|   15:07:40
  יהונתן דחוח הלוי  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

בצלם ממליץ על סילופי גדעון לוי

בצלם ממליץ בחום לקרוא את כתבתו של גדעון לוי על חברון, על-אף שהוא מודע היטב לכך שגרסתו משמיצה ו"אינה מדויקת" בלשון המעטה. אנשי בצלם ליוו את גדעון לוי בביקורו בחברון
30/07/2012  |   יהונתן דחוח הלוי   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
לוי. נכשל שוב בדיווח לא מדויק

מתוך סרטון "הבעיטה" [צילום מסך]

ניתוח סרטון "הבעיטה" של בצלם
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם טוען, כי צילום אירוע הבעיטה בחברון לא היה מבוים ונמנע מלצטט את תגובת מג"ב. בדיקת סרטון הווידאו ומקורות גלויים מעלה פרטים נוספים על נסיבות האירוע
לרשימה המלאה

ארגון בצלם המליץ בחום, בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו, לקרוא את כתבתו של גדעון לוי בעיתון הארץ העוסקת בחברון. בהודעת בצלם נכתב כדלהלן:

"אנחנו תוהים כבר זמן רב מי יספר את סיפורם של ילדי הרחוב הפלשתינים המתגוררים בשכונה הסמוכה למערת המכפלה. גדעון לוי הרים את הכפפה, והכתבה שפרסם ביום שישי מתארת בכישרונו הרב את מציאות חייהם של הילדים האלה המלאה בדלות ומצוקה, כמו גם בחיכוכים חוזרים ונשנים עם שוטרי מג"ב ולעיתים באלימות".

גדעון לוי: שני שוטרי מג"ב
נראו "מכים ובועטים"


בכתבתו, הנושאת את הכותרת "מכות, דלות ומלחמה. שגרת העוני של חברון", מתאר גדעון לוי (הארץ, 27.7.12) את דלותם ואומללותם של התושבים הפלשתינים המתגוררים בסמוך למערת המכפלה בחברון, הנגרמת בין היתר, כך על-פי דבריו, גם מהתנכלויות של מערכת הביטחון הישראלית ואלימות יומיומית של שוטרי מג"ב המופנית כלפי ילדים.

בהקשר זה, חזר גדעון לוי ותיאר את "סרטון הבעיטה", שהפיץ בצלם לא מכבר, ובו תועד שוטר מג"ב בועט בירכו של ילד פלשתיני. להלן תיאור האירוע על-פי גרסתו של גדעון לוי כמצוטט בכתבתו:

"ב-29 ביוני צולמו שניים מהם [שוטרי מג"ב] במצלמה של ארגון 'בצלם', מכים ובועטים בעבד אל-רחמן בורקאן, ילד זעיר בן תשע, שגם אותו פגשנו השבוע. הילדים אומרים שהמכות והבעיטות הן עניין שבכל יום, ב-29 ביוני הייתה רק המצלמה שתיעדה...

"בורקאן הוא אביו של עבד אל-רחמאן, שנראה בווידיאו של בצלם, שוכב בוכה על הרצפה והמג"בניקים מכים ובועטים בגופו הזעיר. עכשיו הילד ישן בחדר הסמוך, מנסה להעביר איכשהו את שעות הצום הקשות והלוהטות. אחר כך התעורר והצטרף אלינו. פניו הלומות השינה התכרכמו כשביקשנו ממנו לספר מה קרה. החיילים ארבו לילדים, שכנראה קיללו אותם קודם, תפסו אותו והכו. סרט הווידיאו קשה לצפייה".

