|   15:07:40
  משה חסדאי  
תחקירן, פובליציסט
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'

עולם חדש מופלא

ניל פוסטמן כתב בספרו 'בידור עד מוות' כי חזונו של האקסלי התגשם, כאשר ערוצי התקשורת ממלאים את מקום הסם "סומא" המככב בספר 'עולם חדש מופלא'. כאן, אצלנו, ערוצי התקשורת בישראל הם הסם להמונים, שרוצים עוד בידור, אושר מדומה ואדישות. נבואה אחרת מהספר שהתגשמה, היא שימוש נפוץ בסמים והניוון התרבותי לתרבות צריכה נמוכה המנוצלת עד תום בידי קשרי ההון-תקשורת-שלטון
03/05/2012  |   משה חסדאי   |   מאמרים   |   תגובות
גרסא ספרותית של דו''ח מבקר המדינה על אורח החיים המקדש נהנתנות וחומרנות

'עולם חדש מופלא' המנוסח כסיפור מדע בדיוני, נכתב לפני כשבעים שנה, על-ידי אלדוס האקסלי, כמו גרסא ספרותית של דוח מבקר המדינה, על אורח החיים האמריקני, והוא כמו נכתב היום כביקורת על מדינת תל אביב (מגדרה עד חדרה) והתרבות החילונית הישראלית, המקדשת נהנתנות, חומרנות ואנוכיות הישגית בכל מחיר, פעמים רבות בלבוש חיצוני של שמירה על הסביבה (קיימות) ומחאה חברתית.

איש החינוך והתקשורת ניל פוסטמן כתב בספרו 'בידור עד מוות' כי חזונו של האקסלי התגשם, כאשר ערוצי התקשורת ממלאים את מקום הסם "סומא" המככב בספר 'עולם חדש מופלא'. כאן אצלנו ערוצי התקשורת בישראל הם הסם להמונים, שרוצים עוד בידור, אושר מדומה ואדישות. נבואות אחרות מהספר שהתגשמו, היא שימוש נפוץ בסמים והניוון התרבותי לתרבות צריכה נמוכה המנוצלת עד תום בידי מטריקס קשרי ההון - תקשורת - שלטון. היטיבו לחשוף זאת דן מרגלית ב'התפכחות' ומרדכי גילת ב'קללת דרעי'.

פס ייצור ליצירת תינוקות מובחרים

הספר מתאר פס ייצור במרכז "מדגרה והתניה ללונדון המרכזית" בו נוצרים מדי יום מאות עוברים. חלקם תינוקות סוג אלפא וביתא שנוצרו כיחידים, כאשר כל אחד מהם שונה מן האחר במראהו. חלקם תינוקות מסוג ביתא, גמא, דלתא ואפסילון שנוצרו כקבוצות של 96 תאומים זהים לחלוטין. באולם ההפריה, נמצאים שני מכלים אטומים המכילים בתוכם את הביציות והזרעים בטמפרטורה הרצויה לקיומם.

הביציות מופרות באופן מלאכותי, כאשר אלו המיועדות להיות אלפא וביתא מוכנסות לבקבוקים וחוזרות למדגרה, ואילו ביציות גמא, דלתא, ואפסילון נשארות כדי לעבור תהליך "בוקונובסקי" (הביצית המופרית מוציאה משמונה עד תשעים ושישה ניצנים/עוברים). על גבי סרט נע מתקדמים העוברים השתולים בבקבוקים על מצע רקמה. בשלבים שונים של פס הייצור נעשית התערבות הורמונאלית וכימית (חיסונים, אלכוהול, הרעבת מזון וחמצן) לפי הייעוד של העובר.

בסיום תהליך המעבר מועברים התינוקות לבתי-ילדים. מהיותם תינוקות עד הפיכתם לבוגרים מקבלים הילדים התניות פיזיות ועוברים מדי לילה היפנופאדיה (לימוד דברים והחדרתם לתת מודע תוך כדי שינה). לכל קבוצת מעמד יש התניה שונה המעבירה רק את המידע הנחוץ לאותו מעמד. מטרת ההתניות האלו היא להכתיב לפרט את מקומו בחברה, לפתח תחושות כמו לאהוב את מי שאתה ואת מה שאתה עושה, ולא לשאוף להיות מישהו אחר. אלו התניות שניתן לזהות אותן כיום, בישראל, בתרבות מבחני הבגרות ובמבחן הפסיכומטרי ובתנאי הקבלה לאוניברסיטאות ולפקולטות המבוקשות.

