|   15:07:40
  שמרית רגב  
דוברת לשכת עורכי הדין
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

הלשכה למען החברה

לשכת עורכי הדין המציינת יובל להיווסדה פועלת רבות למען רווחת הציבור. הלשכה מפעילה מגוון תוכניות, בהן: תוכנית "שכר מצווה" להרחבת הנגישות למערכת המשפטית, המוסד הארצי לגישור להטעמת הגישור ולהכשרת עו"ד כמגשרים, מוסד הבוררות שנועד להקל על העומס בבתי המשפט, פיקוח על מתקני הכליאה, הפעלת הוועדה הארצית להגנת המקצוע ועוד
22/02/2011  |   שמרית רגב   |   מאמרים   |   יובל 50 ללשכת עורכי הדין   |   תגובות
הלשכה למען הציבור [צילום: AP]

לשכת עורכי הדין בישראל הוקמה בשנת 1961 ומציינת השנה יובל שנים להיווסדה. הלשכה הפכה במרוצת השנים מאיגוד מקצועי, הדואג לעורכי הדין, לגוף ציבורי הפועל להגנת שלטון החוק וזכויות אדם. מספר חברי הלשכה נמצא בעליה מתמדת ולמציאות זו השפעה ישירה על פעילותה היומיומית של הלשכה. במסגרת עשייה ענפה זו, סקרנו מקצת מן הפעילויות של הלשכה לרווחת הציבור.

תוכנית "שכר מצווה"

תוכנית" שכר מצווה" פועלת מזה 8 שנים על-מנת להרחיב את הנגישות למערכת המשפטית גם לאוכלוסיה שידה אינה משגת לשכור שירותים משפטיים. התוכנית מעניקה סיוע משפטי ראשוני וייצוג בבית משפט בתחומים אזרחיים שונים כגון הוצאה לפועל, הסדרי חובות, דיני משפחה, דיני עבודה, ועוד, בהתאם לקריטריונים שקבעה הלשכה.

את הסיוע מעניקים למעלה מ 3,000- עורכי דין ועורכות דין המתנדבים/מתנדבות בתוכנית ב-50מרכזי הזכויות הפזורים ברחבי הארץ. הקו החם הארצי של התוכנית הורחב והוא עומד לרשות הפונים היום כ-9 שעות ביום 5 ימים בשבוע. את המוקדים הטלפוניים של התוכנית בתל אביב וירושלים מאיישים סטודנטים למשפטים הדוברים 5 שפות שונות - עברית, אנגלית, ערבית, רוסית, ואמהרית.

בכל חודש מתקבלות בתוכנית מעל ל 1,000 פניות מכל רחבי הארץ. בהתאם, נרשם גידול גם במספר פגישות הייעוץ ובכמות תיקי הייצוג המטופלים בתוכנית.

לפניות בנושא שכר מצווה ניתן לפנות: שכר מצווה | לשכת עורכי הדין בישראל | טל: 1-700-505-500 | דוא"ל: pro-bono@israelbar.org.il

המוסד הארצי לגישור

המוסד הארצי לגישור ע"ש דוד רוטלוי פועל כ-10 שנים בלשכת עורכי הדין להטמעתו של הגישור, להכשרת עורכי דין כמגשרים ולקידום מקצועיותם, ויוזם פרויקטים חדשים. למוסד הארצי לגישור מאגר מגשרים, ובו רשומים יותר מ-1000 עורכי-דין מגשרים, המסווגים לפי תחומי מומחיותם וניסיונם.

מתוך המאגר הנ"ל ממנה המוסד לגישור מגשרים בתיקים, המופנים אליו מבתי-המשפט השונים, ובהתאם לקריטריונים מקצועיים, ניסיון ותחומי עיסוק של המגשרים. המוסד מפנה למגשרים תיקים בכל תחומי המשפט האזרחי - מסחרי, משפחה, דיני עבודה, רשויות מקומיות ועוד. בשנת המשפט האחרונה התקיימו במסגרת המוסד לגישור של הלשכה 240 הליכי גישור - מתוכם:

- ב-141 סכסוכים נחתם הסדר גישור (59%)
- ב-84 סכסוכים הגישור לא הסתיים בהסדר (35%)
- ב-15 סכסוכים טרם הסתיים טיפולו של המגשר.

