|   15:07:40
  נורית גרינגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

מצילים את מגרון

הצטרפו לעצירת המדיניות הפסולה של ממשלת ישראל. מצילים קרוואן אחר קרוואן, קהילה אחת בכל פעם. ואנחנו מתחילים עם מגרון
24/04/2012  |   נורית גרינגר   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
מגרון. מסע להצלת ההתנחלות [צילום: פלאש 90]

לא עוד גוש קטיף!. מתוקף היותי יהודיה החיה בארצות הברית לא הבנתי בעבר את המדיניות הסכיזופרנית של ממשלת ישראל. אז גם לא ידעתי רבות על החלוציות היהודית בעזה, יהודה ושומרון.

בשנת 2004, כמו בכל שנה, השתתפתי בפסטיבל יום העצמאות של מדינת ישראל, אירוע שנתי המתקיים בלוס אנג'לס. פגשתי שם קבוצת אנשים לבושים בחולצות כתומות, אשר סיפרו לי על גוש קטיף ותוכנית ממשלת ישראל לגרש את כל היהודים ממנו ולהרסו. כמובן שחתמתי על העצומה אבל במוחי חשבתי, ממשלת ישראל פשוט לא יכולה לעשות מעשה רע כזה; יהודים פשוט לא מגרשים יהודים אחרים מבתיהם וגורמים להם להיות ללא קורת גג בין לילה; יהודים חלוצים פטריוטים אלו יישארו במקומם וכל העניין יחלוף.
כמה טעיתי.

שנה לאחר מכן, באוגוסט 2005, למרות העתירות, ההפגנות, הזעקות והרטוריקה הפוליטית, ממשלת ישראל שלחה את הצבא הישראלי לגוש קטיף ובמבצע מאסיבי, שעד היום נותר חידה בעיני, הרסה כל בית ומבנה בגוש ובכוח גירשה את 8,600 תושבי גוש קטיף מיישוביהם. כפי שהתברר, תוכנית הינתקות חד-צדדית זאת, שאריאל שרון, ראש הממשלה דאז, שיכנע את ממשלתו לתמוך בה, הייתה כישלון מוחלט, אשר גרם לפגיעה קשה בביטחון ישראל בדרום המדינה.

סרטי הוידאו שצולמו במהלך הגירוש מגוש קטיף ופורסמו בהמשך היו מזעזעים וקשים לצפייה. קשה היה להאמין שהצבא הישראלי השתמש בטקטיקות אכזריות כאלה וחוסר איכפתיות על-מנת לפגוע ברכוש ובבתי הכנסת שנבנו שם. ישובים משגשגים ורווחיים נעלמו בין לילה כאילו צונאמי הגיע לחוף ושטף את כולם. גוש קטיף הפך לעיי חורבות.

נדבנים אמריקנים רכשו את המשקים היצרניים והרווחיים של גוש קטיף עבור הערבים, אבל במקום שהם יגדלו בהם ויקצרו רווחים, בעזרת כל הציוד החדשני והמודרני שהפיק יותר ממחצית התוצרת הטרייה של ישראל אותו הם קיבלו בחינם, הם הרסו והשמידו את הכל עד לזרע האחרון.

ההינתקות - כשלון מוחלט

האם ישראל הפיקה משהו חיובי מההננתקות, כמו שאריאל שרון הבטיח שתפיק? כן (בציניות), אלפי רקטות ופצצות מרגמה שנורו לעבר ישראל מאז, גרימת פחד ובלאגן ואפילו פציעות ומוות. כן, מיליוני דולרים שהושקעו ומושקעים להילחם במובלעת הטרור עזה על-מנת לשמור על ביטחון אזרחי ישראל.

מבחינתי, ההינתקות החד-צדדית מעזה הייתה כישלון מוחלט. יותר מכך, היא הכריחה אותי להשתמש בטרמינולוגיה חדשה ודוחה, כגון "פוגרום יהודי," יהודים משחיתים יהודים, יהודים מגרשים יהודים אחרים.

האנטישמים הספרדים, שחתמו על צו הגירוש ב-31 מרס 1492 צוחקים בקבריהם. מעכשיו אנחנו זכאים, הם היו אומרים אם הם היו בחיים; אם יהודים יכולים לעשות זאת ליהודים אחרים, בוודאי שמקובל שלא יהודים, השונאים יהודים, יכולים לעשות את אותו הדבר.

