|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

חינוך לתזונה בריאה

המזון הוא ישות רגשית שרוצה לממש את רצונותיה במשותף עם האדם עליך לשים לב היכן אתה אוכל ואיך אתה אוכל, כמה כבוד ומקום אתה נותן למזון שלך התייחס למזון שלך כמו לאהובה שלך
16/12/2007  |     |   מאמרים   |   תגובות

   רשימות קודמות
  בריאות הוליסטית

העובדה שהתיאבון בורח בזמן מחלה וחוזר לאחר ההחלמה מוכיחה שלתזונה יש קשר ישיר עם בריאות האדם. לפיכך, יש להקפיד על תזונה בעת מחלה, ובימים של בריאות טובה כדאי להקפיד על התזונה כדי למנוע מחלה.

תזונה פיזית כמוה כתזונה שכלית או רגשית, כמוה כתזונה רוחנית. תהליך העיכול של המזון דומה לתהליך העיכול של מידע והפיכתו למודע ולמציאות. ספר יצירה קובע שסדר האותיות הנכון הוא אמ"ש. ראשית יש לאכול מתוך הרצון החופשי (א), שנית יש לבדוק מה היא הדרך הטובה ביותר לעיכול האוכל ואיך לאפשר לו לצאת ללא חסימות - חילוף החומרים (מ) ולבסוף להזין את הגוף במזון שהגוף רוצה לאכול (ש). (רוצה ולא צריך) "לקבל על-מנת לתת".

ההבדל בין מזון לאוכל

מזון הוא מה שאדם צריך כדי להזין את הגוף. אוכל הם כל אותם מצרכים שאדם אוכל מתוך צרכים שאינם קשורים לתזונה או מזון.

אכול מתוך הקשבה לגוף, התבוננות בתחושות ובאמונות

תזונה טבעית היא פרופיל אינטליגנציות ייחודי שהביטוי המעשי שלה הוא סל המזון. לכל אדם פרופיל תזונה ייחודי המאפיין את החסרים, הרצונות, הגישה והאמונות כדי ליצור מילוי תזונתי רגשי הדרוש לאיזון הגוף. אדם צריך להקשיב לגוף שלו, להתבונן כדי למצוא את התזונה הנכונה עבורו. להקשיב לגוף כמו להקשיב למחשבות או לתחושות.

במהלך ההקשבה לגוף יש לנטרל את ההשפעות הסביבתיות וההשפעות החינוכיות עליהם גדלת ולבחון את הרצון האמיתי של הגוף. מאות נוסחאות להרזיה משווקות ללא הועיל. אלפי מתכונים שונים ומשונים מוצעים על-ידי תזונאים וזה אינו מסייע.

המודעות לגוף, ההקשבה וההתבוננות היא שתאפשר עריכת השינויים הדרושים ליצירת תפריט ייחודי ואישי מאוזן. הביטוי של חוסר איזון תזונתי נובע מעמדה או אמונה (אמיתית או מדומה) של אדם ביחס לשאלה האם הוא שמן מדי או רזה מידי, האם המזון גורם לו לקלקול קיבה, או להפרעות קשב, או לחוסר מיקוד.

העמדה הזו היא שמובילה לתחושות רעות ולהלקאה עצמית. אכילת יתר (בולימיה) או הימנעות מאכילה (אנורקסיה) משרתות מטרות רבות ויש בצידן רווח ותועלת לא מבוטלים ברובד הרגשי, ברובד השכלי וברובד הרוחני. כך אכילה או הימנעות מאכילה יכולים לשרת נוכחות ותשומת לב. לעיתים זה משרת מגמה הפוכה "שלא יגעו בי", "שיניחו לי".

איזון התזונה שלך יכול להופיע רק משום שפרצת דרך ושינית גישה או אמונה - האיזון יופיע ללא טיפול ישיר בתזונה. העובדה שניתן לטפל בתזונה דרך טיפול ברבדים אחרים מחייבת התבוננות הוליסטית על האדם המבקש לאזן את התזונה שלו.

