|   15:07:40
  קובי דנה  
רכז אוני' חיפה תנועת אם תרצו
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
ירושלים חייבת להיוותר מאוחדת; ומורשת רבין האמיתית חייבת להיות גלויה [צילום: פלאש 90]

על ירושלים מאוחדת ויצחק רבין

ירושלים בראי דורות ציון רצח רבין ומשנתו
25/10/2010  |   קובי דנה   |   מאמרים   |   אם תרצו   |   תגובות
"מִי-בָכֶם מִכָּל-עַמּוֹ, יְהִי אֱלֹהָיו עִמּוֹ,
וְיַעַל לִירוּשָׁלַם אֲשֶׁר בִּיהוּדָה
וְיִבֶן אֶת-בֵּית יְהֹוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל
הוּא הָאֱלֹהִים אֲשֶׁר בִּירוּשָׁלָם"
[עזרא פרק א', ג']

"בְּשׁוּב יְהֹוָה אֶת-שִׁיבַת צִיּוֹן
הָיִינוּ כְּחֹלְמִים"
[תהלים קכ"ו]

"ירושלים שנחרבה שמונה פעמים,
הייתה שלנו,
תהיה שלנו,
היא שלנו,
וכך תהיה לעולמי עד"
[יצחק רבין]

ירושלים של היהודים

בימינו, כאשר מזכירים את השם ירושלים, תמיד עולות סוגיות פוליטיות. ירושלים היא שם נרדף בעיני רבים למחלוקת פוליטית ארוכת-שנים. במהלך מאות ואלפי דורות הייתה ירושלים מוקד פעילות פוליטית. היא היוותה ומהווה את טבורה של האמונה המונותיאיסטית ואת מרכז האנושות עלי אדמות.

כבר כאלף שנים לפני הספירה הנוצרית הייתה ירושלים לעיר מרכזית, בה הוקם שלטון מדיני יהודי ראשון תחת הנהגתו של דוד המלך, שאיחד את ממלכת ישראל ויהודה לכדי ממלכה אחת שלמה שבה ירושלים היוותה את מרכז המלוכה הישראלית דאז. דוד הניח את אבן הפינה לבית המקדש, ובנו שלמה בנה את בית המקדש הראשון, ולאחר פילוג הממלכה המאוחדת הייתה העיר לבירת ממלכת יהודה.

כאשר עלה מלך בבל, נבוכדנצר השני, על העיר והטיל מצור על חומותיה, עמדה עיר האלוהים בפני חורבן ראשון והיהודים בפני חורבן מקדשם ושלטונם העצמאי ובפני גלות קשה. במהלך גלות בבל לא חדל העם היהודי לשאת תפילותיו לשיבתו לציון ולעיר בה כונן את שלטונו המדיני והרוחני הראשון בתולדותיו. וכן לאחר נפילת ממלכת בבל בידי המלך כורש הורשו יהודים לשוב לארצם ולעירם ירושלים על בסיס "הצהרת כורש" הידועה, וחזרת היהודים לארצם כונתה בשם "שיבת ציון". כך, בהדרגה, שבו ועלו היהודים לארץ אבותיהם ולעיר הקודש שלהם, עד שיכולים היו שוב לכונן בה את שלטונם המדיני ולחדש ימיהם כקדם.

לאחר השיבה לארץ האבות הוקם בית המקדש השני והעיר היוותה מוקד מובהק של העם היהודי. במהלך השנים לא היו ירושלים, והיהודים עצמם, עצמאיים ונאלצו לסבול את עולם של שליטים זרים ששלטו באזור. רק בתקופת בית חשמונאי הצליחו היהודים לשבור את 'עול הגויים' בארץ אבותיהם ולהעמיד שלטון עצמאי. אך גם זה לא החזיק זמן רב וניסיונות רבים של הרומאים לדכא את היהודים לא חדלו לרגע. תקופת בית שני הסתיימה לאחר כשלון המרד היהודי הגדול ברומאים. נפילת המצודות 'מצדה' בדרום ויודפת בצפון וכן חורבן ירושלים, טבורה של האומה היהודית, סימלו את תחילת הגלות היהודית והסבל הרב שנאלצו היהודים לסבול, סבל שהושלם לאחר מרד בר-כוכבא ב-136 לספירה הנוצרית.


