|   15:07:40
  יוסי אחימאיר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

מה, נפלנו על הראש?

ישראל נלכדה במלכודת הגולדסטונית, ועכשיו היא משיבה לדוח של אותו או"ם, שלא מעניינות אותו הפרות זכויות אדם של ערבים כנגד ערבים
30/01/2010  |   יוסי אחימאיר   |   מאמרים   |   ועדת גולדסטון   |   תגובות
איפה הדוחות על איראן, סודאן, ארה"ב, רוסיה, טורקיה ובריטניה? [AP]

רק הבעיה המלאכותית, ששמה פלשתין, מעניינת את הדוברים בשם מרבית המדינות. הבעיה הפלשתינית? לא ולא, כי אם הבעייה הישראלית. לא הקמת מדינה ערבית נוספת בראש מעייניהם, גם של הערבים, כמו שימת קץ ליישות היהודית היחידה עלי אדמות.

כבר שנה מאז מבצע "עופרת יצוקה", שמה שמעסיק כמעט בלעדית את האו"ם – זוהי פעולת ישראל בעזה. פעולת ההתגוננות, שכל מדינה נורמלית במצב דומה לא הייתה ממתינה זמן כה רב, כמונו, עד שתצא למיתקפה על האויב הטורדן.

למקרא תשובות ישראל לדוח גולדסטון, כפי שפורסמו בסוף השבוע, למקרא דברי ההסבר וההתנצלות שפירסמה ביום ששי הממשלה, אי-אפשר שלא להזדעק: מה, השתגענו? מה, נפלנו על הראש? מה, אנחנו חייבים משהו לאו"ם-שמום, שאינו עושה דבר כדי להיאבק בגורמי הטרור העולמיים באשר הינם?

נכון, על ישראל להדוף את הלחצים עליה. על ישראל להבטיח שנציגיה הרשמיים ואישיה, בעיקר אלה שהיו בצמרת השלטון והצבא עד לפני שנה - לא ייעצרו בשהותם בחו"ל, ולא יועמדו לדין במדינות זרות. על ישראל לעשות כמיטב יכולתה לשמור על קשר חיובי ככל האפשר עם אירגון האומות הבינלאומי, זה שבמליאתו אושרה תוכנית החלוקה מ-29 בנובמבר 1947, שבעקבותיה קמה מדינת ישראל.

ואולם יש גבול להתרפסות, לתפקיד השעיר-לעזאזל שישראל ממלאת בזירה הבינלאומית כמעט מאז הקמתה. יש גבול לצביעות של אירגון זה, שבו יש רוב אוטומטי נגדנו מאז ומתמיד, נעשה אשר נעשה, נפעל כאשר נפעל, תמיד נזכה למטח של גינויים מצטדקים, בעוד אשר אויבינו זוכים בו לתמיכה בכל מהלכיהם, בכל שגיונותיהם.

כבר שנה מאז מבצע "עופרת יצוקה", שמה שמעסיק כמעט בלעדית את האו"ם - זוהי פעולת ישראל בעזה. פעולת ההתגוננות, שכל מדינה נורמלית במצב דומה לא הייתה ממתינה זמן כה רב, כמונו, עד שתצא למיתקפה על האויב הטורדן.

אפילו אירן הפונדמנטליסטית, המתקדמת בצעדי ענק אל עבר השלמת פיתוחו של נשק שהשמדה גרעינית, אינה בסדר עדיפות של דיוני האו"ם. האיום על שלום העולם כולו הנשקף מטהרן ומשליטה ההיטלריסטי - אינו מדליק אור אדום בבניין הזכוכית בניו-יורק. לכל היותר נורית ורודה, חיוורת.

מכוניות התופת שמתפוצצות מדי יום ביומו בחוצות עירק, פקיסטן ואפגניסטן, הטרור הערבי נגד ערבים, אינן מעניינות במיוחד את אומות תבל באירגונם הבינלאומי. מאות נרצחים מדי שבוע בידי מחבלים מתאבדים - ואין נוקף אצבע. אומות שלמות נתונות תחת משטרי דיכוי, עמים שלמים אינם זוכים לעצמאות מדי משעבדיהם - לא בטורקיה, לא בסוריה ולא באירן (הכורדים), לא בסין (טיבט), לא ברוסיה (הצ'צ'נים) ולא בספרד (הבאסקים), המונים נטבחים ומתים ברעב ובחרב (סודאן) - והאו"ם דומם.

רק הבעיה המלאכותית, ששמה פלשתין, מעניינת את הדוברים בשם מרבית המדינות. הבעיה הפלשתינית? לא ולא, כי אם הבעייה הישראלית. לא הקמת מדינה ערבית נוספת בראש מעייניהם, גם של הערבים, כמו שימת קץ ליישות היהודית היחידה עלי אדמות.

ארה"ב ובעלות בריתה המערביות פועלות צבאית בעירק, באפגניסטן ובפקיסטן, מחסלות באגרסיביות, ללא רחם, קני התנגדות, ובתוך כך פוגעות באזרחים חפים-מפשע, וזה בסדר. אין הללו צריכות אפילו להתנצל, לכתוב דוח מתגונן ומתרפס.

