לא פעם אנו נתקלים בפסוקי הלכה תמוהים, כמו לא לתלוש לשערות מהאף בשבת או לא לקרוא עיתון בשירותים, ועוד כאלה מין פסקי דין "חשובים". בשבוע שעבר, רב דרש מבעלי חנויות ערביים בעכו לחתום על התחייבות לשמירת שבע מצוות בני נוח. הרי כל הדתות המונותיאיסטיות ממילא מקיימות מצוות אלה, אז למה לחייב ערבים לחתום על מצוות שמקורן בדת היהודית? האם כדי להיראות מגוחך בעיני אלה שלא יודעים במה מדובר, ולהגדיל את הפער והשטנה בין הדתיים לחילונים?
להלן רשימת שבע המצוות:
1. איסור על קללת שם האל;
2. איסור עבודת אלילים;
3. איסור רצח;
4. איסור גילוי עריות;
5. איסור גזל;
6. איסור אכילת אבר מן החי (יש להרוג את בעל החיים לפני שאוכלים אותו);
7. מצוות דינים: הקמת מערכת משפט וצדק.
אלו הם חוקים אוניברסליים ואין צורך לחייב איש בכתב על שמירתם בגלל שהוא ערבי. מעשים מסוג זה מביאים בהכרח לשאלה המתבקשת -
מי צריך רב מוסמך? אם אני דתי, בשביל מה אני צריך רב? כי כתוב "עשה לך רב"? אז "רב" במקרה זה, פירושו מורה. ומי כתב "עשה לך רב"? הרי המקור הוא במשנה מסכת "נזיקין", ואלו אינם דברי אלוהים! הרי בני אדם כתבו את המשנה, ומאז כתיבתה לא שינו בה דבר. מאז, פתאום הארץ כבר לא מרכז היקום ובכלל, היא הפסיקה להיות שטוחה. ויש לנו חיידקים, וחיסונים, ואנטיביוטיקה, וניוטרונים, ונוירונים, וניוטרינו, וחומר אפל, ואטומים, ואלקטרונים, וקוונטים רחמנא לצלן! אבל במשנה: "דור הולך ודור בא והארץ לעולם עומדת". אפילו הקתולים קיבלו את גלילאו, אבל לא הרבנים!
לא מזמן שאל אותי רב (בחתונה): "מה זה השטות הזאת, שכל העולם היה פעם בגודל גרגר אפונה? אתה יכול להסביר לי?" והוא צוחק ולועג. אז מי קבע שרב הוא אחד שהוסמך לרבנות דתית?
לחתונה, לא צריך רב. אבותינו חיתנו את ילדיהם בלחיצת יד של ההורים (עטופה או לא במטפחת לבנה), בחתימת כתובה (להגנת רכוש האישה) ובהשתתפות אנשי הכפר, ובשלב מאוחר יותר החלו לרשום זאת בדפתר בחתימת "חכם" (מורה או מוכתר שלא הוסמך לרבנות).
לברית מילה לדוגמה, לא צריך רב עד עצם היום הזה.
לגט לא צריך בית דין רבני, כי כבר יש לנו בית דין ממלכתי. בזמן הרומאים והטורקים, היינו זקוקים לבתי משפט יהודיים, אבל למה היום?
לדבר עם אלוהים? אני עושה זאת כל יום בעצמי (בלי רחמים), ללא מתווכים. ואם אני רוצה מתווך, אזי מספיק לי זמר או חזן. אני לא קושר לעצמי תכשיטים (טוטפות) בין עיניי, ולא שם אות על-ידי ולא קושר רצועות מבהמה גסה על ידי. אני גם לא מתעטף בטלית. אגב, בספר במדבר לא כתוב טלית - אלא "ציצית". יש חוקרים שקושרים את הטלית לכיסוי הבד שעטו בני ישראל במדבר להגנה מפני השמש. גם היוונים התעטפו בטוגה וישנו עליה.
קבורה? הרי אבותינו קברו בעצמם את יקיריהם, בלי רב ובלי חזן. בית קברות אינו מקום קדוש, כי אם מקום טמא. בעדות ספרדיות מסוימות, להיות קברן זוהי מצווה ואנשים ממתינים בתור להיות קברנים ללא שכר (יהודי מרוקו, ג'רבה, מרוקו הספרדית ועוד. בבולגריה הייתה גם קבוצת מלווים מתנדבים שצעדו לבושי מדים אחרי עגלת המת עד לבית הקברות, והרוחצות לא קבלו שכר וחיו מתרומות).
ואם בא רב ואומר לי שכל הצרות בעולם באו לי כי המזוזה שלי בכניסה לא הייתה לגמרי כשרה, אני מוותר על הרב הטיפש הזה שמוריד את אלוהים לרמה כזאת של קטנוניות.
וכשבא רב מוסמך, שהוא גם שר (והיום אסיר), וטוען כי רעידות האדמה נגרמות על-ידי ההומוסקסואלים - האם הרבנות הוקיעה אותו על דברים נלוזים אלה?
לשאול שאלות בענייני הלכה? הרי אפשר לשאול חכם שלא הוסמך לרבנות.
אבל אם יש רבנים, אזי יש גם חסידות, ולחסידות יש חסידים, וחצרות של רבנים, ומדים לכל חצר חסידים, ויש זרמים, והם רבים ונלחמים אחד בשני בדיוק כפי שהאפיפיורים באירופה של ימי הביניים נלחמו אחד בשני, והכל למען השררה והממון. ושלא נדבר על משיח חדש.
למה אני צריך לממן רב ראשי ספרדי ורב ראשי אשכנזי? ממתי הרב
עובדיה יוסף הוא ספרדי? הרי הוא בבלי (עירקי) ואינו ספרדי כלל, אז הוא מזרחי. אולי צריך גם רב ראשי מזרחי?
אולי בכלל לא צריך רב ראשי? אולי בכלל לא צריך רבנות? זה ימנע מזוגות רבים לחיות ללא נישואים ויחסוך למדינה ולאזרחיה הרבה כסף. הרי יש לנו בתי משפט כמו כל מדינה ריבונית.
הערה בדבר פרשת הרב מוטי אלון אין לשערוריה המתוקשרת ברב מוטי איילון כל קשר לרשימה זו ו/או למועד כתיבתה.
סוטים יש בכל חברה, בין אם זה בין פשוטי העם ובין אם זה אנשים רמי-מעלה כמו שופטים, רופאים, שרים, חברי כנסת ואפילו נשיא היה לנו. אין לקשור סטיות רק לרבנים ולרבנות.
זה חשוב.