|   15:07:40
  אריה אבנרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

מופז, היזהר מאולמרט

נמנעת באדיקות רבה מלהוקיע ברבים את אריאל שרון ואהוד אולמרט, שני האישים שאחראים לשחיתות הציבורית יותר מכול, בהתנהלותם האישית הקלוקלת. אולי משום שהם קידמו את הקריירה הפוליטית שלך מכתב גלוי לסגן ראש הממשלה
26/07/2008  |   אריה אבנרי   |   מאמרים   |   יומני אבנרי   |   תגובות
מופז. חומר להנהגה?

שאול שלום,

למען השקיפות אקדים ואומר שמעולם לא פגשתי אותך בארבע עיניים, לא כתבתי לך מכתבים אישיים, לא חשפתי אודותיך "פרשות" של שחיתות אישית ולא חלמתי עליך בלילות.

לזכותך אני יכול לציין כי מעולם לא נחקרת במשטרה ולא הועלו לגביך חשדות לביצוע עבירות פליליות כאלה או אחרות. עם רקורד אישי כזה, להיות חבר בממשלתו של אהוד אולמרט שבה למעלה ממחצית השרים הם מושחתים עם קבלות, פורעי חוק סדרתיים, מתעשרים על חשבון הקופה הציבורית וחשודים על תנאי זה, ללא ספק, זהו ערך מוסף בכרטיס הביקור שלך.

עם זאת עקבתי די מקרוב אחרי הקריירה הפוליטית שלך בתשע השנים האחרונות וזיהיתי בך תכונות של צלופח מהסוג המצוי, אישיות מזוגזגת ואופורטוניזם ברמה מדאיגה.

ההתעניינות האישית לוחצת שלי בך בימים אלה נובעת מכך שאתה רץ כבר במסלול המרוץ הפנימי בקדימה לראשות התנועה. הזוכה במרוץ עשוי להיבחר בקונסטלציה מסוימת לראשות הממשלה.

בשלב זה אין לך אומנם התחייבות בלתי חוזרת של האסטרולוגית שלך מרים בנימיני. במציאות הקיימת כיום במדינה חלק מהאישים הפוליטיים הולכים לקבל חיזוקים מבני אנוש רוחניים הרבנים "רנטגן" פינטו ובצרי וחלק שמים את יהבם על כוכבי המרום.

אני חייב להקדים ולומר לך בגלוי שלא התרשמתי שאתה קורצת בתכונות שמעניקות לך את היכולת להיות ראש ממשלה שיביא לנו בשורה.

בתקופה הרת גורל זו יכולת לבצע מניפולציות פוליטיות אינה מהווה ערובה לכושר הנהגה לבצע צעדים מדיניים מרחיקי לכת, לחתימת הסכמי שלום, לאיחוי הקרעים הקשים בחברה הישראלית ולהבראת המשק.

אתה לא יכול גם לשמש דוגמא אישית ומנוף ביצועי לביעור השחיתות המפלצתית במדינה ולחיזוק מערכת אכיפת החוק. מעולם לא עלית על הבמות והשמעת דברים כדורבנות בגנות השחיתות הציבורית שכנראה לא מעיקה עליך ולא מדירה שינה מעיניך. במיומנות של שר התחבורה אתה מעדיף לעקוף אותה במהירות למרות הפס האדום והדרך המשובשת.

נמנעת באדיקות רבה מלהוקיע ברבים את אריאל שרון ואהוד אולמרט, שני האישים שאחראים לשחיתות הציבורית יותר מכול, בהתנהלותם האישית הקלוקלת. אולי משום שהם קידמו את הקריירה הפוליטית שלך.

לא צייצת אפילו לנוכח הפגיעות החוזרות ונשנות בבית המשפט העליון, במבקר המדינה, ביועץ המשפטי לממשלה ובפרקליט המדינה. זו כנראה נורמה שמקובלת עליך.

יועץ סתרים

אחרי כל זאת מדוע שאנחנו נבקר אותך על כך שקיבלת את הנחייתו של המזניק אותך במרוץ לראשות קדימה, אתור פינקלשטיין, יועץ סתרים פוליטי מיומן, שלא לעסוק במרוץ שלך בנושאים באנאליים ותפלים מסוגם של טוהר מידות.

