|   15:07:40
  דן אלון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

כיסאות בנזיד אנשים

הנזיד הזה של תפקידי שרים, ראשי ועדות כנסת, משרות של שגרירים בסין (או בבלרוס לצורך העניין), אינו נזיד של עדשים. זהו נזיד של אנשים. זהו תבשיל רעיל, במסגרתו מוכרים את הקולות של אזרחים שהלכו לקלפיות, מטגנים אותם ברעל של אידיאולוגיה "כלשהי", מתבלים במנה גדושה של צביעות והעמדת פנים, מוסיפים רוטב "אלף השקרים" שידביק את פאר היצירה הזה יחד, זורקים לתוך הקלחת חמישה ראשי "שום אידיאולוגיה", ומקבלים תבשיל רעיל של כיסאולוגיה
03/05/2012  |   דן אלון   |   מאמרים   |   בחירות/מפלגות   |   תגובות
שאול מופז, אהוד ברק וציפי לבני. מוכנים להתחייב שלא למכור את קולות הציבור בנזיד כיסאות? [צילום: משרד הביטחון]

משחק הכיסאות

הנה מתחיל שוב המשחק הקבוע. אומנם לא בדקתי זאת באופן סטטיסטי, אבל אני כמעט משוכנע שמרבית חברי הכנסות היוצאות נכנסים אליה שוב. ושוב. ושוב. אבל, לשמחתי, כך לפחות זה מצטייר כעת, ש-5 מחברי הכנסת היוצאת לא יכנסו אליה שוב. "פורשי" העבודה של "העצמאות", אשר שימשו במשך כהונת הכנסת הזו כדבק נגרים לקואליציה של נתניהו, ובה בעת שימשו גם כטלאי מוסרי.

בהחלט צודק מי שאומר שהציבור לא זוכר. הציבור לא זוכר את כל מה שעוללה לו הממשלה הזו של הליכוד-ש"ס-ישראל ביתנו, והציבור כנראה ימליך אותם שוב. אך ישנו גם יתרון בחוסר הזיכרון הציבורי. היתרון הוא העובדה שהציבור גם לא זוכר מיהם אנשי מפלגת "עצמאות" ולמה בכלל הם נחוצים. אז אולי הציבור לא זוכר את הבגידה הגדולה של חברי הסיעה הזו ואת התמסרותם לליכוד תמורת כיסאות, במסגרת הסכם שהעניק לכל אחד מהם תפקיד (ארבעה שרים וראשות וועדה), אבל הציבור גם לא יזכור שהם נחוצים וכפי הנראה ישאיר אותם מחוץ לכנסת הבאה.

נזיד עדשים

סיפורם של האחים יעקב ועשיו ממחיש יותר מכל את פרשת התמסרות מפלגת "עצמאות" והלך הרוח שעמד מאחורי ההחלטה לפלג את סיעת "העבודה".

עשיו חוזר רעב מאוד מיום עבודה בשדה ומבקש מאחיו את נזיד העדשים. יעקב מוכן למסור לעשיו את נזיד העדשים בתמורה לבכורה. השניים מבצעים את העסקה, במסגרתה זוכר עשיו להשביע את רעבונו החומרי-גשמי, ויעקב זוכה בבכורה המזכה אותו לאחר מכן בברכת יצחק. זהו סיפור על אדם המכיל בתוכו את זרע הבריאה (הבכירה) ומוסר אותו לאחר תמורת תשלום והנאה קצרת מועד.

כאשר מפלגת העבודה עמדה לפרוש מן הקואליציה של הליכוד-ש"ס-ישראלביתנו, היא עמדה לאבד את תשלום הכופר שקיבלה במסגרת ההסכם הקואליציוני. הרעב היה כבד מדי אצל חמשת המופלאים של "העצמאות", והם מכרו את הבכורה בנזיד עדשים.

נזיד אנשים

הנזיד הזה של תפקידי שרים, ראשי וועדות כנסת, משרות של שגרירים בסין (או בבלרוס לצורך הענין), אינו נזיד של עדשים. זהו נזיד של אנשים. זהו תבשיל רעיל, במסגרתו מוכרים את הקולות של אזרחים שהלכו לקלפיות, מטגנים אותם ברעל של אידיאולוגיה "כלשהי", מתבלים במנה גדושה של צביעות והעמדת פנים, מוסיפים רוטב "אלף השקרים" שידביק את פאר היצירה הזה יחד, זורקים לתוך הקלחת חמישה ראשי "שום אידיאולוגיה", ומקבלים תבשיל רעיל של כיסאולוגיה.

