|   15:07:40
  מוטי פלד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

טויוטה קורולה GLI החדשה - האכזבה הגדולה

רכשתי אותה, חדשה ונוצצת, הריח ה"משכר" שלה טישטש בתחילה את שיקול דעתי, אבל אט-אט הבנתי... והאכזבה הלכה והתגברה
27/10/2010  |   מוטי פלד   |   מאמרים   |   תגובות
הדגם החדש מאכזב [צילום: AP]

"בוא לקבל את המכונית החדשה שלך", מודיעים מסוכנות טויוטה. יום חג, לאחר כארבע שנים עם הקורולה GLI הישנה (שנת 2007), מתחדשים לקורולה חדשה (שנת 2010). יש ציפיות, ארבע שנים של קידמה והתחדשות טכנולוגית מרשימה בכל סוגי הרכבים אמורה להתבטא גם בקורולה החדשה. אומנם המרחב הפנימי והעיצוב החדש מרשימים, אך מבחינה טכנולוגית מסתבר שהציפיות היו גבוהות מדי, לכן גם האכזבה גדולה.

הריח ה"משכר" של רכב חדש מטשטש בתחילה את שיקול הדעת, אבל לאט-לאט מבינים, שומעים התרשמות של רוכשים נוספים, עורכים השוואה בין הטויוטה הישנה לבין הטויוטה החדשה, חושפים את ההבדלים והאכזבה גוברת;

לכאורה מחיר הקורולה לא השתנה בארבע השנים האחרונות, אך אם מתבוננים בצורה מפוכחת על התחזקות השקל לעומת צניחת שער הדולר, מבינים מיד שמחיר הקורולה עלה משמעותית, וללא הצדקה.

לפני כשנתיים התהדרה טויוטה בגיר (ממסרת) הרובוטי החדש, ביתרונות ובחידושים המתקדמים שלו, אך כגודל הציפייה כך הייתה האכזבה, הגיר הרובוטי היה כישלון גמור והותיר את הפראיירים שרכשו בהפסדים כספיים גדולים, ובחוסר אפשרות למכור בגלל חוסר ביקוש.

הכישלון אילץ את חברת טויוטה להפסיק לשווק את הגיר הרובוטי ולהתקין גיר אוטומטי אחר. סוף טוב הכל טוב? ממש לא! לתדהמתי, בקורולה החדשה הותקן הגיר האוטומטי שנשלף כנראה משאריות המחסנים של שנות ה-80, גיר פשוט בעל ארבעה הילוכים במקום חמישה בקורולה 2007 (ובמקום שישה הילוכים ברוב המכוניות החדשות), הורדת הילוכים מכאנית במקום כפתור חשמלי בקורולה הישנה. ללא פונקצית הורדת הילוך אוטומטית בזמן בלימה, מה שיעיל ובטיחותי במיוחד בבלימת חירום. בקיצור, במקום להתקדם, חברת טויוטה החזירה אותנו מבחינה טכנולוגית שני צעדים אחורה כמו בריקוד תימני.

למי שאינו מבין את המשמעות: ככל שיש יותר הילוכים, יש גמישות נסיעה טובה יותר; גמישות ההילוכים חשובה במיוחד בעליות ממושכות או במצבי חירום. בקורולה החדשה, בגלל שיש רק ארבעה הילוכים, ולמרות המנוע המשופר, מרגישים את מאמץ המנוע בעלייה ממושכת. כך גם תצרוכת הדלק מושפעת מחוסר הילוך נוסף, המנוע מתאמץ ומעלה את תצרוכת הדלק. השוואה בין הקורולה החדשה לבין דגם 2007 מראה תצרוכת דלק גבוהה יותר (כ-10%) בממוצע מהירות דומה ועל-פי מחשבי הדלק בשני הדגמים.

בשנת 2007 התהדרה הקורולה באמצעות נציגי המכירות בשתי המצאות חדשניות: 1) ראי מתכהה אוטומטית, אם מסנוורים את הנהג מאחור, הראי החדשני מתכהה מעצמו ומונע את סינוור הנהג. 2) חיישן גשם, שבטכנולוגיה חדשנית חש טיפות גשם על השמשה הקדמית ומפעיל את המגבים אוטומטית, תוך כדי התאמת מהירות תנועת המגבים לעוצמת הגשם. בקורולה החדשה חידושים טכנולוגיים אלה התאיידו!