פינלשטיין אסר עליך להצטייר חלילה כ"מר קלין" תואר השמור לציפי לבני, אלא דווקא כמר ביטחון. אבל מה לעשות שגם שלוחות מרכזיות של מערכת הביטחון נגועות כיום בשחיתות.

לצערי אני מבין שלא הייתה לך באחרונה בעיה מוסרית אישית להיצמד אל אולמרט ולהתחבר אליו, בהנחה שתמיכתו ותמיכת קהל חסידיו בקדימה יעניקו לך מקדמה חשובה במרוץ, שתאפשר לך להקדים את המתחרה הראשית שלך שרת החוץ ציפי לבני.

אין לי מושג אם אולמרט מעריך אותך או לא. דברי הנאצה מפיו הגדול והמלוכלך כלפי ציפי לבני יכולים רק להחמיא לה. ידוע לי היטב שאנשיך הקרובים מטפטפים לאנשי התקשורת "קטעי מידע" שליליים על ציפי לבני כדי לשחוק את תדמיתה, אבל נראה לי שהם מחטיאים את המטרה.

במסגרת המרוץ הצבוע שלך היה זה מחזה מרנין לצפות במהדורת החדשות של ליל שבת, כיצד לבני ואתה ניצבים על במה אחת ומזמרים שירי מולדת. היא הביאה כתגבורת את בעלה, חבל ששכחת בבית את רעייתך. אולי הייתם שרים בצוותא בדואט כפול את שיר הרעות ואולי אולמרט היה מוחה לכם כפיים.


חיבוק דוב


שאול היקר, יש כאלה שמכנים את היחס שמעניק לך בימים אלה אולמרט כחיבוק של דוב שקשה להיחלץ ממנו ונזקו עולה על תועלתו.

אתה מכיר בוודאי את משמעות האמרה: "אדם לאדם זאב". לא פעם היית כזה. כמו למשל כאשר התמודדת מול מתן וילנאי על תפקיד הרמטכ"ל ובעטת בו. מזלך הוא שהוא תן. הפעם יש לך עניין עם זאב גזעי. אני סבור שאולמרט מחבק אותך בימים אלו חיבוק של זאב מדמם שפגיעתו עלולה להיות קטלנית.

כדאי שתפנים: כאשר שועט עדר של זאבים קדימה, הם רצים אחרי מנהיגם הזאב לאן שיוליך אותם. אם הוא נפצע, למשל, ע"י צייד ולא מסוגל להנהיג אותם, הם עטים עליו וטורפים אותו. אבל אם פגיעתו אינה קטלנית הוא עדיין מסוגל להגן על עצמו.

אני מכיר את אולמרט היטב. הוא לא יתפטר ולא יפרוש מראשות הממשלה וימשיך לנהל קרבות ומסע של השמצות נגד ציפי לבני, בנימין נתניהו, אהוד ברק, מבקר המדינה, היועץ המשפטי לממשלה, ופרקליט המדינה והמשטרה, בסיועם של כמה זאבים נאמנים לו, בעיקר חיים רמון ופרופ' דניאל פרידמן.

אם תזכה במרוץ לראשות קדימה אתה עלול להיות בידיו חומר בידי היוצר. בן ערובה. קלף מיקוח לא מנצח ובעיקר דחליל. אם אני מעריך נכון הוא לא יאפשר לך ביזמתו לרשת אותו ויעשה הכל כדי לטרפד הקמת ממשלח חליפית בראשותך ויעדיף שאתה תפעל בצלו עם תואר חסר תוכן של "יו"ר קדימה".

התקווה היחידה שלך להגיע לראשות הממשלה בעידן אולמרט היא שיוגש נגדו כתב אישום חמור ודעת הקהל תסתער ותחייב את מחממי הכיסאות בממשלה ובכנסת לפעול להדחתו באיחור רב.

תחנות בחיים הציבוריים

מאחר שהציבור הרחב כמעט שאינו מכירך, אני רוצה ברשותך לציין כמה תחנות בחייך הציבוריים, למען ישמעו ויראו וידעו ויפנימו. עד היום אני לא מבין איך עלה בידך להיחלץ יבש מדוח ועדת וינוגרד לבדיקת מחדלי וכשלי מלחמת לבנון השנייה. אין ספק שהייתה לך אחריות אישית לאי מוכנות של צה"ל, להעדר אימונים של אנשי מילואים, לציוד הלקוי ועוד כהנה וכהנה, בתוקף תפקידיך כרמטכ"ל וכשר הביטחון בממשלתו של שרון.

