|   15:07:40
  אליקים העצני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

הקפאה - הקץ לכיבוש

איזו מדינה יכולה לתת מכה כזאת לאזרחיה? אובמה, למשל, האם היה יכול לגזור גזירה כזאת בארה"ב? כמובן, שלא
10/12/2009  |   אליקים העצני   |   מאמרים   |   תגובות
להתעמרות השלטונית הפרועה הזאת יש הרבה פנים [צילום: פלאש 90]

ראש ממשלת ישראל ושרת החוץ של ארה"ב, הודו שניהם שצו ההקפאה הוא יחיד במינו. ואכן, שום ממשלה בישראל ושום ממשל דמוקרטי בעולם, לא גזרו גזירה כזאת על אזרחיהם. להתעמרות השלטונית הפרועה הזאת יש הרבה פנים, וניתן כאן דוגמה אחת.

שר הביטחון התפאר שהצו ביטל אלפי(!) אישורי בנייה שכבר ניתנו. שוו בנפשכם: אנשים קנו קרקע במיטב כספם, עברו הליכים ביורוקרטיים שנמשכו שנים, התקשרו עם קבלנים, שילמו מקדמות, לקחו משכנתאות, קנו חומרי בניין, מכרו את בתי מגוריהם הקודמים והתחייבו על תאריכי פינוי - ובצו אחד מתבטל הכל: הלך הבית, הישן והחדש, הלך הכסף, האיש נקלע לחובות והוא רואה את עצמו תוך זמן קצוב עם האישה והילדים - ברחוב.

איזו מדינה יכולה לתת מכה כזאת לאזרחיה? אובמה, למשל, האם היה יכול לגזור גזירה כזאת בארה"ב? כמובן, שלא. לו ניסו הממשלה והקונגרס לפגוע כך ב-20 מיליון אמריקנים - יהודי יש"ע מהווים כ-6% מן האוכלוסיה היהודית בישראל - חוק כזה דינו היה להתבטל ולא הייתה עומדת לו הטענה הדמגוגית שהתקשורת העוינת שלנו מפמפמת בלי הרף, כי המחוקק הוא נציג הרוב, ובדמוקרטיה הרוב יכול להחליט כל מה שהוא רוצה.

לאמיתו של דבר ההיפך הוא הנכון: תמצית מהותה של הדמוקרטיה היא השמירה על זכויות האדם הבסיסיות, גם מפני רוב שרירותי, מרושע, מתעמר.

האליטות השליטות בישראל מתיימרות שזה אכן המצב גם בישראל ונכון הדבר, שבג"צ היה מבטל כל חוק שהיה מפיר את זכויות הקניין ושאר החירויות שנרמסו על-ידי צווי ההקפאה, לו הנפגעים היו ערבים. לבושתנו אפשר להסתכן כאן ולהתנבא, שכל העתירות שהוגשו לבג"צ על-ידי היהודים שנפגעו על-ידי צווי ההקפאה, תידחנה.

בין יתר נימוקיהם המלומדים יצדיקו שופטי הרוב את הצו הזדוני הזה ואת אכיפתו הברוטאלית על-ידי בריונים לבושי שחורים שאינם חסים אף על נערות רכות - בסטטוס של המתנחלים. הם כפופים לממשל הצבאי, יושבים בשטח כבוש ועל כן דינם שונה מדין אזרחי הקו הירוק.

כך נוצר "catch 22" - מלכוד 22, על משקל "אם כבנים, אם כעבדים": אם כ"בנים", כאזרחי המדינה, אין להם זכויות-יסוד, האם יוכלו לפחות ליהנות מן המעמד של אוכלוסיה כבושה, כמו תושבי יש"ע הערבים, עד אוסלו? "ליהנות" - הואיל והערבים היו מוגנים על-ידי אמנות הכיבוש הבינלאומיות, האג וג'נבה, האוסרות על המעצמה הכובשת לפגוע בזכויות היסוד של אזרחי האויב הכבושים, ולכן גם "כעבדים" הם היו מוגנים.

התשובה היא שלילית: יהודי יו"ש אינם יכולים לדרוש הגנה של "כבושים" מפני שהם אזרחי המדינה הכובשת, משרתים בצבאה ומשלמים לה מיסים, וכך יוצא שמתנחלים הם לא "בנים" ולא "עבדים".

