|   15:07:40
ניבה פון וייזל   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

האוטוסטרדה לפרסום מהיר

אין קרש קפיצה יעיל כמו לכתוב עבודת דוקטור על "התנועה הפשיסטית בארץ ישראל" שמעולם לא היתה, ולהכתיר את בנימין זאב פון וייזל ואת אב"א אחימאיר הרוויזיוניסטים - כמנהיגיה
27/08/2010  |     |   מאמרים   |   מראה   |   תגובות
הגאון הגדול, היטלר [צילום: AP]

כאשר ב-1940 כתב פון וייזל ספר - אנלוגיה בין השקפת עולמו הפוליטית של המרקיז דה סאד ובין האידיאולוגיה הסדיסטית של הנאציונל סוציאליסט והטרמינולוגיה הציבורית של היטלר - כתב לו המו"ל האמריקני כי "אי-אפשר לעלות על הדעת שהמנהיג הגדול ביותר של המאה ה-20, הגאון הגדול, היטלר, נגוע בפתולוגיה חברתית"...

עבודת המאסטר (2004) של ת' באוניברסיטה העברית עוסקת בשיתוף הפעולה הספרותי של סבי, ד"ר בנימין זאב (וולפגנג) פון וייזל, עם אסד ביי (לב נוסימבאום). לשבחו של ת' ייאמר כי הוא עלה על הקשר בין שני אנשים כל כך שונים אלה לפני שהדבר נחשף בספרו של טום רייס "האוריינטליסט". אולם הוא לא השכיל להתעמק בסיבות לשיתוף הפעולה המוזר הזה, לא בחן את הסביבה התרבותית של אירופה של שנות ה-30, שהתגנדרה ברומנטיקה מזרחית, ואשר הייתה הקרקע להתאסלמותו של לב נוסימבאום ולעיקר עיסוקו הספרותי מצד אחד, ולמסעותיו ולפירסומיו בנושא הגיאופוליטיקה של האיסלאם של פון וייזל מצד שני; הוא לא ניסה לעקוב אחרי פירסומיהם או אחרי ניסיון חייהם של השניים אשר קדמו להוצאת ספרם המשותף "אללה הוא גדול", ואשר בכוחם להאיר את תרומתם לספר. ת' גם לא הכביר מילים על ההבדל העמוק בהשקפת עולמם של שני הסופרים - האחד יהודי אז'רביג'ני, שהתאסלם והמציא לעצמו שושלת אריסטורקטית, והשני יהודי וינאי בן למשפחה אריסטורקרטית, אחת הדמויות הססגוניות והמקוריות ביותר בתנועה הציונית, שהקדיש את חייו למפעל הגדול מכל: שיבת ציון.

בשלב הבא זוכה ת' במלגת דוקטורט מאוניברסיטת ציריך. הנושא: "התנועה הפשיסטית בארץ ישראל", ומתקשר אלי כדי לחפש מסמכים הנדרשים לעבודתו בעזבונו האישי של פון וייזל המצוי ברשותי. לשאלתי, איזו תנועה פשיסטית הייתה בארץ, ענה ת': אב"א אחימאיר ופון וייזל עמדו בראשה. אני: מוזר.

רק לרוויזיוניסטים הודבק הכתם הפשיסטי

אומנם איני פרופסור להיסטוריה ציונית, אבל מעולם לא נתקלתי ב"תנועה פשיסטית" בציונות. ידוע לי כי אחימאיר היה מנהיג הפלג המקסימליסטי בתנועה הרויזיוניסטית . פון וייזל היה ממייסדי התנועה הרוויזיוניסטית בארץ ישראל ומנהיג הפלג האקטיביסטי בה. שני הפלגים היו מן הראשונים שתמכו במאבק נגד המדיניות הבריטית בא"י שחנקה את התפתחות היישוב היהודי ומנעה עלייה יהודית ובכך - את הצלתה של יהדות אירופה. אבל תנועה פשיסטית? לא שמעתי על זה. שאלתי אותו אם הוא רואה בעיקרון הז'בוטינסקאי של הקמת צבא יהודי עניין פשיסטי, כי אם כן, אז גם צ'רצ'יל, דה-גול, רוזוולט וכל שאר המנהיגים של העולם החופשי הם פשיסטים...

"אולי ההגדרה 'תנועה' אינה מדויקת. כבר העירו לי על זה וייתכן ואצטרך לשנות את השם..." התפתל ת'. אלא שהאיש קיבל מלגה לעבודת דוקטורט הנושאת שם זה. האם אף אחד - לא המנחה שחתם על ההצעה לדוקטורט ולא ועדת ההוראה של האוניברסיטה - לא שם לב לחוסר הדיוק הלא-אקדמי הזה?