כאשר אתה מבקש ליצור תפריט ייחודי עליך להקשיב לגוף, עליך להניח לידענות, למחקרים ולכל מה ששמעת עד היום. עליך להיוולד מחדש בתודעה שלך כדי לברוא תזונה טבעית ומאוזנת עבורך.

ביסודו של דבר, כל מזון מזיק לגוף. כל סוג של קבלה היא אש אוכלת, רק חילוף החומרים ושחרור המזון במהירות, ישנה צורה ממצב של קבלה למצב של נתינה. חילוף החומרים, כלומר הוצאת המזון, הוא היסוד הקובע בתזונה מאוזנת. לא כמות האוכל הנכנסת היא המאזנת אלא כמות האוכל היוצאת.

כאשר אוכלים ואחר-כך חושבים על מטרת האכילה, מאבדים את הבחירה החופשית. אתה והמזון התייחדתם - הפכתם לאחד, אבל במקרה הזה המזון אכל אותך ולא אתה אותו. התחושה המתלווה למצב זה היא תסכול ולעיתים כעס, לאמור: "למה שוב אכלתי?"

אתה חייב לתכנן את הארוחות שלך כמו שאתה מתכנן מה ללמוד והיכן ללמוד, כמו שאתה מתכנן עם מי אתה עושה אהבה, מתי, כמה והיכן.

המזון הוא ישות רגשית שרוצה לממש את רצונותיה במשותף עם האדם. עליך לשים לב היכן אתה אוכל ואיך אתה אוכל, כמה כבוד ומקום אתה נותן למזון שלך. התייחס למזון שלך כמו לאהובה שלך.

ברגע שתתחיל לחשוב על המזון שלך כעל ישות עם רצון חופשי, יגיע האיזון וכבר תדע מהם מרכיבי התזונה המתאימים לך, מתי לאכול, היכן לאכול ובאיזו תדירות. אתה תדע על התזונה שלך כמו שאתה יודע על האהבה שלך או על הצמיחה וההתפתחות האישית שלך. האחד קשור באחר, האחד משלים את השני. ובעצם הם צדדים שונים של אותו מטבע.

עשה לך מנהג ורשום את סוג המזון שמביא לך שמחה, מזון שגורם לך לפתיחות, מזון שמסייע לך במיקוד ומזון שמשבש את יכולת החשיבה שלך. רשום ליד הטבלה את סוגי המזון ליד כל אינטליגנציה. תשלים את הטבלה לאט לאט. עשה שימוש מעשי במה שכבר מצאת בוודאות.

יש אנשים שמאבדים את יכולת המיקוד בשתייה של חצי כוס יין ויש אחרים שזה גורם להם למיקוד, ויש כאלה שזה מאפשר להם פתיחות, האפשרויות הן כמספר בני האדם ששותים את היין. כמובן ששילובים שונים של מזונות ייצרו פרופיל של השפעות ולכן יש להתבונן היטב כל פעם על דבר אחד ולגלות מחדש את עצמך דרך המזון שאתה אוכל או שהוא אוכל אותך.

אכול מהכל בכמויות קטנות ומבוקרות

בימים שאינך מתבונן פנימה כדי ליצור את המזון הייחודי שלך, עשה מספר פעולות מועילות: גוון את המזון שאתה אוכל כך שלא יהיה חוסר בסוג מזון חיוני כלשהו. אכול מכל המינים ומכל הצבעים. אכול בכמויות קטנות.

לפני שאתה בולע, לעס היטב עד שהמזון יהפוך לעיסה נוזלית בפה. מזון חם, קר או לא מבושל מחייב מאמץ נוסף של הקיבה ותוספת של מזון עבור המאמץ. דבר שגורם להשמנה. מזון יש לבשל, לאדות, לאפות או להקפיץ, כך שחלק גדול מהמאמץ שנועד לעיכול המזון נחסך מהקיבה.

זכור - המזון צריך להזין אותך ולשמור על הבריאות שלך, המזון אינו אוכל שאמור למלא את הבטן.

