|   15:07:40
  אהרון שחר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
את המחאה הזו אי-אפשר לעצור [צילום: פלאש 90]

שברו את הכלים

"את המחאה הזו הממשלה לא תצליח להפסיק על-ידי איזה עצם שתזרוק, בוודאי לא על-ידי משא-ומתן כוחני כפי שהיא התרגלה למעוך עובדים חלשים כמו העובדים הסוציאלים" הצעת הגשה לנאום חוצב להבות עבור מנהיגי המאבק
07/08/2011  |   אהרון שחר   |   מאמרים   |   המחאה החברתית   |   תגובות

אזרחי ישראל,

בבולמוס בלתי ניתן לעצירה המדינה שעטה קדימה, ולא הבחינה בכך שבינתיים החברה הישראלית הולכת ומתרסקת. בשלב מסוים הציבור התעורר והציב בפני הממשלה תמרור: עצור! מחאה לפניך. לרוץ קדימה זה חשוב, אבל הציבור רוצה לדעת לאן...

החוק חשוב, הדמוקרטיה נפלאה, הכלכלה נהדרת, המדינה צומחת, הכל מושלם, יש רק בעיה אחת קטנה: החברה מתרסקת! העשירים מתעשרים והופכים למולטי-עשירים, העניים מתענים והופכים לעניים-מרודים. מעמד הביניים התחתון הופך לעני, מעמד הביניים העליון הופך לתחתון, החברה מתפרקת.

אנו, אזרחי המדינה, תפסנו את הממשלה באוזניה, ניערנו אותה היטב והודענו לה: עד כאן! שברו את הכלים ולא משחקים! הגיעה העת לחשבון נפש, כך זה לא יכול להימשך. את המחאה הזו הממשלה לא תצליח להפסיק על-ידי איזה עצם שתזרוק, בוודאי לא על-ידי משא-ומתן כוחני כפי שהיא התרגלה למעוך עובדים חלשים כמו העובדים הסוציאלים.

אם לא יהיה שינוי מהותי בדרכה של המדינה, המחאה תתפספס והחברה הישראלית תמשיך להתדרדר. לא נעשה את הטעות הזו. את ההתעוררות הזו אי-אפשר להפסיק! היא תימשך עד שהמדינה תשנה כיוון ותתחיל לנוע לכיוון הנכון.

היו עלינו ביקורות רבות, בהחלט ייתכן שחלקן נכונות. יכול להיות שחלק מהשותפים למאבק אוכלים סושי, יכול להיות שיש להם דעות פוליטיות, יכול להיות שמאבקים פוליטיים תופסים טרמפ על המשבר החברתי, הכל יכול להיות. אבל דבר אחד בטוח: המשבר החברתי אמיתי!

לכן המאבק קיים וימשיך להתקיים. גם אם שותפים לו אוכלי סושי, גם אם עלו עליו טרמפיסטים פוליטיים, גם אם חם באוהלים, וגם אם יש עוד בעיות שונות ומשונות. שום דבר לא ישנה את העובדה שהמאבק הוא אמיתי, הוא חשוב, והוא חיוני לדמותה של המדינה ושל החברה הישראלית.

יתרה מכך, גם הטענה שהדרישות שלנו לוקות בחסר נכונה, אך בל נשכח: ממשלות ישראל השונות משך שנים ארוכות לא הצליחו להבין בכוחות עצמן איזה נזק הן גורמות. רק המחאה שלנו, של הציבור הרחב, גרמה למדינה להקיץ מריצת האמוק שלה, ולהתחיל לקלוט שיש בעיה.

במקרה הטוב בו המדינה התמימה לא הבינה מה היא עושה - היא טיפשה, במקרה הרע בו היא עשתה זאת בכוונה - היא פושעת! ללא עזרתנו האדיבה, או הלא כל-כך אדיבה, המדינה לא הייתה מתעוררת מהריצה המטורפת שלה לריסוק החברה. לכן עליה להודות לנו מקרב לב על שהערנו אותה מתרדמתה. בוודאי לא לבוא אלינו בטענות שאנחנו לא עושים את עבודתה, ולא יודעים במדויק מה הם הפתרונות לכל הנזקים החברתיים שהיא גרמה.

