|   15:07:40
  צ'לו רוזנברג  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

מפחיד לראות את הפרצוף האמיתי

המטרה האמיתית של המאמר היא לשים מראה מול פרצופם של אלה המוכנים להישבע ביקר להם מכל שהם הפטריוטים האולטימטיביים. אני מתעב את אחד ממאפייני התרבות הישראלית המצויה לפיו "מכים" בכותב ולא מתמודדים עם התוכן
18/07/2011  |   צ'לו רוזנברג   |   מאמרים   |   תגובות
ראובן ריבלין. מאוד רצוי לקרוא את דבריו. הם לא ינעמו לכם! [צילום: פלאש 90]

מי אתם פטריוטים מזויפים?
צ'לו רוזנברג
בתקופה האחרונה אנו עדים לצונאמי מתלהם של כל מיני פטריוטים הזויים, המודרכים על-ידי שנאה יוקדת כלפי כל מי שאיננו חושב כמותם, בוגרי "בתי ספר" לטוטליטאריזם ופשיזם שלא היו מביישים משטרים אפלים שהכרנו בעבר
לרשימה המלאה

הערה מקדימה: למרות אורכו של המאמר, ראוי לקורא אותו בעיון עד תומו. קצת מאמץ! . מאמרי הקודם, מי אתם פטריוטים מזויפים?, הרגיז רבים מבין הקוראים. לא זו הייתה המטרה, אלא לשים מראה מול פרצופם של אלה המוכנים להישבע ביקר להם מכל שהם הפטריוטים האולטימטיביים. הם קולניים וזריזים בהצעותיהם "הדמוקרטיות" המגונות, לכן הם מצליחים לעורר מהומה. זאת מטרתם היחידה.

אני מתעב את אחד ממאפייני התרבות הישראלית המצויה לפיו "מכים" בכותב ולא מתמודדים עם התוכן. ראוי להקדיש פעם מאמר לנושא זה, אך בשלב זה, יקבע כאן שלמרות אי הנוחות, לא נרפה מלשים מראה מול פניהם ה"תמימים".

אותם אלמנטים "דמוקרטיים" אינם נחלת מחנה פוליטי אחד, אלא גם של הימין וגם של השמאל. דא עקא, בהתחשב בעובדה שרוב מוחלט של המגיבים למאמרי הקודם ניסו לייחס לי כוונות פוליטיות שכלל אינן קיימות, יובאו כאן כמה קטעים שימחישו עד כמה תורתם של אלה הרואים את עצמם ממשיכי מורשתם של מוריהם הרוחניים, אין להם מושג ירוק מה באמת חשבו אותם מורים רוחניים.

שלטון החוק ובית המשפט העליון

אין יום שאותם דמוקרטים הזויים מבקשים להפוך את בית המשפט העליון לעוד כנסת. והנה מה אומר על כך המורה הרוחני: "אך אין ספק, כי גדולה מסכנת טשטוש התחומים בין הרשות המבצעת לבין הרשות המחוקקת היא הסכנה של ביטול התחומים בין הרשות המבצעת לבין הרשות השופטת. המשפט הבלתי תלוי הוא למעשה המבצר האחרון של חרות האדם בימינו. כל עוד מבצר זה קיים יש תוחלת להדיפת הגל העכור; בנפול מבצר המשפט, אין עוד מציל לאדם הנשחק בין אבני הרחיים של השררה. על-פי השקפת החיים של שוחרי החירות אנו חושבים כ"אמיתות מובנות מאליהן "מכת חוקי החירום" מוכיחה שגם עליהם יש להילחם בתקופתנו ובמדינתנו. אולם אני מציע לא להסתפק ב"עצמאות המשפט" כי אם לחרות על דגלנו את עליונות המשפט.

עליונות המשפט – כיצד?

אם העם קבע לעצמו על-ידי נבחריו חוק יסודי, המגדיר את מעמדו ואת יחסיהן ההדדיים של הרשות המחוקקת, המבצעת והשופטת; המגדיר לא רק את זכויותיהם וסמכויותיהם אלא גם את חובותיהם של נציגי השלטון המגדיר לא רק את חובותיו אלא גם את זכויותיו של האזרח ואת חירויותיו המדיניות, הנפשיות והכלכליות; לאחר שהעם קבע לעצמו חוקת יסוד כזאת, הרי כל שאר החוקים ,ולא רק פקודות השלטון המבצע, חייבים להיות מתאימים ומותאמים לחוק היסודי. ואין הם יכולים לסתור אותו, כמובן, החוקה מבטיחה את החירויות האזרחיות רק במידה ש הן "חיות" בהכרת העם ובמידה שהעם נלחם עליהן או מוכן להלחם עליהן. אולם החוקה עצמה הופכת להיות, בדרך של השפעת גומלין, גורם נושא-חרות, באשר היא מעמיקה את הכרת העם בזכויותיו.