כך החלה לה גלות של קרוב לאלפיים שנים. גלות קשה ביותר של העם היהודי. דורות על דורות לא חדלו להתפלל ולהאמין כי עוד יבוא היום וישובו לארצם - 'במהרה בימינו, לשנה הבאה בירושלים', כך אבותינו קיוו עד אחרית חייהם המרים בנכר.

הסקירה הקצרה הזו על הקשר עתיק היומין של העם היהודי לעיר קודשו לא מספיקה בכדי להבין את מידת הזיקה של היהודים לארץ ישראל בכלל ולירושלים בפרט. הדבר אינו קשור רק באירועים ההיסטוריים שעברו על העם במרוצת הדורות, אלא הוא גם שילוב של אמונה עתיקת יומין האומרת "כי מציון תצא תורה, ודבר ה' מירושלים". אותה מימרה השגורה בפי אבותינו ובפינו אנו, היא המימרה שעברה מדור לדור בעקשנות, באמונה אמיתית ונחושה.

העם היהודי אינו עם רגיל, אינו עם ככל העמים, כי הוא העם אשר נושא את הבשורה לאנושות כולה. ירושלים היא עירו של העם הזה, ירושלים היא עיר הבשורה של העם היהודי, ולכן לאחר שחרור העיר העתיקה ב-1967, דאג העם היהודי לכבד ולשמור על חופש הפולחן של שלוש הדתות אשר ירושלים קרובה לליבן. כי יודע הוא מהו דיכוי, כי הוא זוכר את תלאות עמו בחלוף הדורות בידי עמים חסרי מצפון ששכחו מה כוחו של עם נחוש וחדור אמונה כמו העם היהודי. עד שנת שחרור העיר, עד 1967, הייתה העיר נתונה במצור ואימה, וחיים של ממש לא התקיימו בה.

והנה היום מדברים על חלוקת העיר, מדברים כי השלום 'תלוי בדבר' ודיבורים אלו רק מוכיחים כי עמי העולם עדיין לא הבינו והשכילו כי ירושלים היא עיר קודשו של העם היהודי מדורי דורות, וחושבים כי השלום יגיע רק כאשר תחולק העיר לרשות שני עמים. ההיסטוריה, כפי שנסקרה לעיל, מוכיחה כי אין דבר כזה "ירושלים מפוצלת", היא מוכיחה כי רק ירושלים מאוחדת ושלמה, רק היא יכולה להביא את השלום; ורק העם המבין זאת ויודע לנהוג בסובלנות כלפי הדתות והעמים האחרים, יכול להיות הריבון בעיר זו, והרי שזה העם היהודי, שירושלים מהווה בירתו כבר אלפי שנים.

15 שנים לרצח רבין

בימים אלו של חשוון-נובמבר, בהם אנו מציינים חמש-עשרה שנים להירצחו של ראש ממשלת ישראל יצחק רבין ז"ל, גורמים פוליטיים אינטרסנטיים עושים שימוש בדמותו של רבין ובמאבקו למען השגת הסדר מדיני עם הפלשתינים שימוש בוטה וחסר מעצורים.

לא רק השימוש הבוטה שלהם בדמותו של רבין, אלא גם השימוש במוצאו הפוליטי של הרוצח הנתעב נעשה ללא הבחנה כדי להכפיש ציבור פוליטי שלם. במקום להתמקד במאחד ביום הנורא הזה, במקום להדגיש את חשיבותה של הדמוקרטיה הישראלית ואת אחדותו של עם ישראל על כל מגזריו החברתיים והפוליטיים, מעדיפים גורמים אינטרסנטיים אלו להתמקד דווקא בפירוד, בפילוג העם בישראל.