הפתרונות

אין זו בושה להודות שהמתווה המדויק להבראת המדינה עדיין לא ברור די צרכו, לא לנו וגם לא לאף אחד אחר. יחד עם זאת, יש לנו בכל זאת כמה תובנות. ראשית: אנחנו רוצים להבין מה קרה. לכן הדרישה הראשונה שלנו היא הקמת ועדת חקירה ממלכתית אקדמית בלתי תלויה, שתחקור לאן בדיוק המדינה רצה? מה גרם לקריסה החברתית? ומהי תמונת המצב של תרבות השלטון בישראל?

יש לנו חשש, שכשהמדינה רצה קדימה, לא בטוח שהקדימה שלה הוא בדיוק האינטרס הציבורי וטובת הכלל. אולי מעורבים שיקולים זרים, אינטרסים אישיים, מאבקי כוח, מאבקי אגו, שאפתנות, השפעות לוביסטים, השפעות של גופים בעלי עוצמה, אידיאולוגיה של שוק חופשי מדי ומופקר לגחמות החזקים? מי יודע? הוועדה תחקור ותבדוק. הפטנט של לרוץ קדימה בלי לדעת לאן - נגמר.

מהי תמונת המצב של תרבות השלטון שלנו? האם קיימת תרבות של שחיתות? מה ממדיה? עד כמה המערכת מסואבת? גם את הדברים הללו הוועדה תבדוק. בינתיים אנו דורשים שהמדינה כולה תיכנס מתחת לאלונקה. כולם ישאו בנטל! מכאן לא ממשיכים יותר כתמול שלשום.

אי לכך ובהתאם לזאת אלו הן דרישותנו: אנו דורשים את ביטול מנעמי השלטון עד להודעה חדשה! שכר מינימום לנבחרי ציבור, ללא שום הטבות. קיצוץ שרי הממשלה. רוח של צניעות, צמצום וחסכון בכל מוסדות השלטון. אנו דורשים מינוי שר לאיכות השלטון במשרה מלאה, המשרד המוזר של מיכאל איתן יכול להתאים לכך.

האם הפוליטיקאים יסכימו לדרישות הללו בחדווה? לא בטוח, אך אל דאגה. יש לנו כלי מאוד מאוד חזק ביד, קוראים לו: דמוקרטיה. אם הם יחשבו שהם יכולים להמשיך לחלוב את המדינה, נשלח את כולם ללשכת עבודה. אין פטורים, המדינה כולה תעזור לסחוב את האלונקה! משרתי הציבור יעשו בדיוק מה שהציבור ידרוש מהם, או שהציבור ישלח אותם הביתה כדי שיחפשו ציבור אחר לשרת אותו.

בעל הבית השתגע. אנחנו נלמד את הפוליטיקאים שיעור קטן בדמוקרטיה. יש הבדל קטן בין המאבקים בעולם הערבי ובין מה שקורה אצלנו: כאן לא צריך שפיכות דמים כדי להחליף את השלטון, מספיק פתק קטן. גמרנו עם ההצבעות העדריות. ממשלה שלא תהיה חברתית - פשוט לא תהיה. (הפסקה מתודית למחיאות כפיים סוערות)...

הציבור התעורר, כבר לא יהיה ניתן לסמא אותנו בסיסמאות של ימין ושמאל! ללא אג'נדה חברתית ברורה - הכניסה לכנסת אסורה! משמאל ומימין, מקדימה וגם מאחור. הפוליטיקאים המסואבים יעברו הסבה לנציגי ציבור אמיתיים, שאם לא כן, יישלחו כולם כאיש אחד ללשכת עבודה כדי שיעשו סוף-סוף משהו מועיל למדינה. אם הם לא יתפסו את עצמם בידיים, הציבור ירענן את המערכת השמנה והמסואבת בנציגים חדשים לגמרי.