עמיר פרץ, שר הביטחון בממשלת הזדון של אולמרט, קיבל ממך "ירושה" שלא היה אפשר להתפאר בה ורק בגלל העדר ניסיון ושלומיאליות הכל כמעט דבק בו. אתה עשית הכל כדי להרחיק ממך את האש.

אני מתקשה גם לשכוח שהזינוק שלך מכס הרמטכ"ל לחיים הפוליטיים ברשימת הליכוד ואחר כך לתפקיד שר הביטחון נעשה ללא תקופת צינון.

אלוף במילואים עוזי דיין, שהתמודד בבחירות האחרונות לכנסת בראש תנועת "תפנית" שהניפה את דגלך המאבק בשחיתות ולא הצליח להיבחר. בבחירות הקרובות עשוי דיין להופיע כבר ברשימת הליכוד שבראשה יעמוד ביבי נתניהו, המנהיג שנכשל בתפקידו כיו"ר האופוזיציה בכנסת, כאשר לא הניף את דגל המאבק בשחיתות השלטונית וחשש לצאת נגד אהוד אולמרט, גדול המושחתים בכל הזמנים.

דיין סיפר לי בשעתו שהוא פנה בעניין זה אל יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עורך הדין אליעד שרגא, בבקשה שיגיש עתירה אך לדבריו הוא התחמק.

לא היה צריך להתאמץ ולאתר את הסיבה: שרגא ייצג בשעתו את הורי חיילי סיירת מטכ"ל שנפגעו באסון צאלים וכן את משפחתו של רון ארד ויש לו עניין שקוף לשמור על שקט תעשייתי.

בתקופה שבה כיהנת כאחד מראשי הליכוד, תפשת את הפרינציפ מהר מאוד והבנת שצריך לקנות ולרצות מדי פעם את חברי מרכז המפלגה שחרצו אז את גורלם של ראשי המפלגה לשבט או לחסד.

באחת הפעמים עשית מעשה חמור שנחשף ע"י העיתונאי שלום ירושלמי במעריב. מערכת הביטחון עמדה להפסיק את ייצור טנק המרכבה. אחד מקבלני הקולות הראשיים במרכז הליכוד הפעיל עליך לחץ להמשיך בייצור בנימוק שהפסקתו עלולה לפגוע בפרנסתם של רבים, בהם אנשי ליכוד, ואתה נכנעת לו. אחר כך הלך אותו קבלן קולות לקושש עמלות של עשרת אלפי דולר.


עוד נקודות שחורות


ויש עוד כמה נקודות שחורות ברקורד האישי שלך. אחרי ששרון וכמה מראשי הליכוד פרשו מהליכוד והקימו את קדימה, הכרזת קבל עם ומפלגה שהליכוד הוא ביתך לנצח נצחים. הנצח הזה נמשך יומיים בלבד.

כאשר החל שרון להפעיל את תוכנית הינתקות שחצתה את העם, נמנית עם המתנגדים החריפים ביותר והבאת לכך נימוקים ביטחוניים כבדי משקל. כעבור זמן מה איבדו הנימוקים האלה ממשקלם, אולי בעקבות דיאטה רצחנית שעשו, ואתה הצטרפת ללא נקיפת מצפונך הגמיש למקהלה של שרון ושרת בקול רם את שיר ההינתקות. כולם חשו בזיוף, חוץ אולי ממך.

אתה נוהג בכל הזדמנות להדגיש את הרקע הביטחוני שלך. כך עשית באחרונה כאשר שיגרת הערת אזהרה פומבית לאירן שהדהדה בעולם. כמה גורמים בינלאומיים יחסו לך גם את העלאת מחירי הנפט ובכך פגעת למרבה האירוניה בבעלי הרכב במדינה שאתה אמור לייצג אותם והם נאלצים לשלם את מחיר עליית הדלק .

תפקידך כשר התחבורה איפשר לך למנות מינויים מטעם בתחבורה היבשתית ימית ואווירית. קידמת לא רק קציני צה"ל בכירים לשעבר, אלא ביצעת גם כמה מינויים פוליטיים לכאורה.

