|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

שינוי אתר אינטרנט כדרך חיים

יש לערוך שינויים קטנים ובהדרגה ולא שינוי גדול אחד בכל כמה שנים. בכל פעם שאתם עורכים שינוי, עליכם למדוד את התוצאה שלו כדי לדעת אם השינוי הצליח
18/03/2008  |     |   מאמרים   |   תגובות

   רשימות קודמות
  על מנועי החיפוש באינטרנט

דבר אחד צריך להיות ברור לכל מי שמקימים אתר באינטרנט! האתר עומד, או יותר נכון לומר - עתיד להשתנות באופן תדיר. כאשר אתר עולה לרשת, אין זה סופו של תהליך, אלא רק תחילתו. צריך להפנים שאתר אינטרנט אינו בבחינת 'שגר ושכח'. בית הקברות של האינטרנט מלא באתרים ש'שוגרו ונשכחו' ומה שנשאר מהם אלו רק מצבות.

בעת קבלת החלטות על שינוי באתר יכולים לנקוט בגישה של 'אופטימיזציה' (ללא קשר למונח SEO). מי שבוחר בדרך זו, ישקיע זמן רב באיסוף נתונים על הלקוחות, על המתחרים, על התנועה ומילות מפתח. הוא יקרא מחקרים וינבור בנתונים. אין כוונה לומר שלא צריך לעשות את כל הפעילויות האלו, אבל עד שיהיו כל הנתונים בידי החוקר (והרי הוא 'אופטימייזר') יתברר לו שהם כבר אינם עדכניים, ולכן לא ניתן לבסס עליהם החלטה נבונה ויש לחזור לשלב איסוף הנתונים.

בעת החלטה על שינוי באתר יכולים לנקוט בגישה של 'שבע רצון'. מי שבוחר בדרך זו, ישקיע מעט בתכנון ואיסוף נתונים מתוך כוונה 'לצאת לדרך' כמה שיותר מהר ובידיעה מראש שהשינוי זו דרך חיים. שינוי במובן שיפור ובהתייחס למטרת האתר.

אפשר לחשוב על 'שינוי כדרך חיים' באותו אופן שאתם עורכים שיפורים בבית. כמה פעמים הגעתם למסקנה שצריך להרוס הכל ולהתחיל מחדש? כנראה, אף פעם. לעומת זאת, החלטתם מדי פעם על שיפורים קטנים כמו צביעה של חדר, החלפת מרצפות, הריסה או שינוי של קיר הפרדה, או החלפת המטבח וכד'. עם זאת, לפעמים צריך לערוך שיפוץ או בדק בית יסודי, 'רמונט', אבל נדירים המקרים של הרס ובנייה מחדש של כל הדירה או המבנה.

האתר שלכם אינו שונה מהבית שלך. רוב האתרים עושים זאת בהיקפים שונים, כי באתר, כמו בבית יש צורך בתחזוקה מתמדת, שכוללת שינויים ושיפורים. לפעמים אנשים סבורים שצריך לעשות 'תכנון מחדש' או 'עיצוב חדש' לאתר, כשלמעשה נדרשים שיפורים קטנים לאורך זמן. ומה חושבים הלקוחות על השינויים?

חברות שונות למדו בדרך הקשה, שלא תמיד הלקוחות מקבלים בברכה שינוי משמעותי. חברת קוקה קולה חוותה זאת בעת שינוי הטעם של הקולה בשנת 1985. למרות שהניסויים טרם יציאת הטעם החדש לשוק היו מאוד מוצלחים, התגובות הנזעמות גרמו לחברה לחזור ולהמשיך בייצור הטעם המקורי. eBay שינו את רקע האתר מצהוב ללבן. השינוי גרר תלונות רבות מלקוחות שבעקבותיהן eBay 'החזירה את הצהוב למסך'.

האם לקוחות eBay 'סבלו באמת' מהרקע הלבן? אני בספק. צבע הרקע השכיח באתרי אינטרנט הוא לבן. אז מה הבעיה? הבעיה היא רגשית. לקוחות eBay הגיבו בצורה קיצונית עד כדי איום בהפסקת פעילותם באתר! אם השינוי הוא חלק כל-כך טבעי מחיינו, למה רובנו כה מתקשים להסתדר איתו?

מה עשו ב-eBay? הם עשו משהו חכם מאוד. באופן הדרגתי הם שינוי את חלקי האתר, חלק אחד בכל פעם, עד שלבסוף הם קבלו מה שרצו: רקע לבן. התברר שגישת השינויים הקטנים לאור זמן התקבלה באופן חיובי על-ידי לקוחות החברה. מאז eBay יישמה את הגישה הזאת לכל שינוי באתר, תוך הבנה ששינוי הוא תהליך, ולא 'זבנג וגמרנו!'.