המוסד הארצי לגישור מפעיל את פרויקט הגישור המיוחד בשיתוף עם בתי משפט השלום במחוז המרכז. במסגרת פרויקט זה עורכי דין מגשרים בעלי ניסיון בגישור עורכים ללא תמורה גישורים בתיקי תביעות קטנות. עורכי דין אלה מקבלים עדיפות בקבלת תיקי גישור אחרים בתמורה.

בנוסף, מפעיל המוסד הארצי לגישור "קו חם" לטיפול מיידי בקונפליקטים בין עורכי דין. ההחלטה על הקמת המרכז לטיפול בקונפליקטים בין עורכי דין התקבלה על-רקע הגידול המתמיד במספר הקונפליקטים והסכסוכים המתגלעים בין חברי הלשכה.

במסגרת הפרויקט הנ"ל הליך הגישור מתבצע בהתנדבות על-ידי עורכי דין מגשרים, בעלי ותק של למעלה מ-10 שנים.

המוסד לגישור | לשכת עורכי הדין בישראל | טל 03-6362230 |דוא"ל:anat@Israelbar.org.il

המוסד לבוררות

לשכת עורכי הדין השיקה לפני למעלה משנה את המוסד לבוררות של לשכת עורכי הדין, שנועד להקל על העומס בבתי המשפט, וכן לאפשר דיון והכרעה בתיקים הממתינים לדיון בהליך בוררות. המוסד לבוררות של הלשכה הינו גוף ללא כוונות רווח, הפועל למען הציבור. במהלך חודש ספטמבר 2009 הוקם מאגר הבוררים של המוסד לבוררות, אשר כיום מונה מעל 900 בוררים מכל רחבי הארץ, המאפשרים תחליף איכותי, מקצועי ומהיר לדיונים בבתי המשפט במגוון רחב של תחומי המשפט.

המוסד ממנה בוררים בכל נושא שניתן לדון בו על-פי דין במסגרת בוררות, לרבות מחלוקות בין עורכי דין לבין עצמם ובין עורכי דין ולקוחותיהם. במסגרת המוסד מנותבים התיקים לבוררים וכן מתאפשרת ערכאת ערעור על ערכאת בוררות ראשונה.

בנוסף,, מוסד לבוררות של לשכת עורכי הדין פועל על-מנת להגביר את מודעות הציבור ליתרונות הבוררות בהכרעה בסכסוכים, וכן להעשרת הידע של עורכי הדין בדיני הבוררות באמצעות עריכת ימי עיון והשתלמויות בנושא. המוסד מציע, בין היתר, מסלול ייחודי - המסלול המהיר.

הצדדים רשאים לבחור, בתביעות ששוויין עד 250,000 שקלים, להתדיין בדיון מהיר. בחירה בדיון מהיר נושאת יתרונות רבים, כגון :שכ”ט הבורר לא יעלה על 7,500 שקלים לשני הצדדים; עיקר הדיון יערך בע”פ, פסק הבורר יינתן לא יאוחר מאשר 7 ימים ממועד השמעת הסיכומים ועוד.

לפניות בנושא המוסד לבוררות ניתן לפנות: יעל מן | מזכירת המוסד לבוררות | לשכת עורכי הדין בישראל |טל: | 03-6362249 פקס: 02-5608236 | דוא"ל: borerut@israelbar.org.il

צוות הפיקוח על מתקני כליאה

צוות הפיקוח על מתקני כליאה בוועדת שירות בתי הסוהר בלשכה, פועל באופן רציף לבדיקת נושא זכויות האדם הבסיסיות של העצורים/האסירים, באמצעות סיורים וביקורות בבתי הסוהר
ובמתקני הכליאה בתחנות המשטרה ברחבי הארץ. המבקרים הרשמיים, מטעם הלשכה, הממונים באמצעות המשרד לביטחון פנים, תורמים רבות בהתנדבות מזמנם וממרצם לביקורות חשובות אלו ולכתיבת דוחות המהווים נדבך חשוב בפעילות הוועדה לקידום זכויות אסירים ומבטאים את החשיבות שבמתן היכולת של מבקרים מקצועיים ואובייקטיביים לעמוד על תנאי מאסר הולמים, תוך שמירה על כבודם וזכויותיהם של האסירים.

