|   15:07:40
  יוסי ריבלין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

אהבה שהחלה מחוץ לאינטרנט

סיפור אהבה קצר לרגל ט"ו באב - חג האהבה
04/08/2009  |   יוסי ריבלין   |   מאמרים   |   יום האהבה   |   תגובות
[צילום: פלאש 90]

"מעולם עוד לא הייתי במסיבת רווקות", הצהירה מאיה-סמנתה. היא הייתה הראשונה להשתתף במשחק "Never never" שעליו הכריזה בקול תרועה אינטרנטי "הגבירה עם התזה" מנהלת פורום האינטרנט "רצים לַדוקטורט". "בא לי שנתחיל כאן משחק", היא כתבה ופירטה מיד את חוקיו: כל אחד (או אחת כמובן) יכתוב משפט אחד על משהו שהוא עוד לא עשה בחייו. למשל: אף פעם לא צנחתי צניחה חופשית. כל מי שצנח חופשית מוזמן לדווח לנו באמצעות סימון של אגודל זקור או בדיווח קצרצר בן משפט אחד מתי עשה זאת והיכן. מי שיכול לסייע בידי כותב ההודעה לממש את החוויה שטרם עשה, מוזמן לפנות אליו באופן פרטי ולהציע את עזרתו. ינצח מי שחווה הכי הרבה חוויות.למנצחים תהיה תהילת עולם ואהבת נצח. יאללה לעבודה".

מי אמר שאין הפתעות בחיים?! לא ממש מתאים לגבירה עם התזה, מנהלת הפורום, להציע משחק שכזה. היא ידועה ברצינותה הרבה, עושה בדרך כלל עבודה די אפרורית, נטולת יצירתיות, מעירה תמיד הערות פדגוגיות, "דודתיות" במקצת ולא משתפת פעולה עם ניסיונות של חברי הפורום להתפרע קצת, לפרוק מתחים. פעם כשנפטר פרופסור ידוע באחת האוניברסיטאות ומישהי כתבה "אנחת הרווחה של הדוקטורנטים נשמעה בכל הקומה הרביעית- קומת הדוקטורנטים שלנו", הגיבה הגבירה מיד: "אחרי מות קדושים אמור". כשפרופסור ידוע אחר נחשד בהטרדה מינית קשה ותמונותיו אזוק בידיו ורגליו פורסמו בכל העיתונים, כתבה אחת מחברות הפורום, "מה שמפתיע שרק עכשיו זה מתפרסם" הגבירה עם התזה מיד כתבה: "אני רוצה להזכיר לכם שהוא עדיין בגדר חשוד".

אז מי אמר שאין הפתעות בחיים.

אבל למה לעסוק בשיפוטיות? אולי עדיף שאדבר קצת על עצמי. כבר שנה שאני חברה בפורום הזה "רצים לדוקטורט" (הפורום לאלו שרוצים להיות דוקטורים לא מהסוג שעוזר לאנשים, הגדיר מישהו את חזון הפורום)., קוראים לי לוּלי, שזה איילת אבל אני משתמשת בכינוי האינטרנט ג`מילה. קודם כל כי אני גבוהה ובתיכון ככה כינו אותי. חשבו שג`מילה בא מגמל. טעות. זה בא מיפה. כן, אני גם יפה. חוץ מזה אני אוהבת את הספר ג`מילה של אייטמטוב. זו הייתה הפעם הראשונה שנתקלתי בשרשור הודעות שניתן להגדירו כ-`מסעיר משהו`, שובבי. עד כה רוב ההודעות בפורום שלנו עסקו במקורות מידע מדעיים, בבקשות לסיוע בהשגת אינפורמציה אקדמית, קיטורים וכאמור ניסיון להתבדח על העולם האקדמי והקשיחות של הפרופסורים, ניסיונות שכאמור זכו רוב הפעמים לכתף קרה מאת "הגבירה", בעצמה דוקטורנטית לפסיכולוגיה במסלול הקליני בתחום הפרעות חרדה אצל ילדים (השפעת חרדת אם מפיגועים על העדפות התינוק באשר לגירויים שונים).