עליונות המשפט תתבטא בכך, שלחבר שופטים בלתי תלויים תוענק לא רק הסמכות לקבוע, במקרה של תלונה, או חוקיותה או צדקתה של פקודה או תקנה אדמיניסטרטיבית מטעם מוסדות השלטון המבצע, אלא גם הסמכות לחרוץ משפט, במקרה של קובלנה, האם החוקים, המתקבלים על-ידי בית הנבחרים (המתקבלים, כפי שראינו, בהשפעה ניכרת או מכרעת של הממשלה) מתאימים לחו ק היסוד או סותרים את זכויות האזרח שנקבעו בו. את זכות הגשת הקובלנה המשפטית ביחס ל"חוקים" יש להעניק לכל אזרח, אם הוא רואה את עצמו נפגע על ידם במישרין או בעקיפין, ודבר המשפט יקום.

עליונות המשפט – למה? יש וישאלונו - בשם ה"דמוקרטיה, כמובן: כלום זה דמוקרטי, שחמישה או שבעה או אחד-עשר אנשים, אשר לא נבחרו על-ידי העם, יוכלו לבטל על-ידי החלטתם הקרויה "פסק דין "החלטה שנתקבלה בצורת חוק על-ידי נבחרי העם?. זוהי שאלה מדיחת-דעת: הדמוקרטיה, המוצגת על-ידי מי שהציג את השאלה הזאת, אינה אלא סילוף המושג של שלטון העם.

אפשר להקשות נגדו כלום זוהי דמוקרטיה שאיש אחד, או אחד-עשר או חמשה-עשר אנשים הקרויים "מיניסטרים" ישללו מאת העם את זכויותיו האלמנטאריות ויניעו את ה"רוב שלהם" בבית הנבחרים ל קבל "חוק" שעל פיו כל חייל או שוטר, ראשי לאסור ולכלוא כל אדם שיהיה חשוד בעיניו, או להיכנס לביתו של אזרח ולערוך בו חיפוש או לפתוח את מכתביו של האזרח...." . אז הבנתם מהו שלטון החוק בעיני המורה הרוחני? לא כמותכם המבקשים להפוך הכול ל"דמוקרטיה עממית".

תפקוד השלטון והסכנות שבדמוקרטיה מזויפת

דמוקרטיה איננה שלטון הרוב בלבד, אלא זכותו של המיעוט לשמור על כלל זכויותיו. שלטון דמוקרטי נאור מאפשר שיח חופשי, איננו מגביל בחוקים דרקוניים זכויות יסוד שיש לאדם. ותעשו טובה ועל תחזרו על "דמוקרטיה מתגוננת". אם נתחיל לדון מפני מי צריך להתגונן, יתכנו הפתעות בלתי נעימות בעליל. והנה עוד ציטוט של אותו מורה רוחני באמת:

"לאחר שהסתכלנו מקרוב בדרכי הפעולה של המכונה השלטונית גם במשטרים לא-טוטאליטאריים, לא חד-מפלגתיים, למדנו בוודאי להבחין בין הצורה לבין התוכן, למדנו כי רוב פרלמנטרי נבחר יכול להיות מכשיר בידי קבוצת שליטים ומסווה לעריצותם. על כן חייב העם, אם הוא בוחר בחרות, לקבוע את זכויותיו גם מול בית הנבחרים, לבל יוכל הרוב שבו, המשרת את השלטון יותר מאשר הוא מפקח עליו, לשלול את הזכויות הללו.

את זאת אפשר להשיג רק בדרך של "עליונות המשפט", כלומר קביעת החירויות האזרחיות כ"חוק היסוד" או "חוק עליון" ומתן סמכות לחבר שופטים לבטל את תקפו של חוק, הנוגד את חוק היסוד, הסותר את החירויות האזרחיות.

רעיון "עליונות המשפט" איננו, איפוא, רעיון "תמים" או "רומנטי" או תיאורטי אם "האווירה הציבורית" תיתן למשפט בחברה ובמדינה את מעמד העצמאות הבלתי-מסויגת; אם לשופט תינתן ההכרה - לא רק החוקית, כי אם הפנימית – של דיין צדק בלתי תלוי, הרי האווירה הציבורית הזאת, וההכרה הפנימית הזאת קבעו את קיומה של"עליונות המשפט", כערובה מעשית לחרות היחיד וכקו חיבור בין חרות האדם ובין תיקון החברה."

