|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

כללי הזהב במתן שירות טלפוני

מהם תשעת כללי הזהב של שירות טלפוני מוצלח?
21/06/2007  |     |   מאמרים   |   תגובות

   רשימות קודמות
  לצמוח עם הלקוח

1. התייחס לכל שיחה כאל שיחה חשובה:
עשה לך מנהג קבוע לגלות עניין בכל שיחה טלפונית ובכל מתקשר. בדרך זו, תיצור הרגשה טובה אצל המתקשר ותיצור רושם חיובי - הן לגבי החברה והן לגביך.

2. ענה לטלפון מייד:
לשמע הצלצול הראשון הרם את השפופרת. מענה מהיר חוסך כעסי לקוחות וגורם להם להרגיש כי הם מטופלים על-ידי מקצוענים.


3. דבר בלשון פשוטה וברורה:
המתקשר אינו מתמצא בעבודתך ולכן עליך לעזור לו להבין אותך. עזרה זו תבוא לידי ביטוי במידה ותשתמש בשפה המובנת למשתמש ותימנע משימוש במונחים טכניים, שפת רחוב או שימוש בראשי תיבות שאינם מוכרים לאנשים מחוץ לחברה.

4. היה מנומס:
אם מדיניות החברה מאלצת אותך לבקש מהלקוח לפעול בהתאם לנוהל מסוים, שאינו מוצא חן בעיני הלקוח, השתדל לנסח את דבריך ללקוח בצורה חיובית ומנומסת.
במקום לנסח את המשפט במלים "אתה צריך..." מוטב לאמור הסבר ללקוח מה מסתתר מאחורי הבקשה - את הרציונליות על-מנת שאוכל להמשיך לטפל בפנייתך אני צריכה שתעזור לי בכמה פרטים, שתעביר לי פקס וכו'.

5. גלה ערנות לתגובות המתקשר:
במידה והמתקשר מבקש ממך לחזור על דבריך, יכול להיות שאתה לא מובן או שפשוט דבריך לא נשמעו.
- אל תגביר את קולך באופן אוטומטי; במקום זאת, דבר ברור ולאט יותר, כך שהמתקשר יקבל הזדמנות חוזרת לקלוט את הנאמר.
- במידה ודבריך אינם מובנים, הגברת הקול לא תעזור. במקום זאת, יש לנסח את הדברים במלים ובאופן אשר יהיו מובנים ללקוח. לא לומר ללקוח לא הבנת אותי, אם הלקוח טוען שהוא לא הבין אז אמור לו כנראה לא הסברתי את עצמי טוב אנסח אחרת.

6. זכור כי:
- ללקוחות קל יותר להמתין כאשר הם בוחרים בכך.
- ללקוחות קל יותר להמתין כאשר הם יודעים את הסיבה להמתנה
- ללקוחות קל יותר להמתין כאשר ידועה להם כמה זמן עליהם להמתין.
- ללקוחות קל יותר להמתין כאשר יש להם משהו לעשות, תוך כדי המתנה.

מסיבה זו, חשוב לזכור כי כאשר יש להפסיק את השיחה בכדי לחפש מסמך הדרוש להמשך השיחה יש:
א. להסביר ללקוח מה עליך לעשות וכמה זמן זה עלול לקחת.
ב. לשאול את הלקוח האם ברצונו להמתין על הקו או לנתק ולאפשר לך - נותן השרות - להתקשר אליו מאוחר יותר (לאחר שטיפלת בסיבה להמתנה).
ג. אם הלקוח בחר להמתין והפעולה נמשכת מעל לזמן סביר, יש לחזור ללקוח ולהציע לו שוב לנתק את השיחה ולאפשר לך להתקשר אליו ברגע שתושלם הפעולה.
ד. במידה והשלמת את הפעולה וחזרת אל הלקוח, חשוב להודות לו על נכונותו להמתין על הקו.

במידה ואתה עושה פעולות הדורשות מהלקוח להמתין, תאר בפני הלקוח מה אתה עושה, והתנצל על ההמתנה. אם הלקוח ידע כי "למחשב לוקח קצת זמן לעלות", "תן לי לסיים ולהקליד את כל הפרטים" וכי הפעולות המתבצעות יעזרו לנותן השרות לטפל בצרכיו, הדבר יקל על הלקוח להמתין.

7. העבר את השיחה רק בלית ברירה:
עשה כל מאמץ אפשרי בכדי לטפל בעניין בעצמך. חשוב לזכור כי הלקוח יכול לעבור תהליך מאד מעצבן בנסותו לאתר את האדם המתאים בחברה, אשר יעזור לו. רק אם באמת אינך יכול לטפל במתקשר, המנע מלפנות למישהו אחר ו/או לעניין אחר עד לניתוק המלא של השיחה.שר, עליך לפעול באופן הבא:
- הסבר מדוע אתה צריך להעביר את השיחה - במונחי התועלות ללקוח. אמור, למשל, "אדון לוי יכול למסור לך את המידע המוסמך ביותר, ולכן אני חושב שכדאי שתדבר עמו".
- היה בטוח כי בן שיחתך אכן מעוניין כי שיחתו תועבר. אם לא, אמור לו שתשמח לבקש מחברך לעבודה להתקשר ללקוח ולמסור לו את המידע המבוקש.
- אם בן שיחך מסכים להעברת השיחה, בצע את ההעברה הטכנית כראוי והעבר את השיחה ללא תקלות.
- אף פעם אל תעביר שיחה למישהו אחר, לאחר שהשיחה הועברה כבר אליך.

