|   15:07:40
  יוסי מן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

חרדים - שק החבטות הלאומי

מה שמעניין הוא ש"תקיפת החרדים" המגמתית מתרחשת דווקא בתקופה בה החרדים הולכים ומשתלבים יותר ויותר בחברה, בכלכלה ובצבא ככל הנראה שיש מישהו שזה ממש לא מוצא חן בעיניו והיה מעוניין בהמשך "תהליך האפרטהייד" כלפי החרדים
11/05/2010  |   יוסי מן   |   מאמרים   |   תגובות

לאחרונה מתפרסמים מידי פעם "מחקרים" שונים המתיימרים להסביר תהליכים בחברה החרדית כמו בנושא הכלכלי ובנושאים אחרים. משום מה ה"חרדים" עצמם מכירים מציאות שונה לחלוטין.

כחרדי שעובד לפרנסתו לאחר שירות צבאי כמובן, התמלאתי בכעס רב על עיוות הנתונים המגמתי והשקוף כל כך.

מכיוון שהדבר קרה הרבה יותר מפעם אחת ונראה שישנה מגמה כזו בקרב עמותות "רפורמיות" או "דתיות לייט" שונות לעשות "מחקרים" מגמתיים כלפי החרדים כשידועות מראש הדעות הקדומות שיש לקבוצות אלו כלפי המגזר החרדי, ראיתי חובה לעצמי להציג כמה נתונים מדויקים ומבוססים יותר.

גם אם חלק מהנתונים ב"מחקרים" אלו היה במקרה תואמים למציאות, הרי שזו הייתה אמת חלקית מאד והצגה מעוותת לחלוטין של הדברים.

דוגמה אחת מה"נתונים" שהתפרסמו לאחרונה (ושכמובן אני מטיל בהם ספק גדול...) היא על אחוז מסויים מהגברים החרדים שלא עובד לפרנסתו. נניח שהמספרים היו נכונים, האם אנו חיים בחיי עבדות מודרניים שחובה בהם לכפות על 2 בני הזוג לעבוד מבוקר ועד ערב? ומה עם הילדים?

עצם הצגת הדברים בהבלטה מגמתית על הגברים לחוד בלי להראות את התמונה הכוללת שבה רוב מוחלט של החרדים עובדים לפרנסתם, היא סוג של הטיה וכאמור אני מפקפק בנתונים עצמם.

גם הטענה האווילית ש"החרדים לא משלמים מיסים" היא טענה חסרת כל בסיס שהרי לטענה זו מערכת אכיפת החוק היא זו שאשמה בכך שלא אוכפת את החוק בצורה שווה, מה שכמובן לא נכון לחלוטין ואין לו כל קשר למציאות.

עצם הצגת ה"מחקר", המתיימר לחזות נסתרות לעוד 30 שנה בלי לקחת בחשבון "משתנים" רבים, מצביעה על חוסר אובייקטיביות ועל מגמתיות, כפי שאומרים "הרוצה לשקר ירחיק עדותו"...

מה זה עוני? הכל הרי יחסי. ככל שהעשירון העליון מרוויח יותר על חשבון מעמד הביניים שחי חיי עבדות מודרנית מבחינת כמות שעות העבודה היומיות, כך הרף העליון עולה וכל אלו שמתחתיו יוצאים במחקר יותר "עניים"...

במדינה דמוקרטית אין אפשרות לחייב את 2 בני הזוג לעבוד יומם ולילה ולהשאיר את הילדים לחסדי זרים.

מה שמעניין הוא ש"תקיפת החרדים" המגמתית מתרחשת דווקא בתקופה בה החרדים הולכים ומשתלבים יותר ויותר בחברה, בכלכלה ובצבא. ככל הנראה שיש מישהו שזה ממש לא מוצא חן בעיניו והיה מעוניין בהמשך "תהליך האפרטהייד" כלפי החרדים. כפי שאמר לי סוציולוג בכיר באוניברסיטת תל אביב, שכיום עושים לחרדים מה שעשו במשך שנים רבות למזרחים, דהיינו אפליה מכוונת בדרך של יצירת "מכשולים" שונים וקריטריונים שנועדו ליצור בעקיפין אפליה מתוחכמת כלפי ציבורים שפחות רצויים במקומות מסויימים...

