|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

2009: 10 המגמות החמות בעולם הוירטואליזציה

השנה תעמוד הוירטואליזציה בראש סדר העדיפויות האסטרטגי של ארגונים בכל רחבי העולם זאת משום שאלו ייאלצו למזער תקציבים להלן 10 המגמות בתחום הוירטואליזציה שכדאי לשים לב אליהן
04/02/2009  |     |   מאמרים   |   תגובות
[צילום: AP]

בשנה הקרובה ארגונים עסקיים וממשלות ייאלצו לעסוק יותר ויותר במזעור תקציבים. בשל כך תעמוד הוירטואליזציה בראש סדר העדיפויות האסטרטגי של ארגונים בכל רחבי העולם. רבים מתחילים את תהליך הוירטואליזציה באמצעות קונסולידציה (איחוד) של שרתים. זאת על-מנת לחסוך בהוצאות על חומרה, הוצאות חשמל ושירותים.

לקראת 2009, ארגונים שהחלו את מסעם בשבילי הוירטואליזציה, באמצעות פרויקטי קונסולידציית שרתים, ימשיכו בו לתחומי תחנת הקצה, מערך האחסון ותשתיות התקשורת. זאת בכדי להקנות גמישות, המשכיות עסקית, רמת אבטחה גבוהה ואפליקציות משופרות שהיו זמינות עד היום רק לשרתים. לאור החיסכון הכספי שפתרונות אלו מביאים עימם והאפקט שיש לכך בתעשיה, צפויה לנו שנה מעניינת ביותר. להלן עשר המגמות בתחום וירטואליזציה שכדאי לשים לב אליהן השנה:

1. פריצת תחום הוירטואליזציה לתחנת העבודה Desktop -
"דילמת תחנת העבודה"- התלבטות המעסיקים האם להעניק לעובדיהם תחנת עבודה רזה (Thin client) או תחנת עבודה פיסית רגילה תתחיל להיפתר בשנת 2009. המחשב הרזה (Thin client) מעניק למעסיק סדרה ארוכה ועשירה של אפליקציות לסביבת תחנות העבודה, אך יכולה בהחלט להוות אתגר ניהולי, כיוון שיש לעדכן, לאבטח ולנהל התאמות עבור כל PC בנפרד. המחשבים הרזים הם זולים ומאובטחים יותר, אך לא הצליחו להעניק את העושר הגמישות והתאימות של ה-PC המסורתי. ארגונים הטמיעו תחנות רזות בעיקר עבור סביבות כמו מוקדי שירות טלפוני היכולות להיות פרודוקטיביות גם בסביבה מוגבלת.

גישה חדשה מבוססת וירטואליזציה פותרת את הדילמה ומעניקה את היתרונות של שתי הגישות. גישה זו מעניקה תחנת עבודה וירטואלית אישית לכל סוג של תחנת עבודה (Thin or thick) בניהול פשוט, עם דגש על אבטחת נקודת הקצה ואירוח תחנת העבודה במרכז הנתונים. וירטואליזציה היא הפלטפורמה היעילה ביותר לניהול תחנת העבודה במיוחד לאור המגמה הגוברת של שימוש במחשבים ובהתקנים ניידים.

2. מערכות אחסון (STORAGE) הופכות מודעות יותר לוירטואליזציה - מערכות אחסון הינן אבן היסוד של מרכז הנתונים הוירטואלי ובכוחם של חידושים בתחום להגביר את רמת הגמישות, להאיץ ולשפר את יכולות ההתאוששות של האפליקציות במרכז הנתונים הוירטואלי. פתרונות אחסון וירטואלי יהדפו בקלות את הפער בין הפלטפורמה הוירטואלית לתשתית האחסון, יפשטו את ניהול האחסון, ויסייעו לארגונים לייעל את עבודתם בתשתית האחסון. במיוחד כדאי לשים לב לפתרונות המציעים תמיכה מובנת בסטוראג' משותף על גבי מכונות וירטואליות בעלות יכולות אספקה, שיכפול והגירה של שרתים, שכן יכולות אלה מאפשרות לנהל ביעילות יתר את מערך תשתיות האחסון.

3. וירטואליזציה של יישומים קריטיים עתירי משאבים הופכת למיינסטרים - בקרוב נראה כי השילוב בין חומרה ותוכנה שמתהדק, יסייע בהסרת חששותיהם של רבים להריץ יישומי קצה קריטיים של הארגון על גבי מכונות וירטואליות. מאיצי שבבים חדשים כמו Intel EPT ו-AMD RVI הינם חדשות טובות ביותר עבור האפליקציות הכבדות, הדורשות משאבי מחשוב גבוהים. בנוסף, האפשרות לרכוש אפליקציות נוספות בצורה של מכונות וירטואליות (מוכנות להתקנה) ושיפור בתנאי הרישיונות והתמיכה שמציעים ספקי התוכנה יביאו למגמה גוברת של וירטואליזציה לרוב, אם לא לכל האפליקציות.

