|   15:07:40
  מתי עובדיה  
יועצת ארגונית, מרצה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

משנים את תדמית עובדי המדינה

המינהל הציבורי אחראי לספק לאזרח שירות הולם לצרכיו, ועליו לראות במקבל השירות לקוח השתתפות בסדנא לשיפור השירות מסייעת להטמיע בעובדים את תודעת השירות, ולשנות את גישתם ללקוח, וכך למנוע אכזבה ותסכול
11/01/2011  |   מתי עובדיה   |   מאמרים   |   תגובות
לתת שירות טוב [צילום: פלאש 90]

משרד המשפטים חורט על דגלו את הסיסמא "אנו משפרים את השירות לאזרח". הוא משקיע משאבים כלכליים בעובדי המשרד ומעודד אותם לשפר את השירות - מתוך תובנה שרשויות השלטון נועדו לשרת את הציבור. המטרה היא להטמיע בעובדים את תודעת השירות, ולשנות את גישתם ללקוח. לא פעם המפגש עם משרתי הציבור השונים גורמת לאזרח הקטן אכזבה ותסכול גדול. הוא הולך לאיבוד בסבך הביורוקרטיה והשירות שהוא מקבל אינו לשביעות רצונו.

במידה והאזרח אינו מקבל את השירות ההולם לצרכיו, ואין הוא מרוצה מתפקוד היושב מולו אין באפשרותו להחליף את נותן השירות ולעבור לחברה מתחרה, שכן לשירות המשרדים הציבוריים אין מתחרים כדוגמת המגזר הפרטי. במגזר הציבורי אין תגמול על עבודה ותפוקות, ולכן המוטיבציה של העובדים נמוכה. כמו-כן, לא פעם ישנו חוסר בכוח אדם מיומן ומקצועי, דבר הגורם עומס ותורים ארוכים.

במסגרת סדנאות לשיפור השירות למקבלי קהל במגזר הציבורי, ניתן היה ללמוד על המצב הקיים, ולהבין מהם החוזקות והחולשות של נותני השירות. בחלק מהמשרדים השירות שניתן הינו טוב, ואף יותר מכך, הצוות משתדל בכל מאודו לתת את המקסימום בכלים העומדים לרשותו. השירות מהיר, זמן ההמתנה קצר, הצוות מקל על הלקוח מבחינה ביורוקרטית, שיחות הטלפון נענות מיידית, העובדים מקצועיים ומגדילים ראש, מקבלים את הלקוח בחיוך ובהומור, מקשיבים ומסוגלים לפתור בעיות בצורה מקצועית. אך מצב זה אינו מאפיין את כל המשרדים.

בחלק מהמשרדים יושבות בנות השירות הלאומי - שמתוקף שירותן הן מתחלפות אחת לשנה, ואינן קבועות במערכת. הן לא מכירות את התפקיד הפרטני של העובדים השונים, ואינן מכירות את העבודה בצורה מקצועית. במקרים אחרים, קבלת הקהל הפרונטאלית משולבת עם קבלת קהל טלפונית. הלקוח היושב מולך רוצה את תשומת ליבך המלאה, ולכן הטלפונים בזמן קבלת קהל כמעט ואינם נענים.

לאחר שעות קבלת הקהל נדיר שהטלפון במרכזיה יענה, ולכן מרבית הלקוחות המנסים לקבל שירות טלפוני אינם נענים, דבר היוצר תסכול רב. ישנם משרדים בהם אין שירות טלפוני, ישנו רק שירות הודעות. אומנם תוך 24 שעות חוזרים ללקוח, אך במידה והלקוח אינו זמין, לא חוזרים אליו שוב.

בשירות הפרונטאלי, פנים מול פנים, ניתן לעיתים לצפות בנותני שירות קצרי רוח, בעלי שפת גוף תוקפנית ומזלזלת, אשר לא פעם קוטעים את הלקוח בחוסר סבלנות, ומדברים אליו בטון כועס, או לחילופין בנותני שירות המשדרים חוסר מקצועיות שתשובותיהם הססניות ולא ברורות.ההופעה של נותני השירות, גם היא אינה משדרת מקצועיות ומכובדות. ההופעה לעיתים חושפנית מדי, או שהבגדים מרושלים, מקומטים ואינם ראויים.

נותני השירות לאזרח, ומקבלי הקהל במשרד המשפטים, השתתפו בסדנא לשיפור השירות. מטרת הסדנא הייתה לראות במקבל השירות לקוח, שהמנהל הציבורי אחראי לספק לו שירות ההולם את צרכיו. שינוי הגישה ללקוח, מגישה של "הם תלויים בנו" לגישה ש"הלקוח תמיד צריך לצאת מרוצה". הכלים שניתנו בסדנא היו מתחומי התקשורת הבינאישית: עבודת צוות, התמודדות במצבי לחץ, ניהול זמן אפקטיבי ושיפור התדמית.

