בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
תרבות שיש לפתח ולהרחיב כחלק מסגנון חיים [צילום: שי גיטרמן]
|
|
|
למה אין בארץ תרבות רכיבה על אופניים?
|
חיי רוכבי הכביש אינם הפקר ובדרך כלל מדובר ברוכבים אחראיים שלא לוקחים סיכונים מיותרים, אבל הנהגים בכבישי הארץ אינם מתחשבים בהם ולא פעם מתייחסים אליהם כאוויר. תוסיפו לזה את התשתיות הגרועות, את הכבישים האדומים ואת היעדר האכיפה ותקבלו סכנה יום יומית לחיי רוכבי האופניים בישראל
|
השימוש באופניים ככלי תחבורה או כאמצעי פעילות גופנית לשעות הפנאי, נמצא בעלייה מתמדת כמי שמסתמן ככלי יעיל, מהיר, חסכוני ובריא בעיקר במרכזי הערים. ישראלים רבים מצביעים בשתי הרגליים ורוכשים את כלי תחבורה הזול ביותר בעולם, כלי שבערים רבות בעולם כמו אמסטרדם והונג וקונג סיפק הוכחות כשימושי ביותר להתנהלות בתוך הערים העמוסות. בישראל, אמנם, מגלים אנשי העיר את האופניים לאט מדי, אך המגמה הולכת וגוברת מאז הסבה עיריית תל אביב את רוב שביליה המרכזיים של העיר לשבילי רכיבה נוחים - דבר שהביא לעלייה בביקוש לכלי הדו גלגלי הבלתי ממונע והפך אותו לאטרקטיבי ביותר. יחד עם זאת, לצערנו הרב, כמעט בכל סוף שבוע אנו מתעוררים עם החדשות הרעות המבשרות על עוד רוכב אופניים שנהרג כתוצאה מפגיעת כלי רכב. בין אם מדובר בתאונות פגע וברח או תאונות כתוצאה מנהיגה בשכרות, הירדמות או חוסר ערנות. חיי רוכבי הכביש אינם הפקר ובדרך כלל מדובר ברוכבים אחראיים שלא לוקחים סיכונים מיותרים, אבל הנהגים בכבישי הארץ אינם מתחשבים בהם ולא פעם מתייחסים אליהם כאוויר. תוסיפו לזה את התשתיות הגרועות, את הכבישים האדומים ואת היעדר האכיפה ותקבלו סכנה יום יומית לחיי רוכבי האופניים בישראל. לרוכב אופניים, מאובזר ככל שיהיה ומנוסה כלל שיהיה, אין סיכוי של ממש מול פגיעה של מכונית גם כשמדובר בנסיעה במהירות נמוכה. רוכבים מנוסים, ביניהם רוכבי הכביש, מנסים ככל האפשר להימנע ממגע או קרבה עם כלי רכב אבל הם לא היחידים על הכביש והם נמצאים בסכנה. חשוב להדגיש שרכיבה על אופניים מהווה חלק מתרבות שיש לפתח ולהרחיב כחלק מסגנון חיים, איכות חיים ותרבות פנאי, בדיוק כפי שתרבות זו מתפתחת באירופה. באירופה, גם בכבישים הרריים ובכבישים מפותלים נטולי שוליים, אפשר לראות רוכבי אופניים שרוכבים ללא חשש. הנהגים האירופאים מכבדים את רוכבי האופניים, מכירים ומתחשבים בהם. נהג אירופאי לא יסכן רוכב אופניים בעקיפה מיותרת או בנהיגה פרועה מכיוון שהוא יודע שגם לאופניים יש זכויות ככלי רכב. רוכב האופניים באירופה לא ירכב בכבישים שאסורה הכניסה לכלי רכב לא ממונעים, לא ירכב באמצע הכביש ולא יפריע לתנועה. אני קורא לציבור הנהגים לנהוג באחריות בכביש ולהתחשב ברוכבי האופניים. אני קורא לממשלה ולשר התחבורה לנהוג באחריות ולהשקיע בתשתיות לטובת הנהגים ובמיוחד רוכבי האופניים ואני מזמין את כולם לא לוותר על התענוג שברכיבה בטוחה על אופניים. בנוסף, אשמח אם מדינת ישראל והרשויות יובילו את תרבות האופניים והרכיבה גם עבור אלה שאינם רוכבים אולם חולקים את הכבישים עם הרוכבים. לטובתם ולמען פיתוח תרבות הרכיבה אני מציע לשלב פרק בהתייחסות לרוכבים (אופניים ואופנועים) גם בלימודי נהיגה, כולל במבחן המסכם.
|
|
הכותב הוא מבעלי רשת האופניים רוזן ומינץ
|
|
תאריך:
|
15/08/2011
|
|
|
עודכן:
|
15/08/2011
|
|
גדי מינץ
|
למה אין בארץ תרבות רכיבה על אופניים?