החיים והמוות אינם בעלי חשיבות

בעולם החדש בני האדם נהנים באופן קבוע משעשועים למיניהם הכוללים מין חופשי ('מגעונים') וסמים, ואינם מוטרדים מהמוות או ממלחמות. בבית החולים של הגוועים למוות הקירות צבעוניים, יש מוזיקה עליזה, ריחות של בושם וטלוויזיות. הזקנה קופצת כה מהר על האנשים עד כי פניהם לא משתנים אלא ליבם ומוחם. הילדים לומדים לקבל את המוות כחלק בלתי נפרד מהמציאות. המוות והחיים אינם בעלי חשיבות. אנשים באים לעולם באמצעות הטכנולוגיה (ההפריה והביקבוק), וכשהם יוצאים מן העולם הם מובלים לקרמטוריום במסוקים צבעוניים ושם, באמצעות טכנולוגיה אחרת, מצטרפים למחזור הזרחן ומאפשרים לצמחים לגדול.

בעולם החדש, המילים: "אימא", "משפחה", "מונוגמיה" ו"רומנטיקה" הן מילים גסות. קיימת בו שמורת פראים שבה עדיין נולדים ילדים 'כמו פעם'. האנשים בשמורה לא רק מתרבים כדרך הטבע, הם דוברים בשפות שנכחדו, קוראים ולומדים ספרים של פעם, הם מאמינים באלוהים, הם נאבקים את מלחמת הקיום וההישרדות של היומיום, ויש אצלם מחלות וזקנה. שמורה זו כמשל, היא בנמשל יהודה ושומרון וחיים בה המתנחלים. הם שמורת הטבע האנושי והיהודי המודעים לחיים כהווייתם ולמוות ולמלחמת העולם המתנהלת בעיצומה.

בסיפור, לינדה היא מסוג ביתא, הייתה פעם חלק מהעולם החדש, אלא שהיא נכנסה להריון, ולכן ננטשה בשמורת הפראים, שם ילדה את ג'ון. ג'ון: הפרא, ילוד אישה, התחנך על תרבות גבוהה ומרבה לצטט שקספיר. הוא מגיע מהשמורה לחברה החדשה. ג'ון מארגן מרד בין עובדי דלתא, בניסיון להסביר להם מה פירוש להיות בני-חורין. המרד גווע ע"י שידור היפנופאידי וחלוקת סומה. שליט העל מוסטפה מונד עורך משפט לג'ון. ג'ון נותר לבדו בעולם החדש ומנסה להתנקות מציביליזציית העבודה הזרה ואינו מצליח. בסופו של דבר הוא מתאבד. במקרה הישראלי, בעזרת השם זה לא יקרה.
'העולם החדש המופלא' מבוסס על שמונה עקרונות יסוד: סטטיות. רפיון שכל. העדר אושר. קהות רגשית. טוטליטריות. חלוקה למעמדות. חוסר תרבות. חוסר אהבה.

סטטיות (יציבות): העולם מבוסס על היציבות. לכן דואג השלטון באופן נוקשה וחד-משמעי לשמור על החברה מפני כל דבר שהוא בבחינת חידוש ומעורר מחשבה ועלול לגרום לתסיסה וחוסר יציבות. כיום זה נעשה בישראל באמצעות מערכת החינוך וההוראה ובאמצעות תקשורת המונים וקפיטליזם אכזרי.

רפיון שכל (טמטום): האנשים החיים בעולם, גם אלו שנולדו כאלפא והם בעלי ההשכלה הגבוהה ביותר אינם חכמים כלל. האקדמיות הקיימות כיום מנוהלות ומתנהלות כדי למנוע מצב של חשיבה עצמית מסוכנת. האקדמיזציה מונעת מהפרט את הכלים להגיע למצב של תודעה עצמית. מלבד הטמטום הנובע מחוסר ידע, קיים גם הסם סומה, כיום הטלוויזיה ורשתות הרדיו גל"צ וג' ותרבות הקניונים, שממוקדים במטרה לשמור את האדם במצב של אשליית אושר מלאכותית, ולהקהות את חושיו למה שמתרחש סביבו. כאשר אדם מרגיש בודד או מדוכא מסיבה כלשהי עליו רק לקחת כדור סומה ושוב להרגיש טוב. אנשים כלל לא נדרשים לחשוב על בעיותיהם, כי סם של ממש, או התמכרות לטלוויזיה וזרועותיה גורמים לשכחת המציאות האמיתית.

