|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

כל השיטות להצרת היקפים

אלפי נשים מולכות שולל מדי שנה ע"י שיטות שונות להצרת היקפים: ממריחת אצות וחימומן, גלולות פלא, טיפולי לייזר, עיסוי שמנים ומשחות פלא לפי רוב מדובר בהוצאה של מאות עד אלפי שקלים בכל רכישת מוצר או טיפול, וצרכנים רבים מוצאים את עצמם בסופו של תהליך עם בטן מלאה וכיסים מרוקנים
28/07/2008  |     |   מאמרים   |   תגובות
באיזו שיטה לבחור? [צילום: AP]

בשוק הישראלי קיימות לפחות 150 חברות המציעות טיפולים אסתטיים שונים, ורובן שמחות לבשר לציבור על האפשרות לרזות בלי מאמץ ובלי דיאטה.

האם הדבר הזה באמת אפשרי? ממחקרים עולה כי התשובה לכך היא אכן חיובית בחלק מהמקרים, אך בתוך ג'ונגל השיטות והדרכים המבטיחות הצרת היקפים, רובן המוחלט של השיטות לא רק שלא מבטיחות תוצאות, אלא מסכנות את חשבון הבנק של הלקוח, וחשוב מכך, גם את בריאותו. רוב הלקוחות אינם שבעי רצון, השומן נותר במקומו, ואליו מתווספות ה"צלקות" הנפשיות, ובשיטות מסוימות אף צלקות פיזיות.

אולטרא שייפ

בשנים האחרונות פותחו מספר שיטות אשר מעניקות תקווה אמיתית לכל מי שרוצה להיות יותר חטוב מבלי להשקיע מאמץ. חברת אולטרא שייפ מציעה שריפת שומנים באמצעות אולטרא סאונד, אולם נכון לעכשיו טכנולוגיה זו אינה מאושרת על-ידי גורמים חיצוניים, ואינה יכולה להציג הוכחות ממשיות.

יתרה מכך, השיטה לא עברה את מבחני ה-FDA, המאשרים שהיא לא מסכנת את הגוף. קיים חשש ששיטה זו משמידה תאי שומן ויוצרת אפקט הדומה לאפקט שאיבת השומן. לכן אם משמינים, נוצרים אותם עיוותים כמו לאחר שאיבת שומן. עלות הטיפול הגבוהה תרתיע אנשים רבים, ויעילות השיטה תיבחן בהמשך.

אצות ים ומיטת חימום

מכונים מסוימים מציעים שיטה המבוססת על מריחת הגוף באצות ים והכנסתו למיטת חימום. שיטה זו מבטיחה לכאורה הצרת היקפים לאחר מספר טיפולים, אך לא הוכחה מדעית ולא פעלה על חלק ניכר מהמטופלים.

הרופאים מתחו עליה ביקורת חריפה ביותר, והגדירו אותה כלא הגיונית. לטענתם, חימום לבדו לא יכול להמיס את השומן, ולכן טיפולים מסוג זה פשוט לא יעילים. בעיתונות פורסמו מספר כתבות על מטופלים מאוכזבים מהשיטה וביניהם סיפור תביעתו של מטופל את מרפאות אריאל בבאר שבע, שנסגרו בינתיים, שלא ראה ברכה באצותיו.

בלה קונטור

שיטת אולטרא סאונד נוספת אשר כבר קיבלה את אישורי הבריאות המחמירים ביותר וביניהם אישור ה-FDA האמריקני וה-CE האירופאי היא טכנולוגית בלה קונטור.

לדברי היצרנים, השיטה משתמשת בגלי קול שאיננה מזיקה לגוף ואיננה מצריכה השגחה רפואית, ומצליחה להפעיל את מנגנוני הגוף ולאפשר לו נגישות מהירה וקלה יותר אל מאגרי השומן הצבורים בו.

החברה גם מציגה באתר שלה מחקרים רפואיים המצביעים על כך שהמכשיר הצליח בעזרת האולטרה סאונד "לרמות" את תאי השומן באזורים נבחרים בגוף, ולגרום להם להאמין כי הגוף דורש את השומן האגור בהם לצרכיו.