בתום הסדנא הועלו התובנות הבאות: על-מנת שהתקשורת תהיה אפקטיבית, על נותני השירות השונים לזהות את הלקוח, את אישיותו ודרך התנהגותו, וזאת כדי להבינו טוב יותר, ולהתאים לו את אופי השירות. זיהוי ראשוני זה ימנע עימותים מיותרים. בנוסף, כדי ליצור תדמית חיצונית אפקטיבית יש צורך לאמץ את הלבוש המחויט, ולהצמיד לדש הבגד תג שם עם הגדרת תפקיד.

יש לאמץ שפת גוף פתוחה, לקבל את הלקוח בחיוך, להקשיב לו מבלי לקטע את דבריו. כדי לנהל בצורה אפקטיבית את הזמן, יש להתייחס לבזבזני הזמן השונים ולהקצות זמן למטלות השונות, ליצור סדרי עדיפויות ולהתייחס באופן מובנה לשעות האפקטיביות בביו רתמוס. האישי. אין ספק שהסדנא תרמה רבות, כך נאמר בתום הסדנא, ומן הראוי הוא שסדנאות כאלו ואחרות יועברו, דרך קבע , ויוטמעו בנותני השירות במגזר הציבורי.

תאריך:  11/01/2011   |   עודכן:  11/01/2011
מתי עובדיה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משנים את תדמית עובדי המדינה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
כשהראש עקום
11/01/11 23:24
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אז כמה באמת מרוויחים עוה"ד בארה"ב, אותם חברים לשעבר לספסל הלימודים שעזבו הכל באמצע החיים ומצאו עבודה מעבר לים?. הסיבה לעיסוק בנושא היא שלא על-מנת לנקר עיניים או ליצור עניין יחצ"ני גרידא, אלא על-מנת להסיר את הלוט מעל המספרים האמיתיים בפירמות עוה"ד בארה"ב וללמוד משהו על התהליך שעובר עליהן. בבחינת היום שם מעבר לים, מחר כאן - בישראל.
11/01/2011  |  עו"ד עידן נצר  |   מאמרים
מזונות שיקומיים, כשמם כן הם. מדובר בדמי מזונות, הנפסקים למשך זמן מוגבל, על-מנת שהצד החלש בקשר זוגי, של ידועים בציבור, או של מי שנישא בנישואין אזרחיים, יוכל לשקם את חייו ולא יצא מן הקשר, בלי יכולת להתקיים. במאמר פרי עטי: "מזונות אישה - "אל תשליכני לעת זקנה", המלצתי להחיל את המזונות השיקומיים, גם על מי שיוצאים מקשר הנישואין.
11/01/2011  |  עו"ד יעל גיל  |   מאמרים
הארץ פרוצה. הרוחות החודרות לתוכה נודפות ריחות מדמנה. חשבנו כי היא רחוקה, כי אינה על-ידנו ממש, ולא מעכשיו, אבל אם ריחה עולה היא קרובה יותר משהעלנו על דעתנו, ורקב העשבים הרעים הנימוחים בביצתה הוא כמעט כאן, אם לא למעלה מזה. הרוחות לא רק מצחינות. הן נעשות גם עזות מיום ליום. הן מכות בתריסי חלונותינו. הן מסיתות רעפים בגגות מעל לראשנו. הן מטלטלות צמרות. הן יכולות גם לעקור.
11/01/2011  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
הציבור בישראל מודע לכך שברוני הגז מנסים לעשוק אותו, כאשר הם מתעלמים מהזכות של האזרחים ליהנות ממשאבי הטבע שנמצאו בישראל, ובאלימות מנסים לדרוס את האינטרס הציבורי. ועדת ששינסקי, שהוקמה על-ידי הממשלה, הוכיחה בבירור שאין סיבה לגונן על בעלי ההון, ושהדרך היחידה לעשות צדק עם אזרחי המדינה היא להעלות את המיסוי שמוטל על משאבי הטבע של המדינה. הוועדה מצאה שהמיסוי בישראל כיום הוא בבירור מהנמוכים בעולם המערבי, ולכן החליטה על מתווה ברור של העלאת מיסים ישירים ועקיפים על פרויקט הגז של ישראל, שגם לאחר הטלת המיסים יניב רווחים של מיליארדים למשקיעים בפרויקט.
11/01/2011  |  דניאל גיגי  |   מאמרים
כשגילה לראשונה כריסטופר קולומבוס את קוסטה-ריקה, היא הייתה עדיין מושבה שכוחת-אל, מבודדת ומנותקת מיתר-שכנותיה שבמרכז אמריקה. חרף העושר המופגן שהציגו בפניו שבטי האינדיאנים שאיכלסו אותה, הייתה המושבה, שעל החוף הקריבי, אזור דל-מחיה ונטול כל אוצרות-טבע. חמשת הרי הגעש הפעילים שלה ורעידות האדמה, שפקדו אותה חדשות לבקרים, הוסיפו שמן למדורה ומנעו את הקמתו של ישוב-קבע מבוסס בתחומה. רק בגידולי הקפה, שהגיעו אליה מאוחר יותר, בזכות כובשיה האירופים, היה כדי להוציא אותה מן הבוץ שבו הייתה שקועה ולחולל במצבה הכלכלי העגום תפנית של ממש.
11/01/2011  |  ראובן לייב  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il