היבט נוסף לשימוש חסר הפרופורציות בדמותו של רבין נעשה על-ידי גורמים אלו כאשר הם מדברים על מורשתו. הם מעדיפים תמיד לציין את מאבקו למען הסדר מדיני עם הפלשתינים, מפריחים סיסמאות של 'שלום' לאוויר ומזניחים בצד את כל השאר. בעצם, מזניחים את העיקר במשנתו של רבין. החזון של רבין להסדר מדיני לא היה כפי שמציירים אותו הגורמים האינטרסנטיים הללו כלל וכלל. חזונו להסדר מדיני התבסס בראש ובראשונה על שני עקרונות חשובים בסיסיים של הציונות:

1. זכותו של העם היהודי על ארץ ישראל וחיים בביטחון במדינתו העצמאית.

2. זכותו של העם היהודי לריבונות מלאה על בירתו מזה אלפי שנים - היא ירושלים.

את שני אלו מעדיפים גורמים שונים בעלי אינטרס פוליטי להשאיר בצל, על-אף שאלו היוו את הבסיס למאבקו של רבין להשגת הסדר מדיני עם הפלשתינים.


כפי שגורמים קיצוניים מן השמאל עושים שימוש ציני בזכרו של רבין ואינם נאמנים באמת לכלל משנתו, כך עדים אנו לתופעה מבישה מקרב הקיצוניות מן הצד הפוליטי השני. גורמים קיצוניים אלו טוענים כי "אין דבר כזה משנתו של רבין" וכי "זו המצאה של השמאל".

מצער הדבר כי גם לאחר הרצח המתועב לא השכילו גורמים מסוימים בימין להפנים את הלקחים ולעשות חשבון-נפש נוקב עם עצמם ודרכם. אולי מפני שדווקא דרכם זו נראית בעיניהם כלגיטימית, הרי בקיצוניות אין אמצעי שאינו לגיטימי - "המטרה מקדשת את האמצעים", כידוע.


הן גורמים קיצוניים מן השמאל והן מן הימין, כולם כאחד מהווים סכנה חמורה לציונות ולדמוקרטיה. הם מהווים סכנה כיוון שאינם מוכנים לקבל את כללי המשחק הלגיטימיים והרציונאליים של מדינה יהודית ודמוקרטית. השמאל הקיצוני רואה, לכאורה, לנגד עיניו רק את המושג 'מדינה דמוקרטית'. והימין הקיצוני משמיט את ה'דמוקרטית' ומותיר את ה'יהודית'.

בשני הקטבים הללו קיימות קבוצות הסוואה, מי מסווה עצמה לדמוקרטית ומי לציונית או לשתיהן גם יחד, ובאמצעות הסוואה זו מפעילים מניפולציות רגשיות ופוליטיות על הציבור הישראלי בדרך לכינון חזונם ההרסני, המאיים על המפעל הציוני ומדינת ישראל היהודית-דמוקרטית.

קיצוניות ישנה בשני הצדדים, שניהם יחד הם מיעוט רעשני שמטיל קלון על אזרחי המדינה השפויים, שהם הקול הדומם של המדינה היהודית-דמוקרטית. בימים כמו אלו, של זיכרון הרצח הנורא של ראש ממשלה ישראלי, על הציבור השפוי במדינת ישראל להרים ראשו ולהיישיר מבט אל עבר המחנות הפוליטיים הקיצוניים ולא לתת להם להשתלט על סדר היום הציבורי.

