|   15:07:40
  יובל ברנדשטטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

תחילת הסוף של התעמולה האנטישמית

יש סימנים ראשונים לשינוי מגמה, ובאלה יש לאחוז ולא להרפות
08/07/2011  |   יובל ברנדשטטר   |   מאמרים   |   מראה   |   תגובות
[צילום: AP]

בשלב מסוים גם לגויים מחלחלת התובנה, שמסע ההשתלחות האנטישמית שהם מימנו ביודעין או בלא יודעין, חוזר אליהם כבומרנג, והופך את חייהם שלהם לגיהינום

לפני מספר שבועות הזדעזעה התקשורת הישראלית מכוונתם הנפשעת של נבחרי הציבור לבדוק את מקורות המימון של ארגוני "זכויות האדם" שהתרבו בישראל כפטריות אחר הגשם. "זכויות האדם" על-פי ארגונים אלה הן הזכות לפגוע, להכפיש, ואף להרוג ביהודים, וכל המרבה הרי זה ראוי לגשם נדבות גדול יותר. מתברר כי ארגונים אלה, שפעילותם מסבה נזק קשה לישראל, תדמיתית, מדינית וערכית, ממומנים רובם ככולם על-ידי ארגונים על-ממשלתיים מאירופה ומן המערב, ואלה מקבלים את עיקר מימונם מן הממשלות עצמן. בדרך עקיפין, קנו לעצמן ממשלות זרות יכולת להשפיע על סדר היום הציבורי במדינת ישראל עד כדי התערבות גסה ויכולת הטייה של מדיניותה. להוותה של מדינת ישראל, אין מדובר במדינות אויב, אלא דווקא במדינות שהן לכאורה ידידותיות: מדינות באירופה, ארה"ב אוסטרליה וקנדה. יוזמת החקיקה בכנסת שמה לה למטרה לבטל את יכולתן של ממשלות זרות להתערב בענייניה הפנימיים של מדינת ישראל דרך אותם ארגונים שהוכיחו עצמם כאנטי-ציוניים, עוינים ואף אנטישמים לכל דבר ועניין, ועל זה כמובן יצא קצפה של התקשורת הישראלית, הקשורה בכל נימי נפשה לארומה הבינלאומית של אותם ארגונים.

אלא שמתברר כי לכל הפעילות האנטישמית המנוהלת דרך אותם ארגונים יש תמונת ראי באותן מדינות עצמן. על כל הפגנה צווחנית בבילעין, ישנה הפגנה מוסלמית צווחנית לא פחות בלונדון, אמסטרדם, בריסל, ושטוקהולם. עם כל תהלוכה אנטישמית שמובילים פעילי ISM בירושלים, יש עשרות תהלוכות מאיימות הרבה יותר בדן-הך, שטרסבורג, בירמינגהם והמבורג. אומנם הפעילים למען משט האנטישמיות ל"שחרור" עזה צווחים Free, free Palestine, אבל מצד שני הם מניפים גם שלטים למען שלטון האיסלאם ולעזאזל חופש הדיבור והיכונו לשואה הבאה. בשלב מסוים גם לגויים מחלחלת התובנה שמסע ההשתלחות האנטישמית שהם מימנו ביודעין או שלא ביודעין, חוזר אליהם כבומרנג, והופך את חייהם שלהם לגיהינום. בעקבות התובנה, מתחילה פעילות אזרחית נוגדת, פעילות פוליטית נוגדת, ולבסוף מגיעה גם מדיניות הכורכת את ההשתלחות האנטישמית בפגיעה באינטרסים החיוניים של אזרחי המדינות עצמן.