בשנת 1967, במבצע ניסי צבאי מבריק שהפך לחלק מלימודי הלחימה בבתי ספר צבאיים, ישראל החזירה חלקים משטחה לבעלותה אותם היא איבדה במלחמת העצמאות שלה בשנת 1948 כנגד חמש מדינות ערב. משמעותו, רצועת עזה נלקחה חזרה משליטת מצרים, יהודה ושומרון נלקחו חזרה משליטת הירדנים, וחלק מרמת הגולן נלקח חזרה משליטתה סוריה. ישראל הפכה למדינה מנהר (ירדן) עד הים (התיכון), בדיוק כפי שאלוקים הבטיח לעמו.

כפי שהתורה מספרת לנו, בברית מיוחדת בין אלוהים לאדם, ברית בין הבתרים, העניק הקב"ה, בהבטחה אלוהית שאינה ניתנת לביטול, את הארץ לאברהם ולזרעו אחריו. באותה הברית נקבעו גבולות הארץ: בראשית פרק טו: יח "בַּיּוֹם הַהוּא, כָּרַת יְהוָה אֶת-אַבְרָם--בְּרִית לֵאמֹר: לְזַרְעֲךָ, נָתַתִּי אֶת-הָאָרֶץ הַזֹּאת, מִנְּהַר מִצְרַיִם, עַד-הַנָּהָר הַגָּדֹל נְהַר-פְּרָת..."

גוש קטיף היה גוש של שבעה עשר ישובים ישראלים ברצועת עזה, בדרום מדינת ישראל. ראש הממשלה המנוח יצחק רבין הדגיש את העובדה שגוש קטיף הוא חיוני לביטחון גבולות ישראל. לאריאל שרון לא היה אכפת מה שאמר רבין; היה לו סדר יום משלו שהוא עמד לכפות על העם באמצעות שקרים והונאה.

גוש קטיף לא היה האזור היחיד שבו יהודים התיישבו לאחר ניצחון מלחמת ששת הימים ב-1967.

עם חותמת אישור של ממשלת ישראל, יהודים החלו להתיישב על אדמת ארצם העתיקה ביהודה ובשומרון. עם זאת, במקום לעשות את שטחים אלה חלק טבעי מריבוניותה של ישראל, ממשלת ישראל בחרה לא לכלול אותם בריבוניותה והיא מתחזקת אותם תחת שילטון וחוק צבאי. במילים אחרות, לא משנה שיהודה ושומרון הם שטח אדיר החשוב לביטחון ישראל, אף הוא יכול ליפול קורבן להינתקות חד-צדדית נוספת, בדיוק כמו בגוש קטיף.

כיום, ארבעים וחמש שנה לאחר מלחמת ששת הימים, כ-350,000 יהודים מתגוררים ביהודה ושומרון. זה אומר שאם גירוש כזה יתבצע, הוא יהיה כ-35 פעמים גודלו של הגירוש מגוש קטיף. מי יכול לסבול את זה? אני לא יכולה!

הסכמי אוסלו - פתח לטרור פוליטי-תקשורתי

בואו נוסיף עוד שמן למדורה... בשנת 1993, בהסכמי אוסלו, ממשלת ישראל יצאה עם רעיון חדש, ולא כל כך חכם: לתת לערבים אדמה ביהודה ושומרון שעליה הם יקימו מדינה משלהם, פלשתין . ישראל גם קיבלה את שמם המשובח החדש "פלשתינים", ובכך סייעה ישראל בלידת אומה ערבית חדשה שלא הייתה ולא נבראה לפני כן.

למרות שהערבים מחשיבים את כל מדינת ישראל כפלשתין "שלהם", ישראל, "לתומה" חשבה שאם תסכים לרעיון מדינה ערבית כזה, הערבים יוותרו על המטרה הסופית שלהם לכבוש את כל ארץ ישראל, לגרש (או להרוג) את כל היהודים ולשים קץ למפעל הציוני. עד כמה מוטעית היתה, שוב, ישראל בחשיבתה. על-ידי חתימה על הסכמי אוסלו פתחה ישראל דלת למתקפת לחימה חדשה של טרור פוליטי, תקשורתי, מדיני ואינטלקטואלי שהערבים פתחו בה.

מהלקחים שנלמדו מגוש קטיף, כאשר רואים כיצד בית המשפט העליון, משרד הביטחון ואפילו משרד ראש הממשלה, מתפקדים כשמדובר ביהודים המתגוררים ביהודה ושומרון, אפשר רק לצפות, בחשש, שהממשלה מכינה עוד צעדים מרושעים עבור הבוחרים היהודים. בידיעה שאי-אפשר לסמוך על ממשלת ישראל, אחרי כל הבטחות השווא והשקרים שלה שוויתור על עזה יביא לשלום, נקיטה באמצעי זהירות היא הכרחית.

