|   15:07:40
  ענבל בר-און  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

הצעת חוק: הלשכה תחויב לסייע משפטית חינם

הצעת חוק תחייב את לשכת עורכי הדין להעניק סיוע משפטי חינם למעוטי יכולת "זה היה יכול להיות נפלא אלמלא זרועה השנייה של לשכת עורכי הדין הייתה מקשה על מעוטי היכולת", אומר עו"ד יובל אלבשן בתגובה להצעת החוק
17/05/2009  |   ענבל בר-און   |   מאמרים   |   תגובות
עו"ד יורי גיא-רון יו"ר הלשכה. "יוזמה מבורכת" [צילום: יח"צ]

לשלטון יש חוק, לאזרח חוקן
עו"ד דב אבן-אור
במערכת ההוצל"פ – הזוכה הפך למלך – ובפרט אם הנו בנק – ומאפשרים לו לגבות כספים מעל ומעבר לחוב הנכון; בגבייה מינהלית עוקפים את בתי-המשפט; וראש רשות מקומית נעשה תובע וגם שופט * הציבור אינו מבין ואינו יודע, עד כמה חומסים אותו, והגיעה העת שיתעורר ויחדל לנהוג כגולם
לרשימה המלאה

"עריכת דין היא גם שליחות חברתית"
ענבל בר-און
דברים אלו נאמרו על-ידי ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד יורי גיא-רון, בהקשר להצעת החוק החדשה אשר יזם, ואשר תחייב את הלשכה להעניק סיוע משפטי בחינם למעוטי יכולת
לרשימה המלאה

לפני מספר שנים פורסם ספרו של עו"ד יובל אלבשן "זרים למשפט", אשר דן בהיעדר נגישותן של אוכלוסיות מוחלשות למשפט. ספרו פותח בתיאור הדרך הפתלתולה אשר צריך לעבור אדם (פיזית) בדרכו לבית המשפט העליון, שכן אף כלי תחבורה ציבורית אינו מגיע לשם, וממשיך לתאר את דרך הייסורים אשר עוברות אוכלוסיות מוחלשות במפגשן עם עולם המשפט, שהוא עולם אלים וזר עבורן: עולם של איומים בתביעות משפטיות, עולם שבו הן נתבעות בתביעות חוב ונאשמות בהליכים פליליים (בספרו תואר מקרה של עולה חדש אשר גנב מזון כשהגיע לפת לחם).

אלבשן מתאר את החסמים העומדים בפני אוכלוסיות מוחלשות בדרכן אל הצדק, כגון חסם ההתיישנות: לוקח זמן לזהות הפרת זכות ככזו, ולזהות את המפר אותו יש לתבוע, וכן חסם השפה המשפטית, שלא לדבר על חסם השפה עצמה, מקום בו הנפגעים מהפרת זכויות הינם עובדים זרים, קורבנות סחר בנשים או פלשתינים. אך החסם העיקרי הינו היעדר יכולת לממן את הייצוג המשפטי או את אגרות בית המשפט, כאשר המחוקק מגלה אדישות ומעלה את רף הפטור מאגרה משנה לשנה.

אלבשן אינו חוסך את שבט ביקורתו מעורכי הדין אשר נוהגים להחתים אוכלוסיות מוחלשות בפריפריה על התניות פטור בחוזי צרכנות, ולפיהן הצרכן לא יפנה אל הערכאות (התניה שאינה חוקית, אך החותמים אינם מודעים לכך). גם בית המשפט העליון הינו מושא לביקורת אצל אלבשן: המהפכה החוקתית קידשה את זכות הקניין של 'אבירי הסושי' אולם התעלמה מזכות הקניין של המוחלשים והעניים לחיים בתנאי-כבוד מינימליים.
הצעת חוק לשכת עורכי הדין (תיקון תפקיד הלשכה), התשס"ט – 2009

כבר לא זרים למשפט?
סיוע למעוטי יכולת [צילום: פלאש 90]

