|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

"מטוס החלומות" של בואינג הפך לסיוט <br>

60 חברות התעופה שהזמינו מהיצרנית 892 ממטוסי הנוסעים העתידיים שלה בואינג-787 "Dreamliner", עודכנו שהייצור נתקל בקשיים והמטוסים יימסרו בעיכוב של כשנתיים במיוחד זועמות החברות היפניות - שתיכננו להטיס את משתתפי האולימפיאדה בואינג צפויה לגל תביעות ענק על הנזקים שגרמה
14/04/2008  |     |   מאמרים   |   תגובות
עדיין בחלקים: חלק מגוף הבואינג-787 [צילומים: אתר בואינג]

לא יסופק לחברות התעופה לפני 2009

ג'אל היפנית. רותחת

קוואנטס האוסטרלית. מתכננת תביעה

נזקים כלכליים ומבצעיים

   רשימות קודמות
  הקרב על המטוס
  סאונה בכל גינה
  לזרוק 10 מיליון דולר על טרמינל מיותר בנתב"ג
  ישראל מוכרת נשק למינמאר
  עקרות בית (ישראליות) נואשות

כמה מחברות התעופה המובילות בעולם ניצבו השבוע בפני האמת המרה: מטוס הנוסעים החדש, חדיש ומחודש שהזמינו אצל יצרנית המטוסים הגדולה בעולם, בואינג משיקאגו, לא יסופק להן בהתאם לתנאי העסקה. יחול עיכוב של בין 15 חודשים ל-23 חודשים. מבחינתן השיבוש הזה אינו מתבטא בפגיעה בכבוד בלבד. לפני ההחלטה על הרכש ולאחריה הן תיכננו את צי מטוסיהן בהתאם, כולל מכירת מטוסים אחרים כדי לפנות מקום למטוס החדש - והנזקים הכלכליים והמבצעיים העלולים להיגרם להן בלתי ניתנים לשיעור.

בין המזמינות, החל משנת 2003, נמצאת לדוגמה חברת בריטיש-איירווייס, שהזמינה מבואינג 24 מטוסי בואינג-787, כמטוסים הבינוניים העתידיים שלה. בואינג מסרה אז כי בכך הגיע מספר ההזמנות הכולל למטוס הבואינג-787 ל-787. היקף ההזמנה מבריטיש-איירווייס הגיע ל-4.4 מיליארד דולר, ובנוסף היא קיבלה אופציה לרכישת 18 מטוסי בואינג-787 נוספים, וזכויות רכישה ל-10 מטוסים נוספים כאלה. לפני שנודע לו על העיכוב באספקה שפע מנכ"ל בריטיש-איירווייס, ווילי וולש, אופטימיות ושביעות רצון: "הבואינג-787 הוא מטוס מעולה המהווה תוספת מבורכת לצי מטוסי החברה. יכולתו לטוס לכל יעדי החברה, יקנו לבריטיש-איירווייס גמישות בתיכנון הטיסות".


השאננות הפכה לעננות

גם סגן נשיא המכירות לאירופה בקבוצת המטוסים האזרחיים בבואינג, מרלין דיילי, שפע שאננות: "ההזמנה היא הצבעת אמון בביצועים חסרי התקדים של מטוס הבואינג-787. מערכות זהות בתאי הטייס של מטוסי הבואינג-777 של בריטיש-איירווייס ובמטוסי הבואינג-787 - יאפשרו לטייסי ה-777 של החברה לקבל רישיון להטסת ה-787 בתוך 5 ימים בלבד".

הבואינג העתידי נרכש בכמויות גדולות באסיה. כך סיכמה ויאטנם-איירליינס עסקה עם בואינג, לפיה היא תרכוש 12 מטוסי בואינג-787, שיופעלו בחברה עצמה ובחברת הליסינג. היקף העסקה יגיע ל-2 מיליארד דולר. הבואינג-787 הראשון היה אמור להימסר לחברה ב-2009, ועתה התהליך יידחה. החברה תיכננה כי עד לשנת 2015 ימנה צי מטוסיה 20 מטוסים כאלה, ועד 2020 הוא יכלול 28 מטוסי בואינג-787. עתיד ההצטיידות לוט בערפל ולא ברור אם הרכש אכן ימומש.