ספק רב אם ת' יכול להרשות לעצמו לשנות את השם. את המלגה הוא קיבל בדיוק בגלל הסנסציה שמבטיחה כותרת הדוקטורט. היא הולמת את מחול השדים לשלילת הלגיטימציה ממפעל התקומה של עם ישראל בארצו. וזה מה שמבטיח לת' את הקידום האקדמי. ההנאה שישאבו גורמים מסויימים בעולם ובארץ מתיוגם של אבות התקומה הציונית בארץ כפשיסטים כבר מוכרת. לכינוי "פשיסט" יש היום רק הקשר אחד - היטלר ובעלי בריתו.

מכאן הדרך קצרה: הפלשתינים יצויירו ככפריים תמימים שאת אדמתם גזלו ציונים פשיסטים. ומי שאינו בקי בהיסטוריה של האזור - ומדובר ברוב המוחלט - אינו יודע, למשל, כי ממשלת המנדט קרעה 77 אחוז מן השטח שיועד לבית הלאומי היהודי אשר לו הייתה מחוייבת על-פי כתב המנדט, וכי על-מנת לשרת אינטרסים פוליטים של האימפריה הבריטית, היא מסרה אותו לקומץ בדואים, או כי 100 אלף דונם מאדמת פלשתינה ניתנו בחינם לכמה פלחים שמיהרו ומכרו אותם לציונים, ששילמו על כל שעל אדמה סכומים ספקולטיבים, וכולי. אותו בור תמים יסיק את "המתבקש": על מדינת ישראל - כמו גרמניה הנאצית -לשלם על פשעיה ולפנות את עצמה מהאדמות הגזולות - הכוללות לא רק אדמות שהן מעבר לקו הירוק.

אך ת' יודע פרק בהיסטוריה הציונית ובהקשר הרחב שלה. הוא ודאי מכיר את הניסיונות הנואשים של התנועה הרוויזיוניסטית לגבש שיתופי פעולה למען הצלת יהודים ולטובת העלייה הבלתי לגלית. מדובר בכל שיתוף פעולה - גם עם איטליה של מוסוליני טרום הברית עם היטלר, בדיוק כמו הסכם ההעברה שנחתם ב-1933 בין הסוכנות היהודית בא"י (שנוצרה ונשלטה על-ידי חוגי השמאל המובהק) ובין גרמניה הנאצית במטרה להציל הון ורכוש יהודי ולהעבירם ארצה - הסכם שהפר את החרם הכלכלי היהודי על גרמניה, שהתברר כאפקטיבי ופגע במצבת מטבע החוץ של גרמניה.

ת' ודאי יודע גם פרק בהיסטוריה האירופית של התקופה: שהאנרכיה הרצחנית של הבולשביזם בערי איטליה העלתה את מוסוליני לשלטון, ושהפחד מהשתלטות הבולשיביזם על אירופה חיבב את שלטון מוסוליני על מנהיגי העולם החופשי - צ'רצ'יל, רוזוולט ושות' ראו בו מנהיג נערץ - כגורם שעצר את התפשטות האדום על אירופה החופשית. גם חיים ויצמן נפגש עמו בניסיון למצוא דרכים לשיתוף פעולה. בעצם, לא רק מוסוליני - גם על היטלר כתב הניו-יורק טיימס הליברלי דברי הלל. וכאשר ב-1940 כתב פון וייזל ספר - אנלוגיה בין השקפת עולמו הפוליטית של המרקיז דה סאד ובין האידיאולוגיה הסדיסטית של הנאציונל סוציאליסט והטרמינולוגיה הציבורית של היטלר - כתב לו המו"ל האמריקני כי "אי-אפשר לעלות על הדעת שהמנהיג הגדול ביותר של המאה ה-20, הגאון הגדול, היטלר, נגוע בפתולוגיה חברתית"... אבל רק ברוויזיוניסטים דבק הכתם הפשיסטי.

ת' הולך בדרך שכבר נסללה עבורו. באינטרנט קל להיתקל במאמריו של אחד, לני ברנר, כגון "כשמפלגת ליכוד הישראלית ניסתה להתחבר עם מוסוליני והיטלר" ואחרים, שכביכול "מוכיחים" בהרחבה את הקשרים הקלושים של המנהיגים הרוויזיוניסטים עם הפשיזם, ללא כל התייחסות קונטקסטואלית או השוואתית, שלא לדבר על העדר דיוק אקדמי. ברנר גם אינו מתעניין בקשרים ההדוקים - האידיאולוגים והפוליטיים - של המנהיגות הערבית עם היטלר והפשיזם - אז והיום.

ת' היקר, הנה הצעה שאי-אפשר לסרב לה: עבודת דוקטורט שתשווה את ראשי המערב למנהיגי ערב ביחסם לפשיזם אולי לא תכתיר אותך כ"כוכב נולד" של האקדמיה האירופית, אבל תתרום הרבה יותר להבנת ההיסטוריה, ותשמוט את הקרקע מתחת לרגליהם של עוכרי ישראל. התרים את הכפפה?

