בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
חשבון שנתי: עתיד האומה, תערובת גנטית, הפקליטים חוזרים, סיפור נדל"ן ירושלמי, הלכות חג
פני האומה כ-51% מכלל ילדי כיתה א' במדינת ישראל כבר לומדים היום בחינוך הערבי או בחינוך החרדי. בתוך 7 שנים האחוז אמור להגיע ל-54%. אם למדתם בבית ספר בימים שעוד לימדו בו חשבון עם לוח הכפל (ולא את שיטת המדידים, או שיטת הצבעים, או איזו שיטה מוזרה אחרת שמשרד החינוך ממציא לעצמו כל שנתיים) תוכלו לעשות בעצמכם את החישוב מה יהיה הרכב אוכלוסית מדינת ישראל בתוך כמה שנים. ומי שלא מסתדר עם לוח הכפל, או שהוא בוגר של מערכת החינוך הנוכחית, יכול פשוט לעלות על האוטובוס לירושלים, להגיע לעיר ולהסתכל על הסביבה. יש דברים שהעין מסבירה טוב יותר מהמתמטיקה.
|
|
[צילום: נועם שרביט]
|
|
|
כדאי שנשמור את קטעי העיתונות מימי שביתת הפרקליטים, כדי לזכור מה טענו במהלכה. כמו עו"ד אלה רובינק, ראש פרקליטות מיסוי וכלכלה, שסיפרה שתיקי הולילנד, כמו גם התיק של לחיאני, תקועים כי השביתה מונעת קבלת החלטה. ככל הזכור, לחיאני עתר לא מזמן לבג"צ ודרש או להעמידו לדין או לסגור את התיק. העגל הגדול והתמים הזה מבת-ים פשוט לא מבין שהתיק שלו בפרליטות נחשב עדין לתינוק. כשהוא יגדל, ויהיה נניח בן 6 ויחול עליו חוק חינוך חובה, אז אולי יתחילו להתייחס אליו ויעשו ללחיאני בית ספר. בינתיים שיתכבד וימתין כמו כולם בתור. יש בפרקליטות תיקים שכבר עלו שם לתורה וחגגו בר מצווה. הפרקליטים שבים לעבודה ויקבלו שכר מלא גם עבור ימי השביתה (בטח יקראו לזה תוספת פיגורים). עכשו נראה כמה זמן יקח להם להחליט בעניינו של לחיאני, שלפי ההודעות שלהם מהיום שעצרו אותו מול הטלוויזיה, יש להם חומר להגשת 10 כתבי אישום נגדו. בפרשת הולילנד, זה אפילו עוד יותר פשוט. לפי כמות העצורים והפרסומים שלהם על עד המדינה, יש להם כבר יותר חשודים מופללים מאשר יש דירות במתחם. כמה טוב שהשביתה נגמרה ונשאר להם רק להחליט. שנהמר על שנתיים?
|
הודעות הרבנות לחג שנופל על ערב שבת
|
|
|
[צילום: AP]
|
|
|
לשומרי מסורת ורפורמים: שלא כמו בחנוכה, היום קודם מדליקים ומברכים על נרות השבת, ורק אח"כ מדליקים את נרות החג. לאורתודוכסים ומחמירים: חג הגויים הזה הוא יום צום יהודי. שבת דוחה צום, לכן החג נדחה למחר בערב.