הצטרפתי לפורום האינטרנטי הזה זמן קצר אחרי שסיימתי תואר שני בהתנהגות ארגונית והחלטתי להמשיך לתואר שלישי. הדוקטורט שלי עוסק בביטויי אפקט פיגמיליון בבתי ספר קולטי עליה. התלבטתי קשות האם להירשם לדוקטורט ובכך להודות סופית בתסכול מה, שאני פוסעת בדיוק בנתיב שאמא שלי התוותה עבורי מאז שאני זוכרת את עצמי. `אם תעבדי בתחנת דלק, תתחתני עם נהג משאית, אם תלמדי באוניברסיטה תתחתני עם אקדמאי" הייתה האימא הקצת שתלטנית שלי חוזרת ואומרת לי. אימא שלי, ילידת מוסקבה, הייתה מבטאת את המילה אקדמאי בטון מתנגן כזה, עם שרידי מבטא רוסי. את האקָא הייתה מבטאת בטון גבוה וב - דֶמאי הייתה יורדת לטון הכי נמוך שיש. "אקדמאייייי" טון שהותיר בי תחושה ש`האמא הרוסיה שלי` קצת מתנשאת מעלי.

האם האנשים ילכו עד הסוף עם המשחק הזה ויגידו דברים משמעותיים שהם עדיין לא עשו בחייהם או שיעדיפו רק אנקדוטות שוליות? האם אני אעז ואלך עד הסוף ואדווח על ה-דבר בהא הידיעה שעוד לא עשיתי? האם אוותר בפעם הראשונה על התדמית האקדמית הרצינית שלי ואשתתף במשחק הזה?

האפילוג

אז גיסתי החדשה נכחה לראשונה בחייה סוף סוף במסיבת רווקות. ואני - חוויתי לראשונה את חווית השיא של חיי: התאהבתי.

המשאית

לעולם אתה לא יכול לדעת לאן פורום טוב באינטרנט עשוי לקחת אותך. אז ככה: כמה ימים אחרי ההודעה שלי נטלתי חופשה קצרה מהעבודה והודעתי גם לפרופסורית שלי באוניברסיטה שאני נעלמת ליומיים. ארגנתי תיק קטן ו...מצאתי עצמי בתוך קבינה ענקית של משאית סמי טריילר בדרך לאילת. המשאית אספה אותי בצומת סגולה לשם הגעתי באוטובוס. טיפסתי לקבינה בטיפוס מודרך (בחיים לא הייתי מגלה לבד מה הדרך הנכונה לטפס על המפלצת הזו) "תניחי רגל פה, אל תפחדי, עכשיו תאחזי בידית ההיא.. רגל שנייה שם וזהו את בקבינה". את ההנחיות נתן לי נהג הסמי-טריילר שירד במיוחד מהקבינה ונעמד מאחורי להדריך אותי. הייתי קצת בלחץ מהקיר טיפוס המוטורי הזה, לכן אפילו לא זרקתי לעברו מבט, גם לא בשביל הנימוס. הייתה זו משאית ענקית שנוסעת לאילת להעמיס 30 רכבים חדשים.

אתה שואלים איך פתאום הגשמתי את החוויה הזו? הייתה זו מאיה-סמנתה הדוקטורנטית לתקשורת מקולומביה שכתבה לי מסר בערוץ הפרטי שאחיה, אודי, מתפרנס עכשיו מנהיגת משאית סמי טריילר ענקית על קו פתח-תקווה אילת. אודי אחיה נלחץ בהתחלה מהרעיון לצרף אליו טרמפיסטית, חברה וירטואלית של אחותו האינטלקטואלית שעושה דוקטורט בניו-יורק, אבל אחרי קצת לחץ נכנע והסכים לקחת איתו נוסעת לנסיעת היכרות במשאית. כלומר אותי. ואני שלא יודעת למה ואיך, ובניגוד למרובעות הקצת טבעית שלי, הסכמתי. לראשונה ב31 שנות חיי אני נוסעת בסמי טריילר ועוד לאילת. לראשונה בחיי אני רואה את הכביש כל כך מלמעלה. המכוניות נראו לפתע כגמדות קטנות וחסרות חשיבות, הקבינה הייתה מרשימה ומלאת עוצמה, הכסא שלי היה קפיצי מאוד וכל עצירה או האצה של המשאית נתנה לי תחושה שאני קצת כמו בלונה פארק. תחושת הביטחון והחשיבות בתוך הקבינה הייתה מופלאה. ממש כמו חזרה לרחם - חמים, נעים, מוגן וקצת רועד. נהג המשאית שם מוזיקה חרישית נעימה ברקע. חשתי מאושרת.