לדוגמא, יודעים שהחרדים לא יסכימו בשום אופן שתהיה התערבות חיצונית בכוח בתכני הלימוד שלהם ולכן עושים "עליהום" מגמתי על החרדים שכביכול ילמדו "לימודי ליבה" מסויימים כדי שיהיה תירוץ "הגיוני" לנשל אותם מתקציבי חינוך בסיסיים שמגיעים לכל אזרח מעצם עובדת אזרחותו.

ובמילים אחרות, לא הדאגה הגדולה לעתיד החרדים או לעתיד ישראל היא זו שמשחקת כאן, אלא פשוט זו עוד דרך להצרת צעדיהם של החרדים וניסיון להפריע לתהליך השתלבותם בחברה וכל זה כדי למנף סיסמאות פוליטיות למפלגות מסויימות...

הטענה היחידה כלפי החרדים שהיא מובנת ומוצדקת היא טענת דחיית שירותם הצבאי של חרדים רבים בשלב הראשון (כמו עתודאים). אכן, זה מאד מקומם התחושה שאתה נאלץ לשרת 3 שנים כשהאחר בנתיים דוחה את הגיוס לשלב ב' לאחר הלימודים, אך גם כאן נעשה שימוש פוליטי ציני רב בנושא זה כדי להוציא מצביעים לקלפיות, כשבפועל זה גורם ליותר ויותר השתמטות מכל הצדדים.

במקום לקיים דיון ציבורי נרחב בעצם הצורך ב"גיוס חובה" במקום ב"צבא מקצועי", שכיום זו העמדה של בכירים רבים בצבא, במקום לקיים דיון מדוע אנו המדינה היחידה בעולם ש"כופה" על נשים להתגייס? האם אנו המדינה הכי חשוכה בעולם? האם לא די בטענות קשות של נשים על אופי השירות בצה"ל של בנות רבות (ולא אפרט...) כדי לקיים דיון ציבורי אמיתי ומקיף בצורך "לכפות" על בנות את הגיוס במקום לתת להן לעשות את זה מבחירה?

פגשתי במסגרת התנדבותית מסויימת אישיות בכירה בצבא המכיר היטב את אגף כוח אדם בצה"ל והוא אמר לי דברים בסגנון הזה: "אי גיוס החרדים לצבא הוא אינטרס של הצבא ולא פעם הצבא מתחמק מחובתו לגייס חרדים המבקשים להצטרף לשורותיו מאחר שיש לצבא עודף אדיר של חיילים גם כך והעלות של גיוס החרדים לא משתלמת לצבא כך שאין לצה"ל כל חשק להיערך בצורה רצינית ואמיתית לגיוס המוני של תלמידי ישיבות. לאחרונה נעשים סוף סוף מאמצים מעטים בכיוון הזה לאחר ביקורת על הצבא שהוא לא באמת משמש כ"צבא העם" אבל בגדול הצבא שוקל ברצינות להפוך ל"צבא מקצועי", כך שכל ה"עליהום" המיותר שיוצא מידי פעם מאכ"א לגבי "הצורך בחיילים" הוא פופוליסטי ואולי בא לשרת מגמות פוליטיות מסויימות". אך כל זה לא מפריע מידי פעם לראשי אכ"א להפריח הצהרות חסרות בסיס על "הצורך" בגיוס חרדים לצבא בגלל "מחסור בחיילים"...

האם אתם חושבים שאי-אפשר לעשות "מחקרים" מגמתיים הפוכים כלפי החילונים? הנה דוגמאות לנתונים שאפשר לשחק בהם ולהכליל את רוב החילונים כ"משתמטים" וכ"פרזיטים".