האם הצעת חוק לשכת עורכי הדין (תיקון תפקיד הלשכה), התשס"ט – 2009, תסייע במשהו? מדובר ביוזמה משותפת של ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד יורי גיא-רון וח"כ יריב לוין (הליכוד), אשר לדברי הלשכה "תחולל מהפך במערך הסיוע המשפטי הניתן למעוטי יכולת". על-פי הצעת החוק שהוגשה בשבוע שעבר (יום ד', 13.5.09), תוחל על לשכת עורכי הדין חובה להעניק סיוע משפטי ללא תשלום למעוטי יכולת, ובכך להשתתף במאמץ להבטיח ייצוג משפטי הולם גם לחסרי אמצעים. דברי ההסבר של הצעת החוק כמו נלקחו מלקחי ספריו ומחקריו של אלבשן בנושא נגישות האוכלוסיות המוחלשות למשפט:

"זכות הייצוג הינה זכות יסוד העומדת בבסיס מארג זכויות האזרח במדינת ישראל. זאת, משעה שערכן של זכויות המוקנות לאדם תלוי באופן מוחלט ביכולתו לממשן, ולקבל את ההגנה המגיעה לו לצורך כך. אדם שאין ביכולתו להביא את עניינו לפתחו של בית המשפט כדי לממש את זכויותיו, כמוהו כמי שזכויות אלה לא ניתנו לו מלכתחילה.

מערכת המשפט הישראלית אינה נגישה דיה לחלק בלתי מבוטל מהנזקקים לשירותיה, ובפרט לאלה שאמצעיהם הכספיים אינם מאפשרים להם שכירת שירותיו של עורך דין והעמדת המימון הדרוש לשם ניהול ההליכים המשפטיים. אנשים אלה נותרים לא אחת חסרי אונים מול המערכת, ונאלצים להשלים עם אובדן זכויות המוקנות להם בדין".

יד ימין מסייעת, יד שמאל מקשה
אינטרסים גילדאיים [צילום: AP]

אני לא מקבל את הקשקוש שיש הצפה של המקצוע, ושיש שובע. אני אומר לך את זה מהצד של המשתמשים. המחירים של השירותים לא ירדו, ולא ירדו לרמה כזו שאנשי קריית גת ודימונה יוכלו לרכוש שירותים משפטיים טובים בכסף שיש להם. ההצפה של המקצוע זו קלישאה שמטרתה לעשות דבר אחד, לעזור לגלדה לסגור את השערים, ושהמחירים ימשיכו להיות גבוהים.

פנינו אל עו"ד יובל אלבשן, לשאול את דעתו על היוזמה החדשה. לדבריו, "היוזמה עצמה ברוכה, הכיוון שאליו מוביל יורי הוא מבורך. הבעיה היא שהלשכה ביד אחת באמת עוזרת, ובאמת, היוזמה מבורכת, ואני גם מהיכרותי האישית עם עו"ד יורי גיא-רון יודע שאצלו האחריות החברתית הינה חלק מן המקצוענות המשפטית, והוא מנסה להשריש את זה גם בתוך הקהיליה המשפטית. הבעייה היא שלצד זה הלשכה ממשיכה להילחם בכל דבר שיכול באמת להנגיש את המשפט לאלו שזקוקים לו יותר מכל, לדוגמה על-ידי הארכת ההתמחות של המתמחים, והעלאת הרמה של הבחינות. כל הפעילויות האלו מנסות להקשות על האנשים להיכנס למקצוע, מה שאומר שהמחירים של שירותים משפטיים בשביל אוכלוסיות שאנו מתיימרים (במרכזי הזכויות של ידיד, ע.ב.) לצייד, יהיו גבוהים מדי.

