|   15:07:40
  עמי דור-און  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קיום המדינה כולה - בזכות המתנחלים [צילום: פלאש 90]

בלי המתנחלים לא יהיה קיום למדינת ת"א

במאבק האינסופי בין ישראל לפלשתינים על כברת הארץ הקטנה - לא יכולים להיות שני מנצחים; במאבק שבו כל צד טוען "כולה שלי" רק צד אחד יכול לצאת מנצח הפתרון היחיד הוא רק זה שבמסגרתו צד אחד יגבר על האחר וישלוט בארץ חלומותיו מנקודת הראות הקיומית של תנועת השחרור הציונית-יהודית, חיוני לקיומנו שהמנצחת תהיה ישראל
18/02/2011  |   עמי דור-און   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
המציאות ההתיישבותית הציונית שהתפתחה מבקעת הירדן עד לגבולות הקו הירוק, כולל ברמת הגולן, מאז 1967, היא זו המהווה את העורף החשוב ביותר להמשך קיומה של המדינה, כולל מדינת תל אביב

מדינת תל אביב חיה בבועה מנותקת מעולם המציאות. האידיאולוגיה של מדינת תל אביב היא אמונה בכסף ובעושר; אמונה בחיים דמוקרטיים שמשמעותם מבחינת אזרחי מדינת תל אביב, כי מותר לכל אדם לחיות לפי אמונתו או חוסר אמונתו ולפי נטיותיו האישיות מבלי להתחשב באיש; אמונה כי כל דבר הבל המשודר בערוצי הטלוויזיה השונים - הוא חזות הכל; אמונה כי מסורת עם ישראל היא מה שכתוב בספרי ההיסטוריה שאיש אינו טורח לקרוא אותם; אמונה עיוורת כי כל מה שכתוב בעיתונים הוא האמת לאמיתה ולא האמת המסולפת על-פי אינטרסים סמויים מן העין; במדינת תל אביב יש כל מה שיעלה האדם על דעתו. רק תבקש - ותקבל. בקיצור: אמונה כי מדינת תל אביב היא הטוב שבעולמות, הלב הפועם של היישות הישראלית, ומה שמחוץ לה פשוט אינו קיים ובוודאי שאינו צריך לעניין איש.

לכאורה - הכל טוב ויפה. אולם בהסתגרות הזאת של הבועה התל אביבית המנותקת מן המציאות שמסביב לה קיימת סכנה קיומית למדינת ישראל. היטיב אולי יותר מכל להגדיר את הסכנה הזו פרופ' ארנון סופר מאוניברסיטת חיפה שכתב את הדברים המדויקים הבאים בספרו1 "מדינת תל אביב": "המשך ההתכנסות של היהודים אל הליבה התל אביבית הוא בבחינת קריאת תיגר על מדינת ישראל (בגבולות הקו הירוק). אם לא ייעצר תהליך זה יהיה סופו פורענות נוראה לכל המפעל הציוני, משום שמדינת תל אביב לא תוכל להתקיים זמן רב ללא עורף".

למרבה השמחה, המציאות ההתיישבותית הציונית שהתפתחה מבקעת הירדן עד לגבולות הקו הירוק, כולל ברמת הגולן, מאז 1967, היא זו המהווה את העורף החשוב ביותר להמשך קיומה של המדינה, כולל מדינת תל אביב. זו ההתיישבות אשר מיעוט של חוגי שמאל קיצוניים מציירים אותה בתקשורת כמקור כל הרע בקיום היהודי במזרח התיכון, או כלשונם "ארץ המתנחלים" שבה איש הישר בעיניו יעשה, שבה זכויות הפלשתינים נרמסות ברגל גסה, שבה מה שהיהודים עושים הוא הרע האולטימטיבי ואילו מה שהערבים עושים הוא כמעט טוב-הלב בהתגלמותו.

תעמולת שטנה שמאלנית זו, המוטחת במפעל ההתנחלותי הציוני במשך שנים, הוטמעה זה מכבר בתודעת חלקים נרחבים בציבוריות הישראלית. הוטמעה והופנמה עד כדי כך שהמילה "מתנחל" הפכה למילת גנאי. אבל בפועל רק מעטים יודעים באמת במה המדובר ומה קורה מעבר לגבולות הקו הירוק. ואולי זה הזמן להאיר את המציאות הנחבאת הזו ולהביא את האמת לידיעת הציבור הישראלי הרחב, הציבור השפוי, שאיננו קיצוני.