את התבשיל הזה מגישים בתוך עור של פיל, ואין פלא שלאחר שהוא הוגש לשולחן הציבורי והרעיל את האידיאולוגיה בכיסאולוגיה, טועה בעל המתכון, כוכב ה- disaster chef הזה להאמין שאפשר יהיה למכור את תבשיל התרעלה הזה פעם נוספת. הסקרים מנבאים אפס קונים, אבל הזיכרון הציבורי כידוע קצר מאוד. המרחק מהביקור באסלת ההקאה ועד הבחירות הבאות עומד על חצי שנה. בחצי שנה אפשר לעשות הרבה בפוליטיקה הישראלית, אפילו להגיש את נזיד האנשים של "עצמאות" כסושי "עור-פיל" טרנדי, אינסייד-אאוט!

תחרות Disaster chef

אהוד ברק, שלום שמחון, מתן וילנאי, עינת וילף ואורית נוקד אינם לבד בסיפור הזה של תבשילי נזיד אנשים ציניים. זהו עידן הריאליטי ויצורים רבים רצים אל אש מדורת ההבלים, כמו פרפרים אל האש וכמו זבובים ל...

הפופוליזם של הריאליזם בעידן הביביזם, מנפק לנו את מה שנקרא בשפה המקצועית "פורמט". הפורמט הוא תבנית מוצלחת שאליה יוצקים אינספור תמהילים של אותו הדבר וקוטפים את הקופון של אותה "הצלחה" פעמים רבות. כך הייתה תקופת "תוכניות האירוח", ותקופת "השעשועונים", ועכשיו זו תקופת "הריאליטי". אבל בחיים אף אחד לא מספק לנו תרופות פסיכיאטריות כדי לרכך את המכה, ובקושי יש מימון לתרופות נחוצות באמת.

אל הפורמט הזה של תבשילי נזיד אנשים, במסגרתו גונבים את קולות הבוחרים ועושים בהם שימוש בכסות של אידיאולוגיה למען מטרות פרטיות של כיסאולוגיה, אל הפורמט הזה נשאבים כעת שחקנים חדשים עם תוכניות חדשות.

שלי יחימוביץ עם "העבודה", שאול מופז עם שאריות קדימה, ויאיר לפיד עם "יש עתיד", כבר רכשו את הסינר הלבן המהודר המקנה להם חזות מהוגנת של מתמודדים לגיטימיים בקרב על הקולות שלנו, אבל אף אחד מהם לא מוכן להכריז שלא יחזור על מעשה חמשת הקונדסונים של "עצמאות", ויסרב בכל תוקף למכור את הקולות שיעניק להם הציבור בנזיד כיסאות לממשלת הליכוד הבאה.

מילא העובדה שחוסר בגרות אישית מונע מהם לראות את טובת המדינה, ומונע מהם לאחד כוחות כדי להביא יותר מנדטים מהליכוד, ועל-ידי כך לסיים את פרק האימה הזה של שלטון הקולוניאליזם-קפיטליזם בתולדות המדינה.

מילא חוסר הבגרות והראיה לטווח ארוך של טובת המדינה, אבל הם אינם מוכנים אפילו להתחייב שלא יהיו הראשונים למכור את נשמתם לאיש הקטן עם האגו הענק. במירוץ של מתמודדי Disaster chef בין ראשי העבודה, קדימה והמפלגה החדשה "יש עתיד", עומד מהצד הליכוד וחכך ידיו בהנאה.

נתניהו אומר לעצמו כעת: שלושת המתכופפים האלה מוסרים לי את השלטון באמצעות קולות המתנגדים הקשים ביותר שלי, ומרכיב לעצמו בהנאה את הסולם שיחזיר אותו למשרד ראש הממשלה משמות שלושת המפלגות שיביאו לו את השלטון על מגש של disaster chef, כך - יאללה, קדימה, אני חוזר למשרד ראש הממשלה ו-"יש (לי) עתיד", בלי שום "עבודה" או מאמץ!

אני לא אצביע לאף מפלגה שראשיה לא יהיו מוכנים להתחייב מראש, שלא יזחלו כמו עשיו תמורת נזיד אנשים אל משחק הכיסאולוגיה של הליכוד. בדמוקרטיה, גם לאופוזיציה יש תפקיד חשוב, ומי שלא מוכן לעבוד למעננו באופוזיציה, לא ראוי לקבל קולות כדי לגנוב אותם ולרוץ לקואליציה. תשאלו את ציפי...