[מראה]

הכותבת עוסקת בימים אלה במחקר היסטורי על סבה, ד"ר בנימין זאב פון-וייזל, ממייסדי התנועה הרוויזיוניסטית.
תאריך:  27/08/2010   |   עודכן:  27/08/2010
ניבה פון וייזל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האוטוסטרדה לפרסום מהיר
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גילוי האמת לאמיתה
28/08/10 10:46
 
נימוס אלמנטרי
28/08/10 17:59
2
צנחן
28/08/10 14:23
3
קורןנאוה טבריה
28/08/10 14:52
 
פלחו"ד
29/08/10 05:19
4
משה בן-מיכאל
29/08/10 02:05
5
מרק_טווין
30/08/10 08:36
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בחום הכל מתנפח, וגם מילים מסויימות מתנפחות ומשתלטות על שדות סמנטיים לא להן. מזג האוויר הקיצי משפיע על כותבים, עורכים ומסגננים, ועבודתם, כמו זו של כל בעל מקצוע אחר, נעשית פחות מדויקת, פחות ממוקדת, פחות מוקפדת ויותר נוטה לשימוש בתבניות מוכנות, גם אם הן פוגמות בבהירות ובפשטות. המלחמה במילים המתנפחות היא קשה, אך בחום אין חשק להתאמץ והעורכים מטילים בתנועה מעולפת למחצה לפרסום כל מה שמגיע אל שולחנם. נבדוק כמה מן הביטויים המנופחים שאנו שומעים בימים חמים אלה.
27/08/2010  |  עמוס גורן  |   מאמרים
כאשר בחר נשיא ארה"ב אובמה להתערב בוויכוח אודות בנייתם של המסגד ושל המרכז התרבותי "יוזמת קורדובה" ולהביע תמיכתו בה, כתב אחד המגיבים: "גם כאשר חשבת שהגעת לתחתית הבור, הנה מגיע מישהו ומגיש לך אֵת-חפירה".
27/08/2010  |  בועז ארד  |   מאמרים
רבות כבר נכתב ונאמר על זיוף מסמך גלנט והניסיון הפאתטי מצד תומכיו בכל הנוגע ליצירת המסמך אשר כל ייעודו היה ונשאר קידום יואב גלנט לעבר התפקיד הנחשק - רמטכ"ל מדינת האפרטהייד, הכיבוש, האפליה והגזענות. רמטכ"ל מדינת ישראל.
27/08/2010  |  קיריל הדר  |   מאמרים
הבשורה האחרונה שיצאה ממערכת החינוך היא שבקרוב יחויבו תלמידי כיתות ה' ומעלה ללמוד גם ערבית. לא, זה לא יבוא במקום שום דבר אחר. ערבית זה חשוב מאוד, ואי-אפשר לוותר עליה. נכון, גם קריאה וכתיבה זה חשוב, וגם מתמטיקה, וגם מדעים, וגם אנגלית, וגם לשון, וגם תנ"ך, וגם היסטוריה, וגם אזרחות ודמוקרטיה, וגם ספרות וערכים, וגם זהירות בדרכים, וגם מפתח הלב (לא שאני יודע מה זה, אבל לומדים את זה). הכול חשוב. אי-אפשר לוותר על שום דבר. את הכול ילמדו תלמידינו, כי אנחנו דוגלים בשיטת "הכול כלול”. נראה לכם שהם יתקשו בזה? יהיה להם קשה להתרכז כול-כך הרבה שעות ביום? אין בעיה, יש ריטלין! ניתן אותו לעוד ועוד תלמידים, והכול יסתדר, כי מוכרחים.
27/08/2010  |  קובי לירז  |   מאמרים
באמצע שנות השמונים יצא לי לשוחח עם איש שמאל, שהיה אז פעיל מאוד ברמה הארצית. היה זה במהלך הפגנה נגד הרב מאיר כהנא, שנאם באותה עת בשכונה ג' בבאר שבע. מה אתה אומר עליו, שאלתי את אותו איש שמאל. "את האמת", השיב האיש, "ושיהיה אונטרנו (בינינו, בצרפתית)". כן, השבתי לו. "למרות היותי איש שמאל, אני סבור שטוב שמידי פעם צצים 'משוגעים' כמו כהנא שירתיעו מעט את הקיצונים שבפלשתינים".
27/08/2010  |  עמוס שריג  |   מאמרים
במאזן האימה לאל-קאעידה אין אפילו כתובת  /  נחמן פביאן
אירן מצחצחת חרבות  /  מרדכי קידר
נוח לחפש מתחת לפנס  /  יוסף מנדלביץ
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
יורם דורי
יורם דורי
ההתמודדות על הנהגתה של מפלגת העבודה הפכה למשאל חברים האם תנועה מפוארת זו תשרוד או תפורק, תיטמא במפלגות אחרות ותיקבר בבית הקברות של ההיסטוריה יחד עם תנועות אחרות שזנחו את האידיאולוג...
אמיר אביבי
אמיר אביבי
המתקפה האירנית כשלה לחלוטין והעניקה למדינת ישראל הזדמנויות להבין את כוחה מול אירן, ליצור בריתות חשובות, לרתום את דעת הקהל העולמית, ולקבל חופש פעולה בעזה ובלבנון    עם זאת, המתקפה גם...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il