כפי שאמרנו, כולם ישאו בנטל, גם המפונקים. להלן רשימת הדרישות שלנו: בתחום רמות השכר החזיריות אנו דורשים מס הכנסה גבוה מאוד. בתחום הבנקאות אנו דורשים עמלות נמוכות ומשכנתאות לא רצחניות, או לחלופין שהמדינה תפתח בנק משלה שיהיה למטרת רווח מינימלי.

בתחום שלטון החוק אנחנו דורשים מהפכה. המדינה תכריז על הפיכת הפשע לבלתי משתלם כיעד לאומי! הכפלת הענישה, הוספת פיצויים נאים לקורבן בכל מקרה של פשע, ביטול כמעט מוחלט של כל הגישורים, הפישורים, העסקות והתרגילים. המערכת תתחיל לעבוד, השופטים יתחילו לשפוט. אם צריך להגדיל את כוח האדם, יגדילו את כוח האדם. תוקם מערכת בקרה כפולה בניסיון למנוע עוול והרשעת חפים מפשע.

מנין יבוא הכסף? הכסף יגיע מהשומנים. לא מתקציב הביטחון ולא משום דבר חשוב. יסתיים הקיצוץ בבשר החי, הגיעה העת לחתוך בשומן המת. זאת נעשה בעזרת איזמלי המנתחים של המתמחים היקרים שלנו. משכורות שמנות יקוצצו, גם אנשי קבע, גם חברת חשמל, גם ועדים חזקים, כולם יירתמו למאבק. זהו מצב חירום לאומי, לא תהיה שום כניעה לוועדים חזקים.

מהיום רבותי, הסקטור החזק ביותר במשק הם לא הוועדים החזקים, לא בעלי ההון, ולא שום גורם מקורב לצלחת. מהיום הסקטור החזק במשק הוא בעל הבית של המדינה - הציבור.

המדינה תבדוק אפשרות להחזרי כספים במקרים של שכר מופקע והטבות לא ראויות במשך שנים ארוכות, כמו למשל השכר בבנק ישראל. במקום לשבור את הראש איך למצוץ את הציבור, המדינה תעשה כל שביכולתה כדי להילחם בבזבוז, בהפקרות ובשחיתות, וכן תבדוק איך היא מחזירה לעצמה את כל ההון העצום שהזרימה בנדיבותה בעשרות השנים האחרונות לחזירונים העליונים.

בתחום שוק העבדים אשר כונה בעבר משק העבודה, אנו דורשים אכיפת יד ברזל. יוקמו צוותים רבים שיעסקו באיתור מעסיקים עבריינים. ייערך שיפוט מהיר, ובכל עבירת תעסוקה שתתגלה, העושק המורשה ישלם פיצויי עתק לעובד. זאת בנוסף להחזרת כפל ממה שהוא שדד. תוקם גם יחידה מיוחדת למאבק בשחיתות אשר תדוג מושחתים אחד אחרי השני, ומערכת שלטון החוק תדע לטפל בהם בצורה הולמת - תרתי משמע.

גם בתחום איכות השלטון אנו דורשים מהפכה. השיטה העלובה לפיה כדי להיפטר מבכיר גרוע חייבים הרשעה בבית משפט פלוס קלון - תיקבר בדפי ההיסטוריה לדראון עולם. מעתה תהיה ביקורת מצוינות! בכיר שלא יעמוד בקריטריונים של מצוינות יפוטר לאחר שימוע בלי כתב אישום וללא בית משפט, נהפוך הוא: עם תעודת הערכה ולחיצת יד חמה. אנחנו דורשים איכות שלטון מעולה, לא פחות.

הביטוי "כשר אבל מסריח" יבוטל. כל מה שנחשב "מסריח" יהפוך להיות עבירה פלילית. כסף ציבורי ייחשב קדוש. מי שינהג בו שלא בחרדת הקודש הנדרשת, יקבל דיור מוגן באבו כביר וישפה את המדינה מכספו.

