אני אוהב את הרותם מספר מלכים א' י"ט, שהאיר פנים לנביא אליהו והעניק לו מנוחה צל וחיים - "וַיִּשְׁכַּב וַיִּשַּן תַּחַת הָרוֹתֶם". אני סולד עד כדי בחילה מהרותם שצורף לשם דוד, אותו נושא יושב-ראש ועדת חוק ומשפט בכנסת ישראל .
השם רותם ניתן לצמח עקב מקום גידולו בדיונות, במקום בהם החול נודד ממקום למקום, לכן שורשי הצמח נדרשים
לרתום את כל הטוב ואת כל המאיר שבאדמה כדי לא להינתק ממנה .
הרותם המככב היום במסדרונות כנסת ישראל ובחדרי ועדותיה מצליח
לרתום את כל הרע ואת כל החשוך בחברה הישראלית כדי לנתק אותנו מאושיות של חברה דמוקרטית , חברה המכבדת את האחר.
ישנה סגולה נדירה לצמח הרותם. הוא התברך ביכולת להמית חלק ממנו, כדי לספק בשעת מצוק וחוסר מים, וזאת כדי לחסוך מים ואנרגיה. לאחר שחלפה תקופת היובש, כשמגיע הגשם, הרותם מסוגל להחיות מחדש את החלק היבש שהמיתו ביוזמתו.
הרותם, המופיע בבריונות מבעיתה עם פטישו בדיוני וועדת חוק ומשפט, החליט לגזור על החברה בישראל ללוות אלי קבורה את הדמוקרטיה. זאת הוא עושה במסגרת מסע חוקים, שהוא יוזם כדי להבטיח, שהחברה בישראל לא תצליח להחיות מחדש את הצחיחות שהוא - דודו רותם - מעניק לה במנות גדושות של בוטות.
בתהילים פרק ק"כ ובשורה ארוכה של מקורות תלמודיים אנו פוגשים את "גחלי הרתמים". הגחלים במזמור בתהילים שלובים עם חצים שנונים. בתלמוד יותר ויותר אנו פוגשים גחלים שורפים וצורבים.
דודו רותם, יושב-ראש וועדת חוק ומשפט, החליט שפניו לא אל הרותם המעניק חיים, אלא לגחלי רתמים שורפים, השורפים את חיינו. לרותם המשלב זרועות עם חצי רעל .
ואם עסקנו בצמחים, אני נושא את פני אל האישה, שייצגה בכבוד את עולם המשפט. באלף מאתיים לפני הספירה היא ישבה תחת תומר בין הרמה ובין בית אל . בני ישראל עלו אליה למשפט. השופטת, רעייתו של לפידות, שפטה לגופו של עניין ולא לגופו של אדם כפי שמגדיל לעשות הלא כלום , שנקרא דודו רותם .
דודו רותם הרבה להצהיר תחת כל מיקרופון מזדמן ומעל כל במה, שהוא אינו מתייחס לגופו של אדם, אלא לגופו של עניין בעבודת החקיקה. והנה כשמר
יאיר לפיד עשה מה שעשה , החליט הלא כלום שלנו דודו רותם, להפסיק את הדחיפות בטיפול בדיון אותו הוא קידם בוועדת חוק ומשפט. אמנם, הוא הצהיר שהוא פועל לגופו של עניין , אבל כאן היה ברור, שהוא פועל נגד האפשרות שיאיר לפיד ישתלב במשחק הפרלמנטרי...וזה לא עקרוני בשבילו, שקיים דיבר - "לא תשקר".
גם מר דודו רותם, שמקדם מהלכים של היותנו מחוקקים את עצמנו לדעת , הבין שאין בשביל מה להמשיך לקדם את החוק.
אודה, שאני פוחד מהבריונות של
דוד רותם, שמכפיש את ארון הספרים היהודי. אני פוחד מבריונות שמחוקקת חוקים במדינת ישראל שלנו.