כאשר ממשלה בישראל הצליחה להנחיל אמירה - הערבים מנהלים נגדנו את המלחמות שלהם בלי בג"ץ ובלי "בצלם", היא נתנה היתר להפוך לטֶרֶף את כל ארוגני זכויות האדם כמחבלים במאמץ הקיומי והביטחוני. הכרזה כזו סללה את הדרך לקמפיין השחרה נגד ארגוני זכויות האדם.
כאשר הנהלת
רכבת ישראל מתנהלת בבריונות נגד עובדים ונגד וועד, המעיזים לשבות במחאה, כי שש-מאות עובדים נדרשים להשלמת הכנסה, והם אינם מוכנים להפוך את מקום עבודתם למעוז של העסקה קבלנית, ניתן ההיתר להפוך לטרף את וועד העובדים ואת ציבור העובדים, המחבלים בתחבורה הציבורית החיונית לאזרחי ישראל.
קמפיין השחרה נגד ועד עובדי הרכבת
אנו עדים לקמפיין השחרה מהזן הנתעב נגד וועד, שנבחר כדי לשמור על זכויות העובדים. למרבה הצער, אותו מסלול, שעברו ועוברים כל ארגוני זכויות האדם, עובר היום וועד העובדים של פועלי הרכבת. אישית אני חש, שוועד עובדי הרכבת זוכה בימים אלו לתוספת של עוינות בלתי מוצדקת גם מצד בית המשפט לענייני עבודה.
מצער היה לראות את שר התחבורה, ישראל כץ, בהופעה ביום שבת בטלוויזיה משדר עוינות עִם ערמומיות סכינאית נגד יושבת-ראש ארגון עובדים,
גילה אדרעי, שנבחרה אך ורק כדי לא להניח לאותו שר , שיתעלם מכך ששש מאות מעובדי הרכבת נאלצים אחרי חודש עבודה לקבל השלמת הכנסה.
מצער היה לראות את שר התחבורה, ישראל כץ, בהתחסדות צדקנית של שר נשוא פנים ושופע ניחוחי ממלכתיות, שלא היה מוכן לגלות הבנה, כי מה שמניע ומסעיר את פועלי הרכבת זו חרדה אמיתית לעתידם.
כיום קופאיות וסדרנים ברכבת ישראל הם עובדי קבלן. אבל שר התחבורה בהתחסדות בלתי מובנת קורע את מסך הטלוויזיה באמירה פסקנית - אין עובדי קבלן ברכבת ישראל. מצערת עוצמת הפער בין אמירה של שר התחבורה ובין התרחשויות ברכבת ישראל. חבל ששר התחבורה אינו קשוב לחרדה אמיתית של ציבור, שכל קיומו ועתידו נובע אך ורק מעבודת כפיים.
הפתרון למשבר ברכבת מחייב הקשבה
מצער, שחוסר נכונות מוחלט להיות קשוב לחרדה אמיתית וצועקת של עובדי הרכבת מתעטפת לה בנוצות של ממלכתיות והסתה פרועה נגד וועד עובדים, שנבחר כדי לבטא את החרדה של העובדים.
אני מקווה, שממשלת ישראל תתעשת ותבין, שיושבת-ראש הוועד, גילה אדרעי, היא לא אישה בריונית, היא מבטאת בכנות ובכאב חרדת ציבור עובדים שבחר בה.
הפתרון למשבר הקיים ברכבת ישראל מחייב הקשבה כנה לחרדתם של העובדים לעתידם במקום העבודה. הפתרון הוא בהקשבה של ממשלת ישראל להון האנושי, שהוא המניע והמאיץ האמיתי של כל הקטרים והקרונות . ההון האנושי הזה מיוצג בצורה מכובדת על-ידי גילה אדרעי, יושבת-ראש וועד עובדי הרכבת, ואליה חייב שר התחבורה להתייחס בכבוד.