|   15:07:40
  טובה ספרא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

ודא שמחשבותיך היכן שאתה רוצה להיות

חודש של תקלות וחוסר הבנות צפוי בשל נסיגתו של מרקורי גם למשקיעים בשווקי ההון לא יהיה קל בספטמבר במאי 2010 יתחיל שינוי עולמי עמוק בחברה ובתרבות שיהיה לסמל המאה ה-21
28/08/2009  |   טובה ספרא   |   מאמרים   |   תגובות
חודש של "קצרים" בתקשורת [צילום: AP]

אנו נמצאים כשבוע לפני נסיגת מרקורי, שמתחילה בתאריך 06.09, אבל ההמלצה לחישובים היא כבר מהתאריך 01.09.09, בגלל השפעת הצל של התהליך. כאשר מרקורי נמצא בנסיגה רצוי שלא לחתום על חוזים חדשים, לא לבצע רכישות של נדל"ן או מכונית חדשה וזה כולל גם מכשירי חשמל לסוגיהם. דאגו לגיבוי החומר הקיים במחשב, מאחר ובתקופת הרטרו התקלות אופייניות יותר. אלו מכם שנולדו עם מרקורי בנסיגה, ימצאו שהחודש מביא להם הזדמנויות חיוביות.

תקופת הרטרו היא זמן טוב להתבוננות פנימה, להעריך מחדש את כל השינויים שהתרחשו במהלך החודשים האחרונים. המסלול של כוכב מרקורי בנסיגה הוא עד לתאריך 29.09, אבל עם הצל רצוי לנהוג באותה הזהירות עד לתאריך 05.10. בהווה, כוכב מרקורי במזל מאזניים בנסיגה עוזר להתבונן על מערכות יחסים עם אחרים, על הדרך בה אנו יוצרים תקשורת בינאישית שיש בה כבוד הדדי. בהמשך, בתאריך 17.09 המרקורי בנסיגה יגיע למזל בתולה ובעת הזו נעריך את עבודה שעשינו. זו תקופה טובה לנקות שולחן ולהבין מהם הכישורים שיש לנו כדי להשתלב במקום חדש, אחרי שתקופת הנסיגה תסתיים.

גם המולות סאטורן ואורנוס מתקדמת לקראת דיוק בתאריך 15.09 ואנו חווים את ההרגשה של התחלה חדשה ומיד אחריה עצירה ועיכוב ושוב התחלה חדשה שאחריה עיכוב ועצירה, וכך חוזר חלילה.

בימים האחרונים ההתבטאויות שלנו היו משוחררות וחריפות יותר, כך שלא פעם פגענו או נפגענו ממילים שנאמרו בהיסח הדעת, או "חתכנו" את הזולת ובמילים בחוסר סבלנות. כל זה בהשפעת ההיבט בין המרקורי והמארס הממשיך עד לתאריך 06.09, כך שההמלצה היא לספור עד עשר לפני שאתם מעבירים ביקורת או מנג'סים למישהו שיקר לכם. זכרו בבקשה, מילה היוצאת מהפה אי-אפשר להחזיר. ההיבט הזה משפיע גם על סגנון הנהיגה, לכן נסיעות בטווחים הקצרים, בשכונה וברחוב הקרוב לבית, או נסיעות שהן בשגרה היומיומית, לעבודה לדוגמא, דורשות ערנות וזהירות.

המבנה בין האסטרואיד ווסטה, כוכב פלוטו וראש דרקון, מצביע על נושאים סוציאליים העולים על השולחן, אנו ערב ראש השנה והכותרות יהיו סביב העזרה לזולת ומזון לנזקקים.

הירח המלא יהיה בתאריך 04.09.09 במעלה 12 במזל דגים. המיקום הזה הוא מול האסטרואיד פאלאס, השולט על החוכמה. פאלאס משפיע גם על המערכת החיסונית, וגם על תבניות, כך שייתכן ונשמע על תוצאות מוצלחות של מחקרים חדשים העוזרים לטפל בבעיות הנובעות מכשל במערכת החיסון, שפעת החזירים, איידס וכד'.

