|   15:07:40
  בועז ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה

יש שופטים בירושלים ויש בארה"ב

בתי המשפט ומוסדות השלטון בישראל מתנהלים בספירה המנותקת לעיתים מן המציאות בה אנו חיים ואין הדבר נובע מעקרונות נעלים של הגנה על זכויות האדם אלא מניתוק הרה אסון בין מערכת המשפט לעקרונות אלו בארה"ב התקבלו שתי פסיקות מאד רלוונטיות לקיומינו כאן, האחרונה שבהן אתמול, האם נלמד מהן משהו?
29/05/2009  |   בועז ארד   |   מאמרים   |   תגובות
הפושע הנאצי ג'ון איוון דמיניוק. זוכה בישראל מחמת הספק [צילום: AP]

במכתב שכתב אוריה באר, והופיע בחדשות בן עזר הוא כותב: בשנת 1993, ולאחר שהורשע בבית המשפט המחוזי ברצח יהודים במחנה המוות סוביבור, זיכה אותו בית המשפט העליון ושילח אותו לחופשי. צר לי על הצדקנות המשפטית והליברליות המוגזמת שגילו השופטים.

אכן, ייתכן שהיה ספק ספיקה בעניין זהותו. ייתכן, שלא היה מקום להרשיעו ברצח עשרות אלפי יהודים ובני עמים אחרים במעשי רצח. אני מסכים. אך, מאידך-גיסא, האם לא היה מקום להרשיעו כ"ווכמן", שומר במחנות המוות? זו כשלעצמה האשמה חמורה שדינה מאסר עולם.

דא עקא, שהצדקנות של גאוני המשפט, דוגמת השופטים שמגר וברק - הכריעה. בית המשפט העליון החליט לזכות את דמניוק, לשחרר אותו לאלתר ולשלחו הביתה - לארצות הברית. או אז באו השופטים האמריקנים, הנוקשים, היעילים, אלה שאינם רחמנים בני רחמנים - ועשו מעשה. "השטיקים" של הפושע האוקראיני לא עשו עליהם רושם. הם עשו עבודה יסודית יותר, והחליטו על הסגרתו לגרמניה.

"יש שופטים בירושלים", כמאמרו הנפעם של מנחם בגין בשעתו. אך טוב יותר, שיש גם
שופטים בארצות הברית.

ואידך, זיל גמור.

פרשת עמותת "מוסד ארץ הקודש"
כספים איראנים מגיעים לעזה [צילום: IRNA]

אין שום בעיה לכבס את כספי איראן דרך בנקים זרים בתנועות סיבוביות, למרות החרם הבינלאומי על איראן. האיראנים עושים זאת כל הזמן. הכספים נוחתים בהעברות בנקאיות ביו"ש, ומשם הם מועלים על משאיות, ונוסעים פיזית לעזה. אם חשבנו שהנייה מבריח איתו כספים במזוודות , או שהם מגיעים במנהרות מסיני, אז לא, אין צורך. הרוב מגיע דרך ישראל.

פרשה נוספת אליה ראוי להתייחס בימים אלו בהם ממשלת ישראל ובנק ישראל מעבירים מיליוני שקלים למימון פעולות שלטון החמאס בעזה.

עמותת מוסד ארץ הקודש נוסדה על-ידי שוקרי אבו באקר, מומד אל-מזין וגאסאם אלאשי בשנת 1988 כמוסד ללא כוונת רווח שנהנה גם מזיכוי מס לתורמים. המוסד שמשרדו הראשי הוקם בריצארדסון, טקסס הקים גם סניפים בניו ג'רסי, בקליפורניה ובאילינוי. בסוף שנת 2008 נמצאו חברי העמותה אשמים באספקת סיוע חומרי ואמצעים לטרוריסטים פלשתינים במסווה של עזרה הומניטרית.

בדצמבר 2001 הוחרמו כל נכסיו ורישומיו של המוסד בשל הקשר שלו לחמאס. אתמול (27 במאי 2009) נגזר דינם של שנים מן המייסדים ל-65 שנה בכלא בשל הונאת מיסים והעברת כספים לקבוצת טרור איסלאמית מוכרת. על חברים אחרים ברשת, בינהם האח למחצה של חאלד משעל, מופיד עבדל קאדר, נגזרו עשרות שנים של מאסר.

דויד קריס, עוזר לתובע הכללי אמר: "גזרי דין אלו צריכים לשמש כאזהרה חמורה לכל מי שמספק בידיעה תמיכה כלכלית לטרוריסטים תחת המסווה של סיוע הומניטרי".

ומה קורה אצלנו, האם ראשי האוצר, בנק ישראל וממשלת ישראל נעים באי נוחות בכורסאות? לאוו דווקא.

בסוף 2008 ענתה עפרה פרויס, דוברת בנק הפועלים לדרישה לחדול מלהעניק שירותים כספיים והעברות כספים לחמאס באלו הדברים:

"הבנק הודיע לפני למעלה משנה, כי הינו מפסיק לתת שירותים לבנקים הפלשתינים הפועלים ברצועת עזה ודיווח על כך למסלקה הבינבנקאית כנדרש.

