגל להרחיב כבישים.

שירותים משפטיים

35,630 עורכי דין רשומים בישראל, מה שאומר עורך דין אחד לכל 255 אזרחים, ובכל זאת אזרח מן השורה אינו יכול לקבל סיוע משפטי במחיר סביר. זה לא רק בגלל עורכי הדין, אלא גם (ובעיקר) הודות לשירות הלקוי שאנו מקבלים בבתי המשפט. משפט על אירוע פשוט שיתחיל היום יסתיים במקרה הטוב בשנת 2010, כשבמקרים רבים הוא יתנהל גם בשנת 2015. 5 שנים לתיק אזרחי פשוט הם דבר מקובל בבתי המשפט בהם 20 שעות הדיון הנדרשות למשפט נמרחות ביומן השופט על פני 5 שנים. אז איך אפשר לדבר על צדק, על כבוד האדם או על תום לב והגינות במערכת שזה סוג השירות שהיא נותנת לנו? עם כל הכבוד לתיאוריות המשפטיות של ברק ולנאומים של ביניש , הם לא מעניינים אותנו יותר. האנרכיה, הרשלנות, הבטלנות ואי היעילות במערכת המשפט הישראלית הגיעו לשלב בו עוד מעט שיטות הצדק של אלפרון ורוזנשטיין תיראנה כעדיפות והגונות יותר. לשימת לב המשפטנים המכובדים שפירכסו זה לזה השבוע בכינוס עוה"ד באילת.

תאריך:  01/06/2007   |   עודכן:  13/08/2007
אברהם (פריצי) פריד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נה
1/06/07 16:39
 
יותם
2/06/07 07:07
2
גיל מהגליל
1/06/07 17:28
3
elijah
1/06/07 18:42
4
קובי ג.
1/06/07 18:48
5
יותם
2/06/07 07:24
6
סתם אחד
2/06/07 09:42
7
הפרקליטים
2/06/07 21:00
8
יעקובי'ס
15/06/07 10:35
9
567
18/06/07 14:13
פורום: מצעד הגאווה כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כדאי אולי שנשאל עצמנו שוב, מהי דמוקרטיה? מהו בכלל חופש? דווקא במקרה זה, אי קיומו של חוק שכזה יהיה פגיעה בדמוקרטיה ופגיעה בסוג של חופש שלא פחות חשוב לטעמי מחופש הביטוי - והוא חירותו של האדם, האישה או חלילה הילדה, והחופש שלה להגן על עצמה, או להבדיל חוסר יכולתו של הילד להגן על עצמו מ"השתלטות" של תכנים אלה עליו, והרי הכל מתחיל בחינוך, לא? אך לא רק בדברים שאנו בוחרים להראות או ללמד, אלא דווקא בתכנים שאנו בוחרים שלא להראות.
01/06/2007  |  אבי אזולאי  |   מאמרים
פרשת בהעלתך נקראת תמיד לאחר חג השבועות, ולפעמים מיד בשבת שלאחר החג. מכיוון שכך, ננסה למצוא את הקשר בין המסר של הפרשה לחג מתן תורה, ואולי נצליח גם להבין טוב יותר את שורשי מצבנו העגום פה בארץ חמדת.
01/06/2007  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
אלפרד אקירוב אירח ביום ב' השבוע (29.5.07) אלפי ידידים, עובדים, אנשי עסקים וסתם חשובים בחנוכת "רובע ממילא", המרכז המסחרי החדש שנבנה ליד שער יפו, בתפר שבין ירושלים החדשה והעיר העתיקה. מלון "מצודת דוד" של אקירוב שלח כיבוד, והחומה ההיסטורית הפכה לערב אחד למסך קולנוע, שעליו הוקרנו תמונות של הפרויקט ובנייתו, וכן דיוקניהם של הנואמים.
01/06/2007  |  אלעזר לוין  |   מאמרים
עיזבו אתכם מארבעים שנה לכיבוש. השבוע - ליתר דיוק היום - מלאו ארבעים שנה לאירוע חשוב בהרבה. ב-1 ביוני 1967, לפני ארבעים שנה בדיוק, יצא לאוויר העולם אלבום הרוק המשפיע ביותר על התרבות המערבית - ה"סרג'נט פפר" (או בעברית: תזמורת מועדון הלבבות הבודדים של סרג'נט פפר), של להקת הביטלס.
01/06/2007  |  ניר יהב  |   מאמרים
לכבוד
01/06/2007  |  יצחק ג'קי אדרי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il