|   15:07:40
  אברהם פכטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת

אולמרט, ברק - עת לעשות

ישראל לא הצליחה להכניע ולפרק את החיזבאללה בלבנון. ישראל לא מצליחה להכניע ולפרק את החמאס - בעזה. אותן השגיאות חוזרות על עצמן - כושר ההרתעה של ישראל על הפנים - הסכנות מכך לעתיד - מי ישורנו
20/05/2008  |   אברהם פכטר   |   מאמרים   |   תגובות

אל תהפכו את אשקלון לשדרות, אל תזניחו את עוטף עזה. הממשלה מחכה למגה פיגוע, כלומר: בלשון העם פגיעת טיל גראד בבית-ספר הומה ילדים (חס וחלילה) או מתנ"ס או גן ילדים או בית חולים - כדי לפעול בנחישות יתר.

יש גבול לאיפוק ולסבלנות - הסכם רגיעה (הודנא) בתנאים אלה - הוא כניעה לטרור ואובדן כושר ההרתעה.

ישראל לא הצליחה להכניע ולפרק את החיזבאללה בלבנון. ישראל לא מצליחה להכניע ולפרק את החמאס - בעזה. אותן השגיאות חוזרות על עצמן - כושר ההרתעה של ישראל על הפנים - הסכנות מכך לעתיד - מי ישורנו.

ישראל יצאה למלחמת הלבנון השנייה בשל חטיפת שני חיילים, תושבי שדרות נחטפו/נפגעו/נמצאים במצור מזה 7 שנים - ואין מושיע.

יש פתרונות לקסאמים - אין אומץ לפותרם. יש לעשות בעזה מעשה שמשון - להפיל את עמודי ממשל חמאס על תושביו.

קבלת הפנים שהכינו לנשיא בוש ולכנס הנשיאים, בדמות טיל גראד על אשקלון, מתאים למדיניות של חמאס ולתיאוריה של אחמדינג'אד כלפי ישראל והמערב.

נשיא אירן - מאיים על ישראל ואילו חמאס מתחיל לבצע את משנתו. אם לא נגיב, מייד בחריפות ובנוקשות כלפי עזה - נקבל גם את חיזבאללה כתוספת בזמן הקרוב.

התנהלות ממשלת ישראל - מצביעה על הססנות, גמגום, דבר שהביא את כושר ההרתעה הביטחוני צה"לי לשפל המדרגה. כאשר הרמטכ"ל אשכנזי צריך להדליף לתקשורת שהוא שינה את עמדתו ושהוא בעד פעולה רחבה בעזה - הדבר אומר דרשני.

עשיית הסכם (הודנא, או כל ביטוי ריק מתוכן אחר) - הוא כניעה לטרור, השפלת ישראל וביטחונה וניצחון טכני ומוראלי לטרור ולחמאס ולכנופיות המזוינות בעזה.

כאשר מבצעים סיכול ממוקד ופוגעים במכונית עם שלושה חמושים - זאת אוננות צה"לית. כאשר מבצעים פעולות בפאתי בית חנון או ג'בליה - זאת אוננות ביטחונית ורק מגרים את חמאס להראות לנו תגובה וטרור אזרחי מהו.

במאמרים קודמים בנושא כמו: "לא לכבוש את עזה - לכתוש אותה", "קסאמים על שדרות" ו"לא למגן את שדרות - למגן את עזה", התייחסתי לכל האספקטים של הבעיה, הן הביטחוניים המדיניים והפוליטיים. והאמינו - יש פתרונות, לא אידיאליים, לא מיידיים, אבל אפשר וניתן לכתוש ולהכות ולפגוע, עד שיגידו רוצה אני.

יש רוב מאסיבי בציבור הפוליטי על כל גווניו לדעה, שאין להידבר עם החמאס, אין להיכנע לדרישותיו וגחמותיו ואין לבוא לקראתו לא בנושאים של "מעברים" ותנועת סחורות ולא במחוות הומניטאריות.