4. תזמור וירטואליזציה לאורך מרכזי הנתונים ברחבי העולם - בשנה הקרובה יגבר השימוש של ארגונים בינלאומיים גדולים בפלטפורמות וירטואליות בכדי לאחד באופן דינאמי בין יכולותיהם של מספר מרכזי נתונים. כיום, אנו רואים את ניצני הגירת השרתים "בעקבות השמש" ושימוש באפשרויות הגירת השרתים לאתרים מרוחקים לכדי לנהל עומסים בארגונים בינלאומיים. אפשרויות אלה ימנפו את יכולותיהם לספק יכולות מחשוב ברמת אנטרפרייז, תוך הודעה קצרה.

5. תשתיות התקשורת הופכות להיות מודעות יותר וירטואליזציה- בספטמבר 2008 הכריזו החברות סיסקו ו-VMware על שיתוף פעולה ייחודי, שמטרתו להעניק פתרונות משותפים לשיפור הסקלביליות ואת השליטה המערכתית בסביבות וירטואליות. בנוסף, המתג Nexus 1000V של Cisco יוטמע בקרוב כאופציה ב-VMware Infrastructure.

6. הוירטואליזציה מגיעה לטלפונים חכמים - יתרונות הוירטואליזציה עתידים להתרחב גם לתחום הטלפונים הסלולאריים. פלטפורמת ה-MVP של VMware תסייע ללקוחות הסלולר להריץ מספר פרופילים על אותו מכשיר טלפון (למשל לשימוש אישי ולשימוש עסקי), ולמפתחי הסלולר להפחית את זמן הפיתוח ובכך להוציא לשוק טלפונים סלולאריים משופרים מהר יותר. פלטפורמת MPV של VMware הינה שכבת תוכנה דקה, שתוטמע על גבי מכשיר הטלפון הסלולארי. שכבה זו תפריד בין האפליקציות והמידע לבין כל תשתית החומרה. באמצעות ניתוק האפליקציות והמידע מן התוכנה עצמה, פלטפורמת הוירטואליזציה לסלולר תאפשר לא רק האצה בזמן יציאת המכשיר הסלולארי לשוק, אלא גם תסלול את הדרך לאפליקציות חדשניות ולשירותים חדשניים עבור המשתמשים.

7. פתרונות אבטחה מבוססי וירטואליזציה הופכים פופולריים יותר ויותר- ענקיות אבטחת המידע- מק'אפי, סימנטק וטרנד מיקרו פיתחו פתרונות אבטחה בדגש וירטואלי ומובילות בכך מגמה גוברת בעולם האבטחה. הפיירוול המסורתי, מערך ההתראה על פריצות אבטחה (IDS) וזיהוי הוירוסים משווקים בצורת מכונות וירטואליות. פתרון VMsafe של VMware, משמש כבסיס לפיתוח של יצרניות מובילות בתחום אבטחת המידע לטובת בניית מוצרי ניטור והגנה על המכונות הוירטואליות. הייחודיות של VMsafe בעלת גישה שונה לסוגיית האבטחה, בכך שהיא מאפשרת לטכנולוגיות לעבור מתחת לרמת מערכת ההפעלה ולפעול מהרמה של ה-Hypervisor עצמו. סדרת ממשקי פיתוח זו תסייע לחברות בתחום אבטחת המידע לחזק אף יותר את אבטחת הסביבות הוירטואליות. פתרון VMsafe יאפשר לספקיות אבטחת המידע להטמיע אנטי וירוס תוך שניות בודדות.

8. כלי ניהול ממוקדים למרכז הנתונים הוירטואלי - כיום ישנו מגוון רחב של כלי ניהול וירטואליזציה בהם כלים לניהול וקונפיגורציה של מכונות וירטואליות, ניטור, ניהול ביצועים וניצול משאבים. מוצרים אלה בשילוב המכונות הוירטואליות הסטנדרטיות מאפשרים לארגונים להפוך תהליכים שבעבר צרכו שעות עבודה אנושית לתהליכים אוטומטיים בשליטת מכונה. כלי ניהול אלה מייעלים את עבודת מרכז הנתונים הוירטואלי עד פי שניים ממרכז נתונים פיסי.

9. הדרישה ל-IT ירוק מחזקת את הפופולריות של וירטואליזציה - דרישתם של ארגונים למצוא את כל הדרכים לחסוך באנרגיה תחזק בשנה הקרובה את הפופולריות של פתרונות וירטואליזציה. דוגמא לכך ניתן לראות אצל חברת סיסקו שהקימה את Eco Board, פאנל מיוחד בו דנים החברים הבכירים בארגון, בקידום וביישום המדיניות הסביבתית בחברה, הכוללת, בין היתר: הפחתת טיסות, חיסכון באנרגיה, רכישת ציוד הצורך פחות חשמל, סגירת החשמל באזורים לא מאויישים בשעה 20:00. הוירטואליזציה בהחלט עונה על הצורך לחסוך מבלי להתפשר על איכות הביצועים.

