|   15:07:40
  רפי פרידמן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
ראש הממשלה בנימין נתניהו. הפוליטיקאי השפל בתולדות ישראל החדשה [צילום: פלאש 90]

נתניהו אמר "כן" לפריצת מכסת הדמים

"מי יחיה ומי ימות" - אמרנו בחרדה אך לפני ימים ספורים בפני חורץ הגורלות, אלא שעם הפלת הפור בישיבת ממשלה פופוליסטית, רדודה ועכשווית - השאלות האלה עלולות למצוא את תשובותיהן הרבה יותר מהר מכפי שמישהו בטעות הרהר בבית הכנסת בינו לבין לעצמו
12/10/2011  |   רפי פרידמן   |   מאמרים   |   עסקת שחרור שליט   |   תגובות
ראשי זרועות הביטחון נתנו לראש הממשלה בימים האחרונים אור-ירוק אבסורדי, ממנו נמנעו כל קודמיהם, ובנימין נתניהו, האליביסט והחמקן הבלתי נלאה - זוכר להם את האחריות, שהסירו כהיום הזה מעל גבו

"חלון ההזדמנויות הולך ונסגר" - זהו טיעון ריק ומקומם, הנשמע אצלנו שוב ושוב כמעט בכל הזדמנות פוליטית, שבה המנהיגים רוצים לחתוך מהר, בלי להתעמת עם מורכבות של סוגיות לאומיות סבוכות ורגישות, שאחריתן מי ישורן.

כך נהג יצחק רבין לקראת הסכם אוסלו, כשהזהיר מפני קריסת אש"ף והימצאותנו ללא פרטנר; כך נשמעות ההטפות למשא-ומתן, בעוד המשטר במצרים נשמע לארה"ב; כך עומד להיסגר מהלך ההפקרות הביטחוני המזוויע בכל תולדותינו, עִם ניצחון נוסף של חמאס, חיזבאללה ואל-קאעידה. אפילו אבו-מאזן נרתע מסיוט הבלהות הזה, הנרקם מול עיניו ושומט ממנו כל טקטיקה אחרת מול מתחריו מבית.

אלא שהפוליטיקאי השפל בתולדות ישראל החדשה, נטול כל זיק של אחריות לאומית, מצא אתמול בלילה עוד אליבי ראוי להתכבד בו ולשומרו ליום הנורא, שבו יתבעו מידיו את הדמים הרבים, שיישפכו בחוצות הערים בישראל, בין ספסלי האוטובוסים ובחלליהם של קרונות הרכבת.

ראשי זרועות הביטחון נתנו לו בימים האחרונים אור-ירוק אבסורדי, ממנו נמנעו כל קודמיהם, ובנימין נתניהו, האליביסט והחמקן הבלתי נלאה - זוכר להם את האחריות, שהסירו כהיום הזה מעל גבו. הוא עשה זאת כבר ב"הינתקות" כשתמך בכל ליבו, תיקצב כשר אוצר במיליארדי שקלים את מסע הגירוש וההשפלה ולא שכח לאחר מכן להטיל את כל הרפש על אריאל שרון וגם להתפטר בבוז ילדותי, בקרקור תרנגולי ובפוזה טווסית.

מה שגרם לאנטיתזה המנהיגותית שלנו להחליט בעד הרס המשפט והדין בישראל, עִם הפרה בוטה של פסקי דינו הקטגוריים; גדיעת "ידו הארוכה של צה"ל וכוחות הביטחון", אגב ריסוק כל מוטיבציה של לוחמים ללכידה עתידית של רבי-מרצחים; שמיטת כל שריד של מוטיב הרתעה וזריקת-מרץ לטרור ולחטיפה סיטונאית של חיילים - אלו הם שלושת המוסקטרים, שנשטפו בגל הרגש הפופוליסטי העממי: הרמטכ"ל, ראש המוסד וראש השב"כ.

הדגל הלבן של ממשלת ישראל

מי ישקם את אי-האמון הטראומאתי המתמשך של ציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית, שעשנה יעלה שוב משומן קורבנות האדם על מזבח פוליטיקאים קצרי-רואי ופופוליסטים שטחיים?