העדר אושר: בעולם החדש, ואצלנו במדינת תל אביב והתרבות הישראלית, קיימת תחושה של אוטופיה מושלמת ואושר מדומה כמו בתוכניות הריאליטי המופצות כמו וירוס מידבק: 'הישרדות', 'נולד לרקוד', 'כוכב נולד', THE VOICE. תרבות הקניונים ומבנה הכלכלה כיום, כמו הסומה, מציעה לכל אדם החפץ בכך אושר מתוק וחלומי, אך אושר שכזה אינו גורם לאנשים להיות מאושרים באמת, זהו אושר הבנוי על עינוגים ושבא לענות על מצבים שבהם האדם איננו מאושר מלכתחילה. זהו סיפוק מיידי. מלבד הסומה ניתן לזהות לא פעם התנהגות פוגעת ומשפילה של בני אלפא כלפי מעמדות נחותים, כאשר הם כלל לא מבינים את ההשלכות של התנהגותם. כך נוהגים הישראלים במתנחלים בגוש קטיף וביהודה ושומרון.

קהות רגשות: הסומה מעוורת את עיני האנשים ומקהה את חושיהם כדי שלא ירגישו בריקנות שבתוכם. קיים ריק קיומי חסר רגשות ורוחניות. הסומה ממלאת את חייהם של אנשים באושר מדומה, שאמנם גורם להם להרגיש טוב, אך מונע בעדם מלראות את המציאות האמיתית שמסביבם. כך גם בישראל, כאשר הישראלים הפשוטים מהווים 'בשר תותחים' במלחמות כלכליות ובינלאומיות ומובלים כצאן לגז בכדי לגזול את יהדותם וזהותם העצמאית. זהו תהליך התבוללות מואץ ושיטתי בכדי להפוך את כולם לסתמיים.

טוטליטריות: העולם החדש המופלא הוא בעצם דיקטטורה הנשלטת על-ידי 10 "שליטים נאורים". הנתינים הם רובוטים, המצייתים באין ברירה. ובנמשל בישראל, הכל מצייתים למה שהמעצמה הרביעית: התקשורת, משדרת בהשראת "השליטים הנאורים" מבית המשפט העליון, ובהתניית השמאל הליברלי הרדיקלי ממגדלי השן באקדמיות בחיפה, תל אביב, ובן-גוריון ומכללת 'ספיר' בנגב. הכוח המרוכז בידי בית המשפט העליון הוא עצום, ואין שום חוק מעליו.

חלוקה למעמדות: בני האלפא (בישראל: האשכנזים) הם בעלי התפקידים הגבוהים והחשובים ביותר ובני האיפסילון (בישראל: הדתיים והחרדים) הם הבזויים ביותר. בני האלפא הותנו לחיות ולעבוד בתנאים טובים ולכן אין הם יכולים לעסוק בעבודות נחותות ממה שהם מכירים. המזרחיים הם ככל הנראה ביתא והמתנחלים גמא, כשהאתיופים דלתא, במקבילה הישראלית של 'העולם החדש'.

חוסר תרבות: בעולם שהנהנתנות שולטת בו אין מקום להבעת רגשות ולכן אין מקום לאומנות אמיתית (בישראל: המעוררת למודעות עצמאית ויהודית). השעשועים והבילויים המוצעים לאנשים הם שטחיים, טיפשיים וחסרי עומק משום שאם יהיו בעלי עומק אף אחד לא יבין אותם.

חוסר אהבה: פירוק החברה הבנויה על התא המשפחתי. האהבה המשפחתית איננה ערך והאהבה הרומנטית איננה עסקה טובה - הכל נמדד רק במונחים כלכליים תעשייתיים. האהבה היא רגש חזק ביותר ולכן אין לה מקום בעולם החדש. ללא האהבה אין צורך ברגשות מיותרים כמו כאב (כשמישהו מת), אשמה (בבגידה עם מישהו), חשש (שלא יחזירו לך אהבה) ועוד רבים. ללא אהבה קל יותר לשלוט באדם. זהו פס ייצור של אנשים שאולי נראים בני אדם, אך בנשמתם הינם אנושיים פחות ופחות.

