|   15:07:40
  אליקים העצני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

גם נסיגה וגם פצצה אטומית

איזה מין עסקה יכול עוד אובמה להציג לנתניהו: גם נסיגה לקו הירוק וגם לחיות בצל הפצצה? 6 מיליון יהודים יצטופפו בגטו צר, ומעליהם איום השמדה יומיומי? תשובה: אובמה ויועציו היהודים עוכרי ישראל, מדברים על תכתיב: למסור לערבים את לב הארץ ואת בירתה כנדוניה, לצרכי השידוך האמריקני-אירני!
07/05/2009  |   אליקים העצני   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
שמיעה סלקטיבית. אובמה [צילום: AP]

מדיניותו של אובמה היא כוללנית ולא תסתפק בירושלים וביו"ש. באותה החבילה תימצא גם הכניעה ל"יוזמה הערבית", גם הפקרת הגולן וגם ההשלמה עם ההתגרענות האירנית. אמור מעתה, שעל סדר היום בפגישת אובמה-נתניהו יעמדו עצמאותה של ישראל וריבונותה, לא פחות

הרמאים ומאחזי העיניים מן השמאל זוממים לגרש מאות אלפי יהודים מארץ ישראל, כביכול כדי להבטיח את עתידה של מדינת ישראל. אולם לאמיתו של דבר, גם אם על הארץ יצליחו לוותר, מדינה עצמאית לא תישאר בידם, כי אם מעין מנדט חדש בחסות הקוורטט

עוד לפני ימים ספורים הסבירו לנו בתקשורת העוינת שנתניהו, בביקורו הקרוב בארה"ב, יועמד בפני הברירה לוותר על יהודה ושומרון ועל ירושלים, ולקבל את "היוזמה הערבית" - קרי יסכים לקלוט לפחות חלק מצאצאי פליטי תש"ח הערבים - בתמורה לכך שהאמריקנים ומדינות ערב "המתונות" יסירו מאיתנו את הסכנה האטומית האירנית. המסקנה המתבקשת היא, שמי שיתעקש לשמור בידיו את ירושלים עלול להעמיד את כל הארץ בסכנת השמדה אטומית. את הסחיטה הנבזית הזאת שיווקו באמצעות אימרת הכנף "יצהר או בושהר".

העמדת הדברים הזאת, שראש הסגל של הבית הלבן, רם עמנואל, חזר עליה בהופעתו בפני איפא"ק, הופרכה בכל אבסורדיותה על-ידי איילה חסון בערוץ הראשון (3.5.09), שחשפה את האמת המרה, כי אובמה כבר השלים עם התגרענותה של אירן כעובדה מוגמרת. עד כדי כך, שמדינות אירופיות - שכרגיל גישתן יותר פייסנית מזו האמריקנית - הביעו באוזני פקידים ישראלים חרדה מפני קבלת הדין של ממשל אובמה, שגם לה כבר נמצא ביטוי מכונף: פצצה - ולא להפציץ! כלומר, לא נפוצץ אותם, גם ביודענו שתהיה להם הפצצה.

עולה בזיכרון סיסמת התבוסנים בתקופת המלחמה הקרה: "Better dead than red" - "עדיף אדומים מאשר מתים". אלא, שהאדומים עברו מן העולם, בעוד העולם החופשי ממשיך את חייו, לא מעט בזכות דמויות כמו נשיא ארה"ב רונלד רייגן שהאדומים והוורודים לעגו לו על היעדר תחכום, אך דווקא ה"קומון סנס" - השכל הישר והפשוט שלו - הוא שהכריע את הכף ולא מילות הכנף של השמאל.

לכאורה, יש כאן פירכה הגיונית: אם אובמה השלים עם הפצצה האירנית, איזו סחורה מחזיק הוא עדיין בידיו להציע לנו תמורת הוויתור על מולדתנו ועל עיר הבירה שלנו? איזה מין עסקה יכול עוד אובמה להציג לנתניהו: גם נסיגה לקו הירוק וגם לחיות בצל הפצצה? שישה מיליון יהודים - שוב 6 מיליון! - יצטופפו בגטו צר, ומעליהם איום השמדה יומיומי? התשובה היא, שלא על עסקה מדברים אובמה ויועציו היהודים עוכרי ישראל, כי אם על תכתיב: למסור לערבים את לב הארץ ואת בירתה כנדוניה, לצרכי השידוך האמריקני-אירני!