תפארתך לא תהיה על מפקד ההצטרפות לקדימה שערכת באמצעות שליחים לדבר עבירה שפקדו עבורך חברים בסיטונות בנמלים, במקומות עבודה מאורגנים נוספים שקשורים למשרדך במישרין או בעקיפין, בבזק ועוד. אתה מודע היטב לכך שמועמד לראש ממשלה בישראל לא נבחר היום ע"י העם אלא ע"י קבוצות לחץ חזקות וארגוני עובדים חזקים בעלי אינטרסים למיניהם המחזיקים את המדינה בגרונה. והמשכיל בעת הזו לא ישתוק.

מה שמדאיג אותי במיוחד, שלמרות שאתה אדם מאוד זהיר, לא תמיד אתה נזהר ועושה לכאורה מעשים שיש בהם מינהל לא תקין המבשרים רעות. העובדה שתנועת אומ"ץ פתחה לך באחרונה תיק של טיפול שוטף אינה מבשרת לך טובות.

לפני זמן קצר פנינו אל מבקר המדינה בבקשה לבדוק פרויקט תחבורתי נדיב שבוצע ע"י משרדך באחת הערים שבראשה עומד פעיל מרכזי בקדימה. אנחנו בודקים בימים אלה פרויקטים נוספים של משרדך.

לסיום, רציתי להבהיר לך שהמדינה זקוקה בימים אלה לראש ממשלה נקי כפים שלא שלח את ידו בכספי הקופה הציבורית והשלטון אינו משחית אותו.

ואפילוג קצר: לפני שלוש שנים תפשו שלושה אישים ילידי אירן עמדות מפתח במדינה. הראשון, הנשיא משה קצב, סרח והסתבך ופרש בבושת פנים. השני, הרמטכ"ל רב אלוף (מיל.) דן חלוץ, התפטר אחרי כשלון מלחמת לבנון השנייה. נותרת רק אתה. תשתדל לא לאכזב אותנו, כי בנפשנו הדבר.

תאריך:  26/07/2008   |   עודכן:  26/07/2008
אריה אבנרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מופז, היזהר מאולמרט
תגובות  [ 62 ] מוצגות   [ 59 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אוריה ג.
26/07/08 12:04
2
שומר חוק
26/07/08 12:06
3
אחמדנג'אד
26/07/08 12:10
4
מיכל מירושלים
26/07/08 12:21
5
אגרנט
26/07/08 12:31
6
בעל הנר
26/07/08 12:41
7
א .פובליציסט
26/07/08 12:45
8
חיים ר
26/07/08 12:52
9
עוזי קדם
26/07/08 13:00
10
גילה צ
26/07/08 14:17
11
שושפרי
26/07/08 14:17
 
אבל...
30/07/08 16:12
12
לילית
26/07/08 14:19
13
מי אתה
26/07/08 14:34
14
עמיקם
26/07/08 14:57
15
מאמר/מכתב מצוין
26/07/08 16:31
16
miki1
26/07/08 16:33
17
עוד סתם אזרח
26/07/08 17:22
18
mni
26/07/08 17:27
19
mni
26/07/08 17:32
20
עיניים פקוחות
26/07/08 18:01
21
נאש דידן הפרסי
26/07/08 18:13
 
צבי יקיר
26/07/08 20:42
 
טהורת המידות
27/07/08 07:02
 
שיי..........
27/07/08 14:48
 
נאש דידן
27/07/08 18:31
 
יודע דבר וחצי דבר
28/07/08 00:48
 
האמת על א. אבנרי
28/07/08 16:26
 
ליאור ו.
27/07/08 16:11
22
אמנון לביא-לוי
26/07/08 18:23
23
עיניים פקוחות
26/07/08 18:37
24
דליה,באר שבע
26/07/08 21:42
25
שימי
26/07/08 21:49
 
דפוק בראש
28/07/08 01:14
26
שושנה 2006-2008
26/07/08 23:05
27
דן הרפז
27/07/08 07:36
28
דורי
27/07/08 09:28
29
מנהל תקין
27/07/08 12:44
 