איך תדע אם המזון מזין אותך?

כדי לדעת אם המזון מתאים לך, בדוק את מצב הדופק חצי שעה אחרי אכילה של מצרך אחד. אפשרות נוספת היא בדיקה באמצעות קינסיולוגיה - החזק מצרך אחד ביד שמאל שלך ובחן את היכולת של יד ימין עם המצרך ובלעדיו. חולשה של היד תוכיח שהמזון אינו מתאים.

אפשרות נוספת - צור טבעת סגורה עם שתי אצבעות מכל יד ונסה לפרום את הטבעת בחוזקה לפני הבדיקה, בצע את אותה בדיקה אחרי אכילה של מוצר כלשהו ובדוק אם היכולת שלך ירדה או עלתה. אם ירדה היכולת באופן ניכר זה יהיה סימן שהאוכל אינו מזין עבורך.

כמה לאכול ומתי

כמו באוכל רוחני ובמהלך שיעור - אכול מעט ולאט, תן לעצמך את כל הזמן הדרוש לארוחה. רק לאחר כעשרים דקות של אכילה, כאשר האוכל מגיע לקיבה תוכל להבחין בשובע. תפסיק את האכילה לפני שתרגיש מלא ושבע. תשאיר מקום לגירוי נוסף. בזמן האכילה, היה באכילה וחשוב על האכילה ולא על דברים אחרים, תיהנה מהאוכל ומהתענוג שזה מביא לך.

אכול 5 ארוחות קטנות ביום במקום ארוחה אחת גדולה. חלק את כמות המזון במשך היום כך שבבוקר תהייה ארוחה עיקרית, בצהריים ארוחה טובה ובערב ארוחה קטנה ודלה. בין הארוחות קח פרי או יוגורט ביו, שקדים ואגוזים. כדאי שהארוחה האחרונה תהייה 4 עד 6 שעות לפני השינה.

הצום לניקיון

הצום הוא הפעולה הראשונה שכדאי לאמץ בכל מקרה של הופעת כאבים בגוף, תקלות רגשיות או הפרעות שכליות, הפרעות מיקוד וקשב. הצום מאפשר ניקיון פיסי שמשפיע ומאפשר ניקיון אנרגטי, שכלי ורגשי. צום של אורז מלא ומים יעיל מאוד לכל סוגי הניקיונות. אכול אורז ושתה מים ללא הגבלה במשך 10 ימים. (בהשגחת רופא או מטפל מיומן)

מה כדאי לאכול?

  • ירקות מאודים, אפויים או מוקפצים.
  • לחם שיפון מלא, חיטה מלאה.
  • בצל, שום, חזרת.
  • שקדים (ללא קליפה) ואגוזים לא קלויים טריים, גרעיני חמניה.
  • אורז מלא, פסטות מחיטת דורום מלאה.
  • חלב סויה, חלב אורז או חלב שקדים ומוצריהם.
  • טחינה עם שמן זית, שומשום מלא, גבינת טופו (גבינת סויה)
  • ג'ינג'ר, לימון, אשכוליות, תפוחים, אגסים, אבטיחים.
  • דג סלמון וטונה, חזה עוף אפוי או על הגריל

מה לא כדאי לאכול?

  • כל מה שלבן - סוכר לבן, חלב בקר ומוצריו.
  • כל מה שיש בו צבעי מאכל חומרי מאכל וחומרים משמרים
  • אלכוהול
  • שמרים וחומרים מכילי שמרים
  • מזון מתועש ומשומר
  • שומן רווי, מזון מטוגן
  • שומן מחומצן, שמן מוקפא, שמן אחרי בישול יותר מעשר דקות.
  • מוצרים שבהם קופאין וניקוטין (קפה, קולה וסיגריות)

קשר 7 ימי הבריאה ותזונה בריאה

ספר בראשית באמצעות מעשה הבריאה וסדר הבריאה, מתאר את המזון ואת טיבו של המזון. ביום השישי נבראו חיות השדה, ביום חמישי נבראו העופות ואחר כך הדגים. ביום שלישי נבראו הירקות והפירות.