לא נעים, מה? לא מתאים לכם!. התייחסנו כאן לשלטון החוק, עליונות המשפט ועליונות המערכת המשפטית, נטולת אינטרסים פוליטיים במובן הפשוט ביותר של המילה. דברי המחבר ברורים והם הוכחה להיותו אחד האנשים הדמוקרטיים באמת. לו היה שומע אתכם מבקר עניינית את בית המשפט העליון, הוא היה גאה בכם כי כך צריך להיות במשטר דמוקרטי. אסור שתהיה חסינות בפני ביקורת. ברם, ישנם גורמים המבקשים את נפשו של בית המשפט העליון רק כדי להפוך אותו לאכסניה פוליטית. זה פסול. ואל תגיבו שבית המשפט העליון הוא מעוז השמאלנים. קודם בדקו את הפסיקות. האמת היא שאתם אינם מעוניינים בבדיקה מתוך ידיעה שרוב העם לא ילך לקרוא את פסקי הדין.

יתכן ובמאמרים אחרים יובאו קטעים העוסקים בהיבטים אחרים של הדמוקרטיה בעיני המנהיג הרוחני. לשמחת כולם, יו"ר הכנסת, מר ראובן ריבלין, הביע את דעתו על מתקפת החוקים הבלתי דמוקרטיים בעליל. מאוד רצוי לקרוא את דבריו. הם לא ינעמו לכם!.

אגב, שכחתי עד עתה לגלות מיהו המנהיג הרוחני שאתם כל כך אוהבים להסתתר מתחת לסינרו: מנחם בגין ז"ל, כתבים.

תאריך:  18/07/2011   |   עודכן:  18/07/2011
צ'לו רוזנברג
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מפחיד לראות את הפרצוף האמיתי
תגובות  [ 18 ] מוצגות   [ 18 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
לשמאלן גלותי
18/07/11 13:01
 
צ'לו
18/07/11 15:01
 
סתם_1
19/07/11 08:22
2
שב בבית בשקט
18/07/11 14:24
3
מיכאל ב
18/07/11 15:40
 
צ'לו
18/07/11 17:42
 
נחום שחף
19/07/11 12:37
4
קורןנאוה טבריה
19/07/11 04:27
 
צ'לו
19/07/11 09:08
5
קורןנאוה טבריה
19/07/11 04:58
6
יואל קורנבלום
19/07/11 07:16
 
צ'לו
19/07/11 08:34
 
נחום שחף
19/07/11 12:43
 
קורןנאוה טבריה
19/07/11 14:15
 
צ'לו
19/07/11 19:23
 
יואל קורנבלום
19/07/11 21:11
7
אמיר ש
19/07/11 18:20
 
צ'לו
19/07/11 21:43
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קשה להבין את האלם וחוסר האונים שנפלו על הדרג המדיני בישראל לנוכח ההפרה הפלשתינית הבוטה של ההסכמים המדיניים עם ישראל. בניגוד מפורש לנאמר בהסכמים - הגרועים לכשעצמם - החלו אש"ף-פת"ח-הרש"פ בתהליך חד-צדדי של הכרת חברוֹת האו"ם בהם כמדינה.
18/07/2011  |  אריאל כהנא  |   מאמרים
אין ספק שאנחנו בעיצומם של ימים סוערים וגורליים לרפתות רבות בישראל, ואולי לכל ענף ייצור החלב בארץ. אנחנו עדים להצהרות רדודות מתחרות, שללא ספק שהיו זוכות באליפות הפופוליזם הזול, או בעצם היקר.
18/07/2011  |  ארנון אשרי  |   מאמרים
הפתרון ארוך הטווח למצוקת הנדל"ן של ישראל נמצא דווקא, לא רחוק מאיתנו - בים. אזורי הביקוש בישראל נמצאים באזור רצועת החוף, בה גרים כ-70% מתושבי המדינה, אשר מעדיפים לגור לאורכה. מדוע לא נעתיק חלק מהפעילות שלנו לכיוון הים?, מדוע להקים רק שדות גז?.
18/07/2011  |  יובל לובנשטיין  |   מאמרים
ההבטחה שהייתה גלומה במהפכה הציונית ובהופעת מדינת ישראל - לשנות מן היסוד את הגורל היהודי לא נתממשה. ישראל מושכת אליה גילויי ביקורת פוליטית קשה מנשוא, שלמרבה הכאב הם גם מלווים באיבה קשה ושנאה הדומים לאלו שמשכו היהודים לאורך ההיסטוריה.
18/07/2011  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
כמה פעמים נתקלנו באמירות צעירים המזכירות לנו את הציטוט שבראשית הדברים.
18/07/2011  |  עמוס עמירן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
גם אני נמניתי על השואלים מדוע פרשת "מצורע", פרשה לא נעימה, על כל נגעיה הקשים מופיעה ערב חג הפסח חג החרות
יריב גוטמן
יריב גוטמן
דוח פיץ' רובו ככולו מזהיר שוב ושוב מפני תרחיש אפשרי של ירידת הדירוג של ישראל, זאת בעיקר בשל האפשרות של הארכות המלחמה ובד בבד רמיזה שעל מקבלי ההחלטות בממשלת ישראל לעשות את הנדרש כדי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il