|   15:07:40
  אהרון רול  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

חלופת התקיפה באירן קיימת

היו בעברנו "פריצות גדר" פה ושם, אך מעשה מאיר דגן אין לו אח ורע בהתנהלות הפוליטית-ביטחונית הישראלית במו הבל פיו איפשר דגן שישראל אכן תופצץ בנשק לא קונבנציונלי על-אף כל הנאמר, בידי ישראל עומדות שתי אפשרויות להתמודדות מול האיום האירני
12/06/2011  |   אהרון רול   |   מאמרים   |   הגרעין האירני   |   תגובות
מאיר דגן. פיטפט ללא דעת [פלאש 90]

סביר יותר כי אירן לא תממש איומיה, אך בהחלט תשתמש בנשק הגרעיני אשר ברשותה כמנוף סחיטה מזרח-תיכוני ובינלאומי על-מנת לקנות את היתרונות המדיניים, הפוליטיים והכלכליים אשר היא כה חפצה בהם

   יואב יצחק
דגן: אסד והאליטה העלאווית יילחמו עד הסוף

מאיר דגן מפטפט ואחמדינג'אד קולט
יואב יצחק
מאיר דגן כיהן במשך יותר משמונה שנים כראש המוסד בישראל וזכה לאמונם של שלושה ראשי ממשלה * הוא זכה ליוקרה רבה ומעמדו נחשב חזק בזכות ההישגים של המוסד בראשותו * למרות זאת - זמן קצר לאחר שסיים כהונתו מיהר דגן לפטפט ולגלות ברבים תובנות הקיימות במערכת הביטחון באשר לגרעין האירני * האין בכך משום ביצוע עבירה פלילית?
לרשימה המלאה

הנזק שהשית מאיר דגן ראש "המוסד" לשעבר על ישראל הוא לא פחות מחמור. האיש פשק שפתיו ממניעים שאינם ברורים, כנראה אישיים, אך התוצאה היא קיעקוע יכולת ההרתעה של מדינת ישראל כנגד אירן.

מה אומרים (מתלהמים) לנו האירנים? "אנו מפתחים נשק גרעיני על-מנת שנוכל להשמיד את מדינת ישראל על כלל יהודיה". ניתן להתייחס לאמירות כגון דא כלשונן וניתן לראות בהן סוג של סחיטה.

במערכת המדינית העולמית הסבוכה, הסיכוי כי מדינה חברה באו"ם תפציץ בנשק גרעיני מדינה אחרת החברה בו, הוא זעום למדי. לא הנשק הגרעיני והפעלתו הם המהווים את המכשלה הגדולה, האיום להשתמש בו הוא הוא נשק יום הדין של אירן כלפי ישראל וכלפי המערב.

אירן תעשה שגיאה פטאלית מבחינתה אם תממש איומיה כלפי ישראל, באשר היא, לפי פרסומים זרים, תהיה צפויה לספוג מכה צבאית קשה ביותר, אפשר אף מכה גרעינית נגדית ומכאן, אותם טעמים אשר מנעו בעת "המלחמה הקרה" את הסובייטים מלשגר טילים בליסטים נושאי נשק גרעיני כנגד ארה"ב השנואה עליהם, דהיינו - מאזן אימה המחזיק כל צד במאורתו ביוצרו שוויון כוחות ואיומים הדדיים שווי-משקל, תקפים גם בענייננו כאן.

לכן סביר יותר כי אירן לא תממש איומיה, אך בהחלט תשתמש בנשק הגרעיני אשר ברשותה כמנוף סחיטה מזרח-תיכוני ובינלאומי על-מנת לקנות את היתרונות המדיניים, הפוליטיים והכלכליים אשר היא כה חפצה בהם, תחילה במזרח התיכון ובשלב שני כנראה גם בהשגת אינטרסים אירופיים ואמריקניים מאוחר יותר. כמובן, הנחות אלו עלולות "להתפוצץ" בפנינו, תרתי משמע, ולכן עלינו להיות מוכנים לתסריט האימים הגרעיני הגרוע מכל.