"אני לא מקבל את הקשקוש שיש הצפה של המקצוע, ושיש שובע. אני אומר לך את זה מהצד של המשתמשים. המחירים של השירותים לא ירדו, ולא ירדו לרמה כזו שאנשי קריית גת ודימונה יוכלו לרכוש שירותים משפטיים טובים בכסף שיש להם. ההצפה של המקצוע זו קלישאה שמטרתה לעשות דבר אחד, לעזור לגילדה לסגור את השערים, ושהמחירים ימשיכו להיות גבוהים.

"אגב, זה נכון שהמחירים ירדו, בעבר הם היו מטורפים, והם כיום רק סתם בינוניים, וזה עדיין מה שקרה במקומות אחרים ששם המחירים ירדו פלאים.

"כל המלחמה הזו על הצפת המקצוע, היא מתהדרת בהגנה על איכות המקצוע. הטענה היא שכיום הצפה גרמה לכך שאנשים פחות טובים נכנסו, שירותים פחות טובים נכנסו. זהו קשקוש מקושקש שמי שקשקש אותו מונע ממטרות גלדאיות.

"אני רוצה להגיד לך שעורכי הדין, גם הוותיקים בעבר, לא היו סמל למוסר, לא סמל למקצוענות, ולא סמל לידע. כך היה מאז ומתמיד. היו תמיד במקצוע אנשים שלא היו משפטנים אלא טכנאי משפט, שבעבר עשו הרבה מאוד כסף מהאינסטלציה שלהם. אני רוצה לומר לך את זה: כמי שמלמד באוניברסיטה העברית, אני משוכנע שעורכי הדין הוותיקים, הם הגיעו לשוק באותם ימים כשהם יודעים הרבה פחות ממה שהיום יודעים הסטודנטים החדשים, בכל מובן שהוא, בחשיפה למה שמתרחש בעולם המשפט, בידיעת האנגלית, במורכבות של המשפט. פעם הם למדו חוקים. לא תיאוריות, לא חשיבה משפטית. אני בטוח שאם הם היו צריכים היום לעמוד בבחינות של הלשכה ובבחינות האוניברסיטאיות והמכללתיות, אני די בטוח שהם לא היו עומדים בזה בקלות. אז לבוא ולטעון שיש פה ירידה ברמה...?".

"האם הרפורמה של הלשכה לא נועדה להגן על הציבור מפני חוסר מקצועיותם של עורכי דין טריים? האם זה ראוי שאדם שנכלא על לא עוול בכפו יורשע בדין רק משום שעורך דין לא מיומן ייצג אותו", אני שואלת. "ומה היה פעם? ומי מבטיח שאחרי שנתיים בהתמחות הוא יידע יותר? המקצוע בנוי בתפישה השוקית. ומה אם עורך הדין התמחה שנתיים בנזיקין. האם השנה הנוספת הזו היא מה שתסייע לו לשחרר את עצור-השווא? ההארכה הגורפת גורמת לתקופת העבודת להתמשך ומקשה על הכניסה למקצוע, זה גם ירתיע אנשים מלהתמחות, וגם יציף את המקצוע, רק שההצפה תארך זמן רב יותר".

אם הייתי אומרת לי שבתקופת ההתמחות חייבים לעבור שנה פלילי שנה אזרחי, היית אומר יש פה מחשבה. גם עורך דין שעוסק עשרים שנה במקצוע, אם במשך עשרים שנה עסק בתחום הנדל"ן, כשייצג את התיק הראשון בפליליים ללא כל ניסיון בתחום זה, גם הוא יגרום לתוצאה שבה חף מפשע יושב במעצר עקב יצוג לקוי".

