|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה

שישה בשישי

מצא את ההבדלים

כמה השוואות שעשויות לשים דברים במקומם הראוי על האידיאולוגיה הנאצית ודברי בלע בדה מארקר על אולמרט וקצב ענת קם והבוגד הסובייטי קים ועל חבר הכנסת ודינו של האזרח הפשוט
16/04/2010  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   תגובות


תווי פנים
[צילום: ראובן לייב]

"הגולגולת הארוכה והמעוצבת מוכיחה לנו שלפנינו אדם בעל היגיון ורגש טהורים. אבל ישנו כאב בהבעה הכללית של העיניים". כך כתב ב-1933 אלפרד ריכטר על אלפרד רוזנברג, אידיאולוג המפלגה הנאצית.

נזכרתי בקטע הזה משום שבערב יום השואה פורסמה ב-TheMarker, על פני שני עמודים, כתבה על חברה המתיימרת לנתח קווי אופי על-פי תווי הפנים. העיתון לאנשים חושבים ביקש מהחברה לנתח את אישיותם של עשרה מבכירי ההיי-טק בישראל, ובין היתר מצאנו שם את הפנינים הבאות:

על דב מודן, מייסד ומנכ"ל חברת מודו: "מרקם העור והשיער מעידים כי למודן אין כל בעיה להתמודד עם מצבים קשים. ניתוח תווי הפנים מעיד כי אין הוא נוטה לאבד את שלוותו. מבנה המצח מעיד על יכולת ניתוח מהיר של מצבים. מבנה האף מעיד על עצמאות. גם מבנה הפנים מעיד על ביטחון עצמי".

על היזם יוסי ורדי: "מבנה העיניים מעיד על אדם אנליטי מאוד... מבנה האף מעיד על היותו אדם חשדן וסקפטי... מבנה העיניים והשפתיים מעיד שאינו מערב רגשות בהחלטותיו".

נשוב ונאמר: ההבלים הללו, המזכירים כל כך את הימים האפלים ביותר בתולדות האנושות בכלל והעם היהודי בפרט, התפרסמו 12 שעות לפני שהחלו אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה.

אהוד אולמרט
[צילום: פלאש 90]

1. "אעריך אם תמצא לנכון לתאם איתי את הגעתו של מר אולמרט לחקירה, כפי שהיה נהוג בעבר" – כתב השבוע סניגורו של אולמרט, אלי זהר, לפרקליט מחוז ירושלים, אלי אברבנאל.

צריך כנראה להודות לאולמרט ולזהר, על שאינם מבקשים גם לדעת מראש מי יהיו החוקרים ולתאם איתם את השאלות. הם כנראה שכחו, שאולמרט כבר אינו ראש הממשלה, אלא – כפי שהוא עצמו טורח להזכיר בכל עת שהוא נשאל על מעשיו ועסקיו – אזרח פרטי. בתור שכזה, אין לו שום זכויות יתר ועליו להתייצב לחקירה במקום ובמועד שיידרש לעשות זאת.

חשודים אחרים נלקחים השכם בבוקר מבתיהם לחדרי החקירות, מבלים בהם שעות ארוכות ולעיתים גם עוברים לפחות לילה אחד במעצר.

אהוד אולמרט צופה ב"סופר קלאסיקו" במדריד וסבור שזכותו להכתיב למשטרה את צורת עבודתה.

2. "במשך שלוש השנים האחרונות נערך משפט רחוב, משפט שדה חסר תקדים בהיקפו. במשך שלוש שנים היועץ המשפטי והפרקליטות חצו כל גבול, דרסו את החוק ורמסו את כבודי. דמי הפך הפקר, הכוח עיוור את עיניהם. אני מתחייב לפניכם, כי יבוא יום שגם המקטרגים יודו שצדקתי. אני מציג בפניכם עובדות והוכחות לשיבוש חקירה, לסתירות, מוסר כפול, זדון ומירמה, הדחת ותדרוך עדים – במטרה להפליל את נשיא המדינה". משה קצב בהצהרה לתקשורת, מרץ 2009.