|
חברת נדל"ן ירושלמית החלה לבנות שכונה במורדות המזרחיים של ארמון הנציב, ליד הכפר הערבי ג'אבל מוכבר. יתרונה של השכונה שהיא צופה על הר הבית, ואם תצפה גם אל השכנים, אז מצד אחד הם יהודים חובשי כיפות ומצד השני הם חובשי כאפיות, מה שמבטיח הרבה שנים של דו קיום ירושלמי מלהיב ומרתק. הבעיה שהפרויקט הסתבך כספית וחברת דיגל העומדת לפשוט רגל מוצעת למכירה. ההצעה הטובה ביותר לרכישתה התקבלה מחברה קפריסאית שבעליה הוא פלשתיני עם אזרחות אמריקנית. מובן שמציעי ההצעות האחרים ניצלו את הנקודה, ומודעות בעיתונים קוראות לראש עיריית ירושלים (שחברת השקעות שלו בניהול אחיו מחזיקה בחלק ניכר ממניות חברת דיגל) לא למכור את מניות השכונה לערבים. וזה היופי שבסיפור. תושביה הערבים של מזרח ירושלים זכאים בכל שלב לבקש ולקבל אזרחות ישראלית. בינתיים רובם אינם עושים זאת, כי הם מניחים שמזרח העיר תעבור לשלטון פלשתיני (כנראה שהם מכירים את ביבי). אבל ברגע שהם יוותרו על זה ויקחו תעודות זהות ישראלית, ובאין בניה חדשה במזרח העיר, מדוע שלא יגורו בכל חלקי העיר המאוחדת? בינתיים זה משעשע (או עצוב, תלוי בהשקפה) לראות כיצד התרגילים של הימנותא ועטרת כוהנים נלמדים ע"י הצד השני, וכמו שיהודים קונים במזרח העיר דירות בשם חברות ומשקיעים זרים, כך מתחילים גם הערבים לקנות בתים באותה שיטה. אבל מה יוכל למנוע מכל תושב בעיר לקנות בית (או חצי שכונה) בכל מקום בירושלים? אם חברת דיגל תממכר או לא תמכר לחברה קפריסאית, זה חסר משמעות. מה שמשמעותי יותר זה האם מתחילים חסידי אחדות הארץ להבין שמי שמתעקש להיות שכן של השכנים ובא לגור לידם, שלא יתפלא שבסופו של דבר השכנים יתרגלו אליו ויבואו להיות גם השכנים שלו. ומומלץ לכל מי שרוצה לראות כל בוקר מחלון ביתו את הר הבית, לזכור שיחד איתו רואים גם כנסיות ומסגדים, והם לא הולכים להעלם מהנוף. וחג שמח, אדון סילבסטר.
|
|
[צילום: AP]
|
|
|
30 רבניות חתמו על מכתב שנכתב בקריית ארבע ושקורא לבנות ישראל לא לצאת עם ערבים. מכיוון שהרפורמים, שרק אצלם יש רבניות מוסמכות, עוד לא הגיעו לקריית ארבע, נראה שהרבניות הללו הן מה שנקרא "רבצ'ן", שזה אשת רב, המקביל הדתי של "אשת מהנדס". מכאן שלמכתב של הרבניות האלה יש אותו תוקף וערך כמו למרשם רפואי שרושמת אשת רופא. מה שמסקרן זה למה בעליהן, הרבנים, לא כתבו בעצמם לבנות ישראל החסודות מה מותר ומה אסור. אח"כ נזכרתי שכל רב יודע שלבת ישראל אין את היכולת השכלית הנדרשת להבנת עומק התבונה והחוכמה שבמכתבי רבנים גברים (וגם היועץ המשפטי לממשלה לפעמים לא מבין), ולכן נשים צריכות גירסה נשית פשוטה יותר של ההלכה. משהו כמו "צאנה וראנה" . אבל בלי כל קשר למכתבים, באמת רצוי שבנות קריית ארבע לא תצאנה עם ערבים. תחשבו מה כבר יכול לצאת מהחיבור הגנטי בין היורקות והמקללות מקרית ארבע לבין משליכי האבנים והבקב"תים מחברון: יורקי אש ומפעילי בליסטראות?
|
|
תאריך:
|
31/12/2010
|
|
|
עודכן:
|
31/12/2010
|
|
אברהם (פריצי) פריד
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
הטובע המחוזי
|
31/12/10 17:07
|
|
2
|
|
בומי-טה
|
31/12/10 23:46
|
|
3
|
|
הרועץ המשפטי
|
1/01/11 11:01
|
|
4
|
|
מהקוראים
|
1/01/11 16:27
|
|
כבר בפרשתנו, שבמרכזה מכות מצרים, נולד המושג כור ההיתוך. המכות באות בתגובה להכבדת לב פרעה, המכביד את עולו על ישראל ומעצים את סבלם. הדפוס חוזר על עצמו בכל המכות על ארבעת השלבים: התראה מה' על בוא המכה, אם פרעה לא ישחרר את היהודים. בשלב הבא מופיע תיאור המכה בעקבות סירוב פרעה. אחר-כך באה הבטחת פרעה לשַלח את היהודים מארצו, ובעקבותיה הפסקת המכה. משהתברר שהייתה זו הבטחת שווא, מונחתת מכה נוספת על המצרים.