המשחק

שנייה שהגיבה למשחק הייתה "אשכולית", שבעצם קראו לה רונה, נשואה לעורך דין ואם לשני בנים. בחורה חביבה ודי נאה באמצע שנות הארבעים שלה שעושה דוקטורט בביולוגיה (השפעת צמחים אלרגניים באיי התנועה בתל אביב). לקחה מיד את המשחק לכיוון שנראה על פניו קליל וצפוי: "מעולם לא אירחתי במיטתי בלונדיני". כתבה. בתוך זמן קצר הופיעה שורת תגובות מצחקקות, במילים ובאייקונים גראפיים מצד חברות וחבריי הפורום. "מה אני יעשה, בעלי שחרחר" כאילו התנצלה אשכולית אחרי שהבינה שזרקה פצצה. ולפניו? היא נשאלה וענתה, "לא בטוח שהיה מישהו לפניו, אני כבר לא זוכרת זה היה לפני עידן ועידנים" (פרצוף סמיילי מיתמם) ואם כן..תמיד רק שחרחרים". בתגובה לשרשור הופיעו כחצי תריסר אגודלים שאותתו שהן או הם דווקא כן בילו עם בעלי שיער בלונד במיטתם.

"נודעת בשירה", בחורה ירושלמית חביבה ביותר שהחלה דוקטורט בספרות עברית (הבחירה החופשית כתימא מרכזית בסיפורי עגנון), כתבה שמעולם עוד לא ראתה את הבית הלבן במו עיניה. שלושה סימנו באמצעות אייקון האגודל שהם דווקא כן ראו את הבית הלבן. פראו דוקטור (דוקטורט בעבודה סוציאלית על הקשר בין נוכחות האב בעת הלידה לבין התפתחות יחסי אב-תינוק בעל-אישה לאחריה) ציינה שאמנם לא ראתה את הבית הלבן אבל היא גרופי של הסדרה בערוץ 3 ולא פספסה אף פרק. "אזנייה מצויה", שככל הידוע לי חובש כיפה קטנה במרכז הראש, מתגורר בהתנחלות בשומרון ועושה את הדוקטורט שלו בחוג לזואולוגיה (`תעופת הארכיאופטריקס והשפעתו על ציפורים בני זמננו`) הדהים את חבריו לפורום וכתב "לא התעלסתי מעולם בשירותים של מועדון." החבר`ה אותתו על תדהמתם באמצעות אייקון מתאים על העלאת הנושא. איש לא סימן אגודל מופנה אל-על בתגובה להודעה שלו. האם הם לא עשו זאת או שהם מתביישים להודות? מאיה סמנתה סימנה פרצוף של סמיילי תמים.

"גולגולת נחמדת" דוקטורנט במחלקה לאנטומיה ואנתרופולוגיה, בביה"ס לרפואה של תל אביב רפואה שהדוקטורט שלו עוסק בהיבטים אבולוציוניים במחלות עמוד השדרה הצווארי, העיד על עצמו שמעולם לא ביקר בקוקפיט של מטוס, (חמישה סימנו שהם כן). מירילי, דוקטורנטית לספרות (הסופרת העברייה הראשונה, נחמה פוחצ`בסקי והשפעת כתביה על כותביי העלייה השנייה) אמרה שמעולם לא זרקה מישהו מחייה (11 העידו שהם כן). "רשימה שחורה" , דוקטורנט למדעי המדינה מאונ` חיפה (דימויים של מדינות, ומדינת ישראל כמבחן) כתב "לא רכבתי על פיל". "עוד ספרותי" (סטריאוטיפים מיניים בספרות ילדים, עמי ותמי כמשל) כתב "לא שברתי עצם". ציפיטפוט, (סוציולוגיה: התפתחות הדת מול התפתחות התיאטרון בפריפריה - קריית גת כאבן בוחן) כתבה: "לא נישקתי סלבריטי". "מישהו" (עדיין לא הגיש תזה) הוסיף: "לא הלכתי מכות (למעט אחי הקטן)". דוקטורנטית לפילוסופיה יהודית מהאוניברסיטה העברית (סיפורי חז"ל כמכונני אמונה) כתבה "לא בגדתי", והיו עוד וידויים שאני כבר לא זוכרת מי ביטא כגון: לא השתמשתי באוכל שלא לאכילה, לא הייתי עירום בחדר אחד עם יותר מבחורה אחת, לא הרגתי (וגם לא נהרגתי), לא עשיתי קעקוע, לא עשיתי פירסינג, וכו וכו וכו`.