ארקיע אמורה להיות הראשונה בארץ

גם בישראל נרכש מטוס הנוסעים העתידי של בואינג. קבוצת נקש, הבעלים של חברת התעופה ארקיע, הודיעה על חתימת החוזה להזמנת שני מטוסי בואינג-787 - ובכך אמורה ארקיע להיות חברת התעופה הישראלית הראשונה שתפעיל את מטוס הבואינג-787. היקף העסקה מוערך ב-366 מיליון דולר והמטוסים יסופקו בשנת 2012. בנוסף כוללת העסקה אופציה לרכישת 2 מטוסים נוספים. בעת ההזמנה של ארקיע הוזמנו מאז ההשקה בשנת 2004 מטוסים כאלה מ-37 חברות תעופה ברחבי העולם - עם למעלה מ-450 מטוסים. ארקיע מתכננת להפעיל את הבואינג-787 בקווים לצפון אמריקה והמזרח הרחוק.

בואינג פיתחה את המטוס עם טווח טיסה גדול המאפשר לחברות התעופה להציע לנוסעים שירות "מנקודה לנקודה" לפי בחירתם, תוך ביטול הצורך בעצירות ביניים בשדות התעופה העמוסים. טיסת הבכורה שלו תוכננה לשנת 2007, וכניסתו לשירות היתה אמורה להיות בשנת 2008. המטוס הוזמן גם ע"י חברת התעופה הנחשבת לטובה בעולם, סינגפור איירליינס, שהודיעה כי תרכוש 20 מטוסים כאלה תמורת 4.52 מיליארד דולר. במקרה שלה בוצעה ההזמנה שעות ספורות לאחר שהחברה הביעה חוסר שביעות רצון מהעיכוב אספקת מטוסי המתחרה של בואינג, איירבס. האספקה צפויה בתחילת 2011 ובאמצע 2013, וחברת התעופה אמרה כי היא עשויה לדרוש פיצויים מאיירבס על אספקת המטוס הענק איירבס-380. בינתיים סופקו לה המטוסים והוכנסו לפעילות. סינגפור איירליינס הייתה החברה הראשונה שרכשה וקלטה את האיירבס-380, ב-300 מיליון דולר.


אספקה רק ברבעון השלישי של 2009

מנהל חטיבת המטוסים האזרחיים בבואינג, סקוט קארסון, הודה בכשל, ואמר כי החברה "מתחילה בשיחות עם הלקוחות לגבי העתיד והפיצוי האפשרי. הנהלת בואינג אומרת כי האספקה תתחיל רק ברבעון השלישי של 2009, וזהו העיכוב השלישי במועד האספקה. אולם היא תצליח לספק רק 25 מטוסים בשנה הבאה - במקום 105 כפי שתיכננה והתחייבה. הכשל המרכזי בתוכנית הוא אימוץ שיטה חדשה של רכישת מוצרים למטוס מספקיות בכל רחבי העולם. מהמטוס שהציג את קצב ההזמנות המהיר בהסטוריה - הפך הבואינג-787 לפיאסקו. 60 חברות תעופה הזמינו 892 מטוסים כאלה.

לדוגמה, חברת אול-ניפון איירווייס היפנית תיכננה לקלוט את המטוס הראשון בחודש מאי השנה. היא רכשה 55 מטוסים כאלה, תיכננה קווי תעופה, צריכת דלק, פעילות בינלאומית בקוויה - והכל ירד לטימיון. החברה אמרה כי היא "מאוד מאוכזבת מהעיכוב", ודרשה התחייבות של "120%" למועדי האספקה. היא וחברת התעופה היפנית השנייה, ג'אל, אמורות לדרוש פיצויים על הנזקים. הן הודיעו שהן "זועמות" על העיכוב - במיוחד עקב תוכניתן לשלב את המטוס בהטסת משתתפי וצופי האולימפיאדה בסין השכנה.