ומה הפתרון לתסריט הסביר לעיל?

שני פתרונות אשר הם למעשה פתרון אחד כולל:

האחד, אכן לתקוף במהלומת מנע (בתמיכה למצער לוגיסטית אמריקנית) את תוכנית האטום האירנית ולקעקעה או לעכבה לשנים רבות. זהו פתרון בעדיפות נמוכה יותר.

השני, ליצור הרתעת נגד, שיווי משקל גרעיני, מאזן אימה אשר ינטרל את האיום הגרעיני האירני על ישראל ויעמיד את שני הכוחות במאזן אימה משתק, עבור שני הצדדים. מאזן האימה הוא שישחרר את ישראל להילחם עם הקמים עליה בחופשיות כאילו לא היה גרעין אירני אי שם בנמצא.

ברור מהנאמר לעיל כי איום התקיפה הישראלית חייב, ממש חייב להיות תלוי באוויר ולא לרדת מסדר היום הישראלי. חשוב כי האירנים יהיו מודעים ליכולותיה הצבאיות של ישראל (אמיתיות או מדומות). חשוב כי תישמר עמימות מוחלטת באשר לכוונותיה של ישראל; חוסר-ודאות בצד האירני הוא שיוצר את ההרתעה. חשוב כי ישראל תשדר את תסמונת ה"כלב המשוגע" בכל האמור ליחסה לאירן ולכוונותיה לשתק את היכולת הגרעינית האירנית.

אין באמור לעיל להמליץ על תקיפה באירן, אך בהחלט קיימת כאן המלצה להשאיר את האפשרות לכך פתוחה ולוודא כי האירנים יודעים זאת.

חקיקה לסכירת פיות בכירים
פטפטן נוסף. אשכנזי [אוניברסיטת בר אילן]

ברי הוא כי על-מנת לאפשר גמישות פוליטית וצבאית מירבית, עלינו להביא מידע מוצק ואמין על אודות תוכניות התקיפה האירניות כנגדנו, אם אכן קיימות כאלו. כפי הידוע להוותנו, נכשל הארגון אשר דגן עמד בראשו לספק את המידע ומכאן את הגמישות המדינית להחליט על אודות תקיפה באירן. אפשר כי דגן מבטא בהתבטאויותיו את הכרתו בכישלונו הצורב שלו לספק את הסחורה לקובעי המדיניות הישראלית, והוא יוצא במתקפה על האחרים על-מנת לכסות על כישלונותיו. ברי כי שיקוליו נובעים מכישלונותיו המודיעיניים לגבי אירן ולא מפאת ניתוח נכוח ומושכל.

לכאורה ברור לכל כי פקיד בכיר כדגן אינו אמור לנצל את הסודות אליהם נחשף משך עבודתו על-מנת לעשות לביתו עם פרישתו. אכן היו בעברנו פריצות גדר אי פה אי שם, אך מעשה דגן אין לו אח ורע בהתנהלות הפוליטית-ביטחונית הישראלית. האיש אשר אמון על ביטחון סודותיה הכמוסים ביותר של מדינת ישראל מפזז דעותיו, הנסמכות על המידע הכמוס שהיה בידיו עקב תפקידו, כאילו אין מחר, כאילו לית דין ולית דיין.

הכיצד זה הגענו למצב בו המטרה מקדשת את האמצעים, בו הפלת ראש ממשלה נבחר מצדיקה, בעיני רוחם של אנשים בינינו, סיכול ממוקד לביטחונה וקיומה של ישראל. מה זאת קרה לנו, להיכן אנו מגיעים או רוצים להגיע? רבותיי, עלינו להכיר בכך כי אורוותינו צואות ויש לנקותן ולחטאן.