|
|
|
"לֹעֵג לָרָשׁ, חֵרֵף עֹשֵׂהוּ - שָׂמֵחַ לְאֵיד, לֹא יִנָּקֶה" [משלי י"ז, ה']. משעה שהוכרע דינו של משה קצב והוּקע קלונו ברבים, אין מקום לשמחה. הכרעת הדין הייתה אירוע מכונן במובן של מקים ומייסד עניין ולא סיבה למסיבה. הואיל ומדובר במי שהיה האזרח מספר אחת, נשיא מורם מעם שהיה אמור להיות מופת לבריות, עולָה חשיבות העניין אל מעלת הרצינות וכובד הראש, ואין מקום לשמחה. נשיא מדינת-ישראל נפול נפל, רוּסָק והתרסק, והוא מתפלש בסחי ורפש, ולשמחה מה זו עושה? מהו הלקח הנלמד ואיזהו ההישג המושג בַּשמחה המיותרת הזאת?
|
|
|
יום ה', 30.12.10, שעה 09:30 לערך. היועץ האסטרטגי לתקשורת רונן צור, אחד מיועציו לשעבר של משה קצב, נשיא המדינה לשעבר, עלה לשידור בתוכניתו של רינו צרור בגלי צה"ל, בעניין משפטו של קצב, שהורשע בשני מעשי אונס והטרדות מיניות.
|
|
|
בשבוע שעבר קראנו שלפתע צץ לו מנהיג בעם ישראל, משה רבינו. מכורח הנסיבות, עיקר הפעילות שלו היא מול פרעה מלך מצרים, אבל זה רק לאחר שהתוודע לבני עמו ובאופן כללי קיבל את אמונם. בפרשת השבוע שלנו אנחנו קוראים שהוא מתחיל לפעול לשחרור עמו, עם העבדים, מארץ העבדות, ארץ מצרים. האמת היא שעל אודות התחלת הפעילות הזאת קראנו בפרשה הקודמת, פרשת שְׁמוֹת [פרק ה']: [א] וְאַחַר, בָּאוּ מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן, וַיֹּאמְרוּ, אֶל-פַּרְעֹה: כֹּה-אָמַר ה', אֱלֹקֵי יִשְׂרָאֵל, שַׁלַּח אֶת-עַמִּי, וְיָחֹגּוּ לִי בַּמִּדְבָּר. זה קורה לאחר שבישרו לעם את דבר השליחות שקיבל משה מה' יתברך להוציאם מארץ מצרים, ובעקבות כך הם קיבלו את אמון העם ששמח על הבשורה וביטא זאת בדרך היהודית המקורית: וַיִּקְּדוּ וַיִּשְׁתַּחֲווּ. אלא ששמחת העם הייתה מוקדמת מדי כי פרעה התקומם: [ב] וַיֹּאמֶר פַּרְעֹה--מִי ה' אֲשֶׁר אֶשְׁמַע בְּקֹלוֹ, לְשַׁלַּח אֶת-יִשְׂרָאֵל: לֹא יָדַעְתִּי אֶת-ה', וְגַם אֶת-יִשְׂרָאֵל לֹא אֲשַׁלֵּחַ.
|
|
|
לאחר שמועות עקשניות שהתרוצצו ברחבי ישראל, בחודשים האחרונים, כי "קצב יזוכה מכיוון שלא ייתכן שירשיעו נשיא...", התברר שבית המשפט המחוזי קבע, חד-משמעית, את אי-חפותו של הנשיא לשעבר. הסיסמה הכי נפוצה בבתי המשפט בישראל, "חפותי תצא לאור", שאמרו כבר נאשמים רבים שלאחר מכן הורשעו, סיסמה פופולרית זו מפי קצב, התגלתה שוב כקשקוש. קצב התגלה (שוב) כשקרן.
|
|
|
|