8. סיום השיחה הטלפונית:
עשה כמיטב יכולתך לסיים את השיחה כך שהמתקשר ירגיש שבע רצון וכן שבינך לבין המתקשר תשרור אוירה נעימה.
טוב לסכם את הפעולות העיקריות שיש לבצע ולהביע את תודת למתקשר על שטלפן.
- וודא שסיכום השיחה מקובל על המתקשר, במיוחד עם הוא הגיע אליך לא מרוצה מסיבה כלשהיא.
- תן למתקשר לסיים את השיחה והיה בטוח כי המתקשר ניתק את השיחה - לפני שאתה מניח את שפופרת הטלפון.

9. השתמש במשפטים מייצרי שיתוף פעולה, כגון:
  • אם אני מבין אותך נכון... (חזור על דברי הלקוח בקיצור)
  • אני מבין את הקושי שלך ויחד עם זאת אני יכול להציע ש...
  • אני יודע למה אתה מתכוון
  • זה נורמלי להרגיש ככה...
  • הנקודה שלך מובנת
  • בוא נחשוב יחד...
  • בוא נשקול יחד...
  • אתה בוודאי רוצה לדעת איך זה הולך לעזור לך...?

הכותב הוא מנהל מקצועי סקיליקס - בית ההדרכה לתחומי הניהול, המכירות והשירות מבית מטריקס
תאריך:  21/06/2007   |   עודכן:  21/06/2007
ניר בן לביא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כללי הזהב במתן שירות טלפוני
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
תפוזו
21/06/07 16:17
2
michael123
22/06/07 04:14
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לפי מחקר חדש של פורסטר ריסרץ', למעט חברות יפניות וכן חברות רב-לאומיות הפועלות בסין ומפנות פרויקטים לתעשיית מיקור החוץ הסינית, מעדיפים רוב הארגונים האמריקנים והאירופאים להפנות פרויקטים למדינות אחרות, ולא לסין.
21/06/2007  |  מערכת PCאון  |   מאמרים
בשנים האחרונות, בשל משברים כלכליים וחברתיים, והצורך בהתמודדות עם העולם שמסביב, החלו מספר לא מועט של קיבוצים לשנות מהמודל הקלאסי של הקיבוץ ולבצע תהליך של שינויים מבניים.
21/06/2007  |  צפריר בן אור  |   מאמרים
זה מזמן שאני רוצה לכתוב בנושא תשומת לב שלדעתי הוא אחד המרכיבים החשובים בחיינו כחברה וכבני אדם. מה שדרבן אותי לכתוב סוף סוף בנושא הוא ספרו החדש של אברהם בורג, "לנצח את היטלר", והריאיון איתו שהתקיים בעקבות הוצאת ספרו. די בכותרת כדי לעורר תשומת לב אדירה. מאות תגובת לראיון התפרסמו באינטרנט, בעיתונים וכתריסר תגובות מדודות וממוינות במוסף הארץ(שבו פורסם הראיון עם ארי שביט 8.3.2007). פורסמו גם מאמרים מלומדים אשר מנתחים את האיש ואת תורתו החדשה. לי אין כל כוונה אפילו לגעת בתזה שלו בדבר סופה של המדינה היהודית. תזה זאת היא בעיניי מופרכת, משוללת יסוד, בעלת פיגומים רופפים, חלום מבועת. אבל אני כן אתייחס לצורה הבוטה, המתריסה, הלעומתית, האגרופנית, הנפיצה (מונח שהוא מרבה להשתמש בו) של הראיון. והצורה לא רק מדברת, היא צועקת: תשומת לב. בדיוק כמו באותו מונולוג של דני קיי הגדול, כשהוא מופיע כילד ומתחנן לקצת מים: I want a drink of water ,I am thirsty וכאשר הוא לא נענה הוא מתחיל לצווח I want some peace and quiet around here כדי שישמעו אותו.
21/06/2007  |  צבי גיל  |   מאמרים
הברית הבלתי כתובה בין וושינגטון וירושלים היא נכס מדיני-אסטרטגי עבור מדינת ישראל. היתה זו ארה"ב שהצילה אותנו ממשבר כלכלי עמוק בשנות השמונים, היתה זו ארה"ב שנתנה לישראל תמיכה בלתי מסויגת במלחמתה בטרור האיסלאמי, וזו אותה ארה"ב אשר מגבה את ישראל ביחסה לשאלת הגרעין האירני. המשענת האמריקנית היא אכן תוספת לבסיס הכוח הישראלי, ומשפרת את דימויינו בתפוצות.
21/06/2007  |  יוסי עבדי  |   מאמרים
לעיתים קרובות מתחבטים צדדים לעסקות A & M אשר כבר סיכמו ביניהם את עקרונות העסקה בשאלה, מה תרכוש הרוכשת במסגרת העסקה: האם תרכוש את מניות החברה הנרכשת ובכך ישמר המבנה המשפטי הנפרד של החברה הנרכשת או שמא, יירכשו הפעילות העסקית והנכסים של החברה הנרכשת ("רכישת פעילות") לצורך מיזוגם לתוך החברה הרוכשת. התשובה לשאלה, תלויה בשיקולים של כ"א מהצדדים לעסקה אשר יפורטו להלן.
21/06/2007  |  עו"ד משה כאהן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il