לא תהא זו הפעם הראשונה, בה משלמים האמריקנים במטבע יהודי-ישראלי. קיסינג'ר גזל מאיתנו את ניצחון מלחמת יום הכיפורים ואילץ אותנו למסור למצרים את סיני, "תמורת" נטישת סאדאת את המחנה הסובייטי לטובת כניסתו למחנה המערבי. את דמי הכניסה שילמנו אנחנו - בדם חיילינו ובכל מה שהשקענו בסיני בגילוי ופיתוח שדות נפט, בבניית שדות תעופה, בהתיישבות, בפיתוח תשתיות, וביניהן כל החוף המזרחי בואך שארם-א-שייך, ועוד ועוד.

תמונה דומה מצטיירת בגולן. כאן השליך השמאל לעם ישראל את הפיתיון של ויתור על הגולן תמורת ניתוק סוריה מאירן, מן החיזבאללה ומן החמאס. ומאחורי הפיתוי - הסחיטה באיומים, שאם לא נעשה כן נהיה אנחנו אשמים בכל קטיושה או טיל שייפלו על הצפון. והנה, גם הבלוף הזה התפוצץ:

סוריה הודיעה שאינה חולמת לשבור תמורת הגולן את בריתה עם אירן. להפך, "תמורת הגולן" היא תעניק לאמריקה את שירותיה לשדך בינה לבין אירן, ומתחת לחופה הזאת היא תיאות להכניס גם את החיזבאללה והחמאס. ולאחר שפרסמה את עמדתה זאת ברבים, גילתה אמריקה שבכוונתה להחזיר את שגרירה לדמשק!

כאן מתעוררת שאלה נוספת, כיצד חושבים האמריקנים והאירופים להציג לנו, ולו כלפי חוץ בלבד, הליכה כזאת לעקידה? מסתבר, שהם יציעו לנו שלושה תחליפים ליכולת שממנה אנחנו נהנים היום, להגן על עצמנו בהתאם לרצוננו הריבוני, יכולת אשר בגבולות הנסיגה, עם אומה על סף או לאחר מלחמת אזרחים וללא ריבונות אמיתית, כבר לא תהיה לנו: צבא זר על הקו הירוק, ערבויות בינלאומיות ומטרייה אטומית אמריקנית (לאחר פירוק היכולת האטומית שלנו). אלא, אוי למי שהגנתו נתונה בידי זרים, אשר לבטח יקשרו לו את הידיים ויהפכו את ארצו לשטח חסות, ואוי למי שחייו תלויים במטרייה זרה.

אשר לערבויות, לכו ולימדו את הערבויות הבינלאומיות שהיו אמורות להבטיח את שלמותה הטריטוריאלית של צ'כוסלובקיה. איך הצרפתים והבריטים מכרו אותה לגרמניה הנאצית, ואיך - גם לאחר שהפשיטו אותה מהרי הסודטים, ה"יהודה ושומרון" שלה, נתנו לה ערבויות חדשות לשארית השטח שנותר וגם מהן התעלמו והתירו להיטלר לצעוד לתוך פראג.

וגם בדידנו הווא עובדא, שממשל אייזנהואר ערב לנו, תמורת הנסיגה מסיני, לפתוח בכוח את מיצרי טירן אם המצרים יסגרו אותם, וכאשר כך אכן עשו ערב מלחמת ששת הימים, האמריקנים "לא מצאו" את ההתחייבות!

הרמאים ומאחזי העיניים מן השמאל זוממים לגרש מאות אלפי יהודים מארץ ישראל, כביכול כדי להבטיח את עתידה של מדינת ישראל. אולם לאמיתו של דבר, גם אם על הארץ יצליחו לוותר, מדינה עצמאית לא תישאר בידם, כי אם מעין מנדט חדש בחסות הקוורטט. המנדט הבריטי שלט עלינו מלונדון מתוך ה"ווייטהול" (תרגום מילולי: האולם הלבן), ו"מנדט" חדש ישלוט עלינו מוושינגטון, מתוך "הבית הלבן", אם נתניהו יתקפל וידקלם את המנטרה של שתי המדינות.