רוסיה טובחת בצ'צ'נים ובגאורגים - ואינה חוששת מגינוי באו"ם. שליטים דיקטטוריים הזויים משמיעים הצהרות אנטישמיות, קוראים להשמדת מדינת ישראל, ואין מי שיקום נגדם. ישראל נהפכה למדינה היחידה בתבל, שמותר לקרוא בפה מלא לחיסולה.

וברצועת עזה עצמה: הטרור הרצחני שמשליט חמאס כנגד מתנגדיו מהפתח, או כנגד מי שדתו נוצרית (ואחת דתו - למות), או מי שמנסה שלא ללכת בתלם - אינו סיבה לתשומת לבה של הקהיליה הבינלאומית. נוח היה לו לאו"ם, שהמצב ששרר עד שפקעה סבלנותה של ישראל - יימשך עד אין קץ. לאמור: החמאס ושאר האירגונים, שהשתלטו באלימות על הרצועה ואוכלוסייתה, משגרים באין מפריע רקטות ופצצות לעבר ערי ישראל, במטרה לרצוח יהודים, ואילו ישראל ממשיכה לשבת בחיבוק ידיים כפי שנהגה במשך שבע-שמונה שנים.

דוח גולדסטון, פרי עטו של יהודי, שבעזות-מצח קורא לעצמו גם "ציוני", הוא כתב השיטנה השקרי, החמור ביותר שפורסם נגד ישראל בשנים האחרונות.

המשפטן מדרום-אפריקה שקיבל על עצמו את משימת השחרתה של המדינה היהודית, שקיבל את טעוניהם השקריים של הרוצחים מעזה, שעשה איפה ואיפה בין מלחמת הגנה צודקת לבין טרור רצחני שכל כולו נועד לפגוע בבני עמו אזרחי ישראל, שמבכה את מות כמה אלפי תרנגולות בלול העזתי ולא את רצח החפים-מפשע בחוצות שדרות ואשקלון, שמו ייחרת לדראון-עולם בתולדותיו הארוכות של העם היהודי.

לא גולדסטון ולא האירגון שבשמו ניסח את הדוח הזדוני שלו, היו ראויים לתשובה כלשהי מצד ישראל.

ולכן, מתמיהה העובדה שישראל נכנעה לדרישה, שעלתה גם מבפנים, להציג תשובות והתייחסויות רציניות לטענות שמעלה הדוח הנושא את השם גולדסטון. לשם מה נחוץ היה הדבר? לשם מה היה דרוש להיכנס לפרטים ולהתווכח עם מסכת טיעונים שקריים נגדנו, שכל כולם לא נועדו אלא להפיח רוח גבית בהתגרויותיהם הבלתי פוסקות של אחמדינג'אד, נסראללה, הנייה, משעל ודומיהם, נגד ישראל?
מה עוד הייתה צריכה ישראל להוכיח ולהסביר, לאחר שהתפנתה מרצון מתחומי הרצועה, לאחר שעקרה אלפי תושבים שלווים מבתיהם ויישוביהם, לאחר שהבליגה שמונה שנים אל מול הירי לשטחה, ירי שמתבצע מתוך בתי ספר, שכונות מאוכלסות, מסגדים ולולי תרנגולות?

כיצד אפשר לפעול נגד אלמנטים טרוריסטיים בלי שהאוכלוסיה האזרחית תסבול ותשלם מחיר? מה נדרש מאיתנו כאשר אירגוני הטרור עצמם אינם דואגים לא לשלומם של בני עמם, נשים וזקנים, ילדים וטף, ולא לרווחתם הכלכלית? לא גולדסטון ולא האו"ם, עם מזכ"לו הקוריאני, מסוגלים או רוצים להבין זאת. להם יש כתובת נוחה, מטרה קבועה - ישראל. עליה הם טופלים את כל הצרות שבעולם. כך יירצו את הגוש הסרטני, האנטי-ישראלי, החולש על אירגונם.

האו"ם נהפך זה מכבר לחממה אנטישמית במובהק. קן צרעות של אומות ושליטים, ששולטים על סדר יומו, שהפכוהו לזירת התקפות על שלום העולם, כשהאש מכוונת בעיקרה לעבר ישראל המבודדת. מה פלא אפוא, שהאו"ם משתמש ביהודי דפוק, כדי להטיל עוד בוץ ורפש במדינה הדמוקרטית היחידה במזה"ת, המדינה היחידה שמאיימים על עצם קיומה בריש גלי?

אבל מדוע ממשלת ישראל נבהלה? היכן חוט השדרה היהודי-הלאומי של נתניהו, ליברמן וברק? מדוע ישראל עלתה למגרש, לשחק את המשחק שבו ההפסד שלנו נקבע מראש? מדוע נכנסנו למלכודת הזאת, שטמנו לנו ברוב זדונם וערמומיותם הפלשתינים-החמאסים, יחד עם בעלי בריתם ועם השופט המכור, שעשה בעבורם את המלאכה המלוכלכת?