"נעשה כאן ניסיון לרצח אופי שאין לו תקדים בהיקפו ובעוצמתו. אל תתנו יד לשיבוש החקירה על-ידי פרסומים והדלפות מגמתיים שאין להם בסיס. בשנים האחרונות, בעודי עוסק בעניינים הגורליים ביותר של מדינת ישראל, נפתחו נגדי שש חקירות משטרתיות פליליות על שוחד – וכל שש החקירות הללו שהתמקדו בשוחד נסגרו. פגעו בי, בבני משפחתי, ברעייתי ובילדי. הפיצו שמועות חסרות שחר שאין בהן אבק של אמת". אהוד אולמרט בהצהרה לתקשורת, אפריל 2010.

קם וקים
[צילום: פלאש 90]

"כשצרבתי את החומרים חשבתי שבמבחן ההיסטוריה, האנשים שהתריעו על פשעי מלחמה, סולחים להם... היו היבטים בפעילות צה"ל בשטחים שחשבתי שיש להביא לידיעת הציבור. לא הצלחתי לשנות מספיק מהדברים שהיה חשוב לי לשנות בעת שירותי הצבאי. חשבתי שלחשוף אותם יביא לשינוי, לכן היה חשוב לי להביא לידיעת הציבור את מדיניות צה"ל בשטחים... [העתקתי מסמכים] במחשבה שאם וכאשר יחקרו את פשעי המלחמה שביצע ומבצע צה"ל בשטחים, יהיו ברשותי עדויות שאוכל להציגן". ענת קם מסבירה את מעשיה בחקירתה בשב"כ.

"קשה היה לי להאמין כי המפלגה [הלייבור] עלולה לגלות אוזלת יד כזו, לעומת עתודות העוצמה שהצליחה הריאקציה לגייס בשעת משבר. מה שחשוב עוד יותר: העובדה שציבור בוחרים משכיל ונבון כביכול נגרר אחרי התעמולה הצינית של אותם הימים [1931], העמידה בעיני בספק חמור את כל ההנחות שביסוד השיטה הדמוקרטית-פרלמנטרית בכללה... המדיניות של תקופת [ראשי הממשלה] בולדווין-צ'מברליין נראתה בעיני בזמנו, ממש כמו עתה, כדבר הגרוע בהרבה משטות. מה שנחשב על-ידי רבים כסכלות לא היה, לאמיתו של דבר, אלא רשעות". הבוגד הבריטי קים פילבי מסביר בספרו "המרגל מבית" מדוע הפך לסוכן סובייטי.

"היהירות, חשב סר נייג'ל בליבו, היהירות וההערכה העצמית המופלגת של אנשים בינוניים. נאן מיי, פונטקורבו, פוקס, פריים – מרגלי האטום הבריטיים [בשירות הסובייטים] בשנים שלאחר מלחמת העולם השנייה – והאחרים שבאו בעקבותיהם. היהירות עברה על פני כולם, כחוט השני. מינוי עצמם לתפקיד אלוקים. האמונה שרק הוא – הבוגד – צודק וכל עמיתיו סכלים. על אלה יש להוסיף את תאוות הכוח שכמוה כהתמכרות לסם, והמניעה את הבוגד להדליף סודות למען מטרות שבהן הוא מאמין". פרדריק פורסיית בספרו "הפרוטוקול הרביעי".

מוחמד אל-בראדעי
[צילום: AP]

מנהל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לשעבר, מוחמד אל-בראדעי, השוקל להתמודד לנשיאות מצרים, הביע השבוע תמיכה ב"התנגדות הפלשתינית". לדבריו, זו הדרך היחידה העומדת לרשות העם הפלשתיני, משום ש"הכיבוש הישראלי מבין רק את שפת הכוח". ועוד מפיו של אל-בארדעי: "תהליך השלום הפך לבדיחה טיפשית שאנו מדברים עליה מבלי להשיג כל התקדמות".