השקעה במקום החרמה

את ההתפכחות האירופית מן הרב-תרבותיות האנטישמית מוביל זה כעשור הולנדי בשם חירט וילדרס. הפוליטיקאי הצבעוני ביותר באירופה, איש גבה-קומה, צרכן מושבע של מבהירי שיער, הקים מפלגה הגורסת כי האיסלאם הוא אידיאולוגיה טוטליטרית שמקומה לא יכירנה במדינה דמוקרטית. בהתאם לכך, הוא תומך נלהב של קורבנות האנטישמיות האיסלאמית, ובראשם - ישראל. למרות התעמרות משולחת רסן בו מצד הממסד הרב-תרבותי בהולנד, ולמרות הפחד מפני האלימות המוסלמית שרצחה שניים מעמיתיו של וילדרס, (פים פורטוין ותאו ואן-הוך) הוא מעולם לא נרתע, והרים את נס המרד ברב-תרבותיות. העם ההולנדי הגדיל את כוחה של מפלגתו של וילדרס פי 10 בתוך שני מחזורי בחירות. כיום, זוהי המפלגה השלישית בגדלה בהולנד, ושותפה בכירה בממשלה.

לאחר שגבר וילדרס על ניסיונה של מערכת המשפט לעקוף את משפט הבוחר (וזוכה מאשמת הסתה בעוון פרסומיו אודות האיסלאם), חלה תפנית בגישתה של ממשלת הולנד כלפי הארגונים שעיקר עניינם לחבוט בישראל. חבר בית הנבחרים ג'והאן דריזן, כינס את ראשי הארגונים לשימוע והודיע שדבריהם מעוררים שאט נפש, וכי על ממשלת הולנד לגדוע ללא דיחוי את המימון הניתן להם. מחוקקים ממפלגות אחרות תמהו על התמיכה במדיניות של עיצומים, הסתלקות מהשקעות וחרמות על ישראל ((Boycott, Divestment, Sanctions, ובהתאם לכך קיצצו עשרות מיליוני אירו לשניים מן הארגונים הגדולים ביותר המעורבים ישירות באחזקת אתרים אנטי-ישראלים ובתמיכה בחמאס. שר החוץ של הולנד הבטיח לבחון אישית את האופן הפסול שבו משתמשים הארגונים במאות המיליונים שמעמידה לשימושם ממשלת הולנד, ואמר כי אם ארגון משתמש בכסף כדי לממן אתרי אינטרנט עוינים לישראל, הרי שיש לו אישית בעיה איתו. מעתה והלאה, כל הארגונים המצפים למימון, ימצאו עצמם מבוקשים לחקירה אודות השימוש בכסף, ולהתערבות אם פעילותם נוגדת את מדיניותה המוצהרת של ממשלת הולנד.

מדיניותה החדשה של ממשלת הולנד מתמצית בהידוק הקשרים עם ישראל. בהרצאה שנשא בטכניון המשנה לראש ממשלת הולנד, מקסים ורהגן, התחייב הנציג הרשמי של הולנד לברית של "מדינות חדשניות" עם ישראל ולהקמת מועצה לשיתוף פעולה ישראלי-הולנדי בפרוס שנת העבודה 2012. השקעה במקום החרמה, זו הסיסמה החדשה של ממשלת הולנד.

וזוהי רק ההתחלה. ממשלת הולנד היכתה בסניף ההולנדי של ארגון IHH על-רקע תמיכתו בחמאס, והקפיאה את נכסיו. משנת 2003 רשום IHH כארגון תומך טרור, אבל רק עכשיו ננקטת פעולה של ממש להצרת צעדיו. יתר על כן, בית המחוקקים ההולנדי תמך בהחלטה המכירה בישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ברוב של 113 מתוך 150, ושלל הכרה במדינה פלשתינית.

לשינוי הגדול בהולנד מצטרפת יוון. יש ליוונים הרבה צרות בימים אלה, ולכאורה מה אכפת להם מארגון אנטישמי זה או אחר, או ממשט זה או אחר. אבל מסתבר כי גם ליוונים נמאס מן הפעילות האנטישמית המשתפכת לרחובות, ומן ההפגנות המאחדות את קיצוני השמאל עם קיצוני האיסלאם. קריאות Free free Palestine מצטרפות בתודעתם להפגנות האלימות המביאות את יוון על עברי פי הפחת של קריסה כלכלית, ולכן, אחרי שנים של סובלנות לאנטישמיות, החליטה ממשלת יוון לחתוך, ולאסור על יציאת משט השנאה. רב החובל של הספינה האמריקנית המתהדרת בשם ספרו של אובמה Audacity of Hope, נכלא באשמה של סיכון חיי הנוסעים, כאשר ניסה לצאת לים בניגוד להוראות הממשלה. האנטישמים למיניהם רואים במדיניותה החדשה של יוון את ידה המכוונת של רשעת הציונות, אבל אין רגליים לדבר. יוון בעצמה הגיעה למסקנה כי מתן חופש פעולה לאנטישמיות מנוגד לאינטרסים שלה, ובהתאם להכרה זו - פעלה.