לוח השעונים המרשים ממבט ראשון מתגלה גם הוא כאכזבה, תצוגה קטנה יחסית ולא נוחה לקריאה, הפעלת מחשב הדרך לא נוחה ואפילו מסוכנת (להפעלת המחשב צריך להשחיל את היד מתחת להגה, לא נוח ומסוכן) לעומת הקורולה הישנה.

בקורולה הישנה הייתה אפשרות בחירה של פתיחה וסגירה אוטומטית של החלונות עד הסוף, או שליטה ידנית מבוקרת. בקורולה החדשה בוטלה האפשרות האוטומטית, וזה מאוד לא נוח. גם מושב הנהג הרבה יותר קשיח ופחות מפנק מהמושב בקורולה הישנה.

הרדיו מצויד באנטנה נסתרת, נחמד, אך "אליה וקוץ בה": רמת השמע ברדיו מלווה רוב הזמן ברוב התחנות ברחשים ובצליל שמע לא נקי, מה שמעיד כנראה על חוסר קליטה של האנטנה. כאשר התלוננתי בסוכנות טויוטה של עודד ריכמן, הפכה אוזנו של מי שאמור היה לפתור את הבעיה לאוזן מסננת רעש, הוא לא שומע את הרחש, עבורו הכל בסדר ואין מה לתקן (לעומת זאת, נציג המכירות וכל מי שהיה ברכב עד עתה, שמעו והעירו), אין לי ספק שאילו זה היה רכב שלו, הוא היה משתולל בזעם. גם נציג של חברת טויוטה שהגיע כתגבורת, החליט שאין בעיה בשמע הרדיו, לא בדק בנסיעה, לא חשב שאולי בכל זאת הלקוח לא יבזבז זמן יקר על-מנת "לבלבל את המוח"; בקיצור, שירות גרוע ואף נמוך מכך. זו אינה הפעם הראשונה בה אני מקבל שירות שכזה, גם ברכישה הקודמת התאכזבתי מהשירות ולכן נדדתי למוסך מורשה שאינו נציג טויוטה.

טויוטה הוסיפה לקורולה חידוש "מרעיש": מראות צד מתקפלות, אבל מיד מגיעה גם אכזבה: קיפול המראות הוא לא אוטומטי עם נעילת הרכב כמו בכל המכוניות החדשות, תוספת קיפול אוטומטי כרוכה בתוספת תשלום בלתי פרופורציונאלית. כמו-כן, חברת טויוטה לא הבינה מה שכמעט כל חברות המכוניות הבינו כבר מזמן - פנס איתות בקצה ראי הצד, זו הזמנה פומבית לשבירה מיידית על-ידי כל מגע קל בראי, אופנוע, אופניים או סתם פספוס בכניסה לחניה; בקורולה, פנס האיתות הותקן כשהוא בולט מקצה הראי, "מזמין" תיקונים תכופים של פנסי האיתות; הכנסה צדדית לא רעה בכלל...

חברת טויוטה מאמינה שהקורולה אינה נגנבת בישראל, לכן החליטו שאין צורך באזעקה (לתשומת לב גנבי הרכב); בשנת 2007 הייתה אזעקה כחלק מהדיל, בשנת 2010 - יוק! אין אזעקה! רוצה? תתקין בתוספת תשלום.

נכון, יש גם נקודות אור: בקורולה מותקנת מערכת בקרת יציבות שאמורה לעזור לנהג בזמן איבוד שליטה, חידוש מעניין וחשוב, שלא נצטרך... כל שאר התוספות ה"חדשניות" הן מינוריות, קיימות במכוניות אחרות שנים רבות וממש אינן ראויות להתייחסות.