חייו הקשים של חייב ההוצל"פ
מרבית עורכי הדין מתפרנסים מגביית חובות

"הדבר שהכי מקומם הוא שעורכי הדין באופן מסורתי הם התומכים הכי גדולים של הקפיטליזם בישראל, רואים את זה בסקרים בתוך הקהיליה, הם תומכים בשוק חופשי. כשזה מגיע לשוק שממנו הם מתפרנסים, פתאום כל התובנות של שוק חופשי, כל התובנות האלו עוברות מן העולם. פתאום תהיה גילדה שעומדת בפתח, פתאום תהיה אחריות

"ישנו דבר נוסף. המלחמה בכל הפרליגלים. אנשים שהם מסייעים משפטיים ולא עורכי דין. למשל בתחום ההוצל"פ. אדם אינו חייב להיות עורך דין כדי לסייע לאדם אשר נתבע בהוצאה לפועל. אם לשכת עורכי הדין הייתה מאפשרת את מנגנון הפרליגלים, מחירי השירותים היו יורדים, וזה כמובן היה מגן על הקבוצות המוחלשות בחברה אשר נדרסות על-ידי הליכי ההוצאה לפועל. הלשכה נעמדת על הרגליים האחוריות, כי זה יפגע בהמון עורכי דין אשר עושים שאת הכסף שלהם על גבם של המוחלשים.

"בסופו של דבר, מי באמת עושה את הפעילות במשרד עורכי הדין אשר עוסק בהוצל"פ? הפקידים. איך האנשים האלו מעיזים להלין שלא עורכי הדין עושים את העבודה כשהם חותמים פעם אחת חתימה אלקטרונית והפקידים שלהם עושים את כל העבודה?

"הדבר שהכי מקומם הוא שעורכי הדין באופן מסורתי הם התומכים הכי גדולים של הקפיטליזם בישראל, רואים את זה בסקרים בתוך הקהיליה, הם תומכים בשוק חופשי. כשזה מגיע לשוק שממנו הם מתפרנסים, פתאום כל התובנות של שוק חופשי, כל התובנות האלו עוברות מן העולם. פתאום תהיה גילדה שעומדת בפתח, פתאום תהיה אחריות, אני באופן אישי איננו מאמין בשוק חופשי, אבל אם זה כבר המצב, אז אני רוצה שגם בתחום של השירותים יהיה שוק, אם ישנו עורך דין גרוע, השוק ינפה אותו. זאת התשובה לגבי הארכת ההתמחות, זה הכל קשקוש איך הגבלת הכניסה למקצוע תמנע קבלת סיוע משפטי לחלשים.

"באמת נפלא מבינתי איך אותם אנשים שהם בעד כל השוק החופשי, מעזים להילחם בשוק החופשי רק משום שהם מתפרנסים, והם יכולים לגבות מאות שקלים על כלום".

כיצד הלשכה מקשה כיום על חייבי ההוצאה לפועל?

"כיום יש יוזמה לאפשר לאנשים לגבות כספים בהליך מהיר ללא יצוג. לשכת עורכי הדין מתנגדת לכך. עורך הדין הינו הראשון בתור לגבות את הכספים, שכן הסכום הראשון שנגבה מן החייב הינו שכר הטרחה של עורך הדין הגובה. לעורך הדין יש אינטרס שהחוב יאמיר. לבנק אין אינטרס כזה (בהליכי ביצוע שטר משכנתא). עורכי הדין הם הראשונים שלא מוכנים להתפשר, הם הראשונים שמשתמשים באמצעים דרקוניים. בענייני הוצל"פ, הם הגורם הבעייתי הרבה יותר מאשר הבנקים".

"הייתי רוצה שכל עורכי הדין יהיו מוסריים ולא ינצלו את חוקי ההוצל"פ לרעה, אבל איפה שאני מסתובב מגיעים אלי החוליים (במסגרת עבודתו המשפטית עם קבוצות מוחלשות, ע.ב.), אני נתקל בעורכי הדין הפחות מרשימים, אני לא רוצה להסתמך עליהם, אני רוצה לעזור למוחלשים, מתוך הנחה שמרבית עורכי הדין לא יעמדו בפיתוי כשהם יכולים לנצל את חוקי ההוצל"פ כדי להתעשר, צריך אופי שונה מאוד, ולצערי אין הרבה כאלו.