עד כאן בשלב זה, ממש לא סיימנו את רשימת הדרישות שלנו, רק קיבלנו תיאבון. נשמח להתייעץ עם מומחים, כל הדרישות כולן יהיו למען שיפור דמותה של המדינה. זו לא שביתה, זו לא מחאה, זו מהפכה! יישר כוח לציבור בישראל שהשכיל להתעורר ולקחת את גורלו בידו. יחד ננצח ונציל את המדינה. תודה רבה לכולם, המהפכה תצליח בזכות שיתוף הפעולה של כולנו.

תאריך:  07/08/2011   |   עודכן:  07/08/2011
אהרון שחר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שברו את הכלים
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
איש עצוב
7/08/11 15:59
 
אהרון שחר
7/08/11 20:42
 
איש עצוב
7/08/11 22:29
 
סתם_1
8/08/11 08:45
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבים האנשים בעולם ובישראל האוהבים את הפולקלור, המוזיקה, והריקוד הספרדי והיווני. רבים מעריצים ונהנים מהפלמנקו והגיטרה הספרדית, ומהסירטקי והבוזוקי היווני. ואולם, כיום בספרד וביוון נשמעות "מנגינות" אחרות לחלוטין.
07/08/2011  |  מתי דוד  |   מאמרים
גלן בק, יזם, פרשן פוליטי, שדרן טלוויזיה ורדיו, וסופר רבי מכר פופולרי מארה"ב. האיש שמגזין "טיים" בחר כ"אחד ממאה האנשים המשפיעים בעולם". בכוונתו לערוך עצרת בשם "השבת האומץ" בירושלים ב-24 באוגוסט בכותל הדרומי של הר הבית, שמטרתה הפגנת תמיכה בעם היהודי. חברת ההפקה של בק "Mercury Radio Arts" מפיקה שלושה אירועים שונים במסגרת העצרת המתוכננת. בק צפוי לבקר באתרים היסטוריים בישראל וכן בכוונתו להיפגש עם תמר פוגל, אשר הוריה ושלושת אחיה נרצחו בפיגוע באיתמר.
07/08/2011  |  משה חסדאי  |   מאמרים
במשך מאות שנים לימוד המקרא לא קיבל את מעמד הבכורה בעולם הישיבות, כשם שקיבלה ההתמודדות עם טקסטים של משנה וגמרא. בראשית המאה התשע עשרה חל שינוי עם הופעת זרמים בחברה היהודית, שמתחילים לתת מעמד של בכורה להוראת המקרא במסגרות החינוכיות העבריות.
07/08/2011  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
הכול התחיל בקוטג'. הוא המסמר הקטן, כדור השלג שמתגלגל וצובר תאוצה ונפח, הגפרור שהצית את האש. כל הדימויים, כל אחד לחוד וכולם יחד נכונים. והנה ממאבק פרטני ממוקד, ברור, מצומצם ומחוייך משהו - הקוטג', מצרך שולי כלכלית לאזרח הישראלי, הפך לסמל, לדרך, לגפרור שהצית מדורה שהפכה לשריפה שלהק מטוסי הכיבוי שקנה ראש הממשלה לכיבוי שרפות לא מכבים. אין שום ספק כי הרעיון וההצלחה החלקית המינורית של מחאת הקוטג' סימנה את הדרך.
07/08/2011  |  יוסי שחר  |   מאמרים
מחאת הדיור שאינה יורדת מסדר היום הציבורי בשבועות האחרונים מגלה למי ששכח שביבי הוא אותו ביבי ואף גרוע מכך. תזכורת קצרה בחזרה לשנת 2003, אז ביקש ביבי לפגוע באחת האוכלוסיות המוחלשות בישראל, האימהות החד-הוריות.
07/08/2011  |  אירית רוזנבלום  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il