התקשורת העוינת משלימה את המעגל המכושף הזה

היא מזמינה מתנחלים להופיע בפני הטריבונאלים שלה ברדיו ובטלוויזיה, כדי להיחקר שם על-ידי אינקוויזיטורים של השמאל. דוגמה מייצגת היא "מועצת החכמים" של ערוץ 10, שהרכבה אומר הכל: מנחה - דן מרגלית (בעד מדינה פלשתינית). חברים: גדעון לוי - הארץ, ששמו הולך לפניו; ארי שביט - הארץ, שמאל; ד"ר גדי טאוב - איש אקדמיה, שמאל; אלדד יניב - שמאל; דב ויסגלס, שגם הוא שמו הולך לפניו.

ההרכב הזה, לבדו, היה מת משעמום: מה יעשו עם עצמם שישה, שכולם יחד אומרים "בום", אותו "בום"? חייבים אפוא לזרוק לתוך הזירה הזאת איזו כבשה, פשוט כדי שיהיה מעט אקשן! את התפקיד הזה, תפקיד שק האיגרוף, ממלא המתנחל התורני.

ב"מועצת החכמים" זו יפעת ארליך המסכנה, מתנחלת מעמונה. ולמה מסכנה? מפני שבהרכב של 1 מול 6, גם דמוסטנס ה-1 היה יוצא מסכן. עצם ההרכב הזה משדר, אפילו חזותית בלבד ועוד לפני שמישהו יפתח את פיו, שמחנה ארץ ישראל הוא פסיק, בדיחה, כמות זניחה. מי שמשתתף במהתלה צינית כזאת, עושה עצמו שותף לאשליה אופטית, טלוויזיונית, שהרוב הוא מיעוט והמיעוט האליטיסטי-תקשורתי-שמאלני הוא כביכול הרוב.

יתר על כן, בוויכוחים כאלה, המזכירים אינוס קבוצתי, מאפשרים לכל אחד מן הרוב המזויף לדבר "אוטוסטראדה", ורק את המתנחל מפסיקים וקוטעים, עד שאפילו את החלק השישי בוויכוח אין משאירים לו. אבל אנשי הימין הולכים שוב ושוב לעקידה, מפני שאינם מוצאים את האומץ לסרב להשתתף, כל עוד הרכב המשתתפים אינו מאוזן והמנחה נטרלי.

בהרכבים מבישים כאלה בטלוויזיה וברדיו - המתנחלים משוללי הזכויות, קורבנות חילול ערכי הדמוקרטיה והאלימות השלטונית, דווקא הם מוצגים כנאשמים. ובמה? במה שמעוללים להם! הם-הם שוללי הזכויות ורומסי הדמוקרטיה! והמתנחל הבודד, שכולם שולחים אצבע לעברו, נראה כמתגונן. 'מדוע אתם מפירים חוק?' שואלים האינקוויזיטורים. 'מדוע אינכם מצייתים להחלטות הרוב?' הם נוזפים. והתשובה נשמעת כקול ענות חלושה: גם רוכבי האופנועים בשביתתם חסמו כבישים...

האם זו התשובה המתבקשת? מדוע שלא להשיב בשאלה נגדית: מה הייתה אתה, גדעון לוי, עושה לו הקפיאו כל בנייה ביו"ש לערבים? ומה עושים בפריז ובאתונה סטודנטים, נהגי משאיות או חקלאים, השובתים על עניינים מעט פחותים בחשיבותם ממה שמציק לנו? ומעבר לזה: שלטון רשע רומס בגסות את זכויות-היסוד הדמוקרטיות של 300,000 מאזרחיו, ואתם מאשימים את הקורבנות?!

מועצת יש"ע ארגנה הפגנה גדולה. מה נאמר שם בנאומים ומעל גבי השלטים? האם זה שוב אותו ה"הפנינג" כמו בכל האירועים מסוג זה שקדמו לגירוש הגדול? האם מוטלת, כמו בעבר, צנזורה על כל שלט ועל כל סיסמה, כדי להבטיח סגנון פושר, פרווה, אמצע-הדרך - בלתי אפקטיבי? אסור להרשות שאנשי מועצת יש"ע ינסו שוב לסתום פיות של אנשים בעלי מסר שונה, פחות "מתון".

הינה דוגמה. נמצא מי שיזם להקפיא שירות מילואים והתייצבות לשירות צבאי עד לסיום הקפאת הבנייה ביו"ש. הקפאה כנגד הקפאה. מי ששללת את זכויותיו, אינך יכול לדרוש ממנו לשרת. רק עבד משרת ללא תמורה, אזרח נותן וגם מקבל.