ברור היה כי עד עתה לא היה צורך בחקיקה מתאימה אשר תסכור פיהם של פקידים בכירים נושאי משרות ביטחוניות רגישות, באשר הללו הבינו כי אל להם לעסוק בכך מטעמים מובנים. שהרי חשיפת פרטים מוכמנים-אסטרטגיים היא בגידה באמון תושבי מדינת ישראל הסומכים על נושא-המשרה לנצור סודותינו הלאומיים.

אך נראה כי דגן (יחדיו עם הפטפטן השני גבי אשכנזי – בעל הכוונות הפוליטיות הזהות משמאל) שבר את הכלים. כעת יש צורך בחקיקה (מבזה, יש לומר - באשר מי שיווה בנפשו) אשר תשים מחסום לפי פטפטנים כדוגמת דגן ואשכנזי. ראוי היה כי יושת על האיש עונש מרתיע למען יראו וייראו. אך את מי אנו מכחדים - במדינת ישראל? עונש לבכירים? ועוד מהצד הפוליטי ה"נכון"? אין סיכוי...

מבין או טיפש?

והנה מגיע פרא-ביל, "מיודענו" מאיר דגן ופושק שפתיו כאילו אזל החומר האפור בחדר העליון בגולגלתו. את כל אשר ישראל הייתה יכולה להשיג ביצירת העמימות הגרעינית וכוונות התקיפה כנגד אירן, קיעקע הפטפטן הלזה באצבע צרדה. מאיר דגן הכניס את מדינת ישראל לסכנה קיומית אדירה. מאיר דגן, במו הבל פיו, איפשר וגרם לכך שישראל אכן תופצץ (רחמנא לצלן) בנשק לא קונבנציונלי, באשר מרט את נוצות ההרתעה הישראליות בכוונת מכוון. שהרי איננו אמורים להסיק כי האיש אינו מודע לאשר הוא מעולל, זה בפשטות אינו סביר לאדם שאך זה לא מכבר עמד בראש "המוסד" הישראלי.

ואם אומנם האיש אינו מודע לאשר עולל, מה הדבר אומר לגבי כישוריו של האיש הזה? אם ידע ואמר, הריהו נבלה, ואם לא הבין בטיפשותו כי גברה, הריהו טריפה. כך או כך, האיש יוצא רע מאוד.

אנו שומעים אישים שונים המברכים על התבטאויותיו של דגן. האין התמיכה בהתבטאויותיו של דגן נלעגת, באשר מגיעה רובה ככולה מהצד השמאלי של המפה הפוליטית - דהיינו, חלקים בשמאל הישראלי, ממש כדגן, מוכנים להקריב לתהומות שאול את ביטחון מדינת ישראל ובלבד שיסולק מהשלטון שנוא-נפשם, ראש הממשלה בנימין נתניהו.

על אודות מה הם מברכים אלו האווילים? נעלם מעיני המברכים כי דגן שימש עד לפני שבועות ספורים כראש "המוסד" ומכאן כי לא הייתה קיימת דלת במדינת ישראל אשר נטרקה בפניו. דהיינו, האיש יכול היה ואף כך כידוע פעל, לומר דעותיו באין מכהה בכל פורום נאות ובמסלול חשאי למהדרין במדינת ישראל. גם עם פרישתו מתפקידו אין להניח כי דלתות נטרקו בפניו בבואו לפרוס משנתו. כלומר, לא היעדר אוזניים קשובות, לא דאגה לביטחון מדינת ישראל הם שהריצו את דגן אל המיקרופונים והתקשורת, אלא אג'נדה סדורה ולעומתית הבאה להכפיש את ראשי מדינת ישראל ולנזק את כלל הציבור, ובלבד שדגן עצמו ייצא נשכר אישית באופן כזה או אחר. אכן "תכשיט" שחוק, מפויח ועמום זה האיש.