בשנת 2005 זכו אל-בראדעי והסוכנות לאנרגיה גרעינית בפרס נובל לשלום, על "מאמציהם למנוע ניצול אנרגיה גרעינית לצרכים צבאיים ולהבטיח שהשימוש בה לצרכי שלום ייעשה בדרך הבטוחה ביותר האפשרית". לדברי הוועדה, אל-בראדעי הוא "פרקליט חסר מורא" של המאמצים להבטיח את מניעת הפצתו של הנשק הגרעיני.

כעת מביע חתן פרס נובל לשלום תמיכה באלימות ומכנה תהליך שלום במילים "בדיחה טיפשית". וזה קורה בדיוק בשבוע בו מגיעות המעצמות להסכמה שיש למנוע מאירן נשק גרעיני. אל-בראדעי והסוכנות שלו, כדאי להזכיר, טענו בעקשנות במשך שנים שלאירן אין כלל תוכנית לייצר נשק כזה.

אברהם מיכאלי
[צילום: פלאש 90]

מה ייעשה לאדם מן השורה, אשר יגנוב מחברו 247 אלף שקל? סביר להניח שהוא יועמד לדין ואולי אף יישלח לכלא. אבל אם מדובר במקרה בעורך דין – סוגרים את העסק בתוך המשפחה. ואם מדובר בחבר כנסת – קל וחומר.

זה מה שאירע לאברהם מיכאלי, יו"ר סיעת ש"ס, אשר הודה והורשע בדין משמעתי בלשכת עורכי הדין, בגניבת סכום זה מאחד מלקוחותיו בתקופה שלפני היבחרו לכנסת ("גלובס", 12.4). סעיפי האישום: הפרת חובת נאמנות, עיכוב כספי פקדונות, מעשים הפוגעים בכבוד מקצוע עריכת הדין והתנהגות שאיננה הולמת.

העונש: פיצוי של 1,000 שקל ללקוחות אחרים שלו והשעיה לשנה מעריכת דין לאחר שיסיים את כהונתו בכנסת. ומה אין פה? אין העברה של ההודאה למשטרה ולפרקליטות, כדי שיוכלו להעמיד לדין את מיכאלי על העבירה האמיתית – גניבה.

הדברים חמורים עוד יותר לנוכח העובדה שמדובר במי שאינו עוסק כעת ביישום החוק אלא בחקיקתו. לפי הדיינים המכובדים בלשכת עורכי הדין, מיכאלי יכול להשתתף – למשל – בקביעת העונש המירבי למי ששולחים יד בכספים לא-להם. הוא גם יכול – למשל – להשתתף בקביעת סמכויות בית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין.

אז כך נראים מחוקקים בישראל וכך נראה הגוף שהופקד בידי אותם מחוקקים עצמם על שמירת טוהר המידות בקרב מיישמי החוק.

רשת מגה

מדי פעם יוצא לי לערוך קניות בכמה חנויות באזור מגורי – חנויות פרטיות קטנות, מהסוג השכונתי האהוב שהולך ונעלם. אני לא זוכר מתי קרה שבאתי לחנות, והבעלים היה עסוק בסידור המדפים. תמיד הכל במקום, תמיד אני יכול לקבל מיד את כל העזרה שאני צריך.

השבוע הייתי בסניף של רשת מגה בדיזנגוף סנטר בשעות לפני הצהריים. רעייתי ואני בקושי יכולנו לנווט את העגלה, משום שכמעט בכל מעבר – פשוטו כמשמעו – עמדו סדרנים והניחו על המדפים מוצרים מכל המינים ומכל הסוגים. וכל זה – כמה שעות לאחר פתיחת החנות, כאשר היא הומה קונים.

שאלתי בקופה הראשית מדוע אי-אפשר לעשות את כל זה לפני שהקונים מגיעים. התשובה היתה, שהסדרנים עובדים בעוד מקומות. נניח שזה נכון; למה זו בעיה שלי? מדוע רשת סופרמרקטים גדולה אינה יכולה להתארגן לפחות כמו מכולת קטנה? התשובה פשוטה מאוד: משום שבעל המכולת צריך את לקוחותיו; למגה יש כל כך הרבה, עד שכמה לקוחות לא מרוצים פשוט לא מזיזים לה.