יש תמיד לזכור, שמדיניותו של אובמה היא כוללנית ולא תסתפק בירושלים וביו"ש. באותה החבילה תימצא גם הכניעה ל"יוזמה הערבית", גם הפקרת הגולן וגם ההשלמה עם ההתגרענות האירנית. אמור מעתה, שעל סדר היום בפגישת אובמה-נתניהו יעמדו עצמאותה של ישראל וריבונותה, לא פחות.

תחת שלטון הקוורטט
נתניהו, תתעורר! [צילום: פלאש 90]

אם ב-2002 התקומם נתניהו נגד אימוץ עמדת פרס על-ידי הליכוד - הלא מה שהוא עשה כעת, שליחת פרס בעצמו, בעודו מחזיק בידו את הסמרטוט הקרוי 'היוזמה הערבית', "להסביר לאובמה את עמדתו" - גרוע פי כמה!

איזה מין חיים צפויים לנו תחת שלטון הקוורטט? על כך יעידו כאן שני עדים.

הראשון הוא יוסי פלד, לשעבר אלוף פיקוד הצפון, כיום שר בממשלתו של נתניהו וחבר הליכוד. בהרצאה פומבית הוא התנבא, שאם וכאשר תהיה לאירנים פצצה אטומית, המוני יהודים יירדו מן הארץ. חזות דומה חזה ח"כ (דאז) אפרים סנה. טעמם עימם, שהרי מדינת ישראל הוקמה במידה רבה במטרה להגן על חיי היהודים נגד סכנת השמדה נוספת, ואם מתברר שהיא חלילה איננה מסוגלת למלא את התנאי היסודי והחיוני הזה, משמע שנכשלה בתפקידה המרכזי. אזי, אנשים רבים ישאלו את עצמם אם האחריות להמשך קיום משפחתם אינה חוזרת מן הכלל שכשל אל הפרט, כל אחד לעצמו. רבים גם ייזכרו בלקחי השואה, שמי שברח מבעוד מועד הציל את עצמו, והמסקנה עלולה להיות - התפזרות. וכך, בוושינגטון יעמוד נתניהו גם בפני הכרעה היסטורית לגבי עצם עתידו של המפעל הציוני.

הציבור אינו יודע אם לישראל לבדה יש האמצעים לחסל צבאית את הסכנה האטומית האירנית גם נוכח התנגדות אמריקנית, אולם דבר אחד לפחות נתון להחלטתה הבלבדית: שלא לסגת לתוך שטח ההריגה של רצועת החוף, טרף לטילים. בעניין זה צייר הרמטכ"ל אשכנזי לאמריקנים תסריט אופייני: פלשתינים בשליחות טהרן יתקפו אותנו בטילים, וכאשר נרצה להתגונן - אירן תאיים במכה גרעינית!

חשוב לציבור בישראל שלא לטעות לגבי הזירה האמריקנית: חצי אמריקה עומדת בהתנגדותה לאובמה, ובנחישות גדולה. הימין האמריקני גועש ורותח ואובמה ויועציו יודעים זאת. ספק, אם הם יכולים להרשות לעצמם כבר כעת עימות חזיתי עם המדינה היהודית וחלק גדול מן העם היהודי, כולל רבים מיהודי אמריקה. עימות כזה יכול לתת למתנגדי אובמה המחכים לו בפינה, נקודת זינוק ומיקוד, וגם דגל. יכול בהחלט להיות שאובמה יירתע מהתנגשות עכשיו, כששלטונו טרם התייצב, ואשר לעתיד הרחוק יותר, מי יודע אם לא כל תמונת העולם תשתנה, הלא יש לנו עסק עם חולות ערב הנודדים! על כן, מה שנדרש כעת הוא, להיות מסוגלים לומר לאובמה "לא" בלתי מסויג - בלי התחכמויות, תירוצים ומשחקי מילים.