אחרי הרמת הדגל-הלבן בידי ממשלת ישראל מול אבירי הטרור: מי עתה יוכל להסתכל בעיניהם של חיילים והוריהם ויבטיח להם, כי ילדיהם המתוקים, "המחופשים לחיילים", לא ייחטפו מעתה ואילך, עשרות מהם, מגבולות הנגב והגליל? מי יבטיח להם, כי אלף רבי-מרצחים בתמורה לכל אחד מילדיהם, הנמק בבור השטן - אכן ישולם כתעריף לאומי מוסכם גם בעתיד? מי יתקע לידם, שהיוקר הזה לא יאמיר והשער יפקע? מי יערוב להם, כי יימצאו בבתי הכלא הישראלים קלפי מיקוח כאלה, אחרי שהמטבע הזו תאזל?

מי יסתכל בעיניים למאות המשפחות, אולי גם של כותב שורות אלה, אחרי שגופותיהם ירוטשו במדרחוב של בן-יהודה או במסעדת "סבארו" המחודשת? מי ישקם את אי-האמון הטראומאתי המתמשך של ציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית, שעשנה יעלה שוב משומן קורבנות האדם על מזבח פוליטיקאים קצרי-רואי ופופוליסטים שטחיים?

דווקא היום התכנסה קבוצת אנשי-רוח מהקצה הסהרורי ההוא: הם דרשו מיצוי דין עם הימין. דעתם הייתה, כמובן, אחרת, אחרת לגמרי, ביחסם האמביוולנטי החולני באשר למיצוי הדין עם יורשיו החוקיים של עמלק בימינו.

אף שהם רגילים בכך, הם הגדילו לעשות: כל אמצעי התקשורת הביאו הערב הנורא הזה צד אחד של המתרס וסתמו כל טיעון אחר נגד העסקה. גלי הרגשנות שטפו, עלו ושצפו. גלעד חוזר הביתה...

"מי יחיה ומי ימות?!" - אמרנו בחרדה אך לפני ימים ספורים בפני חורץ הגורלות, אלא שעם הפלת הפור בישיבת ממשלה פופוליסטית, רדודה ועכשווית - השאלות האלה עלולות למצוא את תשובותיהן הרבה יותר מהר מכפי שמישהו בטעות הרהר בבית הכנסת בינו לבין לעצמו.

החרדה האמיתית של חיילים והוריהם

אוי לנו מדמיהם הזועקים מן האדמה של ילדי מעלות (לא חיילים בוגרים, אלא ילדים רכים...). אֵל משפחותיהם הענפות היינו מתוודעים היום, לוּ היו משחררים עשרות בודדות של מחבלים

כל מי שיש לו ילד בצבא או כזה העתיד להתגייס - ליבו חייב היום להחסיר פעימות. הטרור ניצח, בחסות חטיפות אכזריות והחזקת בני-אנוש בתנאים בלתי אפשריים. הטרור ניצח והנציח את זרוע ההכרעה מול ישראל הרופסת והוא עתיד להשתמש באסטרטגיה מנצחת זו כדי להשלים עסקות-ענק באמצעות חטיפות קרובות של עשרות ישראלים נוספים.

אבי "המערב ינצח את הטרור" ו"מקום תחת השמש" שכח מזמן את משנתו ההיסטורית. זיקנה מכוערת, שקפצה עליו ומביישת את בחרותו. חולשתו המוצהרת של בנימין נתניהו כבר דחקה הצידה כל מה שחשב, אמר או כתב, אי-פעם, כמסבירן הלאומי.

האיש הזה, המכהן כראש ממשלה, הלך ויילך עם הזרם, אך יקפיד לזקוף לאחרים את חובתם. ראשי זרועות הביטחון אינם יודעים זאת כעת. אבל שומה עליהם לזכור: אֵל הדיון הציבורי, במהלך כהונתו או לאחריה, הוא יטיל את כולם, לבד ממנו עצמו; בעוד הוא יתמיד להתעטף בזכר אחיו יוני והמבצע ההרואי על שמו; זה שדגל בעיקרון העליון, לפיו אין נכנעים לטרור.