תאריך:  03/05/2012   |   עודכן:  06/05/2012
דן אלון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבא (אוברי) אבן (איבן)   אברהים צרצור   אברהם הירשזון   אברהם זילברברג   אהוד ברק   אהוד רצאבי   אהרן אבוחצירא   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית זוארץ / Orit Zuaretz   אורית נוקד   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד א-ד`אהר   אטילה שומפלבי   אילן ליבוביץ'   אילן שלגי   איתן לבני (בנוזוביץ')   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליעזר אבטבי   אלכס מילר   אסתרינה טרטמן   אפרים תבורי   אתי לבני   בנימין אבניאל (גטשטיין)   ג'ון אדוארדס   גילה פינקלשטיין   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד מנע   דן  גרטלר   דן מרידור / Dan Meridor   דניאל הרשקוביץ   דניאל-יצחק לוי   דרור זייגרמן   הרצל שפיר   ויצמן שירי   חיים אמסלם   חמאד אבו-רביעה   חנא סוייד   טובה אילן   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהודה-מאיר אברמוביץ'   יואב מני   יוליה שמאלוב-ברקוביץ'   יוסף שגל   יוסף שפרינצק   יורם מרציאנו   יחזקאל זכאי   יעקב כהן   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק בן - ישראל   יצחק ברמן   יצחק זיגר   יצחק זיו   ישראל ישעיהו-שרעבי   כרמל שאמה-הכהן   לביב חוסיין אבו-רוכן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר זורע (זארודינסקי)   מאיר תלמי   מאיר-דוד לוונשטיין   מאשה לובלסקי   מוטי ששון   מחמוד א-נאשף   מיכאל פואה   מיכאל רצון   מיכל ליברמן-גילון   מיקי לוי / Mickey  Levy   מלי פולישוק-בלוך   מנחם אליעזר מוזס   מרדכי זר   מרטין שלאף   משה זלמן פייגלין   משה מוץ מטלון   מתן וילנאי / Matan Vilnai   נדב פרי   נחום ניר-רפאלקס   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סופיה רון-מוריה   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עבאס זכור   עבאס זקור   עבדול-עזיז זועבי   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עינת וילף   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמירה דותן   עמרי שרון   ערי ז'בוטינסקי   פנחס לבון (לוביאנקר)   פניה (פאינה) קירשנבאום   פריג`א זוארץ   ציון פיניאן   קדיש לוז (לוזינסקי)   ראובן ברקת (בורשטיין)   רוביק דנילוביץ'   רוחמה אברהם בלילא   רון בריימן   רוני בר-און   רחל אדטו   רן בנימיני   שאול מופז   שלום זיסמן   שלום שמחון   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שלמה לביא (לבקוביץ')   שמואל תמיר כצנלסון   שרון שלום   תאופיק זיאד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כיסאות בנזיד אנשים
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
זבל מסריח
4/05/12 01:00
 
מעניין
4/05/12 13:39
 
פירוש רש"י
4/05/12 21:00
פורום: בחירות/מפלגות כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לאחרונה אנו עדים למחול שדים כאשר המדורה שסביבה כולם מרקדים היא "הקדמת הבחירות", מן עגל זהב שכורעים לו ומשתחווים אבל לא באמת יודעים מדוע. מדינת ישראל משדרת בכל מהלכיה ארעיות וחוסר יציבות שמשליכים בעקיפין גם על קיומנו.
03/05/2012  |  עפר דרורי  |   מאמרים
"עניין לנו בסוגייה אשר, מן הבחינה המשפטית הצרה, ניתן היה לכאורה להכריעה בשורות ספורות". כך פותחת (יום ה', 3.5.12) השופטת ורדה אלשיך את החלטתה בעניין מינוי מפרק זמני לחברת דלק נדל"ן. אז מדוע ההחלטה משתרעת על פני 17 עמודים? משום שאלשיך החליטה שהיא לא רק שופטת, אלא גם מחנכת ונושאת לפיד האתיקה, ושהיא לא רק פוסקת בעניינים שלפניה, אלא גם מפזרת רמזים על מה שטרם בא לעולם.
03/05/2012  |  איתמר לוין  |   מאמרים
'עולם חדש מופלא' המנוסח כסיפור מדע בדיוני, נכתב לפני כשבעים שנה, על-ידי אלדוס האקסלי, כמו גרסא ספרותית של דוח מבקר המדינה, על אורח החיים האמריקני, והוא כמו נכתב היום כביקורת על מדינת תל אביב (מגדרה עד חדרה) והתרבות החילונית הישראלית, המקדשת נהנתנות, חומרנות ואנוכיות הישגית בכל מחיר, פעמים רבות בלבוש חיצוני של שמירה על הסביבה (קיימות) ומחאה חברתית.
03/05/2012  |  משה חסדאי  |   מאמרים
סיפורם של יוצאי אתיופיה ממשיך להיות סיפור שיש בו הרבה כאב, כאשר החברה הישראלית והממסד ממשיכים לפגוע בקהילה הזאת. הישיבה במאהל המחאה ליד בית ראש הממשלה חשפה בפניי את ה"פצעים" וה"חבלות" של הקהילה הזאת, שאינה זוכה להתייחסות ממקבלי ההחלטות וממשיכה לסבול מגילויי הגזענות והאפליה שקיימים בחברה הישראלית.
03/05/2012  |  דניאל גיגי  |   מאמרים
הופעתם של דיסקין, דגן, אשכנזי, אולמרט ושות', ממש באותה העת של יציאת סרט הקומיקס "הנוקמים", דווקא בניו-יורק ובכפר סבא, הזכירה סוג של הופעת קומיקס בפני עצמה, דומה מאוד. וכמו בסרט "הנוקמים", הדוברים נראו הרשעים
03/05/2012  |  יעקב איציקוביץ  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il