נורת'ווסט וקונטיננטל ייפגעו

מנהל תוכנית הבואינג-787 בבואינג, פאט שאנהאן, אמר כי מוקדם מדי לדעת מתי תהיה אספקה מסודרת. רק שתי חברות תעופה אמריקניות הזמינו את הבואינג-787, נורת'ווסט וקונטיננטל, וגם להן ייגרמו נזקים כבדים. שתי החברות הביעו מורת רוח מהעיכוב, ואמר כי ייפגשו עם בואינג לשיחות בנושא - וידרשו לדעת מתי תתחיל האספקה. אייר ניו-זילנד הודיעה כי תדרוש הבהרות ואף פיצוי, ונראה כי קוואנטס האוסטרלית תנהג כמוה.

סיאטל, המקום שבו מיוצרים מטוסיה של בואינג, ידועה במזג-האוויר הגשום שלה, ועתה הגשם הפך לשיטפון. בואינג אומנם הכריזה כי לעומת מטוסי הנוסעים הנוכחיים העשויים מאלומיניום ואורך חייהם המבצעי מסתכם בכ-25 שנה, הבואינג-787 העשוי מחומרים מתקדמים כגון סיבי פחמן - יטוס לא פחות מ-40 שנה. אך בשלב זה "מטוס החלומות" אכן נותר בגדר חלום שלא התגשם, אפרוח שטרם נולד.

אפרוח שטרם נולד
תאריך:  14/04/2008   |   עודכן:  14/04/2008
דרור מרום
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"מטוס החלומות" של בואינג הפך לסיוט
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
איתי ו
2/05/08 05:11
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות

14/04/2008  |  גרשון אקשטיין  |   מאמרים
"ההתנהלות של שר המשפטים היא כוחנית וברוטאלית, הוא מתערב באופן גס בעצמאות השיפוטית, הוא מהלך אימים על השופטים, שוו בנפשכם מה צפוי לנו אם הרפורמות שלו ימומשו, זהו סיוט, זו תחילתו של הסוף". זו הצהרתו של אהרן ברק, אזרח מודאג, לעיתון הארץ על הפרידמניזם- הוא דניאל פרידמן שר המשפטים.
14/04/2008  |  אסתר שניאורסון גרי  |   מאמרים
במשך 12 שנה אני קמה לבוקר קיצי שטוף שמש, או לחלופין לבוקר חורפי שבו אני מתעצלת לקום מהמיטה החמה. אני שותה את כוס הקפה שלי, עולה על קו 4 ונוסעת לבית הספר, חולפת על פני אותם מראות מוכרים; המספרות, המסעדות, האנשים בדרכם לעבודה... שתים עשרה שנה של שגרה. לא פעם עלה בי החשש, כי מחר בבוקר, לא אקום לאותה שגרה. החיים במדינה הזו, שאדמתה ספוגה בדם קורבנות הטרור והמלחמות, עלולים לשבור את שגרת חיי הנינוחה והבטוחה. החשש לאובדן הביטחון האישי והמשפחתי, במציאות שבה אנו חיים, תמיד מקנן בתוכי, אך למזלי הטוב, לא חוויתי את המלחמה על בשרי והחשש נשאר חשש. לעומת זאת, לילדים ולנערים במדינות אחרות בעולם השקועות במלחמות ובשפיכות דמים, החשש שלי, הוא שגרת יומם.
13/04/2008  |  דניאל שטרית  |   מאמרים
בנסיגה, החששות גוברים והשיתוק אוחז בלקוחות. אך בד-בבד, ודווקא בעת הזאת, נוצרות הזדמנויות חסכוניות, בטוחות ויעילות יותר לצרוך מוצרים ושירותים. אז שכל אחד יבדוק איך הוא עצמו מושפע מהעניין: האם שורשי השיער המלבינים לא זכו לאחרונה לטיפול מסור ממעצב השיער או שמא מחירו של רכב הפנאי החדש אטרקטיבי מאי פעם (שער ה-$).
13/04/2008  |  אלון זגר  |   מאמרים
אחת הבעיות הקשות בפרשת קצב מקורה בעובדה שהעבירה הקרויה "בעילה אסורה בהסכמה" אינה נמצאת, כביכול, על קו רצף אחד עם עבירות המין שיסודן בהעדר הסכמה מצד הקורבן.
13/04/2008  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il