התמונה החלה להתברר: הבחורה המנוסה ביותר בפורום הייתה מאיה-סמנתה, תל אביבית במקור, דוקטורנטית לתקשורת באוניברסיטת קולומביה (הטוקבק והבלוגים - בין "מרחב ציבורי" ל"מרחב פרטי") שנראה שעשתה כמעט הכול חוץ מלהיות נוכחת במסיבת רווקות לפי הודאתה. היא סימנה הכי הרבה אגודלים על דברים שאחרים עוד לא עשו. מתאים לה "לעשות מישהו" בשירותיי מועדון של איזה פאב נחשב בסוהו של מנהטן" חשבתי.

בסוף לא הייתה לי ברירה - גם תורי הגיע. התלבטתי והתלבטתי, האם לכתוב את הוידוי הכי אמיתי שלי שמעולם עוד לא הייתי מאוהבת? מרוגשת - כן, נמשכת - וודאי, מבושמת קלות ולא מיין - וודאי וודאי. אבל מאוהבת על באמת, ככה לחוש מעופפת קלות באוויר והעולם נראה הכי ורוד שיכול להיות ואת בטוחה שאת והוא היחידים הקיימים על פני האדמה - זה מעולם עוד לא קרה. אני מכירה זאת רק מהספרים. התלבטתי. באמת התלבטתי. אבל בסוף רק כתבתי: "לא נסעתי בקבינה של משאית". אני מתכוונת ממש בתא הנהג. לידו. פעם אחת בטיול שנתי של כיתה ח` ישבתי אומנם עם כל שאר התלמידים בארגז הנוסעים מאחורה. כשהייתי בקורס מכ`יות עצרה לידי משאית גדולה, והנוסע שליד הנהג (בעל הפנים הממזריות) הציע לי ממרום שבתו טרמפ אבל סירבתי. פעם אחרת כשהייתי כבר מפקדת בטיול עם החיילות הציע לי נהג הטיולית הקשיש שלקח את כל הפלוגה למוזיאון האצ"ל בתל אביב לבא לשבת לידו בקבינה. אמרתי לו שאני מעדיפה לשבת מאחור עם החיילות.

בתוך זמן קצר הגיבו להודעה שלי כ-15 אגודלים חיוביים שכן עשו זאת. לרגע חשתי קצת בושה שלמרות 31 שנות חיי, תואר שני בהתנהגות ארגונית בהצטיינות, עבודה על דוקטורט ועדיין לא נסעתי בתוך קבינה של משאית.