תאריך:  25/10/2010   |   עודכן:  25/10/2010
קובי דנה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 יגאל עמיר 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
על ירושלים מאוחדת ויצחק רבין
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורןנאה טבריה
26/10/10 05:16
2
בגוף העם היהודי!
26/10/10 09:13
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
את ההקפאה הראשונה כפה אובמה על נתניהו כ"מחווה חד-פעמית" במטרה לפתות את אבו-מאזן להסכים למו"מ ישיר. לעומת זאת, להקפאה השנייה, עליה נושא ונותן נתניהו בימים אלה, תכלית שונה לחלוטין: ליצור מעין "מעיל-כפייה" שיסחט מישראל הסכמה על גבולות המדינה הפלשתינית בתוך תא-זמן קצוב. המציאו מנגנון מתוחכם ואכזרי של לינקג', בין ההקפאה לקביעת הגבולות, שעיקרו קיפאון ומוות איטי של כל החיים היהודיים מעבר לקו הירוק, כל עוד לא יבשיל המו"מ מפה מוסכמת של גבולות המדינה הפלשתינית - את מפת החלוקה של א"י. רק לאחר מכן תבוטל ההקפאה ביישובי השוליים, שלפי מפת החלוקה יישארו בידי ישראל (3%-6%). ואשר ליתר היישובים - שם לא תהיה עוד הקפאה, כי הם יימחקו.
25/10/2010  |  אליקים העצני  |   מאמרים
כל בעל עסק קטן עד בינוני מכיר את הלבטים שקשורים בתקציב השיווק. הוצאה רודפת הוצאה ואילו העסק רק היה מרוויח מעל סכום מסוים, אפשר היה להשקיע גם בשיווק. אבל מנגד, ידוע ששיווק קודם למכירה, וכדי למכור צריך לבצע קידום מכירות, לאתר קהל יעד ולהביא את המוצר או השירות לתודעתו. מסקנה: כדי לצמוח ולהגדיל רווחיות צריך להשקיע בשיווק, אבל... אילו רק היה... מה לעשות?
25/10/2010  |  עדי פלאוט  |   מאמרים
למרות שאין לי חשק להתעסק עם "אכלו לי שתו לי", כמעט בכול יום אני וכל אחד ממכרי וחברי ובני משפחתי זוכים למנת השקר היומי. בעיקר מחברות שהפרסומות שלהן נשארות במסגרת של אגדה, מהצהרות שקריות של חברות צריכה, הצהרות באמצעות יחסי ציבור ופרסום, בכל תחום - מנדל"ן ועד עגבניות. בכל תחום, במהלך היום, השבוע או החודש, אנחנו נתקלים באכזבות על-רקע שקר "קטן" או ענק ומפתחים אופי של חשדנים, ספקנים ומלאי גועל.
25/10/2010  |  שולמית קיסרי  |   מאמרים
אנו מציינים בימים אלו את יום הולדתו ה-95 של אחד המנהיגים הדגולים שידעה מדינת ישראל. למרבה הצער, בשל מצב בריאותו אין יצחק שמיר יכול להשתתף באירועים המציינים יום חשוב זה.
25/10/2010  |  אבי פזנר  |   מאמרים
אין מי שיחלוק על זכותו של אדם למכור חפץ שאין לו צורך בו. וזה מה שעושה נוחי דנקנר. החפץ אינו משמש אותו יותר, ליתר דיוק - הוא מפיק רווחים, אבל לא אותם רווחים, כפי שהפיק בעבר - לכן שמורה לו הזכות למוכרו. בוודאי שמורה לו הזכות למוכרו, אם בתחרות עם שווקים אחרים נגרמו לו הפסדים כספיים. הקיום של מאות משפחות עובדים במפעל, זה דבר שולי וזניח בשיקולי "יקיר ישראל", נוחי דנקנר, שנוהג להתהדר במסעי נדבנות.
25/10/2010  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   פרשת רצח רבין  /  מי ומי    / 
תנועת אם תרצו השיקה אתר חדש  /  עמית ברק
יריד כחול-לבן - מפגן ציונות באוניברסיטת חיפה  /  עמית ברק
מבצע "דגל בשנקל" בקמפוסים בישראל  /  עמית ברק
תיקון או הרס עצמי?  /  אבי בן שלום
שלום... ואין שלום  /  קובי דנה
באנו חושך לגרש  /  אלי קרבציק
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il