תאריך:  30/01/2010   |   עודכן:  30/01/2010
יוסי אחימאיר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מה, נפלנו על הראש?
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ירון זכאי
31/01/10 00:01
2
דני בז
31/01/10 01:16
3
ישמעאל
31/01/10 09:30
4
חיים גלילי
31/01/10 09:45
5
גד
31/01/10 10:26
6
האמת כואבת לימנים
31/01/10 10:41
 
yrevach
31/01/10 21:41
 
שרון ר.
1/02/10 00:16
 
yrevach
1/02/10 13:41
7
מדאיג אותך?!
31/01/10 11:15
8
כדאי להיכנס לאום.
31/01/10 13:23
9
שייייקה
31/01/10 18:47
10
כתומה
31/01/10 19:00
11
הניה
31/01/10 21:24
12
מרק_טווין
31/01/10 21:58
13
קורןנאוה טבריה
1/02/10 04:01
פורום: ועדת גולדסטון כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קיבלתי בדואר אלקטרוני הזמנה חגיגית להשתתף ב"אירוע חגיגי וייחודי לרגל סיום כהונתו של היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד מני מזוז, ולרגל כניסתו לתפקיד היועץ המשפטי של עו"ד יהודה וינשטיין". במסגרת אותו אירוע "חגיגי וייחודי" [?] יינשאו נאומי ברכה ומן הסתם גם יימסרו בו גם האזהרות התקיפות המקובלות על הסכנות האורבות למערכת המשפט, לשלטון החוק ולחברה בישראל וכך הלאה - אין חדש תחת השמש.
30/01/2010  |  עו"ד משה גולדבלט  |   מאמרים
רשות השידור שסובלת מתחלואים כרוניים שייחודיים לה וכאלה ששייכים לתחום השידור הציבורי, אינה היחידה שעומדת בפני קשיים. המצב הכספי של הרדיו והטלוויזיה הציבוריים במדינות אירופה נעשה קשה יותר ויותר כאשר היחס בין השידור הפרטי לציבורי הולך וגדל לטובת השידורים המסחריים הפרטיים. גם אלה מאבדים גובה מול האינטרנט. יחד עם זאת הוועדה המייעצת לענייני שידורים של מועצת אירופה קבעה לה למטרה להמשיך ולהדגיש את החשיבות העליונה בשידור הציבורי כנדבך חיוני לחברה פתוחה ודמוקרטית.
30/01/2010  |  צבי גיל  |   מאמרים
רעייתי ואני אוהבים סדרות דרמה של בית משפט: "פרקליטי אל.איי", "בוסטון ליגל", "הפרקליטים" - הכל הולך אצלנו יפה מאוד. ביום שני האחרון, עם כוס וויסקי ביד וגזרי עצים בוערים באח, ראינו את "הפרקליטים" - את אלינור הנחושה המגנה על נאשמת ברצח, את יוג'ין יאנג, הסנגור האבהי, האנושי כל כך ואת התובעת הנחרצת והמסוכנת, הלן גמבל, בכיכובה של לרה פלין בויל הדקיקה, האלגנטית, המזכירה בגיזרתה את אודרי הפבורן. ולא רק הפרקליטים הכוכבים, גם בית המשפט עצמו וכל אשר בו נראים נפלא. המושבעים, העדים, הקהל - כולם לבושים כיאות, בחליפות ובעניבות. אפילו ילדים, אם נוכחותם דרושה באולם, מופיעים בחליפה, מסורקים ונקיים. לטעמי, הגיבור האמיתי הוא האולם עצמו. ספון עץ, מרווח, נקי, ובו מקום קבוע לכל אחד. באולם כזה גם משפט על כרטיס חנייה הוא דרמה לכל דבר. הפרקליטים קמים איש בתורו, עוברים את החדר מצד לצד, עומדים ליד תא המושבעים, ונושאים דברים. איש אינו נכנס לדברי חברו ללא הבעת הנוסחה הקבועה: objection, והשופט, לאחר ששקל בדעתו, קובע בכל פעם מי ידבר, על מה ידבר וכמה ידבר. אנו מצויים באווירה של סדר ופרוצדורה מחייבת, המשרים ביטחון כי הבירור יהיה יסודי, תהיה התוצאה אשר תהיה.
30/01/2010  |  עמוס גורן  |   מאמרים
החברה המודרנית תלויה במידה רבה בשני משאבים עיקריים: מים ואנרגיה. אם בתחילה הסתמך האדם על שריריו לשם תנועה, אספקת מזון, יצירת כלי עבודה, הגנה ומגורים - בהדרגה הוא למד להשתמש בבעלי חיים מבויתים: חמור, שור, סוס וגמל - למטרות כמו תחבורה, גרירה, חריש ודיש.
30/01/2010  |  דן זסלבסקי  |   מאמרים
בתחילת השבוע ביקרו בישראל שני חברי פרלמנט בריטים אמיצים, תומכי ישראל - דגלאס קארסוול בפרלמנט הבריטי, ודן חנן, בפרלמנט האירופי.
30/01/2010  |  בועז ארד  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il