לפיכך, יש לערוך שינויים קטנים ובהדרגה ולא שינוי גדול אחד בכל כמה שנים. בכל פעם שאתם עורכים שינוי, עליכם למדוד את התוצאה שלו כדי לדעת אם השינוי הצליח. אין משמעות לשינוי אם לא תגדירו מראש את הפרמטר לפיו תימדד הצלחתו של השינוי. לא כל שינוי יצליח ואני חושב שעשיית טעויות היא חלק בלתי נפרד מתהליך השינוי. רק מדידה נכונה תראה לנו שטעינו. יש ללמוד מטעויות ממש כפי שאנו לומדים מהצלחות. הבעיה היא שהמדיה הכתובה והאלקטרונית מלאה בסיפורי הצלחה. מחקרים שונים בנושא היזמות מראים שתשעים אחוז ממיזמי ה- סטארט-אפ חיים מספר חודשים בלבד, כשלכישלונות יכולות להיות סיבות מגוונות. על כמה חברות סטארט אפ שהצליחו שמעת? ועל כמה חברות שנכשלו?

אם אתם עורכים שינויים קטנים לאורך זמן, יותר קל למדוד את השפעתם. ראשית, יש פחות עבודה כי נערך שינוי רק במקום מאוד מסויים באתר. שנית, על-ידי שינוי אחד בכל פעם אפשר לנטרל את ההשפעות ההדדיות בין משתני השינוי.

ה'פטנט', אם אפשר לקרוא לזה כך, הוא ביצוע שינוי קטן שיש לו השפעה גדולה. התחילו משינוי בדף אחד, אבל יש לוודא שדף זה מספיק חשוב באתר, דף שישפיע על הלקוחות לעשות את מה שאתם מצפים שיעשו, בין אם זה רכישה של מוצר או שירות, רישום לעלון (ניוזלטר), הורדת תוכנה או כל פעילות אחרת. דף זה חייב להיות פופולרי, שיש בו תנועה רבה.

פעם, בסיום הרצאה שנתתי על שיווק באינטרנט, ניגש אליי בעל עסק העוסק במתן שירותי ייעוץ והדרכה פסיכולוגיים וטען: "שינויים קטנים אצלי באתר פשוט לא ישיגו את מטרתם. צריך לבנות את האתר מחדש ואין לי את התקציב לכך". שאלתי אותו מי הלקוחות שלו? והוא הסביר לי בפירוט שהוא מציע מיגון שירותים לנוער, להורים, לרשויות מקומיות ולמוסדות חינוך. דף הבית, לעומת התיאור שלו, מכיל את חזון העסק וכולל עודף מידע, קישורים, תוך ציון כל מיגוון הפעילויות. שאלתי אותו: "מה מונע ממך לשנות את דף הבית ולחלק אותו לחלקים באופן שבחלק אחד תציין בכיתוב גדול 'שירותי ייעוץ להורים', בחלק אחר, תכתוב בהבלטה 'שירותי הדרכה לרשויות?' וכך הלאה. כמה עשוי לעלות שינוי כזה לדעתך?"

לפי התגובה על פניו הבנתי שהוא התחיל להבין על מה אני מדבר, ואז אמר: "כן, אני אערוך את השינוי בדף הבית ואמדוד את מספר הכניסות 'לפני ואחרי' אל אותם דפים. אחר כך, אערוך שינויים בדפים הפנימיים ואמדוד כמה אנשים יצרו איתי קשר לפני ואחרי!"

זהו הרעיון! כל הזמן צריך לעשות שינויים ולמדוד. וכשמגיעות התוצאות, אפשר גם לדבר על תקציבים לשינויים גדולים יותר, שיביאו לשיפור גדול עוד יותר. לאחד מלקוחותיי, חברה לציוד משרדי, התבקשתי לייעץ בדבר שינוי שיחול על כל אלפי המוצרים שבחנות האתר. מנהל השיווק לא היה בטוח שהשינוי יצליח גם לאור העלויות הנדרשות לבצע אותו בכל אחד מאלפי המוצרים באתר. הצעתי לו להחיל את השינוי בקטגוריית מוצרים אחת למשך כשלושה חודשים, תוך כדי מדידה. כך יוכל לנהל את השינוי בקלות מכיון שהוא יבחן אותו על כמה עשרות מוצרים ולא על אלפי מוצרים. הדבר גם יאפשר לו ללמוד את התנהגות הגולשים בקטגוריה זו. הניסוי התבצע בקטגוריה אחת. נאספו נתונים, הוסקו מסקנות והופקו לקחים. שלב 'בטא' הצליח, ועכשיו הוחל ביישום שלבי השינוי בקטגוריות נוספות.