אפשר להתווכח על שיטת המאבק הזאת ויש גם נימוקים נגדיים, כבדי משקל. אבל למה צריך ראש מועצת יש"ע להסתייג מן היוזמה הזאת בפומבי, ובכך ליטול ממנה את כוחה?

בשורה התחתונה, מידת החריפות של שיטות המאבק תלויה בתחושת רצינות הסכנה הנשקפת ממעשי הממשלה. הלא לא רק בזכויות הפרט פוגע צו ההקפאה. הוא משדר גם מסר פוליטי, שאין עתיד ליהודים ביש"ע ובירושלים ההיסטורית. מפני שמי שמתכוון לאפשר ליהודים לחיות ביש"ע גם במצב של שלום כלשהוא עם הערבים - למה לו להפסיק להם את הבנייה כדי להביא את הערבים לשולחנו של שלום כזה? על כורחך אתה אומר, שאם התמורה להסכמתם להיכנס למו"מ היא הפסקת בנייה ליהודים, התמורה "לשלום" תהיה עקירת היהודים וגירושם!

שטחים מוחזקים

המצב לא היה כך בעבר, לפחות מבחינה משפטית-פורמלית. שנים רבות סירבה ישראל להיחשב כ-"כובשת" בארצה. היא לא קראה לשטחי יש"ע "שטחים משוחררים" (כי לא רצתה לספחם), אבל גם לא - "שטחים כבושים". המציאו מונח חדש: "שטחים מוחזקים", והפשרה הזאת ייצגה אי-רצון להיכלל בסטטוס של כובשים. לכן הודיעו נציגי המדינה בכל הופעותיהם בבג"צ שאין ישראל רואה את עצמה כפופה ביש"ע לכללי הכיבוש, אבל לפנים משורת הדין היה מקבלת את עצמה את ההוראות ההומניטאריות של אמנות האג וג'נבה.

ביהודה ושומרון אנחנו כובשים

רק בשנים מאוחרות החל השופט אהרן ברק משתמש במונח "כיבוש" לגבי שטחי יש"ע, ואת המסמר האחרון בארון הקבורה המשפטי של זכויות היהודים על ארצם המובטחת דפק אריאל שרון כאשר הכריז שביהודה ושומרון אנחנו כובשים, כלומר זרים בארץ לא לנו. כתוצאה מכך, מעמד היהודים אזרחי ישראל הגרים בלב מולדתם נשמט מתחת לרגליהם: אין להם זכויות אזרח בארצם ואין להם הזכויות של אוכלוסיה כבושה.

גרוע מזה: עד אוסלו חלו חוקי הממשל הצבאי על הערבים ועל היהודים ביש"ע. מאז אוסלו יש לערביי יש"ע שלטון משלהם והם אינם כפופים עוד לממשל הצבאי הישראלי. היום, נתונים לשלטון הצבאי, ובתוכו למינהל האזרחי העוין והמתנכר, רק המתנחלים היהודים. הם ורק הם הינם אוכלוסיה כבושה, כאלו היו הם האויב שנוצח ונכבש במלחמת ששת הימים.

למרבה התדהמה, כך נוהג בהם הממשל הישראלי בפועל ממש, ובצר להם - שלא כערבים - עליהם האמנות הבינלאומיות אינן מגינות, ולכן ניתן לגזול מהם את חירויותיהם, לרבות זכות הקניין, על-ידי צו פשוט של מפקד צבאי. התופעה הזאת היא יחידה במינה בהיסטוריה המשפטית והחוקתית של הזמן החדש.

שם המשחק החדש של נתניהו

מי שתופס שסוף ליהודים ביש"ע הוא שם המשחק החדש של נתניהו, לא יתייחס למאבק הזה כאל תחרות ג'נטלמנית, עם הסייגים שהנהיגה מועצת יש"ע לפני כפר מימון ואחריו, עד היום. לכן, יש לקבל ברצון כל יוזמה של מועצת יש"ע, אך אין לאפשר לה לחסום יוזמות של אחרים. בקרב הגורלי העומד בפנינו אסור שמישהו ייקח על עצמו את האחריות לכפות את דעותיו ואת שיטותיו על אחרים.

קחו דוגמה מחומש. מועצת יש"ע מגיעה לחומש רק ברישיון. לעומת זאת, אנשי חומש הולכים לשם זה כשנתיים, יום ולילה, מתוך עיקרון - ללא רישיון, כאזרחים חופשיים בארצם, והשלטון אינו מסוגל לעמוד במלחמת ההתשה הזאת. הוא רודף ומתנכל בשיטות עלובות, קטנוניות, פחדניות, אבל אינו מצליח להפסיק את המנגינה הזאת.