28.09
יום נחמד היום שמתאים להתבוננות על הסביבה בה אתם חיים, הצורך באסתטיקה מביא אתכם להשקיע בטריטוריה שלכם. הכישורים שהוכחתם בימים האחרונים אינם מבטיחים לכם שינוי מקצועי, אבל ההנאה מהתוצאות מוסיפה למצב הרוח החיובי שלכם. אלה מכם המשקיעים הקטנים, יופתעו מהדיבידנדים, לא משהו גדול, אבל נחמד לחשבון הבנק.

29.08
הירח בטל משעה 08:26 עד שעה 17:45. המסר היום הוא רגשי יותר ומילים מקבלות משמעות נוספת. העשייה היא לכיוון יותר רוחני, ההשראה גורמת לפעולה ללא מחשבה נוספת, מה שמוסיף זוהר להרגשה הכללית. מימוש תוכניות שהיו דמיוניות בעבר, מעניק לכם תחושה של סיפוק.

לקראת שעות הערב הירח במזל גדי. הניסיון לשמור על איפוק יוצר מצבים מלחיצים ולכן נסו להימנע ממעשים נמהרים וטיפשיים. אל תיכנסו למאבקי אגו. הניחו לעצמכם, עוצמת הרגשות משפיעה על דרך ההתבטאות וסבלנות תעזור היום יותר.

30.08
רצוי להתחיל את היום ברגל ימין. מבנה הכוכבים בשעות הבוקר חיובי ויכול לסייע לכם לסיים פרויקטים שנמרחו כבר הרבה זמן. יש לכם ביטחון שהפעולות שאתם מבצעים נעות בכיוון שנכון לכם. חוזים אותם אתם חותמים היום ישרתו אתכם היטב, ולא תצטערו או תתחרטו על אלה. היום טוב במיוחד לבני מזל גדי, התכנים מעשיים יותר ותוכלו לקדם תוכניות בכל התחומים.

31.08
האווירה נעימה ומאפשרת לכם לומר את מה שאתם מרגישים, אבל עשו זאת במינון נכון. שיחות אמוציונאליות נעימות יותר וזה זמן טוב לתמיכה הדדית. הצעות עסקיות המגיעות היום תהיינה יציבות, יתכן שלא מרשימות כל כך, אבל הן טובות ומבטיחות את העתיד. יתכנו היכרויות ומפגשים עם אנשים בוגרים ורציניים יותר, שיכולים לעזור לקדם את האמביציות והמטרות בצד התכליתי. היום נחמד להתנסויות חדשות, טעמים אחרים, חוויות נחמדות, אבל הכל במידה. הירח בטל משעה 21:08 עד למחרת בבוקר בשעה 06:43.

01.09
הירח במזל דלי בימים הבאים, הנושא החברתי מטופח יותר. אין מקום למערכות יחסים בהן הלב פועם בקול גדול כיוון שהאווירה קרירה יותר. הכנות גם היא נמצאת בשטח והשילוב בין מזל בתולה ומזל דלי מעיד על עבודת צוות. יום נוח למו"מ, אבל היזהרו מהחיפזון. הקדישו תשומת לב לפרטים, כדי לשפר את השיטות הקיימות ובה בעת גם לשפר מערכות יחסים בעבודה.

02.09
היום די דומה באופיו ליום האתמול, אבל האווירה שמחה עם יותר הומור ואופטימיות. האנרגיה גבוהה וצצים רעיונות שכדאי לשים לב למרכיבים שלהם, האם יש לכולם בסיס וממשות.

03.09
הירח בטל משעה 08:18 עד שעה 18:18. בשעות היום המשיכו בפעילות הרגילה, אך אל תתחילו משהו חדש והימנעו מפגישות חשובות. הירח יעבור למזל דגים לפנות ערב והאמוציות שוב יתעוררו, המגע הבינאישי יהיה ללא מילים. ברקע המנעד בין המארס ומרקורי עלול לעורר וויכוחים, חילוקי דעות ויהיה קשה לשמור על אובייקטיביות. נסו לא לקחת כל הערה באופן אישי.

כלכלה ושווקים
אווירת חוסר בטחון [AP]

בתאריך 11.09 כוכב פלוטו נעצר ומשנה מגמה. זהו יום משמעותי. אם בימים שלפניו השווקים יהיו בצבע ירוק, המגמה תשתנה, ואם בימים שלפני כן השווקים יהיו "מבוישים", עצירת כוכב פלוטו תחזיר את הצבע ללחיים.