"שלום" של פלשתינים ויהודים

כאשר הפלשתינים מדברים על המילה "שלום" וכאשר ישראל מדברת על "שלום" - המדובר אומנם במילה אחת, בעלת צליל כמעט זהה, אבל בעלת שתי משמעויות שונות באורח קיצוני ביותר

כדי להבין במה דברים אמורים, באמת, יש לומר את האמת ולא להסתתר מאחורי סיסמאות מעורפלות, סיסמאות שאולי יכולות לרצות אחדות מבין אומות העולם, ואולי אף אחדים מן הישראלים המוכנים, בשמחה רבה, למסור את כל חלקי הארץ המיוסרת הזאת, הארץ שלנו, לידי הפלשתינים, תמורת שלום.

מהו, בעצם, השלום הזה שכולם מרבים לדבר בו?

דוגמה מדויקת לתהום העמוקה הפעורה בין הצדדים ניתן לגלות במילים שבהן משתמשים שני העמים המיוסרים האלה במסגרת המלחמה הבלתי פתורה שביניהם. המילים ומשמעותן, המילים ויכולת הצדדים להבין את מה שנסתר מאחוריהן, ובעיקר המילים הפשוטות ביותר, כמו "שלום", ומה משמעות המילה הזו בעיני כל אחת משתי האומות. כי כאשר הפלשתינים מדברים על המילה "שלום" וכאשר ישראל מדברת על "שלום" - המדובר אומנם במילה אחת, בעלת צליל כמעט זהה, אבל בעלת שתי משמעויות שונות באורח קיצוני ביותר.

כאשר הפלשתינים משמיעים את המילה "שלום" במסגרת חלומם להקים מדינה פלשתינית, הם מדברים על "זכות השיבה" שפירושה החזרת כל הפליטים - מלבנון, מירדן וממצרים - לכל מקומות מגוריהם לפני 48'. לרמלה, ללוד, ליפו, לחיפה, לאשקלון, לעכו, לאיגזים (היא כרם מהר"ל) וגם לכפרים שנהרסו עד היסוד במלחמת השחרור. בעיני הפלשתינים, משמעות מימוש "זכות השיבה" הזו היא: שינוי מוחלט של המבנה הדמוגרפי של מדינת ישראל עד כדי הפיכת היהודים בה למיעוט; כאשר הפלשתינים מצהירים על רצונם ב"שלום" הם מדברים על ריבונות פלשתינית מלאה בכל מזרח ירושלים, כולל הר-הבית והכותל המערבי, ירושלים שתהיה בירת מדינת פלשתין שתשתרע על כל שטחי הגדה המערבית.

לעומת זאת, כאשר הישראלים מדברים על "שלום" הם זוכרים תמיד, ולעולם לא ישכחו, כי הם דורשי "שלום" גם בשם ששת המיליונים מבני העם היהודי שניספו בשואה ואשר רציחתם הבלתי אנושית הביאה להכרה בינלאומית בחובה המוסרית להעניק לעם היהודי בית בארץ ישראל; כאשר רוב הישראלים חולמים על "שלום" הם זוכרים, כי זה "שלום" שבמסגרתו מדינת ישראל - שבירתה ירושלים השלמה - נועדה להיות בית לאומי לעם היהודי ובתור שכזו היא הוגדרה בידי מייסדיה כ"מדינה יהודית ודמוקרטית".

