בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
את הקעקוע הם נושאים, בעיקר, על הכתפיים והגב, ורק מיעוטם חורטים אותו על הרגליים, הבטן ואברי המין. רובם המכריע מתייחסים אליו כאל קישוט גרידא, ורק מיעוט, בטל בשישים, מייחס לו השפעה מאגית, או אמצעי להפגנת אומץ-לב
|
הקעקוע משמש כיום בעיקר כאופנה [צילום: AP]
|
|
|
|
|
כ-30% מהאוכלוסיה הישראלית-היהודית נושאת על גופה כתובת-קעקע. ממצא מדהים זה כלול בתחקיר שנערך על-ידי מכון "סקרים", כמדגם מייצג, בקרב עשרת-אלפים מרואיינים, בני 18 עד 60 ברחבי הארץ. אגב: על-פי המסורת נאסר על יהודי לקעקע את גופו. האיסור ההלכתי על עשיית כתובת-קעקע מופיע בספר "ויקרא" י"ט, כ"ח: "וכתובת קעקע לא תתנו בכם". מהעובדה שהתורה אוסרת קעקוע ניתן להסיק שהמנהג היה רווח אצל העמים הכנעניים. הרמב"ם, למשל, מציין שהגויים היו רושמים על עצמם כתובת-קעקע כדי לציין את נאמנותם לאלילים שלהם. לעומתו, רבי אברהם אבן-עזרא מציין שמנהג הקעקוע נועד כזיכרון למתים, ולכן מופיע איסור הקעקוע באותו פסוק שבו מופיע האיסור לעשות שריטה על המת. עדויות לכתובות-קעקע מצויות כבר בתרבויות קדומות. בחפירות באירופה נתגלו כלים מהתקופה הפליאוליתית המאוחרת (בין 38,000 לפנה"ס ל-10,000 לספירה), ששימשו, ככל הנראה, לביצוע קעקועים. הכלים כללו דיסקה עשויה מחרס, אוכרה אדומה ומחט-עצם, ששימשו לדקירת העור. בסמוך לכלים נתגלו צלמיות-אדם, מחומר ומאבן, שעליהן חריתות, המייצגות קרוב לוודאי כתובות-קעקע. כך, למשל, מומיות בנות 7000 שנה, שנתגלו בערבות-רוסיה, היו מקועקעות. אז והיום בעוד שבעבר הרחוק שימש הקעקוע למטרות דתיות גרידא, הרי שמאוחר יותר הוא שימש למטרות של זיהוי. הוא נפוץ במיוחד בקרב מלחים על ספינות ובקרב אסירים בבתי כלא, כסימן של שותפות ה"ביחד". בעוד שאת כתובת הקעקע יצרו בעבר בביצוע חתכים בעור, הרי שהדרך המקובלת כיום היא בעזרת "אקדח קעקועים", כאשר תחילה מציירים על העור את הדגם ולאחר מכן משתמשים באקדח, שיש בו בין חמש לשבע מחטים, המופעלות בעזרת אלקטרומגנט. כיום משמש הקעקוע בעיקר כאופנה. העובדה שכתובת הקעקע מנוגדת למסורת ישראל, אינה נוגעת, לפי כל הסימנים, לכשליש מהישראלים, בני הדת היהודית, הנושאים אותה על גופם בגאווה רבה - רובם צעירים בשנות העשרים והשלושים, הרואים בה, בעיקר, קישוט גרידא. רק 5% מן המקועקעים הצהירו שהם מייחסים לקעקוע השפעה מאגית, העשויה להביא מזל, ואילו 2% טענו שהכאב שליווה אותם בתהליך הקעקוע נתפס אצלם כאמצעי להפגנת אומץ-לב. רוב הישראלים המקועקעים נושאים את הקעקוע שלהם על הכתפיים והגב, ורק מיעוטם נושאים אותו ברגליים, בבטן ואף על אברי המין.
|
תאריך:
|
13/12/2011
|
|
|
עודכן:
|
13/12/2011
|
|
ראובן לייב
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
פלא יועץ
|
13/12/11 13:02
|
|
2
|
|
מיכל מירושלים
|
13/12/11 22:09
|
|
3
|
|
חוגל
|
14/12/11 03:03
|
|
מילה חדשה הופיעה בשמי הדיון הציבורי בחברה הישראלית - "הדרת נשים". איזו מילה בומבסטית. אקדמית כזו. אלה שמובילים את הקמפיין הזה נגד היהדות, מנסים לתקוף מערכת תרבותית שלמה, בת שלושת אלפים שנה, במושג כל-כך מופרך ומאולץ ורחוק שנות דור מהאמת. אבל האם לאלה שתוקפים את מעמד האישה בחברה הדתית, יש יכולת לעשות חשבון נפש עם מה שקורה במחוזותיהם, לפני שהם מחפשים את פגמי הציבור הדתי? האם יש להם את אצילות הנפש הנדרשת להתמודד עם מעמדה ומצבה של האישה בציבור שלהם?
|
|
|
לא פעם קמה צעקה אודות אנטנות סלולאריות המוצבות במקומות שונים בעיר. פעם בצורת עמוד חשמל ופעם בתוך דירה שכורה. ככה זה - אדם קונה ממיטב כספו דירה, ולבסוף מגלה שיש לו שכן רשע או אנטנה מוחבאת בבית מעל. שני המקרים לצערנו, יכולים להצמיח לו קרניים. בשבוע שעבר פורסם כי, בעיר דימונה מוצבים 30 אנטנות סלולריות, למגנתם של התושבים ולשמחת קופת העירייה. וכבר יצאו מביני דבר בעירייה וסיפרו לנו, על הקרינה המייננת או משהו כזה, כאילו שמישהו מהם מבין מה זה.
|
|
|
ירון לונדון מזועזע: ניוט גינגריץ', המועמד הרפובליקני המוביל לבחירות לנשיאות ארה"ב, לא התייעץ עימו והעז ברוב חוצפתו להצהיר: "תזכרו שלא הייתה מדינת פלשתין, זה היה חלק מהאימפריה העות'מנית, ואני חושב שיש לנו עם פלשתיני מומצא...הרשות הפלשתינית והחמאס יחד מייצגים את הרצון הענקי להשמיד את ישראל".
|
|
|
תוכנית אכיפה מוגדרת כמעין מנגנון שנדרשות חברות ציבוריות לאמץ כדי לוודא כי פעילותן נעשית בכפוף להוראות חוק ניירות ערך. עד לאחרונה הנושא לא הוסדר בחקיקה, אולם פעם אחר פעם רמזה הרשות לניירות ערך כי היא מצפה מהחברות הציבוריות לאמץ את המנגנון
|
|
|
אנשים יקרים, ריח בחירות באוויר, אין מנוס, זוהי רק שאלה של זמן. בליכוד נערכים, לעבודה כבר יש מנהיגה והלחץ על ציפי לבני בקדימה הולך וגובר. המחאה החברתית ששורשיה במחאת הקוטג' ואשר סחפה אחריה מאות אלפים בקיץ ואשר סבלה מהפרעות קשב וריכוז וירתה לכיוונים רבים, חזרה לעצמה והתמקדה ביוקר המחיה ובפירוק הריכוזיות ובדרישה הלגיטימית להוריד את המחירים ב-30 אחוז גם בדיור.
|
|
|
|