חשבתי, מה יכולה להיות הסיבה שחברת טויוטה מזלזלת לכאורה בלקוחות הקורולה GLI (למי שאינו מודע, דגם ה-GLI נחשב לדגם המפואר של קורולה, להבדיל מדגם SUN, שמיועד להשכרה ולליסינג). האם בגלל שחלק משמעותי מרוכשי הקורולה GLI הם זכאי אגף שיקום נכים? דגם זה מוגדר על-ידי האגף כ"רכב יציג", רוב הזכאים רוכשים רכב זה על-מנת למנוע ביורוקרטיה והוצאה נוספת; יוצא מכך, שלחברת טויוטה יש מספר רב של לקוחות קבועים ובטוחים כל שנה, לכן אין צורך בהשקעה גדולה, לא בחידושים טכנולוגיים ולא בפרסום, ממילא יש לקוחות קבועים, וגם אם יש טענות, סביר להניח שהם יישארו לקוחות בכורח.

תאריך:  27/10/2010   |   עודכן:  27/10/2010
מוטי פלד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טויוטה קורולה GLI החדשה - האכזבה הגדולה
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שיגנבו
28/10/10 07:32
2
ע.ק
30/10/10 15:47
3
יוסייי
1/11/10 18:29
4
.שלומי
6/11/10 01:07
5
לאון
28/01/11 09:55
6
שלמה .ח
3/07/11 22:09
7
סופי הבוחנת
26/08/11 00:28
8
יונה אפרים
24/01/12 21:46
9
צפונית והררית
6/02/12 23:50
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כמה מילים על יוסי שריד
27/10/2010  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
ביום חמישי (28.10.10), זה ינחת שוב על תושבי ירושלים והמבקרים בה. רחובות עיקריים במרכז העיר ייחסמו החל בשעה 12:00 לתנועת כלי רכב. שוב פקקי תנועה, עיכובים, נהגים עצבניים ופגיעה בחופש התנועה של התושבים.
27/10/2010  |  מנחם רבוי  |   מאמרים
סיפור מהחיים: בבית ספר תיכון יוקרתי בחיפה, לימדה מורה את התלמידים בכיתתה, כי "הפלשתינים חיו כאן, בארץ הזו, במשך אלפיים שנה, וניהלו כאן חיים פלשתינים, עד שבאו היהודים ונישלו אותם".
27/10/2010  |  מנחם רהט  |   מאמרים
גם בחלוף שישה עשורים תמימים לקום המדינה, עדיין לא מסוגלים ראשיה, האמורים לייצג אותה בארץ ובעולם, להפגין נימוסים והליכות אלמנטריים המצופים מהם. יתר על כן: מה שמאפיין רבים מנבחרי הציבור שלנו היא התנהגותם המבישה, שבשום פנים ואופן אינה הולמת את מעמדם.
27/10/2010  |  ראובן לייב  |   מאמרים
השכל הממוצע מתקשה לקשר בין דברים שהקשר הסיבתי ביניהם רחוק, ולכן רוב האנשים לא רואים את הקשר בין דברים שלמעשה יש ביניהם קשר, גם אם על פני השטח הקשר לא בא לידי ביטוי. זה בסדר גמור וזה טבעי. ראשית, יש לצאת מהקונספציה ומהקיבעון המחשבתי, שהשואה היא אירוע ייחודי שלעולם לא היה כמותו ושהוא קדוש, בשל מיליוני הקורבנות. להזכירכם, יהודים הוגלו מארצם פעמיים באכזריות והדם שנשפך בשל היותנו יהודים, נשפך לאורך כל ההיסטוריה. השואה הייתה שיא, שמוכיח שהמושג "אנושיות" דווקא שווה לאכזריות. כל פטפוטי ההבל על כך שיש ערכים אנושיים מקודשים, ושזה לא אנושי לבצע מעשים מזעזעים, זה טמטום וטיפשות. האנושיות היא מקוללת, נמוכה, רצחנית, חסרת מצפון והוכיחה ומוכיחה שהיא יכולה להגיע לתהומות של שפלות כל יום מחדש. האנושיות מקפלת בתוכה הן את הפלא והן את הזוועה. יש להכיר בטבע האנושי כמות שהוא, ולא כפי שהיינו רוצים שיהיה.
27/10/2010  |  אורי ברעם  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il