אך אי-הבנת משמעות המילים הפשוטה ביותר כמו "שלום" אינה חזות הכל. אסור לשכוח, לעולם, כי על כברת הארץ הקטנה הזו במזרח התיכון נאבקות מזה יותר ממאה שנה שתי תנועות שחרור לאומיות - עם ישראל והפלשתינים. זו כברת הארץ שאנו מכתירים אותה בתואר "נחלת אבותינו" והפלשתינים העניקו לה את התואר "פלשתין הכבושה". כדי להשיג שלום בין הצדדים הניצים על האדמה הזו - כך אומרות לנו אומות העולם - יש להיכנס למו"מ ענייני שבמסגרתו יושג הסכם למימוש הסיסמה "שתי מדינות לשני עמים". גם אם נניח לרגע שהמו"מ הזה יצבור תאוצה מחדש והצדדים יתכנסו סביב שולחן הדיונים, כדי לתת ולקבל, על מה ידברו סביב השולחן הזה? על הגבולות, על הוויתורים, ועל ה"שלום", כמובן. ושוב ישתמשו באותה מילה, ושוב יהיו דעותיהם חלוקות באשר למשמעויותיה השונות. ומה יהיה אז? שוב מחלוקת, שוב מלחמת עמדות מילולית, שוב פיצוץ.

מנצח - אחד בלבד!
רק אחד יישאר [צילום: פלאש 90]

במאבק האינסופי הזה, המאבק הסיזיפי הזה, המאבק המונע באש הלוהטת משנאה דו-צדדית, באמוציות והקשרים היסטוריים המשולבים באמונה דתית עמוקה, בהבטחות אלוהיות שבקשר נפשי עז אל קרקע המולדת המובטחת - לא יכולים להיות שני מנצחים. במאבק שבו כל צד טוען "כולה שלי" רק צד אחד יכול לצאת מנצח. רק צד אחד יכול, בסופו של יום, לשלוט בארץ ששוב אינה זבת חלב ודבש אלא זבת דם ונרצחים. במאבק הזה בין שתי תנועות השחרור הלאומיות הפתרון היחיד הוא רק זה שבמסגרתו צד אחד יגבר על האחר וישלוט בארץ חלומותיו, במולדת כיסופיו, כאשר העם השני נמחק מעל פני האדמה הזו, גולה ממנה, או נותר לחיות בה כמיעוט בעל זכויות מינימליות. מנקודת הראות הקיומית של תנועת השחרור הציונית-יהודית, המעדיפה שלא להיות משוספת גרון בסיף המוסלמי, חיוני לקיומנו שהמנצחת תהיה ישראל. וצבאות ישראל במלחמה הזו הם המתנחלים הנאחזים בכל נפשם ומאודם באדמה הזאת. ללא המתנחלים האלה גם למדינת תל אביב לא יהיה קיום.

שליחות היסטורית למען הארץ
הציונות החדשה [צילום: פלאש 90]

בהתנחלויות השונות שמעבר לקו הירוק מתגוררים כ-330 אלף תושבים. 20 אלף נוספים מתגוררים ברמת הגולן. עוד 185 אלף איש הקימו את ביתם בשכונות שנבנו במזרח ירושלים ושעל-פי ההגדרה הנגטיבית מבית מדרשו של השמאל הישראלי גם הם "מתנחלים". אם נתייחס רק לאלה המתגוררים בכל רחבי יהודה ושומרון, המדובר בציבור גדול ורב המהווה את העורף היהודי-ישראלי החיוני לקיומה של מדינת ישראל. לא כל ההתנחלויות הן ישובים קטנים. במסגרת עירונית מתגוררים כ-110 אלף תושבים (אריאל, מודיעין עילית, ביתר עילית, מעלה אדומים); במסגרת מוניציפלית מוסדרת של רשויות מקומיות מתגוררים כ-50 אלף איש (אורנית, אלפי מנשה, אלקנה, אפרתה, בית אל, גבעת זאב, הר אדר, מעלה אפרים, עמנואל, קריית ארבע, קרני שומרון); כל השאר מתגוררים בכ-130 ישובים קטנים - שרובם בנויים בהתאם לחוק - המתפרסים על פני כל שטחי יהודה ושומרון, והמאכלסים משפחות בודדות או כמה עשרות משפחות. כל התושבים הללו מתקיימים מעבודת כפיים, הרבה מהם עוסקים בייצור מוצרים חקלאיים, חלקם מתפרנסים מחקלאות אורגנית ואינם נתמכים מתקציביה של מדינת ישראל. דבר אחד מניע את המתיישבים האלה: האמונה בצדקת דרכם, בשליחות שההיסטוריה הטילה על כתפיהם. יש שצדקת הדרך בעיניהם היא חזרה ל"נחלת אבותינו", יש שצדקת הדרך לדעתם היא החובה ההיסטורית-לאומית להבטיח את המשך קיומה של המדינה, ויש המשוכנעים שבלעדיהם בכלל לא תהיה מדינה ומי שישלוט בשטח תהיה ישות פלשתינית עוינת ואלימה שתגרש מבתיהם ומאדמתם את כל המתנחלים.