תזכורת חשובה לנתניהו ולמפלגתו

העד השני שלנו הוא בנימין נתניהו בעצמו. בערוץ 7 התפרסם מאמר של הלל פנדל (30.4.09), בו צוטט בהרחבה נאום של נתניהו במרכז הליכוד במאי 2002, נאום שאחריו הופלה ברוב קולות הצעתו של שרון בזכות מדינה פלשתינית.

בנאום הזה מפריך נתניהו בצורה גאונית את האשליה, שאפשר לתת לפלשתינים מדינה עם הגבלות ולסמוך על ההגבלות האלה (הטקסט תורגם בחזרה לעברית מתוך תרגום לאנגלית):

"השגיאה הקשה ביותר שניתן לעשות היא - הפרס הכי גדול לטרור, להקים להם מדינה עצמאית משלהם. הרוב סבור היום שמדינה בשלטון ערפאת תהיה מבצר טרוריסטי שיוקדש כולו לחורבננו. אבל יש אומרים, שללא ערפאת, תחת הנהגה אחרת, ועם כל מיני רפורמות, הדברים יהיו שונים. הבה נבדוק, אם זה נכון.

"...הם ידרשו את כל הסמכויות שיש למדינה - כמו שליטה על הגבולות, הכנסת נשק, שליטה במרחב האווירי והיכולת להפיל כל מטוס שיחדור לאזור, היכולת לחתום על... בריתות צבאיות עם ארצות אחרות.

"ברגע שתיתן להם מדינה, נתת להם את כל אלה, גם אם יהיה הסכם שיאמר ההפך - מפני שתוך זמן קצר... הם ייקחו לעצמם את הכוחות והסמכויות האלה והעולם יעמוד ולא יעשה דבר - להפך, יעצרו אותנו וימנעו מאתנו לנסות ולעצור אותם... וכך ייצא, שבמו ידינו יצרנו איום על עצם הקיום שלנו...

"אפילו כרגע, הפלשתינים מסלקים את כל ההגבלות שהסכימו להם באוסלו - הם מבריחים נשק, מזהמים את מקורות המים, בונים צבא, כורתים הסכמים צבאיים עם אירן ואחרים, ועוד ועוד. וכשאנו מנסים לפעול נגד זה, העולם מתנגד לנו - ולא להם.

"שלטון עצמי - כן. אבל מדינה שבה ניתן להרוס את מדינת ישראל - לא!


עוד אמר נתניהו בנאומו:

"כל השנים התנגדו כל ממשלות הליכוד למדינה פלשתינית, ועל בסיס המצע הזה נבחרנו לשלטון. המנדט הזה מחייב את כל מנהיגי הליכוד. ולמרות זאת קרה כאן דבר מוזר: ללא אישור של אף אחד, ללא תהליך דמוקרטי - לא במפלגה, לא בממשלה, לא בכנסת ולבטח לא בתוך הארץ - אלא רק על-ידי כמה דיבורים... זועזעה אבן יסוד בביטחון הלאומי שלנו, ופתאום עמדתם של שריד ופרס הפכה להיות המדיניות הרשמית של ממשלת ישראל...

"אין מקום לדאגה על כך שהקהילייה הבינלאומית לא תסכים איתנו בעניין זה. האם הקהילייה הבינלאומית חזתה את השואה? ואם חזתה, האם עשתה משהו בנדון? האם הזיזה אצבע? הם גם לא עשו מאומה כאשר הכור העירקי איים על קיומנו, פרט לכך שגינו אותנו כשממשלת בגין הרסה אותו...

"בעניינים החיוניים לקיומנו תמיד נקטנו פעולה חד-משמעית, גם אם האחרים לא הסכימו איתנו.

"מפני שהשורה התחתונה היא, שאמירת 'כן' למדינה פלשתינית פירושה 'לא' למדינה היהודית, ולהפך"
.