נוצר מצב אבסורדי ואנומלי שממשלת ישראל במודע תומכת ב"ישות" טרור מסוכנת, המצהירה על מטרתה להשמיד את ישראל - בחשמל, דלק ומים.

לכל הטוענים שאסור על-פי המשפט הבינלאומי להעניש ענישה קולקטיבית, לפי סעיפים ונורמות שנמצאות באמנות ג'נבה, יש להבהיר היטב, אמנת ג'נבה לטיפול באוכלוסיה אזרחית מתייחסת למדינה ששולטת בשטח אויב ועל אוכלוסיה אזרחית. האמנה - מתייחסת גם למקרים שבהם מדינה באמצעות צבאה, נלחמת בגורמים מתנגדים, גורמי גרילה או מיליציות, ולכן עליה להילחם בגופים אלה, תוך התחשבות באוכלוסיה אזרחית מסביב, חפה מפשע, לא תומכת בטרור, ולכן אין לפגוע בה ולהטיל עליה ענישה קולקטיבית, כמו ניתוק חשמל, מים או מזון או הספקת עזרה רפואית.

בעזה - להבדיל מיהודה ושומרון, המצב שונה ולכן אין לנו בעיה משפטית בינלאומית. הציבור בעזה בחר בחמאס להיות נציגו ולהנהיגו. הציבור בעזה תומך בחמאס, נותן לו גיבוי, עזרה, הובלה, מסתור ונותן לו שכפ"צ ביטחוני.

הציבור בעזה על-פי אותה משוואה, הוא מטרה לגיטימית על-פי כללי המשפט הבינלאומי, לפגיעה תוך כדי פעולה צבאית ומבצעים צבאיים. מכאן שאין צורך לפחד ולהימנע מפגיעה עקיפה באוכלוסיה אזרחית אם וכאשר היא נחוצה להשגת מטרה צבאית.

מובן שישראל בשל הרגישות הבינלאומית ומתוך העובדה המצערת שאנחנו לא מעצמת על נוסח רוסיה שהרסה את צ'צ'ניה והפכה את עיר הבירה גרוזני כמעט לעיי חרבות. ולא כמו הצבא הרוסי שנלחם בזמנו באפגניסטן או צבא ארה"ב הנלחם עדיין בעירק, או כוחות נאט"ו במלחמת יוגוסלביה והפגיעה באזרחים שלווים בקוסובו - והדוגמאות עוד רבות.

כאשר ישראל יצאה למלחמת לבנון השנייה אחרי חטיפת שני חיילים, והתגרות מתמשכת של החיזבאללה בגבול הצפוני, היה קונצנזוס כמעט מלא בציבור הישראלי, והוא קיבל גושפנקה רשמית בוועדת וינוגרד.

כאשר תושבי שדרות הפכו לפליטים בארצם, בני ערובה של החמאס בעזה וקודמיהם מזה 7 שנים, האם לא הגיעה השעה והעת לעשות משהו למענם, מעבר לביקורים של שרים ואושיות ציבור, מעבר להצהרות בומבסטיות? למה יש בינינו שנפגעים עד עמקי נפשם על כך שאזרחים חפים לדעתם בעזה או ילדים נפגעים מפעילות צה"ל? ומה עם תושבי שדרות? מה עם ילדי שדרות המפוחדים, הפגועים, הפצועים, חסרי גפיים ופגועי נפש, שלא לדבר על האזרחים המבוגרים וכלל התושבים הסובלים?

לכן מסקנתי היא - אל תמגנו את שדרות ועוטף עזה או אשקלון כי אי אפשר למגן עיר או קיבוץ, פרט למקומות ציבור, בתי ספר, מתנ"סים, אלא יש לכתוש את עזה ובנותיה, לקעקע את מוסדות חמאס, לפגוע בצמרת השלטון וההנהגה, בכל מוסדות השלטון ובבתיהם.