ביקורות אלו, מקבלות התייחסות מיידית מצד גורמי שב”ס וגורמי התביעה, ומהוות קטליזאטור לתיקון הליקויים שהועלו במהלך הביקורת. בצד פעילות חשובה זו, פועלת הוועדה למתן מענה יומיומי לפניות עצורים/אסירים, הפונים מתוך כתלי הכלא בענייניהם. פעילות זו מהווה נדבך נוסף וחשוב לקידום זכויות יסוד באמצעות הלשכה.

לפרטים - באתר הלשכה כתובת: www.israelbar.org.il

הוועדה הארצית להגנת המקצוע

בשנים האחרונות מתרחבת התופעה של הסגת גבול המקצוע וקונה לה אחיזה בתחומי משפט רבים על דרך הקמתם של גופים, המציעים שירותים משפטיים, שנתייחדו על-פי חוק לעורכי דין בלבד. פעילות הוועדה נגד גופים שמציעים שירותים משפטיים בניגוד לחוק, נועדה להגן על הציבור, ולהבטיח שהשירות המשפטי ניתן על-ידי גורם מקצועי מוסמך, קרי, עורכי הדין.

אל הוועדה מגיעות תלונות רבות בנוגע למסיגי הגבול, הן מציבור עורכי הדין, הן מבתי משפט ומרשויות השלטון השונות, והן מאזרחים אשר קיבלו טיפול רשלני ולקוי על-ידי אותם מסיגי גבול.

מסיגי גבול רבים אף דואגים לפרסם עצמם 1489 באמצעי התקשורת השונים ולהציע את שירותיהם ברבים, כשלעומתם עורכי דין מנועים לעשות כך בשל מגבלות הפרסום, החלות עליהם מכוח כללי האתיקה.

כזרועה הביצועית של לשכת עורכי הדין, מטפלת הוועדה במאות התלונות נגד מסיגי גבול המקצוע, בין היתר, ניתנות המלצות המבוססות על חוו”ד משפטיות באשר לדרכי הטיפול, מבוצעות חקירות פרטיות לביסוס התשתית הראייתית. בחלק מהמקרים מוגשות תלונות למשטרה לצורך ביצוע חקירה, אשר תוביל להגשת כתב אישום, ובעת הצורך מוגשות לבתי המשפט תביעות אזרחיות נגד מסיגי הגבול.

לפרטים - באתר הלשכה כתובת: www.israelbar.org.il

לשכת עורכי הדין יוזמת הצעות חוק לעידוד העסקת ערבים בשוק העבודה

על-פי הצעת חוק הקרן לעידוד העסקת עובדים בני האוכלוסיה הערבית, התשס”ט 2009- תוקם קרן לעידוד העסקת עובדים בני האוכלוסיה הערבית, שתנוהל במשרד התמ”ת. הצעת החוק הנוספת הינה הצעת חוק עידוד העסקת בני האוכלוסיה הערבית, (התשס”ט (2009- הקובעת כי "מעסיק יהיה זכאי לקבלת תמריץ מאוצר המדינה בעד כל עובד בן האוכלוסיה הערבית, אשר התקבל לעבודה כדין, והועסק אצלו במשך שלושה חודשים לפחות לאחר היום הקובע". מצ”ב הצעות החוק. הצעות אלה הועברו לשר לענייני מיעוטים, מר אבישי ברוורמן, לקידומן בכנסת. הצעות חוק נוספות - באתר הלשכה כתובת: www.israelbar.org.il

ייזום הצעות חוק בכנסת למען הציבור

לשכת עורכי הדין יזמה הצעת חוק לתיקון חוק מס רכוש במטרה לסייע לנפגעי השריפה בכרמל. הצעת החוק הונחה על שולחן הכנסת על-ידי חה”כ אמנון כהן מסיעת ש”ס ביום 31.1.11 בתמיכת יו”ר הסיעה, חה”כ אברהם מיכאלי. בדברי ההסבר להצעה נאמר, כי בעקבות השריפה ביערות הכרמל התברר, כי ממדי הנזקים עקב פגעי טבע יכולים להגיע לממדים של "אסון לאומי", אשר פוגע באופן ניכר ברכושם ובאמצעי המחייה של אזרחי המדינה, בין היתר, עקב אי השקעת משאבים מספקת לעניין זה על-ידי המדינה היוצרת אחריות תקציבית ואחריות רשלנית על המדינה.

