|   15:07:40
  משה חסדאי  
תחקירן, פובליציסט
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
אין בנו רוח נחושה לנצח ניצחון אסטרטגי לדורות [צילום: AP]

אזהרה מקצין בכיר

בספטמבר, תיפתח המערכה להקמת מדינה פלשתינית על חורבותיה של מדינת ישראל, בשלב חדש. מזה זמן רב שחדלה מגמת ההסדרים המדיניים להוביל את הנעשה, ואת סדר היום יכתיבו יותר ויותר האלימות, הטרור המדיני והמזויין
03/08/2011  |   משה חסדאי   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

הערכת המצב מצביעה בבירור על שאיפת הפלשתינים להקים מדינה 'בדם ואש'. במשט המרמרה וב'נכבה' וב'נכסה' השנה, כבר נורו יריות הפתיחה של המאבק הפלשתיני המזויין להקמת מדינה פלשתינית בדם ואש. בצה"ל ובכוחות הביטחון זוהי תקופת הכנה ממוקדת יותר לאור לקחי הארועים האלימים הללו ולקראת ספטמבר.

בקרב הפלשתינים נטעו ההתקוממויות המזויינות שהביאו לנסיגת ישראל מלבנון ומעזה ונפילת המשטרים הערביים עקב התקוממויות עממיות, את תודעת הצלחת המאבק העממי המזויין. מאבקים איסלמיסטים מזויינים מוצלחים נגד ברית המועצות באפגניסטן, וכעת גם נגד ארה"ב באפגניסטן ועירק והתרסתן של אירן וצפון קוריאה, כמו גם ההשתלטות הערבית על יבשת אירופה, גם הם רוח גבית לטרור האיסלאמיסטי.

רק העם היהודי עודנו אינו רואה את פני האיום כראוי. גיס חמישי בתוכו מסמא את עיניו ומסיח את דעתו בכל מחיר ובעורמה חתרנית בלבוש של תנועה חברתית וארגוני זכויות אדם.

בספטמבר, תיפתח המערכה להקמת מדינה פלשתינית על חורבותיה של מדינת ישראל, בשלב חדש. מזה זמן רב שחדלה מגמת ההסדרים המדיניים להוביל את הנעשה, ואת סדר היום יכתיבו יותר ויותר האלימות, הטרור המדיני והמזויין.

גם לוחם למוד קרבות שחווה מראות קשים מתקשה שלא לקחת את אירוע הטבח במשפחת פוגל, אישית. השנאה הפלשתינית מצולמת ומתועדת בדמות גופותיהם המרוטשות של בני משפחת פוגל. זו זוועה. המשפחה נרצחה באכזריות קשה. מעשי הטבח והרצח של בן יוסף לבנת וההכנות שמבצעים הפלשתינים לקראת מלחמה בנו, מסתכמים במסקנה הבלתי נמנעת: אין פרטנר בצד השני.

אנו מבינים באופן חד כי יש כאן פער תרבותי ושנאה שקשה להגדירה במילים, ושאנחנו צריכים להיות חזקים, נחושים ויציבים. זה הכל, בתמצית. זה לא ייגמר בדור שלנו. המושג 'פתרון' אינו רלוונטי. צריך פשוט לקנות זמן בהיקפים גדולים. אפשר לנהל משא-ומתן אבל לא לשגות באשליות. יש אי ודאות גדולה ולכן אסור לאבד אף רגע - צריך לבנות, ליצור, להתחזק ולבסס את האחיזה בארץ שלנו. נקודה.

כדי שיהיו הדברים ברורים - יש פתרון צבאי לאיום הטרור הערבי! אנחנו מסוגלים בהחלט להתמודד עם האיום הזה, אך הדבר כרוך בהחלטת ממשלה להגיע לשליטה מלאה בשטח. מדובר בשליטה מודיעינית ומבצעית מן הסוג המכונה בעגה המקצועית "שלטנות". הטענה שלפיה "אי-אפשר לנצח את הטרור" אינה נכונה. אפשר לנצח את הטרור ולהכריעו הכרעה אסטרטגית אך יש לכך תנאי שבו, מתוך קיבעון מחשבתי, מדינת ישראל איננה מוכנה לעמוד: שליטה מודיעינית ומבצעית בשטח תוך חיסול טרוריסטים והנהגתם.

האיסלאם הרדיקלי מחולל אי יציבות גלובלי, לא רק אזורי. שורש הבעיה, הגורם המכונן את הנוסחה הקשה של סכסוך הדמים הערבי ישראלי: זו מדיניותה של ממשלת ישראל. אירן הולכת ובונה את חיזבאללה, חיזבאללה הולך ונבנה על קו הגבול ממש, וכך גם החמאס והרשות הפלשתינית נבנים לקראת מלחמה קרובה נגדנו, והמדיניות הינה שמירת שקט. נקודה. הפוליטיזציה של כוחות הביטחון מעקרת את המחשבה המדינית-ביטחונית הנקיה. זהו קיבעון מחשבתי שעלול לעלות לנו ביוקר, כיוון שאין ולא תהיה לנו ברירה. בנתונים האלה מלחמה היא בלתי נמנעת. אחנו חייבים לנצח בה, אך קודם לכך עלינו לנצח את רוח השקר ושנאת האחים.