לדברי הממציאים עולה ניצולת השומן של הגוף באחוזים רבים, ולמעשה מתאפשרת הרזיה מהירה בהרבה מבכל דיאטה או פעילות גופנית מוכרת. בלה קונטור, להבדיל מרוב השיטות האחרות, טוענת ל-90% הצלחה, ומבטיחה החזר כספי מלא לכל מטופל שלא השיל מעליו 4 ס"מ היקף שומן לפחות.

דחיסה באינפרא אדום

זהו טיפול בעל מטרה דומה לדחיסת שומן. למעשה מדובר שילוב מסאג' דחיסה עם חום, והחימום באור האינפרא האדום אמור לסייע בדחיסת השומנים. כאן התוצאות עלולות להיות עוד פחות אפקטיביות, מאחר ולטענת מומחים המסאג' והחימום מנוגדים באופן פעולתם, ולכן יעילות הטיפול הזה לעומת דחיסה ללא אינפרא אדום - יורדת.

בכל מקרה, גם בשיטה זו השומנים לא ששים להישאר דחוסים לנצח, ויש צורך בטיפולים חוזרים. הטיפולים עלולים להיות יקרים יותר, מאחר והם מבוצעים בידי רופאים מוסמכים בשל הקרינה שנפלטת מהמכשירים. לפיכך, מדובר בדרך-כלל בעלות גבוהה של טיפולים לאורך זמן.

החזר כספי? לא בטוח

המשווקים של כל השיטות עשויים להבטיח ללקוחות לא מרוצים את כספם חזרה. אך פרט זה לא נכלל בדרך-כלל בחוזה שנחתם על הלקוח, וברוב המקרים לא ברור כיצד ניתן לקבוע אם הטיפול נשא פרי.

לקוחות לא מרוצים אשר דורשים את כספם בחזרה נתקלים בבעיות בירוקרטיות, וחלקם נאלצים לפנות לבית המשפט. אולי הריצות אחרי הניירת יסייעו להם לרזות קצת, אבל אין ספק שגם זו לא הדרך היעילה ביותר להסיר את שכבות השומן.

חגורות רטט

חגורות הרטט מפורסמות בחוברות שונות ומבטיחות לעשות את העבודה ללא מאמץ גופני. לטענת המשווקים, החגורה תרטיט את האזורים הנדרשים בפולסים חשמליים, בעוד שהמטופל יוכל לבצע תוך כדי כך את כל הפעולות היומיומיות, כגון קריאה, צפייה בטלוויזיה, בישול, ואף יציאה מהבית ונהיגה.

למרבה הפלא הטכניקה הזו עובדת, ואכן מאפשרת הצרת היקפים. אך בפועל התברר כי החגורות יכולות להביא להצרת היקפים בשיעורים קטנים בלבד, וגם לשם כך נדרשת הפעלתן בעוצמה גבוהה. עוצמה זו גורמת לתחושה לא נעימה, עד כדי כאב, ומונעת מהמטופל לנהל אורח חיים נורמלי בזמן הטיפול. בסופו של דבר הטיפול עובד לאט מאוד, והתוצאות פעמים רבות אינן שוות את הסבל.

מזותרפיה

מזותרפיה שפותחה בצרפת בשנות ה-50' היא מונח המתאר מגוון טיפולים בשימוש הזרקת כמות קטנה של תרופות או חומרים טבעיים אל שכבת הביניים.

ההזרקה מתבצעת בין השכבה העליונה של העור (האפידרמיס) לשכבת הדרמיס - שכבה בה מתרכז השומן והרקמות המחברות. שיטת טיפול זו הינה הליך רפואי חודרני, וחייבת להתבצע על-ידי רופא.

השיטה מזריקה מינרלים וויטמינים לעור, לעיתים תחת הרדמה מקומית. הטיפול מזכיר פעולה של מכונת תפירה, ומותיר אחריו פצעונים היורדים הנעלמים כעבור מספר ימים. השיטה ידועה ביעילותה למתיחת עור, אך מתיימרת גם לטפל בצלוליט. אולם הטיפול מתבצע בצורה עיוורת, שכן אין באפשרות הרופא המטפל לדייק בהזרקה ישירות לתוך קפסולות הצלוליט.

חלק מהמטופלים עלולים לסבול מתגובות אלרגיות לחומר המוזרק, לא נמצא מחקר רפואי המאשש את יעילות הטיפול, ולכן הדרך שבה פועלים החומרים לשם הפחתת הצלוליט והצרת היקפים אינה ידועה ואינה מוכחת חד-משמעית.