על-ידי ההצבעה בעד ולאחר מכן הרס היישובים ביהודה ושומרון, ממשלת ישראל יצרה תקדים גרוע ורשמה היסטוריה חשוכה חדשה. אם נרצה להזכיר מקרה אחד, עולה בראשי הגירוש הידוע לשמצה והאלים של היהודים מעמונה, קהילה שהייתה פעם חלק ממטה בנימין.

פוגרום עמונה

פינוי עמונה - קישור

אבל המציאות הקשה גרמה לי להבין כי הפתעות נוספות עלולות לבוא בקרוב. הגירוש מגוש קטיף היה הלם עבורי ועבור האומה כולה. פעולה נוספת כזו אינה מקובלת.

בידיעה ברורה שמדיניות משרד הביטחון הישראלי הינה כנגד יהודים החיים ביהודה ושומרון, אני רואה את המקרה של קהילת מגרון, שעליו מדברים רבות, כפצצת זמן, שעומדת להתפוצץ.
מגרון, קהילה של 50 משפחות עם יותר מ-300 נפשות יהודיות, נוסדה בשנת 1999 באזור שומרון, באישור מלא ותמיכתה של ממשלת ישראל, וכיום היא בסכנת הרס.

הארגון האנטי ישראלי פרו ערבי-פלשתיני, "שלום עכשיו", חיפש ומצא כמה ערבים שיכולים כביכול לבוא ולטעון שהם הבעלים של הקרקע, ללא כל הוכחה לכך. בד-בבד עם אופן הפעולה הסטנדרטי שלהם הכולל הטרדת ישראלים ואת מערכת המשפט של ישראל, "שלום עכשיו" פנו לבית המשפט העליון של ישראל ופתחו תיק תביעה לבעלות על האדמה בשם הערבים. בית המשפט הורה לפנות את קהילת מגרון ב-1 אוגוסט 2012.

בתחילת אפריל 2012 חבר מאוסטרליה, שהיה מעורב מאד בעצומות נגד ההרס והפינוי של גוש קטיף, שאל אותי אם אסכים להיות חלק מהעתירה העולמית להצלת מגרון.

לאחר שקראתי חוות דעת משפטית אמינה שלמגרון יש זכות משפטית מלאה להישאר במקומה, עשיתי מה שכל יהודי טוב היה עושה, אמרתי כן, והצטרפתי למערכת העתירה על-מנת להציל את מגרון. הקרב על מגרון הוא חשוב מאד, כי גורל מגרון מבשר את גורלם של כ-350,000 יהודים החיים ביהודה ושומרון.

ביום השואה, אנחנו, היהודים, עומדים בדממה בזמן הצפירה, לזכר שישה מיליון יהודים שהושמדו באכזריות על-ידי הנאצים השטניים. השואה החלה עם השחתת רכוש של יהודים, שריפת החנויות שלהם, וריכוזם בגטאות לפני שליחתם למחנות הריכוז, מפעלי ההרג הנאצים. סוג זה של התנהגות בלתי אנושית של השחתת רכוש והתעללות בבני אדם בוצעה בפינוי גוש קטיף ובעמונה.

בשנת 1967 ישראל לא כבשה כל שטח שהוא. היא החזירה לעצמה קרקעות שבאופן חוקי שייכות לה, שטחים שהערבים כבשו והחזיקו בם, באופן בלתי חוקי, מאז 1949, כאשר הצבא הישראלי הצעיר לא הצליח להגן עליהם מפני מתקפת הערבים.

להפסיק את הרס הקהילות היהודיות

  • הגיע הזמן להפסיק את מדיניות שתי מדינות לשני עמים; אין מקום למדינה ערבית נוספת ביהודה ושומרון;

  • הגיע הזמן לסיים כל הרס של קהילות יהודיות, גם אם המקום עדיין נחשב כ-"מאחז";

  • הגיע הזמן לספח את יהודה ושומרון לריבונות ישראל ולהודות, לעצמנו, שהשטח מנהר הירדן ועד לים התיכון הוא ארץ היהודים באופן חוקי;

  • הגיע הזמן לפתוח שער כלכלי ולהציע תמריצים ענקיים ליישב כל קילומטר מרובע אפשרי ביהודה ושומרון; לפתח ולבנות את הארץ היהודית העתיקה שלנו;

  • הגיע הזמן לבטל את הוראת בית המשפט העליון ולאפשר למגרון להישאר ולשגשג בדיוק על אותה הקרקע שעליה היא נוסדה והיכן שהיא עומדת כיום;

  • הגיע הזמן שממשלת ישראל תהיה חלק מעם התורה;

  • הגיע הזמן לסיים את כל המעשים הרעים של יהודים כנגד יהודים; יהודים לא הורסים בתים של יהודים אחרים; יהודים לא עוקרים עצים של יהודים; יהודים לא הורסים בתים של יהודים, גם אם זה קרוואן שבו מתגוררים יהודים. יהודים לא הורסים בתי כנסת יהודיים. ממשלת ישראל חייבת לבטל, לאלתר, את הפרעות שהיא מנהלת, על בסיס קבוע, ביהודה ושומרון.