זיכרו - מתי נכנע פרעה למשה רבנו, לא אחרי המכות הראשונות אלא במכת בכורות שפירושו צמרת חמאס על בתיהם ותומכיהם. ועכשיו מהצד התיאורטי למעשי יותר - הרי תוכנית פעולה בשלבים למלחמה בחמאס ובקסאמים, לפני שמחליטים על פעולה קרקעית רחבה.
הנסיגה לקו הירוק, אומנם נתנה לחמאס הזדמנות לנצח - אבל השאירה לנו את האפשרות לפגוע ולמגר את החמאס באופציות צבאיות, כלכליות ואזרחיות רחבות יותר.

וכפי שאמרתי, לקסאמים יש פתרונות והרי שורת הצעות מעשיות.
אין צורך לחכות שחס וחלילה - קסאם יפול על בית ספר, גן ילדים, בית כנסת, קניון או מחנה צבאי, בנוסח זיקים כדי להבין שיש להגיב בחומרה. מבין האופציות המוצעות - להלן הנבחרות:

שלב א': (לביצוע מיידי)

א. פגיעה והריסת מבני שלטון וציבור בכל רצועת עזה כגון: משטרות, להתחיל במשטרת עזה, היא סמל שלטוני מובהק.
ב. מבני ציבור - המזוהים עם חמאס - ג'יהד, כגון: פרלמנט, בנייני משרדים שמהם מנהלים אנשי חמאס את שלטונם ברצועה וכד'.
ג. מחנות, מבנים, אזורים צבאיים, מחנות אימונים, נמל עזה וכד'.

שלב ב':
אם שלב א' דלעיל לא יביא תוצאות וירגיע את משלחי הקסאם - להעמיק את הכתישה.

1. בתי המגורים, הווילות של ראשי החמאס + כאשר החמאס בבתיהם או במסתורם.
2. תשתיות הרצועה וכד'.

שלב ג':

1. פעולות קומנדו רצופות ומקיפות, כולל חטיפת ראשי חמאס - ג'האד וחמושים.
2. "סיכולים ממוקדים" - ברצף וללא הפסקה.

שלב ד':

אלמנט "פלוג'ה" - נוסח עירק לאמור: רובע, שבו מתחפרים ומחזיקים מחבלים ומשלחים קסאמים - ייהרס. זה פעל יפה בעירק, זה יפעל גם בעזה.

שלב ה':

שילוב של כמה אלמנטים מכל השלבים לפי הצורך, הזמן והמקום.
אסור למסור את הפתרון שלנו עם הפלשתינים לידיים זרות בינלאומיות כי מסירת הסכסוך לידיים זרות - פירושו קבלת פסק דין בינלאומי שעלול למוטט את ישראל כמדינה ריבונית.

האופציות הנוספות שראוי לבחון, ברוח ועדת וינוגרד, בשילוב עם סנקציות כלכליות, סגירת ברז של זרימת כסף לרשות, פגיעה בתשתיות ובשירותים של פלגי הטרור, כולל הסיכון המחושב של פגיעה באוכלוסיה אזרחית על כל הסבל הנלווה לכך.

אבל, אם בכל זאת יגיעו מים עד נפש, ויהיה צורך לכבוש מחדש את כל רצועת עזה - כדי למגר ולהרוס תשתיות טרור - יש לבצע זאת, כמעשה אחרון וקיצוני. האם ישראל צריכה להמשיך ולספוג קסאמים ונפגעים בעריה, בגבולותיה? בשום אופן לא! כמו שלא היו מסכימות מדינות ריבוניות אחרות בעולם. יש להחזיר לשדרות את הביטחון, השקט והיכולת לגדל ילדים בנחת ובביטחון. ולדעתי האישית - אם עלינו לבחור מי תהיה עיר "רפאים" שדרות או בית חנון - בית חנון עדיפה עלינו.

והערות לסיום

1. חגים, ועידה בינלאומית, מו"מ מדיני, מתיחות בצפון, כל אלה אינם יכולים למנוע מישראל להגן על ביטחון תושביה.

2. במידה וחמאס יודיע שיפגע בחייל שלנו - שליט, בשל התקפה על עזה וחמאס - יש להצהיר קהל עם ועולם - שאם יפגע שליט חיי כל מנהיגי החמאס מהניה ומטה בסכנת חיים מיידית.