הנסיעה

רק אחרי כמה עשרות קילומטרים, כשקצת נרגעתי מהקבינה המסעירה, הרשתי לעצמי סוף סוף להעיף מבט בוחן על נהג המשאית. "כנראה שבגלגול הקודם הייתי נהג משאית" אמרתי לו "אני נהנית בטירוף מהקבינה הזו". הוא שמח מאוד על הוידוי שלי והציע מיד סוכריית קפה מקופסת הפח שנחה על לוח המחוונים הענקי. כשהוא הגיש לי את קופסת הסוכריות גיליתי פתאום שמבטי קופא על פניו. היו לו פנים מאירות, קצת כהות, נאות, עיניים עמוקות עור רך. אחרי רגעים אחדים התעשתי, השפלתי את עיניי במבוכה. הבטתי על זרועותיו. זרועות חזקות וארוכות עם כפות ידיים גדולות ותמוֹת כמו של ילדים כמעט ולמרות זאת אוחזות בהגה בהמון ביטחון. הוא כל כך נהנה לראות אותי מרוצה מהקבינה שלו, ואני כל כך התלהבתי לראות אותו מתמרן את הרכב הענקי הזה עם החיוך הכי מתוק שיש. הוא סיפר לי סיפורים מצחיקים על העבודה שלו, על הנהגים האחרים ועל תופעות שקרו לו במהלך הנסיעות הארוכות הללו. התגלגלתי מצחוק. עד חצבה הייתי מאוהבת לגמרי במשאית הזו. עד הפונדק של כושי רמון כבר הייתי מאוהבת בנהג. מעולם הדרך לאילת לא עברה לי כל כך מהר. המסע ארך שש שעות רצוף עד אילת. כמעט ולא הבטתי על הדרך. את הלילה בילינו בתא השינה האחורי במשאית שכולל שתי מיטות!!! (אודי הציע שיישן על כסא הנהג אם אני חוששת אבל אמרתי לו שאם הוא מבטיח להתנהג יפה אז אני סומכת עליו - ותאמינו,, הוא אכן התנהג יפה). בדרך חזרה סיפר לי שהוא אוסף כסף כדי לקנות חווה קטנה בנגב, לגדל גפנים, לפתוח תחנת דלק קטנה, ולהקים יקב קטן, זה חלום חייו. לפני שנפרדנו בצומת סגולה התנשקנו לראשונה. כן כן בקבינה. לפתע חשתי שאני מעופפת קצת באוויר. והעולם נראה לראשונה הכי ורוד שיכול להיות. היה נדמה לי שאודי ואני היחידים הקיימים על פני האדמה.

מסיבת הרווקות

אז זהו. מחר אודי ואני מתחתנים. מאיה-סמנתה השדכנית המהוללת ואחות החתן הגיעה מניו-יורק להיות השושבינה. "זהו, אבוד לי", היא כתבה בפורום. "לעולם אהיה השדכנית המשפחתית, הפסאדה שלי כסמנתה ג`ונס1 נטולת המוסרות נהרסה סופית". והייתה מסיבת רווקות סוערת ועתירת אלכוהול בפאב תל אביב ידוע: "רק דבר אחד יש לי להגיד לכן", אמרתי סמוקה מאושר ומאלכוהול אחרי הפצרות רבות לשאת בפני חברותיי נאום אחרון כרווקה: "אמא שלי תמיד אמרה שאם אעבוד בתחנת דלק אתחתן עם נהג משאית, ואם אלך לאוניברסיטה אתחתן עם אקדמאייי. חיקיתי את אמי וביטאתי את המילה אקדמאי בניגון שכזה, עם שרידי מבטא רוסי, את האקָא ביטאתי בטון גבוה ואת ה - דֶמאי ירדתי לטון הכי נמוך שיש." והנה - הלכתי לאוניברסיטה ...ואני מתחתנת עם נהג משאית ובקרוב אני מקווה לעבוד בתחנת דלק אי שם בנגב".