מסאג' וואקום

רוב שיטות המסאג'ים הפכו לסוג של מסחטת כסף מבחינת המטופלים, מאחר והן מצריכות טיפולים חוזרים ונשנים לשימור התוצאות. אחת השיטות הנפוצות היא מסאג' וואקום (LPG), כאשר מתבצעת דחיסה של שכבות השומן, מה שמביא לצמצום היקפים זמני.

השומן בטיפול דחיסה לא הולך לשום מקום - הוא פשוט נהיה דחוס יותר, ולכן המראה נראה חטוב יותר, אך באופן זמני ביותר. הבעיה היא שהשומן בדרך-כלל לא ממש אוהב להידחס, ועם הזמן הוא משתחרר בחזרה למימדיו הטבעיים. ניתן לתחזק את הדחיסה הזו, וזאת בטיפולים חוזרים על בסיס קבוע, אך הדבר מביא להוצאות גדולות עבור המטופל. כמו בכל טיפול, המבחן הוא התוצאה, והשיטה הזו לא עומדת בו במבחן הזמן.

מסאז' עם לייזר

גם שילוב המסאג' עם אנרגיית לייזר לא משתלם בשל ניגוד אופי פעולתם. הלייזר חייב להיות ממוקד מאוד, בעוד שהמסאג' מתבצע בתנועה מהירה על-פני השטח. מרחב הנע במהירות תחת קרן ממוקדת, משיג את אותה היעילות והאפקט של קרן הנעה בחוסר מיקוד על-פני משטח קבוע.

המכונים המטפלים בשיטה זו מבטיחים שהשומן יפורק, אך בפועל הוא בעיקר נדחס. השיטה זכתה לביקורת נוקבת, בין היתר, כי המטופלים נדרשים לדיאטה קפדנית לאחר הדחיסה.

אם הם מרזים, קשה להצביע על מקור ההרזיה. חרף הדיאטה, מטופלים רבים שעברו דרך זו העידו, שלמרות הדיאטה, לא הוצרו היקפיהם. כמו-כן, אף מחקר רפואי לא הצביע עדיין על זירוז פירוק שומנים בעזרת לייזר.

עידוד מערכת העיכול

עוד שיטה שאינה מומלצת על-ידי רופאים, היא בליעת קפסולות עם חומרים משלשלים. זוהי למעשה דיאטה מחוזקת, המזכירה באפקט הגופני שלה בולימיה. מעבר לכך שהטיפול הוא על כלל הגוף, ולא מאפשר לבחור את אזורי הצרת ההיקפים, הטיפולים הללו עלולים לגרור לעיתים את המתנסים בהם לאיבוד נוזלים רב מהרצוי ולהתייבשות.

חלק מהחומרים הכימיים הנמצאים בחלק מהתכשירים אלה עלולים לפגוע באופן בלתי הפיך בפעילות הלב, הכבד והכליות. על כן, אם אתם מתכוננים לקחת טיפול שכזה, עדיף להתייעץ קודם לכן עם רופא המשפחה.

קרמים ומשחות

קרמים שונים להמרצת "שריפת השומנים" ניתנים לרכישה בבתי מרקחת ללא מרשם רופא. הם מתיימרים לעשות את העבודה בקלות וברוגע. מריחת המשחה על העור מעניקה תחושה נעימה למטופל, והשיטה לא דורשת ממנו כל מאמץ.

לטענת היצרנים, המשחה אמורה לחדור את שכבות העור ולהמיס את השומנים שנמצאים מתחתיו. בפועל חלקן אכן חודרות את העור, אך יש לזכור עובדה מעניינת: על-מנת להפעיל את מערכת פירוק השומנים, חייבים החומרים להגיע אל מחזור הדם. כל חומר החודר אל מחזור הדם חייב במרשם של רופא. על כן לא ברור, האם חומרים אלה מגיעים למחזור הדם, ולמעשה נמכרים בצורה לא חוקית ללא מרשם רופא, או שאינם חודרים למחזור הדם, ואז גם אינם יכולים לפרק שומנים.

שאיבת שומן

שאיבת השומן הינה השיטה החודרנית ביותר היום להצרת היקפים. שיטה זו היא למעשה ניתוח כירורגי שבמהלכו מוחדרות צינוריות שאיבה לאזורים שהמטופל חושק בהצרתם, ותאי השומן נשאבים החוצה מהגוף.