ברי כי חייב להיערך דיון ממצה ומעמיק הנמשך לאורך שנים בכל האמור לכדאיות, לתזמון ולזמינות תקיפה באירן, אך ברי בהחלט כי הזירה לעריכת דיון כזה אינה בתקשורת ולא בציבור הרחב אלא בחדרי חדרים ובידי גורמים מוסמכים, מומחים ונבחרים בלבד. דגן אינו עונה על הגדרות אלו כיום. גם בדמוקרטיה המצווה בפתיחות ובזכות הציבור לדעת קיימים נושאים אשר "חובתו של הציבור לא לדעת" לגבי נושא מסוים לפני שהבשיל, ובפרט להותירם מוכמנים מפני האויב. נושא הגרעין האירני הוא אחד מאלו.

קבלן ביצוע ושיקולים זרים
מה השיקולים? [צילום: פלאש 90]

אם העומד בראש המדינה אינו אחראי ופזיז כדברי התרסתו של דגן, הכיצד זה לא תקפנו באירן עד עתה? והאם התנהלותו של מר נתניהו עד הלום מלמדת ומרמזת על התנהלות חפוזה ובלתי שקולה?

ולגבי היוזמה הסעודית... זכות השיבה של הפלשתינים למדינת ישראל חיה ונושמת בהצעה הזו, כלומר הסעודים אומרים לנו נקים שתי מדינות, נעביר מיליוני פלשתינים לישראל וכך תקום מדינה ("כל אזרחיה") אחת מהנהר לים, נקייה מיהודים בכל מקום. לכך מתכוון דגן בהמלצתו לקבל היוזמה הסעודית? אבוי לשטחיות, האם האיש כלל בדעתו?

ומכיוון שכך, עולות וצצות תהיות באשר לכישוריו האמיתיים של דגן. האיש מונה לתפקיד היוקרתי של ראש "המוסד" על-ידי אריאל שרון. מעטים יודעים או זוכרים כי השניים לפותים בסבך חשדות-לכאורה בפשעי מלחמה (רצועת עזה - סוף השישים, תחילת השבעים), אשר במידה שיצוצו לאוויר העולם, הרי שהללו יחבשו קרוב לוודאי את ספסל הנאשמים בהאג, לכאורה באשמת פשעי מלחמה (אשר עליהם לא חלה התיישנות), עוד לפני הסרבים. ונשאלת השאלה - "היילכו שניים יחדיו בלתי אם נועדו?", האם התקיימה כאן מערכת תגמול בנוסח שמור לי ואשמור לך? (או יותר נכון לומר "שתוק לי ואשתוק לך"). האם לא הטוב והראוי ביותר מונה לתפקיד, אלא שיקולים זרים מאוד היו מעורבים בכך?

דגן דמות ביצועית, קבלן ביצוע לענייני מודיעין. הוא אינו מודע עד תום לכלל השיקולים הפוליטיים והמדיניים העומדים מאחורי ההוראה אליו (אנו מקווים כי אכן ניתנה הוראה כזו) מצד ראש הממשלה הממונה עליו להכין תקיפה באירן.

השתלחותו בבנימין נתניהו מצביעה על כישורים פחותים דווקא באיש הזה דגן, המתנהל כמגלומן-נפוליאונצ'יק המדמה לעצמו כי הכל פתוח, ידוע וגלוי בפניו. אז זהו שלא. הוא פקיד ביצוע ותו לא, בכיר ככל שהיה. הוא אינו יודע ומכיר את התמונה הכללית, וטוב שכך. שהרי אם העומד בראש המדינה אינו אחראי ופזיז כדברי התרסתו של דגן, הכיצד זה לא תקפנו שם עד עתה? והאם התנהלותו של מר נתניהו עד הלום מלמדת ומרמזת על התנהלות חפוזה ובלתי שקולה? שהרי נהפוך הוא.