תאריך:  16/04/2010   |   עודכן:  16/04/2010
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מצא את ההבדלים
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מטאטא
16/04/10 13:45
2
מ. פלג ןיוסי לוי
16/04/10 19:12
3
קלמן1
17/04/10 00:11
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בפסק דין תמוה, היכול לשמש תקדים במקרים מקבילים, קבע בית המשפט העליון באלו תנאים יעוכב צו הריסה של מבנים בלתי חוקיים הנבנים בניגוד לחוקי התכנון והבנייה וללא היתר בנייה.
16/04/2010  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
עוד בטרם יעוט עלינו הקיץ החם והדביק בעוצמתו הלוהטת - זה הזמן ההולם לבלות את סוף השבוע בגליל הרענן והפורח. יוצאים עם שחר צפונה אל הנופים הירוקים, אל המים הזכים והצלולים ואל מקומות האוכל הריחניים. מגיעים לשמורת ההר של הגליל העליון ולמצפורי הגליל המערבי; צופים בזרימת הירדן ההררי ועטים על גבינות הצאן של עין-כמונים ועל הפורלים המעושנים של יסוד המעלה.
16/04/2010  |  ראובן לייב  |   מאמרים
ישנם דברים רבים חמורים בפרשה, אך החמור מכל הוא, ככל הנראה, ההכרה בכך שאנו סומים בעלטה, עירומים וחשופים לבוגדים מבפנים ללא שום דרך לאתרם. אפשר לעשות תחקירים ביטחוניים מכף רגל ועד ראש, מבוקר עד ערב, בלי סוף, ועדיין יכול להיות שחלק מהקולגות שלנו הם בעצם נציגי האויב. ערבים לא מקבלים סיווג ביטחוני גבוה, זה פשוט. אבל איך נדע אם היהודי, הישראלי, החבר הכי טוב או אפילו המפקד שלנו, הוא לא בעצם נציג האויב? שמאלן קיצוני שטוף חדוות-שלום, הכמהה להעמיד את כל פושעי צה"ל לדין, על-מנת שמדינת ישראל תיכנע לטרור, תיסוג לגבולות 67' ואז סוף-סוף יפרוץ השלום המיוחל. איך נדע?
16/04/2010  |  אהרון שחר  |   מאמרים
פרשת תזריע פותחת במצוות ברית המילה. "וּבַיּוֹם הַשְּׁמִינִי יִמּוֹל בְּשַׂר עָרְלָתו". על סדר ברית המילה ניתן לשאול שתי שאלות:
15/04/2010  |  אריה יואלי  |   מאמרים
קראתי שקבוצה של עיתונאים בכירים ממליצה שלא להעמיד לדין את אורי בלאו, תחקירן הארץ המחזיק ב-2,000 מסמכים שנגנבו ממחשב בלשכת מפקד פיקוד המרכז, בטענה - ככל שהבנתי אותה - שהוא אינו רוצה לחשוף את מקורותיו.
15/04/2010  |  עידו דיסנצ'יק  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אני מציע לערוך חידון שעוסק באקטואליה וזו אחת השאלות - מה הכישלון הגדול במלחמת החרבות לאחר האירוע הנורא ב-7.10.2023?
[צילום: עבדלל כרים חנה/AP]
עו"ד יוסף פנדריך
פסק דין מוסכם משלב שני יסודות - הסכם ופסק הדין שאישר אותו. אם ההסכם לא חוקי גם פסק הדין איננו חוקי
דרור אידר
דרור אידר
המכות שספגנו בגולה גרמו לפירוק החברה ליחידיה, לעומת זאת המלחמות והמכות בארץ גרמו לגיבושם של היחידים לעם    על משמעותו ההיסטורית של הקמת כוח מגן עברי לאור המלחמה הנוכחית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il