אנא הצטרפו אלינו, אירגון ידידי מגרון הבינלאומי, במסע להציל את מגרון כעת.

לעתירה (בשפה העברית)
תאריך:  24/04/2012   |   עודכן:  24/04/2012
נורית גרינגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מצילים את מגרון
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
היוזמה באה באיחור
24/04/12 10:08
2
מיגרון חברון חרבו
24/04/12 16:19
3
ד"ר רון בריימן
25/04/12 14:40
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קראתי בעניין רב את מכתביה הרוסיים העלומים של רחל המשוררת, והדברים עליהם, שנדפסו במוסף הספרות של עיתון 'הארץ', בשבוע שעבר. המכתבים הללו מאשרים, שוב, את הנחתי מזה שנים, שלגבי דור של יוצרי ספרות עברית, בסוף המאה התשע עשרה וראשית המאה העשרים, הייתה הכתיבה בעברית מעין ברירת מחדל ולא ברירת בחירה. הם בחרו בעברית רק לאחר שנכשלו במאמציהם לפרסם להתפרסם ולהתפרנס, בלשונות אירופה השונות. כך היה אצל ש"י עגנון, כך היה אצל דוד פוגל, כך אצל אורי ניסן גנסין, כך אפילו היה אצל מ"י ברדיצ'בסקי. ומסתבר שכך ממש היה גם אצל רחל בלובשטיין.
24/04/2012  |  אלישע פורת  |   מאמרים
מועמד לכנסת נבחר להנחיית אירוע ממלכתי כלשהו בת"א, ומאן דהוא עתר לבג"צ נגד המשרד הממשלתי היוזם. העותר סבר שלא ראוי שמועמד לכנסת ינחה אותו אירוע. בית המשפט לא התייחס לגופה של העתירה, וגם לי אין עניין לדון לגופה אלא רק בנימוקי דחייתה על הסף:
23/04/2012  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
"היש עם בעמים אשר מבניו הגיעו לידי סילוף כזה, סילוף שכלי ונפשי, שכל מה שעושה עמם, כל יצירתו וכל ייסוריו הם בזויים ושנואים, וכל מה שעושה אויב עמם, כל שוד וכל רצח וכל אונס ממלא את לבם רגש הערצה והתמכרות?" שאל לא אחר מברל כצנלסון, ממנהיגי מפלגת העבודה. את הדברים הוא שאל בשנת 1936 ונדמה כאילו לא חלפו להן עשרות שנים מאז, ולא נלמדו לקחי המלחמות.
23/04/2012  |  עמוס דאי  |   מאמרים
לכדור רגל יש מגרש. אבל למגרש לפעמים אין כדור רגל. בועטים. אבל לאו-דווקא בכדור. באים לשחק. אבל הכללים הם על תנאי. יש צופים. בנו להם יציעים כדי לצפות מהם על ספורט אסטטי המענג תמיד, כמו כל אסטטיקה, את הנפש. ואכן יש. אלימות. היא עלתה לדרגה של אסטטיקה המצטלמת מכל זווית של עדשות אמנות הלחימה. ויש רוח. מאיין היא נושבת?
23/04/2012  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
"המנהיג העליון" של אירן, האייתוללה עלי חמינאי, טען לאחרונה כי הוא שולל פיתוח של נשק גרעיני מסיבות דתיות, ואף הוציא פתווה (פסק הלכה) ברוח זו. אולם תגלית חדשה מצביעה אחרת. ממסמך שנכתב לפני כשלוש שנים בעבור הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, עולה כי חמינאי הביע ב-1984 תמיכה בהקמת תוכנית גרעין אירנית ובהחזקת נשק גרעיני.
23/04/2012  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
לאחר שהצילום התפרסם ברחבי תבל, התחזקה בנו הסברה כי הצמדתה של אביגיל לחזהו של הנשיא ג'ו - הבטיחה לו את הזכייה בכהונה שניה של נשיאות
[צילום: AP]
יאיר נבות
הנשיא לשעבר הוסיף: איש לא הטיל ספק בכך שהמחוקקים האמריקנים יאשרו "עזרה" לכנופייה של ניאו נאצים. זו הייתה הצבעה של ממזרים אמריקנים צוהלים על: המשך מלחמת האזרחים של העם המפולג של ארצ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il