ונניח, לצורך העניין, כי תקפנו בתצורה זו או אחרת את תוכנית הגרעין האירנית. ראה את רואי השחורות, הממחזרים את הטענות כנגד תקיפת הכור העירקי בימי מנחם בגין ז"ל – טענות שהוזמו כולן עד אחת. נניח כי אירן תגיב בפרץ אלימות קשה כנגד מדינת ישראל כתגובה על ההפצצות הישראליות. ובכן, כאן אנו מבולבלים. האין אלו האירנים המאיימים ממילא להתקיפנו באותו פרץ אלימות קשה כנגדנו תוך שימוש בנשק גרעיני, אך משום היותנו יהודים, גם ללא התקפתנו על תוכנית הגרעין שלהם?

ובאם כך, האין עלינו לקעקע את "קונספציית מלחמת יום הכיפורים" על תוצאותיה הנוראות לנו, הזוכה שוב לעדנה כ-38 שנים לאחר אותה מלחמת יום-כיפור ארורה? האין "קונספציית מלחמת ששת הימים", מלחמה אשר בה יצאנו למכה מקדימה בזמן ובמקום הנוח ביותר עבורנו, היא הקונספציה הנכונה והנאותה ביותר עבורנו? או לחלופין, עלינו ליצור ולהציג את הרושם באשר לכוונות התקיפה שלנו בכל זמן נתון.

אם אנו צפויים ממילא לספוג (לכאורה) מכה איומה מהצד האירני בזמן ובמקום הנוח להם, הן בכוח גרעיני והן כימי-קונבנציונלי, האין זאת הגיוני כי למצער נהיה אנו היוזמים, ובכך אפשר כי נקצור פירות מדיניים וצבאיים הולמים?

גם שוללי תוכנית התקיפה באירן לעת הזו גורסים כי תקיפה ישראלית אינה פסולה ואולי-אולי מחויבת המציאות כמוצא אחרון. מה פירוש מוצא אחרון? האם מוצא אחרון פירושו מטר עשרות אלפי טילים מאירן, מסוריה, מלבנון ומרצועת עזה, ורק לאחר שישטחו את אזור גדרה לחדרה, על מיליוני תושביו, רק אז, "כמוצא אחרון" (מוצא למה, למדינת אודים חרבה ועשנה כפי שתהיה ישראל?), רק אז נגיב "כמוצא אחרון" בנוסח "תמות נפשי עם פלשתים"? דהיינו, אם תתקוף אותנו אירן ראשונה, הרי נגזר עלינו חורבן ודאי ללא יכולת תקומה. אם אנו נתקוף ראשונים (בכפוף למידע מודיעיני מדויק), עדיין קיימים בידינו הסיכויים הסבירים לשרוד במידה זו או אחרת.

בכך, הרי כל המלהגים "מוצא אחרון" למעשה תומכים בתזה המובאת לעיל - דהיינו, תקיפה מקדימה, אם וכאשר, בזמן המתאים לפי העיתוי המתאים לנו וכמובן לאחר שמיצינו חלופות אחרות. הללו אינם משיגים לכן את שפיהם שח. "מוצא אחרון", כן ודאי. אודינו המפוחמים יהיו מאושרים לדעת כי אירן נחרבה במכת "המוצא האחרון".

משתי החלופות הגרועות, השמדתה של מדינת ישראל בתקיפה מקדימה אירנית או במלחמה אזורית, כהזהרתו של דגן, אשר אפשר כי תפרוץ עקב תקיפה מקדימה את תוכנית הגרעין האירנית על-ידי ישראל, אנו מעדיפים את האפשרות השנייה באשר מלחמה אזורית משמרת בידינו את הסיכוי לשרוד, ואילו תקיפה מקדימה גרעינית אירנית לא ולא. מאז ומתמיד עמד היתרון לצד התוקף בהפתעה, תמיד לטווח הקצר ובמרב המקרים גם לטווח הארוך.