ההנחה היא כי למדינה יש אחריות כלפי אזרחיה לפצות אותם בגין נזקים שנגרמו להם עקב נזקי טבע. הצעת חוק זו נועדה לתת מענה יעיל ומהיר לנפגעי פגעי טבע אשר יוגדרו כ"אסון לאומי" על-ידי מתן פיצוי מתוך קרן הפיצויים שהוקמה לפי חוק מס רכוש וקרן הפיצויים.

המאמר פורסם במקור בגליון מיוחד של לשכת עורכי הדין לרגל יובל ה-50.
הכותבת היא דוברת לשכת עורכי הדין.
תאריך:  22/02/2011   |   עודכן:  22/02/2011
שמרית רגב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הלשכה למען החברה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בניק
22/02/11 16:51
פורום: יובל 50 ללשכת עורכי הדין כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
את האירועים בארצות ערב יש לראות בעיניים פקוחות ולא לתת בשום אופן למשבי רוח תקשורתיים מתעתעים לבלבל אותנו עם העובדות. מקובל לחשוב שהמשטרים הדכאניים, האבטלה הגואה והעוני המחפיר היוו קרקע פוריה להתפרצות עממית של התקוממויות בתביעה נחרצת לשינוי רדיקלי. האם המחאה הייתה עממית? היא פרצה מעצמה? מכורח הנסיבות? אולי הייתה יד מכוונת? מנין לנו? מתי הייתה רווחה בארצות הללו? ועכשיו אין בדל של הוכחה, אפילו ברמז, לקיומו של קונצנזוס כלשהו באשר לאותו שינוי רדיקלי מיוחל. נהפוך הוא, ככל שנוקפים הימים הולכת ומתבהרת תמונה של פלגים ותתי-פלגים הנתונים במחלוקות אינספור - איך יהיו פני הדברים לאחר הפלת המשטר שהיה.
22/02/2011  |  דודו אלהרר  |   מאמרים
63 שנים אחרי ההכרזה על הקמת המדינה ועדיין יש בינינו שסבורים כי עצמאות היא גם חירות להסית, לפגוע ולהשמיץ, והכל על-רקע עדתי. או שמא מדובר בקנאה צרופה במסווה של ביקורת עניינית, תרבותית ולגיטימית. אשרי המאמין. אז אני לא מאושר, כי אני כבר לא מאמין.
22/02/2011  |  עמוס שריג  |   מאמרים
מערכת המשפט הינה מאבני היסוד של כל חברה דמוקרטית. ורכות הדין ועורכי הדין - במגזר הפרטי, במגזר הציבורי ובמגזר השיפוטי (עורכי הדין לשעבר) - הם ליבה של מערכת המשפט. מאז 1961, לשכת עורכי הדין הינה הגוף המקצועי הסטטוטורי, המאגד את כל העוסקים בעריכת הדין בישראל. יובל ללשכה הוא ציון דרך חשוב לביסוס מעמדו, איכותו ומשמעותו של המשפט בישראל.
22/02/2011  |  עו"ד יורי גיא-רון  |   מאמרים
היום, לוב בכותרות: "קדאפי טובח באזרחיו". מה היה אתמול? הלכתי אל אתרי תקשורת ומצאתי כי בסוף אפריל אשתקד - טרם מלאה שנה מאז - ביקרו בלוב חברי כנסת ישראלים, נציגינו, ונפגשו עם השליט הבלתי מעורער, מועמר קדאפי.
22/02/2011  |  יאיר דקל  |   מאמרים

22/02/2011  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il