הקשיבו להמיה רכה אך מתגברת העולה מתפילת השבת. הקשיבו להמיית הלב היוצאת מן המתפללים, והריני מאחל לכם שתמצאו עצמכם נרגשים באופן שאינכם יכולים להסבירו. דמעות עולות בעיניים. משהו קדום, יסודי, שורשי מכה בנו. כבתפילות ראש השנה בבית הכנסת, כבקריאות לסליחות בבית סבא.

עוצמתה של היהדות, בשקט ובתפילה היא באה אל הלב. הקפידו לטפח את ארון הספרים היהודי בביתכם, לשמור את המסורת כמצוות 'והגדת לבנך'. שהדור הצעיר ייקח עימו הלאה את מורשתו. רק מ'דרך ערך' ו'דרך ארץ' הנובעת ממעיינות היהדות הנצחיים תבוא הישועה למדינת ישראל, מדינת היהודים.

צאו לנווט בשבילי הארץ עם תנ"ך ביד, חוו אותה, קראו בו והתרגשו. מן הרכס הסמוך הביטו אל מעבר מכמש, ראו בעיני רוח כיצד טיפסו בו יונתן ונושא כליו, מתגנבים כלוחמי קומנדו אל מחנה פלשתים. התייצבו על גגו של קבר שמואל הנביא, ראו את גבעון, את המקום עליו נאמר 'ישחקו הנערים לפנינו', זכרו את קרבות יהושע בן נון, העלו על רוחכם את עלילות ירושלים. בבית אל ספרו את סיפור חלום יעקב וצעדו אל תל שילה. הביטו בהרים שסביב לו, חשבו על המוני בית ישראל הנאספים סביב בעת עלייה לרגל. קשה לתאר את התחושה העמוקה בקבר רחל, במנהרות הכותל ובחפירות עיר דוד. השתתפו בחפירות ארכיאולוגיות ברחבי הארץ ובירושלים.

געו בידיים ולכו ברגליים יחפות באדמה וחזו בצומח ממנה וחי בה. מפסגת התל השקיפו על העמק שמתחת, אל הנתיב בו עבר ארון האלוהים. כך, מדן ועד אילת, הארץ שלנו מלאה בעדויות לסיפור העם היהודי, והן ניצבות בגאיות ובהרים, בין טרסות ובנקיקי הסלע. צריך ללמוד, לקחת תנ"ך ולהתחיל ללכת. לזכור, להרהר ו'להגיד לבנך' - להעביר מדור לדור.

במלחמה, בתוך האש והעשן והדי הפגזים ושריקת המרגמות, קול תפילה יהודית נישא וממלא את הלב. זו שייכות למשהו הגדול מכם, למסורת אדירת שנים. אנו חיילים יהודיים.

החברה הישראלית חייבת לפתור בתוכה את הכשל הערכי-מנהיגותי. אנשי תקשורת ישראלים, אמנים מגוייסים למען האויב, פרופסורים ודוקטורים עויינים, ופוליטיקאים בוגדניים, שכולם תאבי בצע והון שלטון, זורעים בקרב עמנו ולוחמינו זרע רע, תחושה עקומה ומעוותת של כשל כולל. הלוחמים סופגים מסרים מהתקשורת ומחבורת המחרימים והמנדים לכל אורך המלחמה באיסלמיזם, ומסרים אלה מעצבים גם את דעתם ותודעתם. לתודעה הכוזבת תורמים מהלכים חסרי אחריות של שמאל רדיקלי, טייקונים אינטרסנטים וחבורת תבוסתנים שהתייאשו מהייעוד היהודי ומהסיכוי לנצח את האויבים, המזינים את העיתונים וחותרים תחת אושיות הדמוקרטיה, הציונות והתרבות היהודית.

לא נוצחנו באף מלחמה, ההיפך הוא הנכון. יחידות רבות, רוב-רובן של היחידות, זכו לנצחונות מרשימים, סדירים ומילואים גם יחד. עובדה זו הועלמה מהמידע הנמסר לציבור ו/או לתקשורת העולמית. ניצחנו את החיזבאללה, ניצחנו את החמאס, ניצחנו את הרשות הפלשתינית, וניצחנו את מדינות ערב. מנהיגות כושלת לא ידעה להורות ולהוביל ניצחון מוחלט. החולשה שלנו היא ברוח. אין בנו רוח נחושה לנצח ניצחון אסטרטגי לדורות. אנו פוחדים לנצח. פוחדים להכריע את המאבק בין טוב לרע באופן סופי ומוחלט.