ספטמבר אינו חודש קל למשקיעים. מולד הירח צפוי בתאריך 18.09 במעלה 26 במזל בתולה. המולד צמוד למבנה הבעייתי בין כוכב סאטורן וכוכב אורנוס שהדיוק שלו יגיע בתאריך 15.09, בהפרש של מעלה אחת. אווירת חוסר הביטחון משפיעה על הפעילות, כך שרוב המשקיעים יעדיפו לפעול בזהירות. לחודשים ספטמבר ואוקטובר יש היסטוריה של "אי נחת" מהתוצאות בשווקים, כך שחודש ספטמבר הנוכחי עלול גם להיכנס באותה הסטטיסטיקה.

ריבוע ה-T של הכוכבים במזלות ה"יוזמה" 2010-2012

מזלות היוזמה-קרדינאל הם טלה, סרטן, מאזניים וגדי. אלו מזלות המסמלים התחלות של דברים, תחילתם של אירועים וכד', הם פעילים ויוצרים ארועים. לדוגמא: המזלות הללו מסמלים את ארבעת עונות השנה, התחלות חדשות, עם בואו של מזל טלה מתחיל האביב, מזל סרטן מגיע עם הקיץ. מזל מאזניים מתחיל את עונת הסתיו וכשמגיע מזל גדי הוא מביא איתו את החורף. מעלות האפס במזלות אלו נחשבות למעלות המשפיעות על כל העולם, על כן מעברם של כוכבים חיצוניים למזלות היוזמה מעורר אירועים ובונה מדרגות להתפתחויות חברתיות חדשות.

ה"סיפור" במהלך השנתיים הקרובות הוא שכוכבים משפיעים עוברים למזלות הקרדינאל. כוכב פלוטו עבר בינואר 2008 למזל גדי והשפעתו הייתה מיידית על הכלכלה בכל העולם, השפעה שעדיין קיימת; כוכב סאטורן עובר למזל מאזניים בסוף חודש אוקטובר 2009, ומסמל מבנה בסיסי מקושר עם מוסדות ממשל ואוטוריטה. שני הכוכבים האלה ממשלות וממסדים במהלך התקופה הזאת, ההשפעה שלהם היא בתחומים הכלכליים והמסחריים. דוגמאות לכך ניתן לראות למשל בינואר 1994, עם הריבוע הזה הגיעו להסכם סחר חופשי בצפון אמריקה (NAFTA). בספטמבר 2001, הייתה המולות בין שני אלה ואז אירע אסון מגדלי התאומים, שגרם להתפכחות מכאיבה בעולם.

כוכב אורנוס עובר למזל טלה במהלך חודש מאי 2010 ומביא איתו יוזמה חדשה ומרעננת, רצון להתחדשות אבל גם מהפכים. הגעתו של האורנוס למזל טלה יוצרת מתח עם כוכב פלוטו וההשפעה תתבטא בשינוי עמוק, טרנספורמטיבי, בחברה ובתרבות שיהיה לסמל של המאה ה-21. השילוב הנ"ל יבנה בסופו של דבר בעולם כולו תהליכים חדשים. אומנם זה לא יקרה בקלות, מאחר והריבוע יוצר קונפליקטים, אך האינטנסיביות הזו תשפיע על מבנה הכלכלה, החברה והתרבות גם בשנים הבאות ותביא להערכה מפוכחת של העתיד.

המרובע הזה בין סאטורן, פלוטו ואורנוס היה במזלות היוזמה גם בשנים 1929-1932, שהזיכרון מהתקופה הזו הוא המיתון הגדול - תמרור היסטורי אותו ראו לנגד עיניהם הכלכלנים בשנה האחרונה ולכן התלכדו הממשלות למצוא פתרונות בטרם יטבעו שוב בסיטואציה דומה.


וברמה האישית של כל אחד:

למעשה, הצורך של הסאטורן לשמר את המבנה הקיים, מול הדחף של האורנוס לשינויים רדיקאליים, מתקיים כבר מאז שנת 2008 ומצביע על הבעיה של הזמנים האלה. ההתמודדות בהווה עם הקשיים היא זו שתשפיע על האתגרים וההזדמנויות שיגיעו בשנתיים הבאות.