המדינה משקיעה סכומי עתק באוניברסיטאות על לימודי פילוסופיה ומדעי רוח שבדרך כלל אינם תורמים לעשיית דבר ייצרני מלבד נטל על הציבור.

המדינה משקיעה סכומים אדירים ללימודי רפואה בארץ כאשר רוב ההשקעה "יורדת" לטמיון מאחר שחלק גדול מאד מהם יורד מהארץ ולא מחזיר את ההשקעה לכלכלה וכל זה על חשבון משלם המיסים הישראלי...

הסכום שכל מרצה באוניברסיטה מקבל הוא פי כמה וכמה ממרצה בישיבה וזה גם אם הם מלמדים את אותו הדבר בדיוק...

פגשתי פעם קבוצה של פעילי מרצ והם הודו בפני שאף אחד מהם לא התגייס ולא מתכנן גם להתגייס לצבא (מסיבות "אידאולוגיות"... נו כמובן...).

האם אני צריך להשליך מכך מסקנות מעוותות על כלל החברה החילונית? האם מותר לי להשמיץ, להתנשאות ולהסית נגד החברה החילונית?

לידיעתכם, אף בחור ישיבה לא מקבל שקל לכיסו. המדינה מסבסדת כל סטודנט פי כמה וכמה מאשר את בחור הישיבה כך שאין לבוא בטענות על התשלום הגבוה שהסטודנטים משלמים כי אם למנהלי האוניברסיטאות בלבד.

כנראה שה"כפיה הדתית" מתבטאת בכך שיש ריבוי טבעי לחרדים, שהרי בפועל החרדים כיום רק מופלים לרעה בקבלה למקומות עבודה, בקבלה לאקדמיה, בתקציבי חינוך בסיסיים ובקבלת מבנים ראויים ללימודים במקום "קראוונים", כל זה למרות שהם משלמים מיסים ככל אזרח אחר.

מנסים "למכור" לנו ולהפחיד אותנו שבעוד 30 שנה החרדים יהיו רוב ואז תהיה בעיה כלכלית קשה, רק "שכחו" לקחת בחשבון שהסיבה המרכזית לקושי בשילובם של החרדים היא ההדרה השיטתית של חרדים מהמרחב הציבורי באמצעות מניפולציות שונות של עסקנים פוליטיים חילוניים והסתה תמידית כנגדם שגורם למעסיקים לפעמים להרתע מקבלתם למקומות עבודה מסיבות של אפליה גזענית.

אשר על כן אני מתחייב ש"הבעיה" הזו תלך ותשתפר עם השנים עד להיעלמותה המוחלטת במקביל לגידול הטבעי של החרדים מאחר שהאפליה הזו גם תלך ותפחת בהדרגה. כך "הבעיה" תסתדר מאליה...

כפי שכבר רואים כיום שהחרדים הולכים ומשתלבים יותר ויותר בחברה בכל המובנים, אבל הנתון המפתיע שאותו כותבי ה"סקרים" המגמתיים מבית היוצר הרפורמי מנסים להסתיר, הוא שבישראל כיום ישנו רוב מוחלט של שומרי מסורת ברמה כזו או אחרת.

ישנו אומנם ויכוח כיצד "לספור" אותם, ולמחמירים ישנו רוב של מעל 80 אחוז ולמקילים ישנו רוב של 60 אחוז לפחות, של אנשים שמסורת ישראל האורתודוכסית היא מקובלת עליהם ואף יותר מכך. ישנו רוב מוצק שמעדיף חיים משותפים בשלום ובשלווה לצד הדתיים והחרדים, רוב שלא מעוניין לשנות את הסטטוס קוו שגם כך הולך ונפרץ על-ידי מיעוט קיצוני מקרב החילונים שוב ושוב.

