|   15:07:40
איתי הל-אור יועץ בכיר מצוות פ.ד.ה   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

איך מתמודדים עם לקוח מתנגד

טיפול בהתנגדות דומה לטיפול באמצעות מסאג': בתחילה מוצאים את הנקודה הכואבת, מרככים אותה ואז לוחצים עליה, כדי שתיעלם
14/04/2008  |     |   מאמרים   |   תגובות
לחזור על דברי הלקוח באופן חיובי

יש לכם מוצר מדהים, שירות מעולה, מחיר סופני, ולמרות זאת, אתם שומעים "לא" מהלקוח כאשר הוא שומע את הצעתכם. כמה פחד מעורר אותו "לא" אצל רבים מאיתנו. פחד כזה שגורם לנו לעיתים לסגת ולוותר ללקוח ולעצמנו, או במקרה הטוב, לשלוף מבנק התשובות שבמוחנו את כל התשובות, שיבהירו ללקוח מדוע הוא טועה. או אז, סביר להניח שייווצר מעין "פינג-פונג" של התנגחויות בינינו לבין הלקוח, שלא יוביל לשום מקום.

טיפול נכון ואפקטיבי בהתנגדות לקוח הינו למעשה טכניקה פשוטה לביצוע, העשוייה לחולל מפנה במכירות שלכם, להגדיל משמעותית את נפח הרווחים בעסק, להגדיל את מאגר הלקוחות הנאמנים, ולגרום לתחושה טובה ואנרגיה חיובית של הבנה הדדית לשני הצדדים.


אז מה עושים?

ראשית עלינו לשאול "כשאת אומרת לא למה את מתכוונת?". בהרבה מקרים נגלה שלמעשה מהסלע הכבד של ה"התנגדות" לא נותר דבר, לאחר שאנו מפרקים אותו לאבנים קטנות. הלקוח יכול להתנגד בעקבות מחסור בידע, בעקבות כך שנכווה מהמתחרים שלנו, בעקבות האינסטינקט האנושי הטבוע בנו, או בעקבות מיליון סיבות שלא מצדיקות את עצמן. כבר נשמע הרבה פחות מפחיד לא?

לסיבת ההתנגדות נקרא "הנקודה הכואבת". בד"כ יש ללקוח אחת כזו, או מקסימום שתיים. טיפול בהתנגדות דומה לטיפול באמצעות מסאג': בתחילה מוצאים את הנקודה הכואבת, מרככים אותה ואז לוחצים עליה, כדי שתיעלם.

את טכניקת הטיפול קל לזכור באמצעות ראשי התיבות- ת.ש.ב. בטרם תקום ותסתער על הלקוח באמצעות צרור התשובות שבאמתחך, ת.ש.ב, תנוח, קח נשימה, ונסה בנינוחות לפרק את ההתנגדות בעזרת הפעולות הבאות:


מודל ת.ש.ב:

ת- תשאול:


שאל את הלקוח שאלות שיעזרו לך להבין את מהות ההתנגדות. לדוג': "מאיזו סיבה אתה לא מעוניין בשרות המתקדם שלנו? למה אתה מתכוון? ממה אתה חושש?" וכד'.

נכון, זה טריוויאלי. טיפשי לטפל בהתנגדות לפני שאנו מבינים אותה לעומק, אבל מדהים כמה שאנחנו מתפתים לדלג על השלב הזה. תופתעו לגלות כי במקרים רבים, ההתנגדות תיעלם כבר בשלב הזה, כאשר הלקוח יבין בעצמו שההתנגדות שלו חסרת ביסוס.

ש- שיקוף:

חזור על דברי הלקוח במלים אחרות, ותמיד באופן חיובי. כלי פשוט, ומרכך התנגדויות נפלא. לדוג':
לקוחה: "אני לא יודעת מה אני מקבלת מהשירות הזה". שיקוף: "אני מבין שחשוב לך לדעת מה תקבלי מהשרות".

לקוח: "אני לא רוצה להיתקע עם מוצר שאני לא מכיר את האיכות שלו." שיקוף: "או קיי, אתה מעוניין להיות בטוח באיכות המוצר".
הלקוח ירגיש שאתה מקשיב לו, מבין אותו, אמפתי כלפיו וער לצרכים שלו. רמת ההתנגדות תצלול מטה...