המשמעות מכך היא שהירקות והפירות הם הקרובים ביותר אל התוהו, מצב בו לא היה דבר והכל היה אפשרי, וכן ביום שלישי נאמר פעמיים כי טוב. אחר-כך על-פי הסדר הזה באים הדגים, אחר-כך העופות ורק בסוף חיות השדה.

על-פי ספר בראשית, מותר היה לאדם לאכול רק פירות וירקות. ורק לאחר המבול ניתן ההיתר לאכול, דגים, עופות וחיות במגבלות מסוימות.

ספר בראשית נותן לנו הנחיות ברורות מה טוב יותר לבריאות.
הטוב ביותר הם ירקות ופירות, במקום השני דגים ורק בסוף מזון מהחי.

מחבר המאמר הינו דני לוסקי, יוצר ומפתח שיטת לוסקי. פסיכותרפיה הוליסטית, רפואה משלימה משולבת.
תאריך:  16/12/2007   |   עודכן:  24/02/2008
ד"ר דני לוסקי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חינוך לתזונה בריאה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שרלטנים עליכם
16/12/07 21:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בלי להכניס ראשי למלחמות העולם המתרחשות כיום במערכת המשפט,
16/12/2007  |  עו"ד יוסף שטח  |   מאמרים
ראשית, ברצוני להבהיר שלדעתי אין לכפות אורח חיים כלשהו על אף בן אנוש. כדי להבין מה היא גזענות ומה הוא הגורם העיקרי לגזענות היה עלי להבין את עצמי או בעצם את מה שגרמו לי לחשוב שזה אני עוד מגיל צעיר מאוד.
16/12/2007  |  יוסי קרמר  |   מאמרים
עיקרון שלטון החוק אינו רק שלטון החוק במובנו הפורמלי, אלא יש להתייחס לשלטון החוק במובני המהותי. לא די שיתקיימו חוקים ושהכל יצייתו להם, על חוק להיות הולם פרמטרים שבלעדיהם, לא יתקיים שלטון חוק, במובנו האמיתי; כך למשל, על החוק להיות מופנה באופן כללי לציבור, לא לאדם מסוים. על החוק להיות מפורסם, זהו תנאי לתקפותו, כדי שיוכל לכוון את התנהגות האזרחים. חוק צריך לפעול מכאן ולהבא. על החוק להיות שוויוני, גם באכיפתו. על החוק להלום ערכים דמוקרטיים ולא לפגוע בהם. אסור שחוק יהיה שרירותי, לא בתוכנו ולא במועדו. על החוק להיות בהיר. ככל שהחוק דן בזכויות יותר מהותיות של האדם, כך עליו להיות בהיר יותר, כדי שאדם ידע אימתי הוא עלול לאבד זכות מהותית שלו.
16/12/2007  |  ענבל בר און  |   מאמרים
לשבת מול המקלדת ולשגר עצות לכל העולם, זאת חוכמה קטנה. מהסיבה הזאת, כדי לחזק את המסר, אני משתדל לבסס את מאמרי על עובדות או ציטוטים, מפיהם של אלה המשתייכים ל"מחנה הנחשב", אפילו הוא טועה. השר לענייני מוסר עמי אילון הוא אחד מהנחשבים. בעיני רבים, הוא "נחשב למומחה". יש שיגידו "מומחה צבאי", אני אומר "מומחה לגניבת דעת".
16/12/2007  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
סיפור חיסולו של סלאח שחאדה חי ובועט, המעורבים בפרשה נרדפים באשר ילכו. כמה ח"כים פנו לחברת BMW שלא תעסיק את דן חלוץ; גדעון לוי חוגג על דפי הארץ את חוסר האפשרות שאבי דיכטר יערוך שופינג בלונדון, מפחד המעצר בגלל המעורבות באותו חיסול.
16/12/2007  |  בועז מושקוביץ  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il