קריאת הדברים האלה היום משאירה אותנו פעורי פה. ראוי לכנס בדחיפות את מרכז הליכוד כדי לקרוא את הדברים האלה באוזני נתניהו לפני שהוא נוסע אל אובמה ובטרם ייתן שם הבטחות והתחייבויות בלתי הפיכות. וגם דיון בכנסת מתבקש.

ואם ב-2002 התקומם נתניהו נגד אימוץ עמדת פרס על-ידי הליכוד - הלא מה שהוא עשה כעת, שליחת פרס בעצמו, בעודו מחזיק בידו את הסמרטוט הקרוי 'היוזמה הערבית', "להסביר לאובמה את עמדתו" - גרוע פי כמה!

האם היינו מעלים אפילו בדמיוננו הפרוע, שצ'רצ'יל, ראש ממשלת בריטניה במלחמה, ישלח את צ'מברלין אל נשיא ארה"ב רוזוולט "להסביר את מדיניותו" - את האיש שפייס את היטלר, את דחליל השלום האומלל עם המטרייה, האיש שפייסנותו החולנית גרמה לכ-60 מיליון קורבנות אדם?

תאריך:  07/05/2009   |   עודכן:  07/05/2009
אליקים העצני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גם נסיגה וגם פצצה אטומית
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בורנליס
8/05/09 05:11
2
אבקסיס
8/05/09 10:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פסח שני הוא חג שמעורר תמיהות, מה פתאום שלחג יהיה מועד ב'? אדם שלא תקע בשופר או פיספס נטילת לולב לא מקבל הזדמנות שנייה לתקן את החוסר, אז למה פסח הוא יוצא דופן?
07/05/2009  |  אריה יואלי  |   מאמרים
הסקר המצביע על שיעור גבוה מקרב בני הנוער, שמעולם לא ביקר בירושלים, מדאיג ביותר. ראוי לשבח איפוא את ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, על היוזמה החיובית שגיבש, בשיתוף עם משרד החינוך, לסיור כל תלמיד בירושלים. לירושלים כידוע מעמד ייחודי כעיר מקודשת וכבירת ישראל והתפוצות.
07/05/2009  |  ציפי לידר  |   מאמרים
הידרדרות הכלכלה העולמית ועכשיו זו גם עובדה, פוגעת קשות במסחר בין ארה"ב לישראל. ב-2008 ערוץ בילטראלי זה, נסק ל 28 מיליארד דולר ובהשוואה לשנת 2005 הייתה זו עלייה של 30%. אולם, נתונים שפורסמו באחרונה על-ידי המכון הישראלי לייצוא ולשיתוף-פעולה בינלאומי, מראים תמונה הפוכה וקודרת בהשוואה ל-2008: ירידה של 38% בייצוא הישראלי לארה"ב ברבעון הראשון של 2009 וירידה של 24% (סך של 300 מיליון דולר) בייבוא הישראלי מארה"ב בחודשיים האחרונים.
07/05/2009  |  שרווין פומרנץ  |   מאמרים
מנהיגה הקודם של סוריה, חפאז אל-אסד, היה שותף פעיל בקואליציה נגד עירק במלחמת המפרץ הראשונה. היריבות שהייתה קיימת בין סוריה ועירק הייתה כנראה בין הגורמים להחלטה זו, אך כנראה שלא הגורם המכריע. ייתכן שהבין שבעימות המתהווה בין עירק לארה"ב, ידה של השנייה תהיה על העליונה. יתרה מכך, העובדה שבריה"מ, המעצמה השנייה בעולם הדו-קוטבי של אותם הימים, לא הצליחה למנוע את הקמת הקואליציה נגד בת בריתה עירק הייתה עבור אסד האב תמרור אזהרה.
07/05/2009  |  דוד הקסנר  |   מאמרים
מכירים את ההרגשה הזו - שקוראים משהו שנראה שולי, אפילו טריוויאלי, אבל חשים שיש כאן משהו הרבה יותר עמוק? זו התחושה שיש לי בכל פעם שאני מגיע למשנה שבמסכת יומא, פרק א', משנה ג'. המשנה מספרת שם על ההכנות של הכהן הגדול לקראת עבודת יום הכיפורים:
07/05/2009  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il