אוי לנו מדמיהם הזועקים מן האדמה של ילדי מעלות (לא חיילים בוגרים, אלא ילדים רכים...). אֵל משפחותיהם הענפות היינו מתוודעים היום, לוּ היו משחררים עשרות בודדות של מחבלים. אוי לנו מאלופי הארץ שלנו במינכן, שנשלחו להגן על כבודנו הלאומי במחוזות האובדן של עמנו ושילמו אף הם בכל היקר לנו ולהם: בחייהם.

אוי לנו מדמם השפוך של כל אלו שיכולים היו לחיות בינינו, אלא שחבריהם בחרו להילחם על חירותם ולא לפתוח כנגדם את ארסנל הטרור האנושי לא אנושי. מה יאמרו, למשל, הוריו של נחשון וקסמן, שחייו קופחו בשל תפיסת ביטחון תקיפה, אפילו נמהרת?

את מסגרת התקציב נתניהו לא יעז לפתוח; לא מול שכבות הביניים והעניים, הנאבקים עם קיומם, מי יותר או מי פחות; לא מול רופאים מצטיינים, תקוות הבריאות של המחר; אבל את מכסת הדמים ראש הממשלה פרץ ברגע אומלל אחד בהיסטוריה המיוסרת של הארץ הזאת. רגע, שממנו לא יהיה ניתן לחזור.

משפחת סחויסחודר כסמל

אחרי הרס של בתים על משפחותיהם וכוונה להשתמש בהליך התוקפני כשיטה פוליטית משפטית נגד אזרחים שווי זכויות וחובות במדינת היהודים - מצא לנכון התככן הנבחר לשגר לשמיים אותות פיוס עִם המחנה האידיאולוגי המובס

מול עיניי הדומעות חמשת בני משפחת סחויסחודר, שבאו ליהנות עם ילדיהם במסעדת "סבארו", וברגע אחד - נמחקה המשפחה היפה והמופלאה הזאת מקרב עמה ועולמה והותירה יתומים אומללים. מי יתבע עתה את דמיהם?

בשבוע החולף פורסם, כי נתניהו גילה "שביעות-רצון" מלכידתם של רוצחי תינוק בן חודש, שסיים את חייו בתעלת ואדי, מגואל בדם ביחד עם אביו (אסון טרור, שניסו להסתיר מאיתנו); אלא שאיזה עוד ערך יש ללכידה הטכנית הזאת, אם אחריה נחטפים חיילים והפיקדון המפלצתי מוחזר במחי החלטת ממשלה אחת, הואיל ו"חלון ההזדמנויות נסגר".

הפוליטיקאי המתעתע, נמוך-הקומה, נתניהו, שיחרר אתמול הצהרה לכאורה מעודדת, לפיה ההתיישבות ביהודה ובשומרון תזדקק לרה-אורגניזציה משפטית בכל הקשור למעמדה המעורער בבית המשפט העליון. אחרי הרס של בתים על משפחותיהם וכוונה להשתמש בהליך התוקפני כשיטה פוליטית משפטית נגד אזרחים שווי זכויות וחובות במדינת היהודים - מצא לנכון התככן הנבחר לשגר לשמיים אותות פיוס עִם המחנה האידיאולוגי המובס, ממנו לכאורה בא ושאליו בחר להתנכר בנסיבות השעה.

למה עשה כך, שאלו תמימים, ומהי סיבת העיתוי הנוכחי לכך; אלא שהתשובה לא איחרה לבוא, מקץ שעות בודדות: ספק גדול, אם נתניהו יכשיר את הקרקע, עליה מושתתים חייהם היומיומיים של עשרות אלפי יהודים, אבל "צפירת הארגעה" נזקקה לו, כדי להוריד את גובה הלהבות, אותן יבעיר לעת ערב, עִם ההפקרות הגורפת בעקרונות הביטחון המקודשים של ישראל לדורותיה.

נתניהו מעולם לא חשב על סבלם של "אחיו המתנחלים". הוא היה זקוק להם, לצורך דעת הקהל, בעיתוי פוליטי מסוים, כדי לקדם מהלך מקביל. זהו ייעודם הפוליטי של מי שמסכנים את חייהם יום-יום בבקעה ובהר. יבוא יום ונתניהו יסביר להם מדוע לדעתו "חלון ההזדמנויות" שלהם נסגר.