תאריך:  12/06/2011   |   עודכן:  15/06/2011
אהרון רול
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חלופת התקיפה באירן קיימת
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ראספוטין בן מדביד
19/06/11 14:35
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדיון המתעורר אחת לכמה שנים סביב הצדקת קיומה של גלי צה"ל כתחנת רדיו צבאית, מושמע בעיקרו על-ידי שני קהלים קבועים. האחד מורכב מחברות מסחריות שבעליהן מחזיקים בהווה או מעוניינים להחזיק בעתיד בכלי תקשורת רדיופוני אשר מה לעשות, רייטינג ההאזנה לגל"צ מאיים עליהם. אלה אומנם משתמשים בטיעון שהוא ראוי בהחלט לדיון ציבורי: מקומה של תחנת רדיו צבאית המשמשת כתחנת רדיו אזרחית, והעוסקת בתרבות, בפוליטיקה, באידיאולוגיה, בסיקור מפלגות ובעיקר בסיקור הצבא - מה שמייצר שלל פרדוקסים: כתבים צבאיים הכפופים לשר הביטחון, רמטכ"ל אשר דה-פקטו אחראי על הפלייליסט ובכך משפיע על היקף המכירות של חברות תקליטים וכדומה. זהו דיון הקשור לסוגיות של יחסי צבא-חברה-תקשורת, הנשלף לא משום שראשי המשק סיימו בהצלחה קורס תיאורטי במיליטריזם, אלא משום שיש בו כדי לשרת את תשוקותיהם של בעלי תחנות השידור הפרטיות המתקנאים גם בחסויות שמקבלת גל"צ וגם בתגמולים הנמוכים שהיא משלמת, אם היא בכלל משלמת, לאקו"ם.
10/06/2011  |  אודי לבל  |   מאמרים
לפני כחצי שנה החל בחלק ממדינות המזרח התיכון תהליך חדש ורב-עוצמה: הצעירים, הרחוב, הציבור הרחב התעוררו מהתרדמת שבה, כך נראה, היה נתון מזה עשרות שנים, שאיפשרה לשלטונות המושחתים והעריצים לעולל לציבור הפסיבי והמדוכא כל מה שעלה על רוחם הרעה. הרחוב זועק: לא עוד! לא עוד דחיקה לשולים, רודנות ושחיתות, לא עוד היעדר זכויות אדם, שלילת חירויות פוליטיות ומרתפי עינויים, לא עוד הזנחה, עוני ואבטלה.
10/06/2011  |  מרדכי קידר  |   מאמרים
אין כמעט יום או יומיים שבהם לא מופיע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ב"מבט לחדשות" של ערוץ 1. פרונטלית, בגובה העיניים, או למעלה מזה, בצדודית שלו או בהצצה קלה. משל היה ה"מטרדי" של מסעדה והוא נכנס מדי פעם למטבח לראות מה קורה. אינני בטוח שהופעה אינפלציונית זאת עושה לו טוב, אבל, לי, לנו, כצופים של הערוץ הציבורי - זה לא עושה טוב. ביבי מופיע טוב, הוא מגיש טוב, הוא מצטלם טוב, אך מעבר לתפיסת המסך בהווה, אפשר וזאת הסנונית שמבשרת את ה"אביב", של ה"רפורמה" ברשות השידור. יחד עם זאת, גם במצב זה יש לשמור על הרשות בעור שיניים.
10/06/2011  |  צבי גיל  |   מאמרים
הניסיונות ההססניים של מדינות המערב להעביר החלטה המגנה את סוריה במועצת הביטחון של האו"ם על טבח אזרחיה, מצטרפים לשורה ארוכה של מקרים בהם העולם החופשי מגלה אוזלת יד קיצונית נגד משטרי רוע שמחסלים את אזרחיהם ללא אבחנה. שוב ושוב מתברר כי ה"אימפריה" האמריקנית יחד עם שאר חברות הברית הצפון אטלנטית הן רק נמר של נייר, המתקשה לתמוך בעמדות בסיסיות של מוסר, גם כשאלו כתובות באותיות קידוש לבנה על הקירות האלקטרוניים של ה-CNN ואל ג'זירה.
10/06/2011  |  אסף גולן  |   מאמרים

10/06/2011  |  אברהם פריד (פריצי)  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il