גדעון לוי חוזר פעמיים ובאופן דומה על תיאור האירוע. על-פי טענתו בפסקה אחת, שני שוטרי מג"ב נראו בסרטון הווידאו "מכים ובועטים" בילד הפלשתיני בן התשע, ובפסקה האחרת הוא מוסיף בעוד הילד הפלשתיני "שוכב בוכה על הרצפה והמג"בניקים מכים ובועטים בגופו הזעיר”.1

לוי לוקה באי-נאמנות לעובדות
בצלם ממליץ בחום על הכתבה של גדעון לוי

לשון רבים מכלילה
הייתה אחיזה, הייתה גערה והייתה בעיטה של אחד משוטרי מג"ב, אך שני שוטרי מג"ב לא היכו את הילד הפלשתיני ואחד מהם לא בעט בו. מדוע אם כן, גדעון לוי נקט בלשון רבים מכלילה, ומדוע חזר פעמיים על התיאור הבלתי מדויק של האירוע המתועד בסרטון הווידאו?

גדעון לוי אינו מדייק בתיאור ההתרחשויות בסרטון הווידאו, המתעד אירוע שארך 16 שניות בלבד. בסרטון הווידאו נראה שוטר מג"ב, ממתין מעבר לפינה, מזנק לעבר הילד, אוחזו ביד וגוער בו על ה"בלגן" שהוא היה מעורב בו, כפי הנראה קודם לכן. בעוד שוטר מג"ב זה גוער בילד, הגיע שוטר מג"ב אחר למקום, בעט בילד בירכו (על-פי הגרסה הפלשתינית) ומיד הסתלק מהמקום. השוטר השני שחרר מיד את אחיזתו ביד הילד, שנראה רץ לכיוון ממנו הגיע.

התנהגותו של שוטר מג"ב, שבעט ככל הנראה בישבנו של הילד, חמורה ודורשת טיפול הולם על-ידי הדרג הפיקודי. שימוש באלימות ללא הצדקה כלפי אזרחים, ובוודאי ילדים וחסרי ישע, פסול מעיקרו ומחייב תגובה באפיקים המשמעתיים והמשפטיים בהתאם למעשים ולחומרתם. אין להמעיט או להקל ראש במעשים מסוג זה.

לצד זאת, התיאור של גדעון לוי, לפיו מדובר בשני שוטרי מג"ב ה"מכים ובועטים" בילד פלשתיני בעודו "שוכב בוכה על הרצפה" אינו נאמן לעובדות, וניכרת בו מידת הגזמה בניסיון לצייר התעללות מתמשכת ואלימה, אותה חותם בתיאור "הסרט קשה לצפייה".

הייתה אחיזה, הייתה גערה והייתה בעיטה של אחד משוטרי מג"ב, אך שני שוטרי מג"ב לא היכו את הילד הפלשתיני ואחד מהם לא בעט בו. מדוע אם כן, גדעון לוי נקט בלשון רבים מכלילה, ומדוע חזר פעמיים על התיאור הבלתי מדויק של האירוע המתועד בסרטון הווידאו? גדעון לוי חוטא במקרה זה באי-אמירת אמת, וניתן להעריך כי כוונתו הייתה באמצעות ההפרזה וההגזמה להבאיש את ריחם של מג"ב ומערכת הביטחון.

ארגון בצלם מכיר היטב את העובדות הקשורות לפרשת "הבעיטה", וגם על-פי גרסתו שני שוטרי מג"ב שהיו מעורבים באירוע לא היכו את הילד ורק שוטר מג"ב אחד בעט בו.2 אף על-פי כן, מצא ארגון בצלם לנכון להמליץ על קריאת כתבתו של גדעון לוי ללא כל הסתייגות מגרסתו הבלתי מדויקת, המוגזמת והמשמיצה, ואף לקבוע כי הכתבה של גדעון לוי "מתארת בכישרונו הרב את המציאות". הקשר בין בצלם לגדעון לוי נחשף כבדרך אגב בכתבה עצמה. גדעון לוי מציין, כי מנאל ג'עברי ומוסא אבו-השהש, תחקירני השטח של בצלם, ליוו אותו בביקור בחברון, לצורך הכנת הכתבה.