גם קנדה היא ארץ מושכת הגירה, ובטורונטו נרשמו עשרות ארגונים שעיקר פעילותם היא אנטי-ישראלית, אנטי-ציונית ובסופו של דבר גם אנטישמית. מספר האירועים האנטישמיים זינק פי ארבעה תוך עשור. נוכח המסה הגדולה של פעילות אנטישמית, ניתן היה לחשוב כי בלחץ הקהל, תיטה ממשלת קנדה לכיוון אנטישמי נוגד ישראל, תוך כניעה למסע ה-BDS. במבחן המציאות מתברר, כי קורה בדיוק ההיפך. ממשלת קנדה היא מן הממשלות הידידותיות ביותר לישראל. מספר הביקורים בדרג שרים רק הולך וגדל, כולל הסכמי שיתוף פעולה כלכלי וביטחוני. ראש הממשלה הרפר הפך למפלצת השחורה של הארגונים האיסלאמיסטיים, בשל הפסקת המימון של ארגון קיירוס - ארגון "זכויות אדם" שעסק במימון ארגוני הכפשה ישראלים. המפלגה השמרנית שזכתה ברוב מרשים בפרלמנט הקנדי, אף הגדירה את הפעילות האנטי-ישראלית כפעילות אנטישמית, ואת הביקורת ה"לגיטימית" על ישראל כמסווה לאנטישמיות, גם אם נאמרה בפי נציגים יהודיים.

אבל אולי הסמן החשוב ביותר לשינוי הוא בבריטניה. בריטניה היא מעוז האנטישמיות מאז שבגדה בעקרונות ועידת סן-רמו שהעניקו לה את המנדט על ארץ ישראל. בשנים האחרונות הייתה הממלכה הבריטית לחוד החנית של השתלטות סדר-היום האיסלאמי ושל האנטישמיות האיסלאמית. מספר האירועים האנטישמיים המיוחסים למוסלמים הוא פי עשרה מזה המיוחס לאוכלוסיה הכללית, הגם שזו גדולה פי עשרה מן האוכלוסיה המוסלמית. לונדון מכונה כיום בפי חלק מתושביה לונדוניסטן, דגלים בריטיים מוּסָרים מפחד ההמון המוסלמי המוסת, ומשטרת הבירה נסה מפני ההפגנות האנטישמיות הכורכות את התביעות המוסלמיות על ארץ ישראל עם התביעות להחלת השריעה בבריטניה. ובכל זאת, עצר משרד ההגירה הבריטי את שייח' ראאד סלאח, ראש תנועת חמאס בישראל, ומנע ממנו להופיע בפרלמנט, בטענה של הסתה לאנטישמיות וקשרים עם ארגון טרור, ועוד יותר - בשל היותו גורם הפוגע בשלום הציבור. עמוד התווך הרעיוני של האנטישמיות המודרנית - הפרדה בין אנטי-ציונות לאנטי-שמיות - אינו קביל עוד, אפילו בבריטניה, באותו אופן שהרב-תרבותיות הולכת ומאבדת את הלגיטימיות שלה במדינה זו, כפי שגם קורה בגרמניה, בהולנד, בדנמרק ובשווייץ.

מוקדם מדי להתרונן אודות השינוי החל במערב כלפי התעמולה האנטישמית מבית היוצר האיסלמו-שמאלני. אבל יש סימנים ראשונים לשינוי מגמה, ובאלה יש לאחוז ולא להרפות.