עם מתן הודעה זו, קיבל הבנק הודעה רשמית מנציג בנק ישראל, המכהן כיו"ר המסלקה, אשר לפיה הבנק אינו רשאי להפסיק שירותים אלה עד לקבלת הסכמתו. הסכמה זו לא ניתנה, למרות שהבנק חזר ופנה לבנק ישראל ולמשרד האוצר בנושא זה".

המזרחן והפרשן ד"ר גיא בכור כותב בתחילת 2008 באתרו GPLANET:

עד לפני כמה שבועות התרוצצו שמועות, וגם אני הזהרתי מכך באתר שוב ושוב, אך החודש קיבלנו אישור רשמי: בנק ישראל מעביר אחת לכמה שבועות שיירת משאיות מלאות שקלים ישראלים כשרים לרצועת עזה, וכסף זה משאיר אותה חייה, בועטת ומשגרת קסאמים עלינו. כדבר הזה לא היה עוד בתולדות האנושות. מדינה שמממנת במו ידיה את אוייביה. ואני חשבתי שמדובר בניתוק הקשרים עם עזה החמאסית.

השרה המקשרת בין הממשלה לכנסת, השרה רוחמה אברהם בלילא, אישרה החודש בהודעה רשמית כי "מדינת ישראל מאפשרת העברת שקלים ישראלים לשטחי הרשות הפלשתינית, כולל בחבל עזה". לדבריה מדובר ב"אינטרס ישראלי", שבו תושבי עזה משתמשים בשקלים, ולכן "העברת הכספים לא תופסק נכון לשלב זה". מדובר בעשרות מליוני שקלים המגיעים כל חודש מיו"ש לעזה, דרך שטח ישראל. אילו ממש שיירות של משאיות, כסף מזומן, עם דיוקן גדולי הציונות, המזינות את עזה המורדת.

מדוע ממשיכה ישראל לעשות זאת? השרה אברהם בלילא: "בעקבות הסכם פריז משנת 1994 בין מדינת ישראל לרשות הפלשתינית. עמוד התווך של ההסכם היה הסדר 'מעטפת המכס' אשר קבע כי משטר המכס והמסים העקיפים סביב השטחים שבשליטת ישראל והרשות יהיה אחיד, והפלשתינים יקבלו את חלקם על-פי מנגנון סליקה מוסכם". לא נשאר הרבה מן ההסכם האומלל ההוא, הסכם פריז, שחבל בכלל שנולד, אך ישראל ממשיכה להזרים כספים לעזה כאילו כלום. כאילו אין ממשלת חמאס, כאילו אין קסאמים, כאילו אנחנו בעצמנו איננו דורשים מכל מדינות העולם להחרים את עזה.

מאיפה מגיעים הכספים הללו? אילו כספים שמגיעים מבנקים פלשתינים ביו"ש כמו בנק "קאהיר-עמאן" או "בנק פלשתין", ומקורם ברשות הפלשתינית של אבו מאזן, או בהעברות כספים מחו"ל. אילו הם גם כספים מארגוני "צדקה" בעולם (כלומר מערכת המימון האיסלאמית הבינלאומית), ובהחלט יתכן גם מאירן ומחיזבאללה. אין שום בעיה לכבס את כספי אירן דרך בנקים זרים בתנועות סיבוביות, למרות החרם הבינלאומי על אירן. האירנים עושים זאת כל הזמן. הכספים נוחתים בהעברות בנקאיות ביו"ש, ומשם הם מועלים על משאיות, ונוסעים פיזית לעזה. אם חשבנו שהנייה מבריח איתו כספים במזוודות , או שהם מגיעים במנהרות מסיני, אז לא, אין צורך. הרוב מגיע דרך ישראל. מכספים אלה משלם חמאס משכורות לאנשיו, כולל הצבא שהקים נגד ישראל. לעיתים יש לחמאס צרכים מיוחדים, שלהם הוא נזקק לתוספת כסף, ולכן בחודש נובמבר 2007, למשל, אישרה ישראל העברת סכום של 105 מיליון שקלים לבנקים בעזה, לאחר שרזרבות השקלים בבנקים בעזה ירדו ל-252 מיליון שקלים בלבד.

בחלק גדול מן המקרים הכספים הללו אינם מופקדים כלל בבנקים בעזה, אלא מועברים במזוודות ענק לידי ממשלת חמאס, והיא נותנת אותם בראשית החודש לאנשיה, במזומן. מגיע "ביד", ניתן "ביד". זוכרים מה אמר ברוך במערכון של הגשש על הבנק? "אין לי בעיה ברוטו, אבל ביד"

הבנקים הפלשתינים מתרצים את המעבר הזה של כספים במשאיות כ"תנועה פנימית בין הסניפים שלנו", בגדה המערבית ובעזה. לא יאומן.

עצירת הטרור מתחילה בעצירת הכסף.... בכרזה של רשויות החוק בארה"ב הקוראת לדווח על חשדות למימון טרור.