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
כלוםאחד
|
15/08/11 14:19
|
|
2
|
|
מטאטא
|
15/08/11 14:42
|
|
3
|
|
סתם_1
|
15/08/11 14:49
|
|
4
|
|
יואב12
|
15/08/11 15:13
|
|
5
|
|
המסעדנית
|
15/08/11 21:51
|
|
6
|
|
האזרח א
|
15/08/11 22:23
|
|
7
|
|
הרלי דוידסון
|
16/08/11 09:37
|
|
8
|
|
נב
|
16/08/11 09:38
|
|
9
|
|
הפתרון
|
16/08/11 09:57
|
|
10
|
|
זו המציאות
|
16/08/11 10:40
|
|
11
|
|
אליאליאלי
|
16/08/11 13:55
|
|
החקלאים מהנגב. הכל מתחיל ונגמר במים. לייצור גביע קוט'ג אחד נדרשים כ - 500 ליטר מים!. מיעוט הגשמים בנגב בחורף 2010/2011 (בצפון ובמרכז ירדו גשמים בהתאם לממוצע הרב שנתי), גרם לכך שהחקלאים שמגדלים מספוא ותחמיץ למאכל בהמות, נאלצו להשקות את השדות במים ובשל כך התייקרה עלות גידול המזון לבהמות. יתרה מזו, שנת הבצורת בנגב ומזג האוויר גרמו לכך שהחקלאים נאלצו להשקות את שדותיהם יותר מהמתוכנן ועקב כך הם נקלעו לחריגות שימוש במי השקייה. חריגה זו גרמה לרשות המים "לקנוס" את החקלאים בסכומי עתק ולדרוש תשלום מופקע ומוגזם בעבור מי השפד"ן, שמשמשים להשקייה בשדות הנגב.
|
|
|
סתיו שפיר היא מ"ראשי הדוברים" במאהל התל אביבי. ברשימה ישנה ב"מאקו" מופיעים הדברים הבאים: "סתיו מאוד מאוד אוהבת את הארץ; בדיוק בגלל זה היא ברחה ישר מהצבא אל לימודים בלונדון, במסגרת מלגה בריטית לפלשתינים וישראלים שמתעתדת להביא שלום לעולם כולו תוך שלוש שנים וחצי. כשהיא לא מנהלת מגעים עם האויב. היא מתמחה בטיולים שאף אחד אחר לא מוכן לצאת אליהם ובאוטופיות שאף אחד אחר לא מאמין בהן. לראיה, היא חולקת את כל הכסף שהיא מרוויחה פה עם קומונה של ברבריים".
|
|
|
המחאה שפרצה צריכה להוות הזדמנות פז ונקודת מפנה לשינוי הסדר הלאומי במדינה, אחרת היא תהיה בת-חלוף עד בוא החורף. נכון, הממשלה הזדרזה להקים את ועדת טרכטנברג רבת-המשתתפים, ביניהם שרי ממשלה לא מעטים, אך כיוונה, עד כמה שפורסם, הוא כלכלי-חברתי ולא נוגעת בבעיות היסוד של הממשל בישראל, כולל המצב הפוליטי ושיטת הבחירות - שם שורש הבעיה.
|
|
|
החוקר הפלשתיני ח'אלד אל-חרוב כתב: "החמאס משתמשת בשיח הדתי, בהאשמת מוסלמים אחרים ככופרים ובפסקי הלכה, כדי להצדיק רצח ונקמה. עניין זה מכניס את המאבק הפלשתיני למעגל חדש, הדומה לאלימות המטורפת השוררת בעירק. כך הופכים פסקי ההלכה הדתיים למסלול של רצח בדם קר במצפון שקט."
|
|
|
אחד מעיקרי המדיניות של נתניהו הוא הורדת שיעורי המיסים הישירים, והוא אכן עשה רבות להורדתם. אלא, שאת מצבן של השכבות הנמוכות, שכמעט לא משלמות מס, הוא כמעט לא שינה בכך. עיקר הורדת שיעורי המיסים הישירים תרמו לכיסיו, העמוקים גם ככה, של העשירון העליון, לכאלה שרוב ההכנסות שלהם אינו משכר ולכן משלמים מעט מיסים ישירים ולחברות. בעוד יש ויכוח האם הורדת נטל המס מסייעת לכלל הציבור, ולא רק לעשירונים הגבוהים ביותר, והאם הורדת המיסים הישירים תורמת לצמיחה (הצמיחה של מי?), אין ספק שהם מגדילים את הפערים הכלכליים והחברתיים. אך לאי-השוויון יש גם השפעה שלילית נוספת על המשק, שעליה נתניהו וגם אנשי האוצר לא חשבו או יותר חמור חשבו, ידעו ולמרות זאת הורידו מיסים.
|
|
|
|
|
|
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
|
|
|
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
|
|
|
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|