ספרו של יוסי ריבלין "42.2 סיפורים קצרים ומסלולים ארוכים על ריצה ואהבה" יצא לאחרונה בהוצאת קוראים - [קישור]
1. סמנתה ג'ונס, דמות מסקס והעיר והגדולה.
תאריך:  04/08/2009   |   עודכן:  04/08/2009
יוסי ריבלין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אהבה שהחלה מחוץ לאינטרנט
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שרון הראל
5/08/09 08:21
פורום: יום האהבה כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תקופה ארוכה נמנעתי מלהתייחס לנושא המדובר של 'שיטת השקשוקה'. סברתי כי עיתונאות חוקרת גם אם היא אינה מושלמת לפעמים, היא חיונית מסיבות רבות. העיקריות שבהן - שמירה על הדמוקרטיה ועל איכות השלטון, ואסור לשפוך את המים המלוכלכים עם התינוק. אך ככל שחלף הזמן הבנתי כי הכיוון וההיקף של ה'הייפ' שאופף את שיטת השקשוקה יותר משהם מקדמים את העיתונאות החוקרת הם גורמים לה עוול, ובסופו של דבר שופכים את התינוק ומשאירים רק את המים המלוכלכים. אינני נוקט עמדה בשאלה האם האחים עופר טהורים וזכים או שיש בהם רבב כלשהו. אני רק קובע כי הסרט שהכין מיקי רוזנטל אינו מוכיח דבר, ובכך הוא מוציא שם רע לעיתונות החוקרת, ומעודד עיתונאים נוספים לפעול באופן פרובוקטיבי, אך חסר תועלת. המבחן שלי, שעל-פיו אני מוציא את המסקנה הזו, הוא מבחן התוצאה.
04/08/2009  |  קובי לירז  |   מאמרים
השבוע אנו נמצאים בעין הסערה מבחינה כוכבית. מרבית הכוכבים נמצאים בנסיגה ועובדה זו גורמת להרבה חוסר ודאות ובלבול. קיימות אופציות רבות לכולם, אך לעיתים, מרוב עצים לא רואים את היער. ולכן, חשוב שנעשה סדר ונבצע סדר עדיפויות נכון על-מנת לוודא שאנו תמיד בצד הנכון של העשייה.
04/08/2009  |  צילה שיר-אל  |   מאמרים
בעקבות הרצח הנורא שאירע ברחוב נחמני בתל אביב נערמו האשמות נגד ציבורים עוד בטרם נודע מי הרוצח ומה היו מניעיו. עוד לפני שהובאו הנרצחים לקבורה והפצועים עודם נאנקים מכאבים כבר יודעים אל מי להפנות אצבע מאשימה. "הרוחות הרעות מבחוץ ממשיכות להשתולל. פשעי שנאה והסתה - אם אומנם זה המקרה הפעם - מפתיעים אותנו בכל פעם מחדש, אף שלא היו צריכים להפתיע" - כותב יוסי שריד ומצביע בפירוש על הציבור החרדי.
04/08/2009  |  דודו אלהרר  |   מאמרים
יותר קל לשנוא מאשר להבין למה. להרבה שנאות יש סיבות הנראות משכנעות, אך להרבה, אולי לעזות ביותר, העיקשות ביותר, אפילו ההיסטוריות ביותר, אין. הן מדומות ומדומיינות לרוב. שנאת הזר למשל, הנפוצה בעולם הרבה יותר מאשר שפעת חזירים, זוכה להסברים פסיכולוגיים ופסיכואנליטיים, לניתוחים אנתרופולוגיים וסוציולוגיים, אפילו להיגדים תקיפים בספרים הנחשבים לכתבי אמנוה ודת, אבל אינה מובנת על-פי השכל. הנפוץ בהסברים לן אי-שם בתוך אחד מקיפולי התיאוריות של האבולוציה. הוא דן בשנאה במונחים של מנגנוני הגנה ושרידות אך אינו מצליח לעלות מדרגה, ולו אחת, ונמוכה מרצפת הפרימיטיביות המובנית בתוך מן שנאה שכזו.
04/08/2009  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
לחץ ציבורי, תקשורתי, הפגנות, ביטול הצו "חדרה-גדרה" שדחק את העובדים הזרים לפריפריה, עשו את שלהם. הסוגייה אינה חדשה והוויכוח המתחדש עתה, גם הוא לא חדש ומקורי. כשבודקים את נושא העובדים הזרים, הפליטים, השוהים החוקיים והבלתי חוקיים, אסור להתעלם ממספר בעיות חברתיות ומוסריות שהנושא מציב בפני החברה הישראלית.
04/08/2009  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   יום האהבה  
האגודה למען החייל למען חיילים בודדים  /  יעל ריפל
אורנג' מעניקה מתנה ללקוחותיה לכבוד ט"ו באב  /  עמליה גלזר
פסטיבל האהבה הגדול בישראל יוצא לדרך  /  זאב ינאי
אוטונומיה אישית  /  ענבל בר-און
להכין את הפה ליום האהבה  /  ד"ר רוני אמיד
אהבה  /  יריב מני
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il