וירטואליזציה מאפשרת חיסכון בכמויות ובעלויות האנרגיה בזכות יכולות חדשנית, המובנות בפתרונות החברה. יכולות אלה מאפשרות לשלוט בשימוש באנרגיה באמצעות נטרול שרתים ותחנות עבודה, שאינם בשימוש במשך תקופה מסויימת או במהלך ערבים או סופי שבוע. בכך ארגונים יכולים לחסוך עוד 25 אחוז ויותר בצריכת אנרגיה מבלי להשפיע על היישומים או המשתמשים. עבור כל שרת שעבר וירטואליזציה יכולים הלקוחות לחסוך כ-7,000 קילוואט לשעה (kWh) או פליטה של 4 טון CO2 מדי שנה. וירטואליזציה של מחשבים אישיים ושל שרתים מפחיתה את צריכת החשמל ואת העלות שלה ב-35 אחוזים, ואילו שימוש בתחנות עבודה וירטואליות מקטין פי שניים את תחלופת המחשבים האישיים או ה-Thin Clients ומפחית את ההשפעה הסביבתית, הנגרמת כתוצאה מייצור ציוד חדש.

10. ספקיות מחשוב ענן משתמשות בוירטואליזציה בכדי להציע יותר - תעשיית ה-IT הולכת לקראת חזון של מחשוב ענן והתשתית למחשוב הענן הינה תשתית וירטואלית. המומנטום נמצא כעת בשתי חזיתות - בתוך ארגון האנטרפרייז עצמו, בו מרכזי נתונים מתחילים להפוך לענן אוטומטי ואגירת משאבי המחשוב על גבי פלטפורמות וירטואליזציה מאפשרת לתשתית ה-IT להפוך להיות מעין מחשב ענק; בו בזמן תזמור יכולות המחשוב באינטרנט על גבי עננים ציבוריים. סטנדרטיזציה הינה המפתח להצלחת העננים הציבוריים. תקנות שיאפשרו התאמות ברמת המכונה הוירטואלית, יוכלו לאפשר הגירת אפליקציות לתוך עננים ציבוריים, ללא צורך בכל שינוי. בשנה הקרובה יתרחבו יתרונות אלה ויאפשרו לחברות גדולות וקטנות יכולות מחשוב מאובטחות מחוץ ובתוך הפיירוול שלהם באופן ובזמן הרצוי להם.

הכותב הנו CTO בחברת VMware העולמית.
תאריך:  04/02/2009   |   עודכן:  05/02/2009
סטפאן הרוד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
2009: 10 המגמות החמות בעולם הוירטואליזציה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אין כל ספק כי משרד החוץ הישראלי צריך להסתייע במשרד המשפטים ולנהל מערכה משפטית מקיפה בהגנה על חיילי צה"ל העלולים לסיים טיול תמים בחו"ל - בכלא אירופי, בגלל השתתפותם בפעילות צבאית נגד כנופיות הטרור.
04/02/2009  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
השאיפה לצמצום ולחיסכון בכוח אדם מקצועי ויקר, בשילוב עם מורכבות מערכות המידע המתפתחת והולכת, מביאים ארגונים לשימוש בשירותי סמך חיצונים אשר השירות המנוהל מהווה חלק מהם.
04/02/2009  |  דורון כהן  |   מאמרים
ההנהגה חייבת להיות מוכשרת לתפקידיה,עליה להתכונן אליהם מבעוד מועד, רוב הפילוסופים דוגלים באימרה כי ה"הפילוסופים צריכים להיות המלכים",כיוון שהוכשרו שנים באומנות החוכמה.
04/02/2009  |  ד"ר דויד שוורץ  |   מאמרים
"שורדים, הפעם, חסינות על הפרק. למקומות, היכון, הכן, צא!". התוכנית 'הישרדות' חזרה ובגדול. יותר תככים ומזימות, יותר תוקפנות ואלימות וזה אחרי שכבר חשבנו שאי אפשר לעבור את השיאים של העונה הקודמת או את אלה של 'האח הגדול'. במקביל, מכינים אותנו לתוכנית חדשה בשם 'המירוץ למיליון', ב'כוכב נולד' הודיעו על פתיחת האודישנים והפרומו ל'סופר נני' מחזיר אותנו למשפחות שהשתתפו בעונה שעברה. למרות שנדמה שכבר הכול נכתב ונאמר בגנות תוכניות הריאליטי מעניין לבחון האם ניתן למצוא בהן גם יתרונות?
04/02/2009  |  ד"ר ליפז שמוע-ניר  |   מאמרים
למטבח הפרסי, כפי שהוא מוכר בארץ, כבר יצא מוניטין רב, ולא בכדי. תבשיליו, המבוססים על טהרת הירק והפרי, שופעים, תודות לתיבולם העשיר, לא רק ויטמינים, אלא גם פיקנטיות רבה.
04/02/2009  |  ראובן לייב  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il