אחד אופטימי
27/07/08 15:03
30
אחד העם2
27/07/08 12:59
 
רוני........
27/08/08 12:56
31
אחמד זיבי
27/07/08 14:41
32
חץ
27/07/08 16:01
33
ציוני
27/07/08 17:26
34
תורה&עבודה
27/07/08 18:56
35
אדם הובר
27/07/08 22:49
36
מה חדש?
28/07/08 00:56
 
אפס
28/07/08 12:47
 
בובע
28/07/08 16:23
37
דורי
28/07/08 10:10
 
קוקוריצה
28/07/08 12:44
38
בעל הנר
28/07/08 11:55
39
אריאלה ב
28/07/08 12:54
40
אריאלה ב
28/07/08 13:02
41
מקום למחשבה
28/07/08 13:03
42
דורי
28/07/08 13:23
43
המיואשים
1/08/08 18:41
44
איזופוס
2/08/08 13:51
פורום: יומני אבנרי כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הכתבת לענייני מיסים של המערכת, חשבונית תן-מס-הכהן, מדווחת דיווח סנסציוני, סקופ אשר אף עיתון אחר לא דיווח עליו.
26/07/2008  |  אפרי הלפרין  |   מאמרים
לפני כשבועיים פורסם כי לאחרונה נמצאו בדירה תל אביבית מסמכים של פרנץ קפקא (ביניהם גם רישומים מעשה ידיו), אשר הוברחו לארץ-ישראל מפראג על-ידי המו"ל שלו, מקס ברוד - למרות בקשתו של המחבר לשרוף אותם, כמו את כלל יצירתו. כידוע, ברוד הפר את צוואת ידידו, פרסם חלק מהכתבים ודאג להפצתם, ועם פלישת הנאצים לצ'כיה נמלט עם מזוודה ובה שאר עזבונו של קפקא. ב-1939 התיישב ברוד בתל אביב ואחרי מותו ב-1968 החזיקה במסמכים הללו, כמו גם במסמכיו של ברוד עצמו, מזכירתו, אסתר הופה, שנפטרה לאחרונה בגיל 101. זו לא הניחה בחייה לאיש לעיין בהם, רק מכרה פריטים יקרים מתוכם במכירות פומביות ברחבי העולם.
25/07/2008  |  שרית ילוב  |   מאמרים
לפני הכול עלי לומר, למען הגילוי הנאות: אינני אוהד כדורגל. אינני בקיא בחוקי המשחק, אינני שותף לאווירה, אין לי שמץ מושג מהם ההבדלים בין הקבוצות, ולפיכך דברי לא יעסקו כלל ועיקר במשחק.
25/07/2008  |  דר' אלון דהן  |   מאמרים
במשרדה של עו"ד שרית דנה תלוי ציור יפהפה שציירה בתה, תלמידת תיכון. בציור נראית דמותו של תינוק, אוחז בפרי הסברס ומביאו לנגיסה בפיו. התמימות והרוך שבעיני התינוק עומדים להיתקל בלא משים בקוצניות החדה של הסברס שוודאי יפצע את שפתיו.
בימים אלה מונה חגי אלעד, מי שהיה במשך שש שנים המנכ"ל הראשון של 'הבית הפתוח' בירושלים, למנכ"ל האגודה לזכויות האזרח בישראל. חבישת שני הכובעים על-ידי אדם אחד אינה מקרית כלל. שכן בראש מתקפת הזכויות, שבה אנו נתונים בעשורים האחרונים, ניצבה לאחרונה קהילת הגאים, כשהעילה הייתה מצעד הגאווה, אשר דוברר באינטנסיביות על-ידי 'הבית הפתוח'. הפעם, יעד המתקפה הוא המסורת העלובה בת אלפי השנים של המיעוט המונה 93% מן האוכלוסיה, לפיה זיווג בין גבר ואשה הוא נורמלי וטבעי, והקשר הממוסד ביניהם הוא המסגרת האופטימלית לגידול צאצאים. שהרי אם אתם סבורים כי מסורת זו היא שהביאה אותנו מדור לדור אל המאה ה-21 - אתם ראויים לחינוך מחדש, וזה יינתן לנו על-ידי הקהילה המאורגנת של ההומואים והטרנסג'נדרים.
25/07/2008  |  דפנה שמורק-נתניהו  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il