במילים פשוטות אפשר להעניק להתיישבות הזו את התואר "הציונות החדשה". כשם שחלוצי התנועה הציונית התנחלו בארץ ישראל של תחילת המאה העשרים בדגניה ובקיבוצים אחרים, לחמו על כיבוש האדמה, נאבקו על עבודה עברית, נהרגו בידי פורעים ערבים, והמשיכו לחיות ולהילחם על מימוש חלומם להקים מחדש ב"ארץ אבותינו" את המדינה שממנה הוגלו בני עמם לפני אלפי שנים - כך המתנחלים החדשים של ימינו, מממשים את החלום הציוני במיטבו. בלי החלום ההוא לא הייתה קמה ישראל ובלי החלום הציוני החדש הזה לא תוכל להתקיים המדינה.

1. מדינת תל אביב, ארנון סופר ויבגניה ביסטרוב, הוצאת אוניברסיטת חיפה.
תאריך:  18/02/2011   |   עודכן:  18/02/2011
עמי דור-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בלי המתנחלים לא יהיה קיום למדינת ת"א
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרשת השבוע, פרשת "כי תשא", הגם שהיא נכללת בין חמש הפרשיות האחרונות בספר "שמות" העוסקות בבניית המשכן וכליו המקודשים (חוץ מפרק ל"ב העוסק ב"חטא העגל"), בשישה פסוקים בפרשתנו התורה מצווה על שמירת השבת הקדושה, שנאמר [שמות ל"א, י"ב-י"ז]: "...אך את שבתותי תשמרו...ושמרתם את השבת...ושמרו בני ישראל את השבת...". שלוש פעמים התורה חוזרת ומדגישה את השורש ש.מ.ר, דבר שכשלעצמו "אומר דרשני", קרי: טעון עיון ודרישה נוספים וניתן למצוא בו רמזים בלתי מפורשים.
18/02/2011  |  ד"ר מוטי גולן  |   מאמרים
בס"ד
17/02/2011  |  ציפי לידר  |   מאמרים
לקראת יום האישה הבינלאומי המתקרב, אני מבקש להגיש שי לאתי, חברתי לחיים, שיחד בנינו משפחה, גידלנו ילדים ונכדים ואנחנו חיים תחת קורת גג אחת כבר חמישים ושבע שנים.
17/02/2011  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
פרשת השחיתות שנחשפה ברשות המיסים ושורת החוקים הקיצוניים והפופוליסטיים שנידונים לאחרונה בכנסת, מצביעים על כך שהפוליטיקה הישראלית סובלת בימים אלה משני כשלים מהותיים - שחיתות הולכת וגוברת שמערערת את השלטון, וקיצוניות פוליטית שפוגעת במרקם החברתי של המדינה.
17/02/2011  |  דניאל גיגי  |   מאמרים
בכניסה למכללת ספיר בשדרות מ"שער האקדמיה", ניצב גדם של עץ, ועליו שלט קטן: "לזכרו של הסטודנט רוני יחיא ז"ל, שנהרג במקום זה מירי טיל קסאם. כ"א באדר א' תשס"ח, 27.2.2008". שלוש שנים אחרי הקסאם הקטלני, ערכנו כאן השבוע כינוס תלת-יומי ייחודי מאוד, בכותרת שלמעלה. "פיוס וסובלנות מתוך הטרגדיה", "אקולוגיה חוצה גבולות", "חיי יום-יום בהתפתחויות המדיניות", "מהרס לבנייה", "היבטים בריאותיים וכלכליים", "ללמוד את הנרטיב ההיסטורי של האחר", סרטים, הצגה - והמון סקרנות אנושית של כ-150 משתתפים.
17/02/2011  |  נפתלי רז  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il