אגב יש, אני גם מכיר אנשים אחרים. אנו גם עובדים עם עורכי דין אחרים שהם מלאכים, אבל לדאבוני הם לא הרוב".

אתה יכול לספק דוגמאות של התעמרות של עורכי דין העוסקים בגבייה באוכלוסיות מוחלשות?

"אני יכול לתת המון דוגמאות. בעבר, כשלבנקים היו מחלקות משפטיות, היה לנו קל יותר להגיע להסדרים, היינו מסדירים את האינטרס של הבנק, של האדם עצמו, של החברה. כיום, ישנם עורכי דין חיצוניים שאין להם אינטרס להסדרת החוב. הם קודם רוצים לקבל את שכר הטרחה שלהם, ולפעמים זהו מחסום בלתי עביר.

"הגיע אלי מקרה של של זוג שנטל משכנתא, שילם כ-80% ממנה, האדם פוטר, הוא לא עמד בתשלומים, בשלב זה של בלבול, הוא התעלם מכל האזהרות, התיק הוצא מן הבנק, לא חשוב מאיפה, עובר לעורך דין, עורך הדין של הבנק ממהר לעקל לו את הבית.

הוא מגיע אלי, החוב תפח. שכר הטרחה וההצמדות מאמירים. החוב המקורי הוא יחסית לא גבוה, אני מטלפן לנציג של הבנק, והוא אומר לי: 'דבר עם עורך הדין'. אני אומר לעורך הדין: 'אם תמכור את הדירה במחיר נמוך זה לא ישתלם לבנק, זה אדם שמחפש עבודה, ששילם 80% מערך המשכנתה ואת מיטב כספו השקיע בסכום הראשוני, בוא תלך לקראתו". עורך הדין משיב "בשום פנים ואופן לא מעניין אותי כלום, שילך לשוק האפור, שיחזור לגור עם הוריו". אני מסביר לו שהאדם יתמוטט כך, לא יצליח להשתקם כלכלית, הבנק לא יראה את החזר החוב, אבל את עורך הדין לא מעניין כלום.

יש לי דוגמה נוספת, אנו מקבלים דרישות לחובות ממשרדי עורכי דין. הפונה מתקשה להבין על מה החוב, הוא מטלפן למשרד שגובה ממנו, המרכזנית מעבירה לפקידה, את אף אחד לא מעניין כלום, עד שהחייב מבין על מה מדובר, כמה שולם וכמה נשאר, החוב מאמיר, המצב מחמיר.

יש לי דוגמה נוספת, בפינוי בינוי, עורך דין גדול ייצג בעל שטח, וניצל את העובדה שהצד השני לא היה מיוצג, ופעל כאילו לטובת הלקוח שלו בכך שהחתים את הדיירים על חוזים שיקבלו דירות, אך לא הבטיח להם שבמידה והבניה תתעכב, הם יקבלו שכר דירה.

הצד השני לא אמר להם שכדאי שילכו להתייעץ משפטית, ובמידה שאין להם כסף, שילכו ללשכה לסיוע משפטי. הבנייה התעכבה והם נותרו ללא דיור בזמן שפונו. אין להם קורת גג כיום".

אלו כללי אתיקה היית מציעה לחוקק בכדי להגביל את כוחם של עורכי הדין העוסקים בהוצל"פ לדרוס ולרמוס אוכלוסיות מוחלשות?

"ראשית אציין כי אנו בפקולטה למשפטים של האוניברסיטה העברית מחנכים את הסטודנטים למשפטים לאחריות חברתית, וגם אם הצד השני לא מיוצג ואתה יכול לדפוק אותו ביתר קלות, אני מחנך את הסטודנטים שלי ליידע אותו בכך שהוא יכול לקבל ייצוג בלשכות לסיוע משפטי".