באותה הצורה יש לאפשר לוועדי הפעולה בכל יישוב ויישוב לפתח לעצמם דרכי מאבק משלהם - 100, 200 מלחמות התשה מקומיות נוסח חומש. הם אינם צריכים לאישור או לרשות או להכשר מאף אחד.

למי שעדיין לא תפס את עומק הטרגדיה, הינה תמונה אחת מן הדיווח בערוץ 7 על ההתפרצות הפראית והאלימה של הפקחים והיס"מ לתוך קדומים דרך שלושה כפרים ערבים:

"בנסיעתם מהכפר קדום לקדומים יצאו התושבים הערבים ומחאו כפיים לשיירה..".

ימים טובים הגיעו, שערביי קדום, הכפר של פארוק קדומי, מוחאים כפיים למשטרת ישראל.

אוי ואבוי "לימים טובים" שכאלה!

תאריך:  10/12/2009   |   עודכן:  10/12/2009
אליקים העצני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הקפאה - הקץ לכיבוש
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
להחליף את ביבי
10/12/09 15:35
2
הניה
10/12/09 20:54
3
קורןנאוה טבריה
12/12/09 16:46
4
חילוני שפויי
23/12/09 09:33
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
החורף בפתח ועימו מחלות אופייניות, הכוללות בעיקר זיהום של דרכי הנשימה העליונות ושפעת. אנו נתמקד בהבדלים בין הצטננות לשפעת - אפיון, אפשרויות טיפול וחיסון.
10/12/2009  |  ד"ר עליזה זיידמן  |   מאמרים
משהו רע קורה לליכוד. לא רק שמנהיגו בנימין נתניהו הפך לקבלן הביצוע של מרצ ושלום עכשיו, והטיל גזירות אכזריות על ההתיישבות שלא היו כמותן מאז קום המדינה. גם הסמן הימני של ממשלתו, השר ד"ר בני בגין, שהתמנה על-ידי המצביעים למנוע השמאלה של נתניהו, הולך ומאבד את המצפן והמצפון.
10/12/2009  |  מנחם רהט  |   מאמרים
קריאותיהם של רבנים ומורי דרך לחיילי צה"ל לסרב לפנות יישובים מעבר לקו הירוק, לא צריכות להפתיע אף אחד, בטח ובטח לא את השמאל הישראלי, שיש לו זכות יוצרים על אותה סרבנות שאיננה מעוגנת בשום חוק, אפילו לא בתורת המוסר.
10/12/2009  |  עמוס שריג  |   מאמרים
הזכות למחאה היא זכות שכל חברה חופשית צריכה לכבד. היא חלק מן הזכות הרחבה יותר, שאין בילתה, לחופש הביטוי. היא מקובלת בכל מדינות אירופה - ולא רק במדינות המערב. למעשה, בכל העולם, להוציא מדינות כמו אירן, לא ידוע על ממשלות שאינן רואות במפגינים חלק מאורחות החיים הלגיטימיים.
10/12/2009  |  ד"ר חיים משגב  |   מאמרים
מידת הביטחון בה' היא מן החשובות שביהדות. אדם צריך לדעת שגורלו נתון בידי הקדוש ברוך הוא, המחליט האם ייטיב לו אם חלילה ירע עימו. אלא שביטחון אין פירושו ישיבה בחוסר מעש. האדם מחויב לפעול בדרך הטבע, לעבוד וליצור, לשמור על בריאותו, לאכול ולשתות. אין ה' משנה את סדרי הטבע, וממילא לא יעזור למי שאינו עוזר לעצמו. הביטחון בא לידי ביטוי בכך שלצד פעולתו בטבע, יתפלל האדם אל אלוקיו שיצליח את מעשי ידיו, יצילו מצרות, יחזק את בריאותו וישמור על רווחתו.
10/12/2009  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
הלילה הזה הוא אנחנו, עם עבדים מזה רעב, מוכה, חבול ומובס, העומד לרגלי הר סיני העשן וכאיש אחד בלב אחד זועק "נעשה ונשמע", אוסף שבטים שהתלכד לכדי עם, העם היהודי שהביא לעולם את הצדק, הח...
דרור גרין
דרור גרין
ובאמת, אם נתבונן בהיסטוריה האנושית נגלה שחסרי האמפתיה שבחרו באנוכיות וברוע, הם פסיכופתים ששלטונם הוביל לאסונות גדולים ולהשתלטות הרוע, ומן הצד השני מי שבחר באמפתיה, בשיתוף, בסובלנות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il