את זה ה"סקרים" הללו מנסים לשנות באמצעות יצירת מסע הפחדה כלפי החרדים והדתיים, כדי ליצור שנאת אחים מיותרת המשמשת כלי לצרכים פוליטיים.

כל זה מלמד שלא ה"דמוקרטיה", "חופש הביטוי" ו"חופש הדת" הם שמובילים פה אלא קיצוניות חילונית חדשה, מתנשאת ופטרונית כלפי כל דעה אחרת השונה ממנה, מבלי לראות במראה את כשלונותיה שלה עצמה.

עושה שלום במרומיו, יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל ואמרו אמן.

תאריך:  11/05/2010   |   עודכן:  11/05/2010
יוסי מן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חרדים - שק החבטות הלאומי
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מה שנכון נכון
13/05/10 21:54
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ב-11 במאי 1960, היום לפני חמישים שנה, ארבו חמישה סוכנים בכירים של המוסד, ועימם רופא, לפושע הנאצי אדולף אייכמן. הם המתינו לו בשתי מכוניות, אחת מהן מקולקלת כביכול, לא הרחק מביתו, ברחוב גריבלדי, בשכונה מרוחקת בבואנוס איירס, ארגנטינה. אחרי חקירות של שנים, בדיקות של חודשים ומעקב ממושך במשך שבועות, אומתה זהותו של אייכמן, והגיע הרגע המכריע: ראש המוסד, איסר הראל, הורה – באישורו של ראש הממשלה דוד בן-גוריון - לחטוף את אייכמן, לקחת אותו בשבי, ולהוציא אותו, כמובן בניגוד לחוקי ארגנטינה, מביתו ומארצו, כדי שיעמוד למשפט בישראל על פשעיו.
11/05/2010  |  אלעזר לוין  |   מאמרים
בבחירות שנערכו השבוע בבריטניה, איש מן המועמדים לא ניצח ואפשר אף לומר ששלושתם הפסידו.
11/05/2010  |  רועי אורן  |   מאמרים
כולנו עוברים בילדותנו המוקדמת שלבים של תחושות אומניפוטנטיות נרקיסיסטיות - הרגשה שהעולם סובב סביבנו. בהיותנו ילדים רכים אנחנו גם משוכנעים שכאשר נכסה את עינינו, אף אחד לא יראה אותנו. בחלוף השנים, המציאות דואגת ללמד אותנו את מגבלותינו, ואנחנו נאלצים לוותר אט-אט על שיגיונות הילדות. אם זה לא קורה, הרינו נחשבים לבעלי קיבעונות (פיקסציות) ילדותיות, וייתכן אפילו לבעלי הפרעות כאלה או אחרות.
11/05/2010  |  בת-שבע שפירא  |   מאמרים
זה היה קרב מאסף מתמשך, מורט עצבים, אבל התוצאה הייתה ידועה מראש: בשבוע שעבר הודיעה חברת וושינגטון-פוסט שהחליטה להעמיד למכירה את שבועון החדשות "ניוזוויק". כבר כמה עשורים שעורכי ה"ניוזוויק" מנסים להגדיר מחדש את מקומו של השבועון על מפת התקשורת, ועכשיו, לפחות מבחינת הבעלים הנוכחיים, הגיעו הנסיונות לקצם.
11/05/2010  |  רפי מן  |   מאמרים
"דבר אחד בטוח, הביתה אני לא הולך", אמר פייגלין לירון דקל (רשת ב', 9.5.10). המראיין סבר שאחרי הכישלון בליכוד, פייגלין היה עושה נכון אילו הצטרף ל"איחוד הלאומי". לא במקרה הוא הזכיר את האיחוד הלאומי. אידיאולוגית, המרחק בין קבוצת פייגלין לכצל'ה, נראה הכי מצומצם. פייגלין לא השיב בחיוב. מבחינתו, כך אמר, כל האופציות פתוחות.
11/05/2010  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il