מערכת היחסים בין כוכב סאטורן הרוצה להמשיך ולשמר את ההישגים שהיו עם כוכב אורנוס האוהב התחדשות והתנסות, יכולים ליצור ביחד את הבסיס לשינויים מועילים ותומכים, כאלה שיבנו את הגשר לעתיד טוב יותר. במקום לדאוג מה יהיה מחר, אפשר היום, עם מודעות, לסלול דרך מוארת, בעזרת מחשבה מפוכחת המשלבת גם תעוזה, כך גם נוכל לקבל על עצמנו את האחריות על חיינו.

"אתה נמצא במקום בו נמצאות מחשבותיך, וודא שמחשבותיך נמצאות במקום בו אתה רוצה להיות". רבי נחמן מברסלב.

תאריך:  28/08/2009   |   עודכן:  28/08/2009
טובה ספרא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ודא שמחשבותיך היכן שאתה רוצה להיות
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נעמה ק.
28/08/09 15:32
2
EM
28/08/09 15:38
3
עטרה קלימי שגב
28/08/09 15:51
4
דן 7
28/08/09 16:25
5
רלי
28/08/09 17:13
6
הוקוס פוקוס
28/08/09 17:13
7
shay1000
28/08/09 17:44
8
אמיר2008
28/08/09 23:07
9
דר'.בן ישי
29/08/09 08:29
10
RY
29/08/09 13:13
11
רותי
29/08/09 14:30
12
הרמת שרונית
30/08/09 15:57
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חשבתי להמשיך במה שהתחלתי בשבוע שעבר, בדיון על יחסנו לחיי אדם בכלל ולרציחות בפרט, אבל סקירה קצרה של הרשימות משנים קודמות גילתה שכבר עסקנו בכך כמה פעמים בשבוע בו קראנו את פרשת כִּי-תֵצֵא. מסתבר שמשום מה, בתקופה זו של השנה מתגברת האלימות אצלנו ועובדה זו השתקפה ברשימותינו המנסות למצוא את הקשר בין פרשת השבוע התורנית-נצחית ובין פרשת השבוע החדשותית. חוץ מזה, הרי החיטוט בפצעים מדממים יכול רק להחמיר את הכאב, אבל אין סיכוי שיועיל לקרב את הרפואה אפילו במשהו. במילים אחרות, צריכים להציע איזו דרך, איזה פתרון לבעיה. וגם אם - וזה צפוי לצערנו - דברינו לא יצליחו להניע את האחראים לכך לנקוט איזו פעולה בכיוון החיובי, הרי לפחות יש סיכוי שמישהו מהקוראים יתעורר למחשבה בנושא ואולי גם יעשה איזה שינוי בחשיבתו החינוכית וכפועל יוצא, גם בדרכו.
28/08/2009  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
דייר שרכש דירה חדשה מקבלן, גילה בה ליקויי בנייה ואי-התאמות, המוכחשים על-ידי הקבלן אשר מסרב לתקן את הליקויים ולקחת אחריות לגבי אי-ההתאמות.
28/08/2009  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
התחרות על המצאת עלילת הדם התורנית על ישראל והיהודים לא מתנהלת בין ממשלות, אלא - בין עיתונאים זרים ומשרתיהם בתקשורת, באקדמיה ובממסד של ישראל. חלקם - כדי למצוא חן בעיני כנופיות הטרור, שעל פשעיהן לא יעיזו לדווח, חלקם - בעד בצע כסף וכבוד, וחלקם - משנאה עצמית של היהודי המכוער.
28/08/2009  |  יוסף דוריאל  |   מאמרים
החשש, המוצדק או המדומה, תלוי בזוית הראייה, מפני וירוסים או סרטנים אתניים או פוליטיים המסכנים את לכידותה של החברה הלאומית קיים לא רק באזורים עתירי עימות ושנאה כמו המזרח התיכון, אלא גם בלבה של אירופה, שכפי שידוע היא מתפארת באחדותה, ומסמלת, על-פי הצהרתה, את נצחון הרציונליות הפרגמאטית על הלאומנות חסרת התוחלת.
28/08/2009  |  ד"ר שלמה פרלה  |   מאמרים
נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, השלימה השבוע את מעגל השוחד. שופט בית המשפט המחוזי, עוזי פוגלמן, מונה ביוזמתה ובלחצה לכהונת שופט בית המשפט העליון (23.08.09).
28/08/2009  |  יואב יצחק  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il