תיאורי הדלות והמסכנות בעיר העתיקה על-פי לוי ובצלם

גדעון לוי מפליג גם בתיאורי העוני, הדלות והאומללות של תושבי העיר העתיקה של חברון, והוא יוצר ניגוד מכוון בינם לבין התושבים היהודים של חברון על-מנת להעביר מסר של מדיניות אפרטהייד ממוסדת הננקטת על-ידי ישראל, הרומסת בריש גלי ובכוונת מכוון את זכויותיהם וכבודם של הפלשתינים, ומאפשרת למתנחלים להטיל את "אימתם" על הפלשתינים.

להלן מקצת התיאורים המופיעים בכתבתו של גדעון לוי העוסקים בפלשתינים המתגוררים בעיר העתיקה של חברון:

"חבורת הזבל, ילדי הדלות זבי החוטם ובלויי הסחבות, נצמדה לגדר... לחבורת הזבל אין לאן ללכת. קיץ, החופש הגדול ובבתיהם אין כלום. ברחוב אסור להם להיות, לגינה אסור להיכנס, על קייטנה או נופשון הם לא שמעו ובריכה או חוף ים לא ראו מעולם".

"הבוקר הם כבר נברו, כמנהגם מדי יום, במכולת האשפה המצחינה שמוצבת בכניסה לנקודת המשטרה הישראלית בפתח מערת המכפלה... אחר כך הצטופפו שעות בתור המחניק במשרדי ארגון הצדקה האיסלאמי המקומי, שמחלק אוכל לנזקקים בחודש הרמדאן...”.

"זוהי חבורת הזבל של חברון. הוריהם עברו לכאן, כי כאן אפשר להתגורר חינם אין כסף. ועדת השיקום של העיר העתיקה בחברון שיפצה באחרונה, בסיוע ממשלת ספרד, חלק קטן מבתי האבן העתיקים שתושביהם נמלטו מהם מאימת המתנחלים - ישראל מתירה לשפץ רק את מקצת הבתים, אלו שלא ננטשו לחלוטין - והוועדה קראה למשפחות פלשתיניות לאכלסם".

"רק העניים שבעניים הסכימו לעבור לכאן, להתגורר תחת אימת המתנחלים, החיילים והשוטרים. עכשיו הבתים עומדים משופצים - אבל ביקורי הבית שלנו השבוע העלו תמונה עגומה ומזעזעת. אין כלום בבתים, לא ריהוט בסיסי ולא תנאים אנושיים, צחנה גדולה עולה ממרביתם. בין כותלי האבן המרהיבים והקשתות העתיקות ששופצו להפליא מתגוררת הדלות הנוראה”.

תיאור המציאות בעיר העתיקה בעיניים פלשתיניות
שיפוץ העיר העתיקה של חברון

מספר ימים לאחר ביקורו של גדעון לוי בחברון, ממנו ספג את התרשמויותיו הקשות מאוד ממצבה של העיר העתיקה, התפרסמה בעיתון הפלשתיני "אל-קודס" (29.7.12) כתבה על העיר העתיקה של חברון, הנסמכת על הודעה לתקשורת של הוועדה לפיתוח חברון (لجنة اعمار الخليل). להלן ציטוטים נבחרים מכתבה זו, המתארים את העיר העתיקה ואת יוזמות הפיתוח המקיפות הנערכות בה:

"ועדת פיתוח חברון פועלת, כבר 15 שנים ברציפות מאז היווסדה, לשנות את המשוואה הקיימת ולהתמודד עם תוכניות ההתנחלות, החותרות לייהד את המורשת ואת ההיסטוריה שלנו. היא מיקדה את מאמציה בשיקום המבנים ההיסטוריים בלב העיר, בשיכון התושבים בה ללא גביית תשלום מהם, בהגשת שירותים סוציאליים לתושבים ולסוחרים, בשיפור השירותים לציבור, בהכשרת תשתיות, בקידום העיר העתיקה באמצעות ביקורים, פרסומים שונים וארגון פעילויות מגוונות”.