3. האם אולמרט מפחד מעזה - כמו מלבנון השנייה - ועדת וינוגרד או חקירות משטרה.

4. האם צה"ל ימשיך "לדשדש" בעזה כמו בלבנון.

5. האם כדאי לא לפזר את ועדת וינוגרד - ולמסור לה את הטיפול בשדרות במשך 7 שנים לבדיקה מבחינת פעולת הממשלה וצה"ל - ולהוסיף גם את עוטף עזה ואשקלון.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  20/05/2008   |   עודכן:  20/05/2008
עו"ד אברהם פכטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אולמרט, ברק - עת לעשות
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
י.ש
21/05/08 00:14
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בשוק הנדל"ן, כמו בכל שוק אחר, עיתוי הקנייה או המכירה הינו קריטי. שנה לפה ושנה לשם, לעתים אפילו חודשים ספורים - עשויים להבדיל בין עסקה מצוינת לעסקה כושלת.
20/05/2008  |  אורן מולקנדוף  |   מאמרים
פעם הייתה אמירה לפיה רב ידוע מעולם לא שבר מחרשה הואיל ומעולם לא נדרש לחרוש. מי שאינו מעורב בחיים הפוליטיים אינו צריך להתמודד עם בעיות של שחיתות שלטונית. מי שנמצא במערכת הפוליטית ועליו לפלס את דרכו בה מלמטה, בדרך הפוליטית השגרתית, וללא מקדמים כמו נסיבות היסטוריות מיוחדות, זכות אבות ורקע חברתי מתאים, ימצא את עצמו מהר מאוד מתחבט בשאלה אם עליו למכור את נפשו לשטן השחיתות - או להפסיד.
20/05/2008  |  עו"ד משה גולדבלט  |   מאמרים
כבר עתה, בראשית דברינו נשיב לכם, כי אדם שתרם למוסד ציבורי תרומה זכאי לניכוי מהמס שהוא חייב בו. במאמר זה נסביר לכם באלו דרישות על המוסד הציבורי לעמוד, בכדי שיכירו בו כמוסד ציבורי, כיצד מקבלים אישור על כך, כיצד ניתן לקבל את הזיכוי, כמו כן נציין בפניכם מהו גובה הזיכוי ואף ניתן לכם מספר עצות חשובות, שיקלו עליכם מבעוד מועד לקבל את הזיכוי המיוחל.
המו"מ בין ישראל לחמאס באמצעות מצרים לגיבוש תהדיאה מגיע לשלב מתקדם עם העברת התגובה הישראלית להצעה הפלשתינית. בסמיכות זמנים פורסם בסוף השבוע מכתב עליו חתמו בכירים לשעבר במערכת הביטחון הקוראים לממשלה לנהל מו"מ עקיף עם חמאס על הפסקת אש ממושכת ברצועת עזה. בין החותמים על המכתב: ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי, הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין-שחק, תת-אלוף ((מיל.)) שמואל זכאי שהיה מפקד כוחות צה"ל ברצועת עזה, וח"כ יוסי ביילין (מרצ), דוד (דייב) קמחי, מבכירי המוסד בעבר, ד"ר נמרוד נוביק, בועז קרני וגדי בלטיאנסקי.
20/05/2008  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, מבצע בראש הממשלה, אהוד אולמרט, שפיטה מוקדמת, בעצם זאת שהוא מביא לשמיעת עדותו המוקדמת של העד משה (מוריס) טלנסקי. צודק אולמרט כשהוא טוען, כי מרגע שטלנסקי יעלה על דוכן העדים, יפתח משפטו שלו, ודבר זה נוגס בזכויותיו של אולמרט כחשוד/כנאשם.
20/05/2008  |  יואב יצחק  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
אלון קוחלני
אלון קוחלני
לראשונה בעולם פורסם מחקר המציע אמת מידה להטלת אחריות פלילית על קציני ציות    יש הכרח לנקוט בדרך אחרת כדי להגן על אינטרס הציבור
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il