ב-בידוד:

וודא שזוהי ההתנגדות היחידה שעומדת כמכשול בדרך לסגירת העסקה. לדוג': "האם זו הסיבה היחידה שמונעת ממך לרכוש את השרות?". פעולה זו תבודד את ההתנגדות לנקודת מכשול אחת שיש להתגבר עליה. ועכשיו אנחנו יודעים - אם טיפלנו בנקודה הזו, התגברנו על ההתנגדות.


מענה:

עכשיו ורק עכשיו, אפשר לתת מענה להתנגדות של הלקוח; כשהלקוח מרוכך יותר, כשאנחנו מודעים לסיבה האמיתית להתנגדות, ומכירים את הצרכים החשובים ללקוח.

לא מאמינים שזה עובד? נסו ותיווכחו. הטכניקה עושה קסמים בטיפול בהתנגדויות. אז מעכשיו, במקום לוותר, או לענות מיידית, שבו, הפעילו את מודל ת.ש.ב. ותהנו!

איתי הל-אור הוא יועץ ומאמן עסקי, מומחה בתחומי התקשורת הבינאישית, חברת אקספרטיב.
תאריך:  14/04/2008   |   עודכן:  14/04/2008
איתי הל-אור
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
איך מתמודדים עם לקוח מתנגד
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אתי ליאור
14/04/08 20:29
2
שאלה דחופה
14/04/08 20:35
3
מרק טווין
15/04/08 09:33
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
במאמר התרסה נגד חילופי השבויים הישראלים עם חיזבאללה וחמאס, טוען שלמה גזית, ראש אמ"ן לשעבר ואדם בעל זכויות רבות בביטחון ישראל, שאסור להמשיך באותה המדיניות [בשום מחיר!, NRG, 13.04.2008]. לכאורה, רבים יהיו אלה אשר יתמכו בעמדה זו כי היא פופולרית במחוזותינו, אך בלתי מציאותית לחלוטין.
14/04/2008  |  דר' צ'לו רוזנברג   |   מאמרים
אחרי הטבח בישיבת "מרכז הרב" בירושלים, דיברו אישי ציבור רבים ואף פוליטיקאים, על כך שיש להשלים את גדר ההפרדה שנבנתה, מפני שהיא זאת אשר תגן עלינו מפני אותם גורמים עוינים מהם אנו חוששים ושכדוגמתם חזינו ביום חמישי השחור בישיבת "מרכז הרב". ההספדים קורעי הלב, הביאו אותם למסקנה שאחרי הטבח יש להשלים את בניית הגדר.
14/04/2008  |  משה ניסנבוים  |   מאמרים
שבכל הלילות אנו הולכים לישון בידיעה ששכר המינימום אינו אלא שכר עבדות, כאשר מעסיקים מנצלים זאת היטב, על גבם חוסר האונים של העובדים, מתעשרים יותר ויותר, ואינם חושבים להעניק לעובדיהם גם צ'ופרים, מחוות, קידום, הכרה, תמיכה, במקום שאינה עושה זאת הממשלה, אולי לעשות זאת הם?
14/04/2008  |  עדנה כהן קדוש  |   מאמרים
הפה הגדול של בן-אליעזר
14/04/2008  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
כמה מחברות התעופה המובילות בעולם ניצבו השבוע בפני האמת המרה: מטוס הנוסעים החדש, חדיש ומחודש שהזמינו אצל יצרנית המטוסים הגדולה בעולם, בואינג משיקאגו, לא יסופק להן בהתאם לתנאי העסקה. יחול עיכוב של בין 15 חודשים ל-23 חודשים. מבחינתן השיבוש הזה אינו מתבטא בפגיעה בכבוד בלבד. לפני ההחלטה על הרכש ולאחריה הן תיכננו את צי מטוסיהן בהתאם, כולל מכירת מטוסים אחרים כדי לפנות מקום למטוס החדש - והנזקים הכלכליים והמבצעיים העלולים להיגרם להן בלתי ניתנים לשיעור.
14/04/2008  |  דרור מרום  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il