החדשות הטובות הם שיותר ויותר איננו רוצים לחיות כך. אנו רוצים זהות אמיתית. אהבה. אמונה. יהדות. אנחנו רוצים להתפכח ולחיות באמת מול המציאות האמיתית. אנו מתעוררים ומתפכחים יותר ויותר. אנו מתעוררים לעצמיותנו, עוצמתנו, ועצמאותנו. עם ישראל חי וקיים. התחייה המדינית מתקדמת לשלב הבא: התחייה הרוחנית.

תאריך:  03/05/2012   |   עודכן:  06/05/2012
משה חסדאי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עולם חדש מופלא
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
משה חסדאי
30/05/12 12:20
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סיפורם של יוצאי אתיופיה ממשיך להיות סיפור שיש בו הרבה כאב, כאשר החברה הישראלית והממסד ממשיכים לפגוע בקהילה הזאת. הישיבה במאהל המחאה ליד בית ראש הממשלה חשפה בפניי את ה"פצעים" וה"חבלות" של הקהילה הזאת, שאינה זוכה להתייחסות ממקבלי ההחלטות וממשיכה לסבול מגילויי הגזענות והאפליה שקיימים בחברה הישראלית.
03/05/2012  |  דניאל גיגי  |   מאמרים
הופעתם של דיסקין, דגן, אשכנזי, אולמרט ושות', ממש באותה העת של יציאת סרט הקומיקס "הנוקמים", דווקא בניו-יורק ובכפר סבא, הזכירה סוג של הופעת קומיקס בפני עצמה, דומה מאוד. וכמו בסרט "הנוקמים", הדוברים נראו הרשעים
03/05/2012  |  יעקב איציקוביץ  |   מאמרים
התעוררתם, חדלי מצפון שכמותכם? פתאום נודע לכם שמבזים את השואה במערכת החינוך הדמיונית שלכם? לא ידעתם, באמת, על קיומם של "קלגסים" הרומסים כל חלקה טובה, כל שיעור, כל אירוע? איפה הייתם, קברניטי חינוך קטנים וחצופים, כשהתריעו בפניכם שאתם מדרדרים את המערכת אל ביב השופכין? מה גרם לכם להזדעזע הפעם, ולא לפני עשורים רבים כשהפכתם את ניצולי השואה ללעג וקלס? מה קרה לכם שאתם כה נסערים למשמע התנהגותם הבהמית של תלמידים בהצגה "גטו"? באיזו מדינה אתם חיים?
03/05/2012  |  ד"ר צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
דרושה נוכחות שומרי מצוות לא רק בין מקבלי הפרס אלא גם בין האמרגנים מאחורי הקלעים, בין ה'תרבותניקים' ומפיקי האירועים
03/05/2012  |  הרב ישראל רוזן  |   מאמרים
רוני בר-און היה אחד מהדוברים הראשיים של קדימה בתקופת שרון, אולמרט ולבני. הנכונות שלו להסתער על יריבי "אדונו" (או גבירתו) ולפתוח עליהם ג'ורה, ביססה את מעמדו. ככה זה כאשר המנהיג זקוק נואשות בעיקר לסניגור. אין לו טיפת מחויבות לאמת, או לציבור. כמו סניגור, הוא אמון רק על האינטרס של "אדונו".
03/05/2012  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 264/65, יוסף שיוביץ ויוסף ראש נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים שמעון אגרנט, יואל זוסמן ואלפרד ויתקון. 29 באוקטובר 1965
פרויקט הולילנד בירושלים [צילום: איתמר לוין]
תומר קורנפלד
חברת קרדן נדל"ן בנתה בשנים האחרונות צבר ענק של פרויקטים הכולל הקמה של למעלה מ-17,900 יחידות דיור. הנה הניתוח המלא
דן מרגלית
דן מרגלית
היה מזג אוויר נעים, ותנועה די דלילה אך שוטפת, ושתי חיילות שביקשו הסבר בקרבת נחל עוז, ומה לא היה? צה"ל - יוק    כי תמה המלחמה מול רוב רצועת עזה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il