לשיטה הזו קמו מתנגדים רבים. היא דורשת התאוששות ממושכת, הטיפול עצמו עלול להיות מסוכן בריאותית, ויש בו סיבוכים רפואיים שעלולים להסתיים אפילו במוות. כמו-כן, היות ותאים נשאבים מאזורים מסוימים בגוף, נוצר עיוות שמתחיל להיות בולט לעין אם חס וחלילה המטופל חוזר ומשמין.

אז האזורים בהם נשאב השומן לא יגדלו, בעוד שסביבם ייווצרו גבעות מעוותות של שומן. כמו-כן, תהליך זה גורם לכאב רב, מותיר צלקות ושקעים, עלול לגרום לשטפי דם ובצקות, מצריך מתיחת עור, ולעיתים אף נדרש טיפול נוסף הכרוך בכאבים נוספים.

מחבר המאמר הינו מנכ"ל קונטור אפקט, המתמחה בהצרת היקפים
תאריך:  28/07/2008   |   עודכן:  28/07/2008
יורם לוינברג
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כל השיטות להצרת היקפים
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הכרס שלי
29/07/08 08:33
2
דליה לב
4/05/10 14:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעקבות פיגועי הטרקטור בירושלים נשמעות קריאות לחיזוק השליטה שלנו באזורים הערביים בשטחי הקו הירוק. אז קודם כל, בוקר טוב אליהו. ועם זאת יותר טוב מאוחר מאשר לעולם לא. רק חשוב שההצהרות יתורגמו גם למעשים ולא יישכחו להן עם שכוך הסערה, כמו רוב הדברים שיוצאים מפיהם של הפוליטיקאים בימים אלה.
28/07/2008  |  ידידיה ארגמן  |   מאמרים
13 שנה חלפו מאז הטבח הגדול ביותר באירופה מאז מלחמת העולם. הסרבים אשר ניסו לעצור את ההשתלטות המוסלמית על חלקי ארצם חצו את גבול האנושיות, ולא הסתפקו בגירוש אלא עברו לרצח המוני של כל הזכרים של העיר סרברניצה, מפקד המיליציה הרצחנית נתפש ויועמד למשפט העמים.
28/07/2008  |  ד"ר יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
מי אינו זוכר את החיזיון המדהים, שבו נראה הרודן הרומני ניקולאי צ'אושסקו עומד על מרפסת ארמונו ומנופף בזרועותיו בשביעות רצון אל מול ההמונים שעומדים בכיכר מולו ומריעים - עד שברגע מסוים לוחש אחד מיועציו של הרודן דבר מה באוזנו, ואז פניו של צ'אושסקו מתכרכמות פתאום בהבינו שהתרועות שהיה נדמה לו שהוא שומע, אינן אלא צעקות בוז של ההמונים המנסים לפרוץ אל הארמון.
28/07/2008  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
אצל רוב הנשים בתקופת ההיריון מתחוללים שינויים רבים המלווים במחושים שונים, תופעות חדשות ובמקרים רבים כאבי גב וגב תחתון. מחקרים מלמדים כי בערך 60% מהנשים ההרות סובלות מכאבי גב וגב תחתון.
בשנת 1996, הוקמה עמותת נפגעי מס רכוש (נמ"ר) שפעלה לבטל את המס ולהיאבק בליקויים מינהליים קשים. מדובר במס שהוטל על בעלים לקרקעות המיועדות לבנייה, גם אם הבנייה נאסרה שלא באשמת הבעלים. החיובים הסתכמו בעשרות ואף במאות אלפי שקלים לשנה. למעשה, המדינה הלאימה בדרך זו קרקעות במספרים אדירים, ומשפחות ותיקות פשוט קרסו כלכלית.
28/07/2008  |  שבתאי עזריאל  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
כחברה עלינו לשנן את שתי הפרשות ולתת להן ביטוי במערכות חיינו היומיומיים, כחברה עלינו לאמץ את התפיסה החברתית וההומנית לפיה כל בני האדם שווים
מתן גולדבלט
מצד אחד, התביעה בבית הדין תשאף לפעול ככל האפשר בשיתוף פעולה עם הרשויות במדינה כדי שימלאו את חובתן (וכך ליישם את עקרון המשלימות). מצד שני ובמקביל, התביעה בבית הדין תישאר ערה לסמכותה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il