תאריך:  29/05/2009   |   עודכן:  29/05/2009
בועז ארד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יש שופטים בירושלים ויש בארה"ב
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בונגלה
30/05/09 04:39
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
השבוע הקרוב יושפע מהצמידות של כוכב יופיטר ונפטון, בעיקר בגלל שכוכב נפטון נעצר בתאריך 28.05.09. יופיטר מסמל את ההתרחבות, ההתפתחות והצמיחה, ואילו כוכב נפטון, מעוות כל מה שקשור לגבולות, מה שיוצר תחושה של חוסר בהירות. במצב הזה על כל אחד מאיתנו להיזהר מלקיחת סיכונים בגלל אופטימיות חסרת בסיס. חוקי החברה הנורמטיביים בין איש לרעהו וחוקי החברה סוציאליים, מתפוגגים. המבנה הזה מעיד על חוסר כבוד לחוק, התנהגות מופקרת, התפתחות מצבים הרסניים, כמו חובות מעמיקים או אינפלציה. כך שדווקא עתה מומלץ לעצור ולהיכנס לתוך משמעת ולהישאר על הקרקע, תרתי משמע. רצוי להימנע מבריחה או הדחקה, לא לתת מקום לגחמות דמיוניות ולהישמר מהשקעות שבריריות. למעשה, כל מה שלא ברור ויציב, מוטב להתרחק ממנו, מאחר והנטייה בימים אלו ל"רחף" ולא להתמודד עם האמת.
29/05/2009  |  טובה ספרא  |   מאמרים
לקראת הצבעה בכנסת על הצעת "חוק אנרגיה מתחדשת" ביום א' הקרוב יצא לדרך מסע יחצ"ני באמצעי התקשורת השונים. העיתונים פרסמו את הידיעה: "דוח חדש קובע: השקעה באנרגיה מתחדשת תניב למשק הישראלי 10 מיליארד שקל ותיצור אלפי מקומות עבודה". הדוח, יוזמה של ארגון הסביבה העולמי גרינפיס בישראל, נערך ע"י "מומחים" הסמוכים על שולחן הארגון ושימש כבסיס תועמלני להצעת חוק של חברי הכנסת ניצן הורוביץ, דב חנין ואופיר פינס-פז, יוזמה המגובה על-ידי הפגזת אימיילים לכל חברי הכנסת מטעם האירגון.
29/05/2009  |  בועז ארד  |   מאמרים
על מורדותיו המזרחיים של הר איתן, בנוף פראי של ימי בראשית, ממוקם בית היוצר המשובח ביותר לגבינות בארץ. כבר 35 שנים תמימות פועלת שם, הרחק מאור הזרקורים, חוות העזים של הגבן שי זלצר, שמחלבן הוא מיטיב להפיק את המעדן החלבי.
29/05/2009  |  ראובן לייב  |   מאמרים
הסופר מאיר שלו אמר (בספרו 'יונה ונער'): "להגיד את האמת זה יפה מאוד, אבל לא צריך לעשות מזה הרגל". כשמדובר בהתבטאויות של פוליטיקאים, אי אמירת האמת נהפכה להרגל. חוסר האמון של רוב הציבור כלפי הנבחרים שלהם לכנסת – ידוע. ישנה שיטה לפיה אומר הפוליטיקאי הנבחר משפט מעורפל במכוון כדי שאנו הצופים התמימים לא נוכל לטעון: הבטחת.. ישנו גם הלך רוח רווח בציבור לפיו כותרת בתקשורת מיועדת למשוך קוראים ומאזינים ולא בהכרח תואמת את האמת. זה מותיר את צרכן התקשורת במצב עמום. לעיתים, אני מנסה לברור מבין הכותרות בתקשורת את כותרת האמת ומה נאמר כדי להסיח את הדעת מהאמת או למכור את הידיעה.
29/05/2009  |  אריה דרוקמן   |   מאמרים
אנו עומדים בסיומם של ימי הספירה, לקראת המעמד הנרגש של מעמד הר סיני וקבלת התורה. במהלך קריאת הפרשות הצבענו לא אחת על הקשר בין הפרשה למועדים. השאלה היא האם ניתן להצביע על קשר דומה בין ימי הספירה לחומש ויקרא המלווה אותם, ואם כן - מה המשותף ביניהם. אלו מסרים ניקח עימנו מספר ויקרא אל ספר במדבר, המסמל באופיו את מתן תורה?
28/05/2009  |  ציפי לידר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
חדשות 12 נתנו במה מוגזמת למחאה נגד הממשלה, תוך פגיעה בטקס הדלקת המשואות הממלכתי במסך מפוצל לעצרת כיבוי המשואות    בתאגיד פתחו שידור ב"כאן דיגיטל" לעצרת המחאה בשוני ובקול ישראל נמנעו...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
השנה יום הזיכרון כואב יותר מכאב ימי זיכרון אחרים - מספרם העצום של הנופלים והנרצחים בשביעי לאוקטובר האחרון, כאשר כה רבים חוו גם אישית את כאב האובדן,
דן מרגלית
דן מרגלית
בקצה הדרך, במוצא הנהר היהודי אל הים האנושי, נמצא צידוק לדרכנו ונראה את אחינו באים אל הארץ המובטחת מי בלהט ההכרה ומי במנוסת אימה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il