תאריך:  12/10/2011   |   עודכן:  12/10/2011
רפי פרידמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נתניהו אמר "כן" לפריצת מכסת הדמים
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אברהם מכפר סבא
12/10/11 11:01
2
אהוד פרלסמן
13/10/11 01:38
 
תשובה לשאלתך
16/10/11 15:14
פורום: עסקת שחרור שליט כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוח הפיוס של הימים האלה אני רוצה לספר על כמה מפגשים של ימי הכיפורים, כשמולי מרחפת רוחו של חנן פורת, שהיה מלא בכף גדושה של אהבת הבריות ורדיפת שלום ופיוס. ועוד נספר בה בפעמים אחרות
12/10/2011  |  מאיר אינדור  |   מאמרים
אם הארכי-רוצחים היו מוצאים להורג, לא היינו נאלצים כעת לשחרר אותם את מי שבכל זאת שוחררו, ובוודאי את הבכירים שבהם, יש לחסל וגם: מה היה חלקן של התקשורת ומשפחת שליט בהעלאת המחיר
12/10/2011  |  איתמר לוין  |   מאמרים
"ספר לי קצת על עצמך", שאלה מוכרת מפגישת היכרות ראשונה. אני יושב עם בחור צעיר ממני בכמה חודשים ומתראיין כמו עובד חדש שמחפש עבודה. ראיון כזה הופך מהר מאד לשיחת חולין נעימה בה אני משתף בראיית עולמי, כיווני פעולה, מעט רעיונות והרבה נימוסין. אני משלים בהבנה עם שינויים, מקבלם ונרתם. כל שינוי שנעשה יש בו משום הימור, בעיקר כשהוא כולל שינויים פרסונליים רבים. וכן, גם הותיקים והמנוסים חייבים בהוכחות ובתוצאות.
12/10/2011  |  גיל נתן  |   מאמרים
"לא באנו בספינה, אנחנו ילידי המקום" - כך התבטא לאחרונה ח"כ טיבי, [קישור] בהתייחסו לעצמו ולחבריו. הוא עשה זאת גם בהתרסה בפניה של העלייה בכלל, ובמיוחד כנגד העלייה של יהודים שחזרו ארצה, ממדינות ברה"מ לשעבר. הם חזרו ארצה אחרי אלפיים שנות גלות, בהצטרפותם לישוב היהודי, שמעולם לא עזב את הארץ.
12/10/2011  |  יעקב איציקוביץ  |   מאמרים
אסון השריפה ביערות הכרמל הוא אירוע חמור כשלעצמו וגם סימפטום לתופעה של אי חשיפת ליקויים ואי הפקת לקחים במערכת הממשל בישראל. מן האסון הזה ותפקודן של ממשלות ישראל לפני האסון וממשלת בנימין נתניהו בזמן האסון ניתן לגזור גזירה שווה לגבי יחסן של כל ממשלות ישראל לציבור הגמלאים בישראל. ציבור זה הוא לא רק המגזר הגדול ביותר, אלא שהוא הולך וגדל בקצב מהיר יותר מכל מגזר אחר.
12/10/2011  |  הלל גרנות  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
המנהיגות עדיין נעדרת [צילום: אורי פרקש]
יואב שורק
אחרי 7 באוקטובר היה ברור לכולנו שמה שהיה לא יהיה עוד - שהמנהיגות תתחלף ושנתפכח מרעיונות מסוכנים שהובילו לאסון    כל זה התכרסם לאיטו בחודשים הארוכים שעברו    ההצעה הישראלית לעסקה מלמד...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
היתרון של מערכת ציבורית היא שכל עוד היא עובדת, גם העשיר וגם העני יקבלו טיפול טוב. כשיש עומס נוצרות שתי בעיות: החזק והעשיר הולך למערכת הפרטית, אבל החלש צריך לצעוק חזק יותר כדי לקבל ...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
רוצח אחד, ראש הנחש במינהרה, מתעתע במנהיג העולם החופשי בבית הלבן    לאיזו רמה עלובה ירדו האוניברסיטאות בארה"ב    טרור הוא לא רק פיגועים, רצחנות. טרור הוא לא פחות מזה - הפצת שקרים ותעמ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il