פורסם במקור: אתר מגזין "מראה"
ד"ר יובל ברנדשטטר הוא רופא ילדים, תושב הנגב, פובליציסט ומחבר הספר "Joe's trial"
תאריך:  08/07/2011   |   עודכן:  08/07/2011
יובל ברנדשטטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תחילת הסוף של התעמולה האנטישמית
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הניה
8/07/11 23:19
2
קורןנאוה טבריה
9/07/11 05:54
 
רונן גולדשטיין
9/07/11 12:47
 
קורןנאוה טבריה
10/07/11 03:58
3
מרק
9/07/11 10:15
4
אמיר2008
9/07/11 22:38
5
נירררררררררר
10/07/11 15:56
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אחרי קובץ הסיפורים "מישהו נפל" (1996) והנובלה "מספר מוות" (2000), השלים כעת חגי ליניק את הרומן הראשון שלו - "דרוש לחשן" (הספריה החדשה, הקיבוץ המאוחד 2011). גם בספרו זה שָמר ליניק על התכנים שהופיעו בספריו הקודמים - העלילה המקומית מתרחשת בישוב קטן ליד שדה התעופה, הנגיעה במכאוב השכול (זוהר, הבן הבכור מבין ששת הבנים של המשפחה, נהרג במהלך שירותו בצבא) והצלבת מכאוב זה עם אירועי מלחמת העולם השנייה (בחיי ההורים השכולים: נחמיה היה חייל רוסי במלחמה זו ושירת בפלוגה עם קוֹזָקים ואַבְחָזים, ומירה הייתה בחורה מגרמניה שנאנסה על ידם).
08/07/2011  |  יוסף אורן  |   מאמרים
האם זהו אכן צירוף מקרים, שהמשט הנוכחי מנסה נואשות לצאת לעזה דווקא מיוון? בעוד שכלכלתה של יוון קורסת, זו של עזה משגשגת. ההלנים הזועמים המנסים לפרוץ את הסגר (ולתקן את אוניותיהם) נראים יותר כמו פליטים המחפשים מקלט, מאשר לוחמי חירות.
08/07/2011  |  עמנואל נבון  |   מאמרים
תודה לממשלת ישראל ולמשטרת הגבולות ולכל העוסקים בשמירה על בטחוננו, על ההגנה הנחרצת ועל האמירה הברורה והתקיפה: הבית שלנו לא הפקר, ואנחנו לא פח הזבל של העולם, וזכותנו לא לאפשר לכל מיני מסיתים ומחרחרים להיכנס אלינו, ובוודאי שזו חובתנו למנוע העברת כלי משחית וחומרים לבניית כלים אלה, שמכוונים אלינו. אנחנו חיים תחת איום מתמיד בסביבה שאומרת בגלוי שכל מטרתה היא חיסול מדינת ישראל, לכן עדיף לנקוט בפעולות מניעה, מאשר לאפשר לרעה החולה הזאת לחדור אלינו ובכך להעמיס על גב חיילינו עוד מוקדי סכסוך ועוד הפגנות ועימותים, ולהעמיד שם עוד תחנת שידור המשדרת בשידור ישיר תמונות מבוימות שהיו לנו לזרא.
08/07/2011  |  מנוחה דהן  |   מאמרים
מזל טוב למדינה החדשה. עד לא מזמן שסועה, פצועה וחבולה מקרעים פנימיים בין נצרות ואיסלאם, היא פותחת את חייה כמדינה עצמאית. בעקבות הסכסוך הזה, רבים מבניה עזבו, ברחו במנוסה לשמור על חייהם. הם הגיעו עד הנה, ואולי רחוק מכאן. פליטים לכל דבר ועניין. הבעיה שלנו נבעה מהפליטים שנפלטו לשם הפליטות, או במילים אחרות - מסתננים שפשוט רצו חיים טובים יותר.
08/07/2011  |  עקיבה לם  |   מאמרים
התפרצות תלמידיו של הרב דוב ליאור, מלח הישיבות המפד"ליות/חרד"ליות, על בית המשפט העליון - מספרת לנו סיפור בלי מסכה.
08/07/2011  |  צבי כסה  |   מאמרים
מדד חדש לחקר המזרח התיכון  /  נחמן פביאן
הפלונטר הסורי  /  מרדכי קידר
השלום מנוכר, אבל לא קפוא  /  מנשה שאול
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il