"לגבי כללי אתיקה שהייתי יוזם, הייתי יוזם כלל שקובע שרצונו של עורך הדין בשכר טירחה לא יעכב הסדרים אשר טובים לשני הצדדים, וכן שלא יכול להיות מצב שבו עורך דין עומד אל מול צד שכנגד שאינו מיוצג, ואינו מיידע אותו בזכותו לקבל יעוץ משפטי בלשכות לסיוע משפטי".

האם ניסית לקדם כללי אתיקה אלו בקרב לשכת עורכי הדין?

"בתקופת קודמיו של עו"ד יורי גיא-רון. יש פה לובי לא קטן מן הצד השני. רוב עורכי הדין אינם אנשי עסקים מתל אביב, רובם מתפרנסים מזה (הכוונה מגביית חובות, ע.ב.).

יוזמת לשכת עורכי הדין לחייב את הלשכה לסייע משפטית לחלשים הינה יוזמה מבוכרת, אבל כל עוד היא תעשה בלא טיפול בשאר הנושאים שציינתי לעיל, היא תהווה לעג לרש, תרתי משמע".

תאריך:  17/05/2009   |   עודכן:  18/05/2009
ענבל בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הצעת חוק: הלשכה תחויב לסייע משפטית חינם
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שלומי -כלכלן
18/05/09 01:49
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בשנת 1863 הופיע עיתון החדשות החילוני העברי הראשון בירושלים, "הלבנון". בעקבותיו הופיע עיתון נוסף, "חבצלת" [ראה תמונה מטה]. במרוצת השנים הופיעו עוד עיתונים "שערי ציון", "יהודה וירושלים", "הצבי", "האריאל", "מבשרת ציון" ועוד.
17/05/2009  |  זאב גלילי  |   מאמרים
בשבוע שעבר התפרץ הרמטכ"ל גבי אשכנזי כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בשל הקיצוצים בתקציב הביטחון בכלל והרעת התנאים לאנשי הקבע בפרט. אשכנזי אולי חושב שכולנו מטומטמים או שאולי הוא שוכח שכולנו, או לפחות רובנו, שירתנו ועדיין משרתים בצה"ל. רב אלוף אשכנזי גם שוכח לציין כי עוד מאמצע שנות השמונים של המאה הקודמת נמצא באחת המגירות הכי נידחות שצה"ל יכול היה למצוא דוח ולד הנקרא על שם כותבו:
17/05/2009  |  יואב עציון  |   מאמרים
לו הייתה ישראל מדינה דמוקרטית ולא רפובליקת בננות, שמחזיקה צבא למימוש מלוא תאוותיו - רב-אלוף גבי אשכנזי, כישלון צבאי לא קטן, היה מודח בתחילת השבוע שעבר בשל התפרצותו על ראש הממשלה בדיוני התקציב.
17/05/2009  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
התעורר הצורך בסיסמה הנראית פחות מרחפת ויותר פרגמאטית, והנה היא באה - "שתי מדינות לשני עמים", שאינה אלא אותה הגברת בשינוי אדרת, כי שוב מדובר במזרח תיכון אחר, שונה, נטול כנופיות טרור וגדוש באזרחים שוחרי שלום וקידמה, שכל מעייניהם מכוונים לפיתוח מדעי ולקידום תרבותי, ואז, ממש מתאים שתקום ותיבנה לאורכה של מדינת ישראל - מדינה חדשה שתנקז לקרבה את כל שוחרי השלום שמשום מה אני מכנה אותם ללא הצדקה - חברי כנופיות הטרור, וסבור בטעות כי הם חפצים בהשמדת מדינת ישראל וברצח עם (יהודי).
17/05/2009  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
מר ניר ברקת טוען כי הכפיל את תקציב התרבות, אני מאמינה לו, אלא שאיני חשה בשום הבדל בהיצע התרבותי, לא בכמות ולא באיכות. עדיין היצע התרבות הנגיש לתושבי ירושלים החילוניים הוא מגוחך, זעיר ובלתי משמעותי כמעט.
17/05/2009  |  רות פורסטר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il