במדינת ישראל מונעים הטייקונים דיון ציבורי, ומלבים היסטריה תוקפנית, אנוכית ושוחרת לטרף, ניצול ציני של המצב על-ידי פוליטיקאים ב'אזרחי' ובמדים, ועוד יותר מזה: בניה עצמית (על חשבון הזולת) של אנשי תקשורת ואחרים, שמחפשים בכל דרך לבטא את עצמם. וכמה שיותר חריף, דוקר, מציק ושוחט.

עלינו להתמודד עם שאלה קשה על מורשת וערכים ומנהיגות וגיבוי, ואם ערכים אלה עוד חיים בתוכנו, כחברה ומשפחה לוחמת. הם אכן שם, ביחידות הלוחמות. אלא יש בחברה שלנו מיעוט מסוכן, המתנהל כמי שליקוי מאורות ערכי אוחז בו. יש בנו 'אש ידידותית' מכוונת, זדונית, שאין בה ידידות או חיבה, רסן או חמלה!.

אסור לנו להסכים לרוע במקום לרעות. לכלי התקשורת בישראל, יש אחריות משמעותית-מהותית להתפשטות הרוע ולתודעת הכשלון. זיקתה החסרה לפטריוטיזם ישראלי, רוח התזזית שלה ואחדים בה שאינם עושים מלאכתם קודש באוחזם בעט או במיקרופון, הם חסרונות מסוכנים ביותר בעת מלחמה. ואנו במלחמה.

עלינו להתלכד ולהתאחד ולתקן את הטעון תיקון בחברה הישראלית, ורק כך לא יתחוללו בנו המקרים הקשים של יד איש באחיו, של הפקרה ותחושת נבגדות שאין שנייה לה בחומרתה ונזקיה ובכאב שהיא גורמת.

מבוסס על ספרו של תא"ל (מיל.) גל הירש: 'סיפור מלחמה - סיפור אהבה'.
תאריך:  03/08/2011   |   עודכן:  03/08/2011
משה חסדאי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אזהרה מקצין בכיר
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יואל ק
3/08/11 10:06
2
סתם 1
3/08/11 10:36
3
ע.ג.
3/08/11 20:36
 
זקן
4/08/11 13:02
4
אלון פלג
3/08/11 22:03
 
משה חסדאי
4/08/11 13:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
המחאות ההולכות וגוברות, הפכו למעין שיגרה, במובן נראה מה תהיה המחאה הבאה?, זה התחיל בקוטג, עבר לחיתולים ולמטרנה, אחר כך מחאת הדיור האימהות הדלק - ובעצם מה לא. התופעה החלה לצבור תאוצה והאמת שבתחילה זה היה די משעשע לראות את המחאות השונות, אולם בחלוף הזמן ולנוכח התגובות של הממשלה ושל העומד בראשה, הוחלף הצחוק והגיחוך במוד של דאגה וחרדה ליושבים בציון. ככה מנהלים עסקים?, ככה מנהלים משברים?, ככה שולטים?, ככה מקבלים החלטות?.
03/08/2011  |  יובל לובשנטיין  |   מאמרים
ההודעה של הרמטכ"ל הטורקי ושל ראשי זרועות היבשה, הים והאוויר בצבא הטורקי על פרישתם היא למעשה החותם הסופי בתהליך נטרול הצבא בטורקיה כשחקן פוליטי משמעותי. תהליך זה עומד במרכזה של מהפכה שקטה העוברת על טורקיה מאז עלתה מפלגת הצדק והפיתוח לשלטון לראשונה, בשלהי 2002.
במשך יותר מחמש שנים שימשתי כיועץ התקשורת וכדוברה של מפלגת העבודה. כיהנתי בתפקיד זה תחת יושבי הראש: יצחק רבין ז"ל, שמעון פרס ואהוד ברק והמזכ"ל נסים זוילי. הרבה קודם לכן התחלתי בפעילותי הפוליטית כסטודנט. בשנים האחרונות הפסקתי את פעילותי המפלגתית ועברתי יותר לעמדת הפרשן (גיליתי שהרבה יותר קל להיות בעמדה זו) אם כי נשאר לי לא מעט סנטימנט בלב למפלגה זו.
03/08/2011  |  יורם דורי  |   מאמרים
בית משפט עליון לא רוקד לפי חליל של אף אחד, ודאי לא חליל של כל עותר ועותר. לעתירה בבית משפט יש נוהל, יש תכלית ונראה שמאז עזב הפרופסור ברק את לשכתו, יורשיו לוקחים את הסיבוב לגמרי עקום, ופוגעים פגיעה קשה בחברה כולה בכלל ולממתינים לדיון בבית המשפט העליון בפרט.
02/08/2011  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
היה רגע של מבוכה בארגון המחאה עקב קשיים בניסוח הדרישות, אולם עד מהרה התברר שנפלה טעות: מי צריך לספר למי מה הם חוליי החברה ומה הם הפתרונות - האזרח למדינה, או המדינה לאזרח? האם אנחנו צריכים לספר למדינה היכן אנו חיים?...
02/08/2011  |  אהרון שחר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il