אתם יכולים לנהוג כך גם באתר שלכם. צריך להתחיל בשינוי בדף הבית, או אולי בדף אחר שיש לו מטרה אחת ברורה. לפעמים, לטיפול בדף הבית יש משמעויות פוליטיות בחברה, ולא רצוי לעסוק בו בשלב הראשון. לפעמים לשינויים קטנים, כמו מיקום של אובייקט מסוים על פני המסך, צבע, תוכן או ריווח יש השפעה גדולה. תמיד יש לזכור שכל שינוי צריך להתייחס לפרט אחד, ואין לערוך שינוי גורף.

סיכום

אין צורך לפחד משינויים. באינטרנט שבו הכל מדיד ותוצאות מתקבלות באופן מיידי, צריך להפוך את השינוי לתוכנית שאינה מסתיימת לעולם. משנים ומודדים, משנים ומודדים... ואם לא הצלחתם להשיג שיפור - החזירו את המצב לקדמותו ונסו לערוך שינוי אחר. אם השינוי הצליח - החלו אותו על קבוצה נוספת של דפים מאותו סוג. המשיכו למדוד, ותכננו את השינוי הבא.

זהר עמיהוד יועץ עסקי לנושאי שיווק באינטרנט. מרצה במרכזים לטיפוח יזמות בנושאי שיווק באינטרנט. תואר ראשון כלכלה וניהול, תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב, מוסמך מטעם חברת מיקרוסופט, מחבר ספרי מחשבים רבי מכר. מנהל אתר "מועדון קריאה".
תאריך:  18/03/2008   |   עודכן:  18/03/2008
זהר עמיהוד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שינוי אתר אינטרנט כדרך חיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מי הדמות הראשית במגילת אסתר? יש שיאמרו אסתר, יש שיאמרו מרדכי, יש שיאמרו המן. אבל איש לא יאמר: אחשוורוש. הרי אותו מלך (שיש המזהים אותו עם מי שבמקורות היוונים נקרא "כסרכסיס", 465-485 לפני הספירה) נתפס לכל היותר כדמות שולית ואולי אפילו נלעגת: אחד שכל מעייניו ביין ובנשים, ואשר מהווה חותמת גומי בידי שריו ומלכתו. אך האמת שונה.
18/03/2008  |  איתמר לוין  |   מאמרים
ארצות הברית מודאגת מהמשך ההסלמה ברצועת עזה המסכנת מאוד לדעתה את האפשרות להגיע להסכם או הבנות על הסדר הקבע בין ישראל לרשות הפלשתינית עוד בתקופתו של הנשיא בוש. לכן היא עושה כל שביכולתה להביא להרגעת המצב. גם ישראל כך מסתבר מעוניינת ברגיעה בדרום הארץ, בצה"ל ובשב"כ מעריכים שהחמאס ושאר ארגוני החבלה ברצועה מעוניינים ברגיעה כדי לצבור כוח ולהתעצם יותר מבחינה צבאית, הדרג המדיני יודע זאת אך הוא מעדיף משיקולים מדיניים להגיע לרגיעה עם החמאס.
18/03/2008  |  יוני בן מנחם  |   מאמרים
צבא הגנה לישראל מעמיד כערך עליון את יכולתו של החייל היחיד להקריב את קיומו, את חייו האישיים, את רצונותיו ומאווייו, את היצר הבסיסי ביותר לחיות ולשרוד - לטובת הכלל, המדינה, החברה, התרבות. החייל מצווה להגן עליהם במחיר אפשרי של קיומו הפרטי. הקרבה מסוג זה מייצרת חברה המקדשת את ה"קרבנוּת" כערך. ביטוי לכך ניתן למצוא בימי הזיכרון למיניהם ובעיטורי המופת והגבורה המדרגים באופן ערכי את הנכונות להקרבה אישית לטובת הכלל (מחברי הפלוגה ועד אזרחי המדינה).
17/03/2008  |  ד"ר יוסי כהן מידן  |   מאמרים
הדיון בשאלת היחסים בין חברה לצבא נפתח בעתו. הדלפות או סתם ספקולציות מהדוח הסופי של ועדת וינוגרד (להלן "הוועדה") מילאו את העיתונים וניתזו ממהדורות החדשות טרם נערכה מסיבת העיתונאים ע"י ראש הוועדה, השופט וינוגרד. הפולמוס הציבורי היה בעיצומו סביב אחריותו של ראש הממשלה וחידת העמדה שינקוט שר הביטחון.
17/03/2008  |  מרזוק חלבי  |   מאמרים
מן המוסכמות המוזכרות תדיר היא כי לצבא הגנה לישראל שליחות נוספת פרט מאשר להגן על ישראל, והיא להוות גורם מלכד בחברה הישראלית. מן הגלויות אך אינן מוזכרות כמעט לעולם היא כי האפקט המעשי של צבא הגנה לישראל על החברה הישראלית הוא ההפך מכך. מדוע כך קורה? כלומר: מהו שורש הרע? כיצד ניתן לתקן את המעוות? גם על כך אין מדברים. הבה ונדבר על כך עתה.
17/03/2008  |  דר' חן יחזקאלי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il