"הפעילות האדירה הזו השיגה שורה של הצלחות והישגים, הבאים לידי ביטוי בשיפוץ 964 דירות ושיכון התושבים בהן, דבר שהביא לעלייה במספר התושבים בעיר העתיקה מ-400 תושבים בשנת 1996 לקרוב ל-6,000 בשנה הנוכחית. ואולם, ההצלחה הזו אינה באה לידי ביטוי בתנופה במצב הכלכלי, שכן הגידול הניכר במספר התושבים לא הביא להתנעת הפעילות המסחרית בשווקים ולהשבת דמותה היפהפייה כפי שהייתה בעבר, וכנראה שהדבר נובע מהעוני של מרבית הקבוצות החברתיות בעיר העתיקה, הגירת הסוחרים, מיעוט במיומנויות נדרשות ובעלייה בשיעור האבטלה".

"נוכח מצב זה ועדת הפיתוח של חברון אינה יושבת בחיבוק ידיים, אלא היא גיבשה אסטרטגיה חדשה, הבאה לידי ביטוי בהחייאת המצב הכלכלי בלב העיר חברון ובהתנעת פעילות התיירות בה, על-מנת להשיב לתודעה את התמונות שהיא רשמה בתולדותיה בעבר...”.

"האסטרטגיה זו החלה להיות מיושמת באמצעות ארגון הוועידה הבינלאומית לפיתוח מרכזי הערים ההיסטוריות ולשיפור במצב הכלכלי, שנערך בחודש יולי בשנה שעברה [2011] בשיתוף פעולה עם אגודת אנשי האקדמיה (رابطة الجامعيين) והפוליטניקום פלשתין (جامعة بولتكنيك فلسطين). האירוע התקיים בסמיכות זמנים לציון 15 שנה להיווסדה של הוועדה לפיתוח חברון. קדמה לוועידה פעילות במסגרת קמפיין פיתוח הארץ (حملة عمار يا بلادي), אשר יזמה הוועדה לפיתוח חברון בשיתוף פעולה עם המוסדות הרשמיים והעממיים, לקידום הפעילות המסחרית בשווקים של העיר העתיקה”.

"ועדת הפיתוח של חברון המשיכה להתמקד במאמצים, החותרים להשיב את החיים והקצב ללב העיר, והיא החלה לגבש תוכנית גדולה ליישומה של מטרה זו וכינתה אותה קמפיין 'עירנו מתפתחת בכם'".

"עימאד חמדאן, מנכ"ל ועדת פיתוח חברון, ציין כי הקמפיין הזה נועד להגן על הזהות ההיסטורית והתרבותית של העיר העתיקה וליישם את תוכנית הפיתוח הכלכלי והתיירותי. הוא ציין, כי הוועדה פועלת להתניע את הפעילות המסחרית בשווקים ובחנויות ואת התיירות, באמצעות הפעלה של האתרים הדתיים והארכיאולוגיים... בתי הזית, מטחנות השומשום, המרחצאות הטורקיות בעיר העתיקה, הכשרת המרכז המסחרי בעיר העתיקה, הקמת מרכזי שירות לתיירים כמו מסעדות ציבורית, קפיטריות למזון מהיר ולשתייה, מלון לקבלת משלחות וזרים ומרכז מידע”.

"הוא הוסיף, כי במסגרת הקמפיין יוקם מסלול תיירותי בעיר העתיקה למשלחות מבקרים, על-מנת שאלה יכירו את הנכסים ההיסטוריים והתרבותיים, וכן יוקם מקום חניה לאוטובוסים המגיעים מכל מחוזות המולדת, ויוצבו שלטי הדרכה. בנוסף, קידום התיירות לעיר העתיקה והצגתה בצורה מכובדת תתבצע באמצעות עריכת סרטים תיעודיים, הקמת אתרי אינטרנט מיוחדים לקידום התיירות ותמיכה בפעילות הכלכלית וכן בפרסומים וכרזות פרסום".

"חמדאן הבהיר, כי הקמפיין כולל גם תוכנית לעידוד המודעות לתיירות, אשר מכוונת לקבוצות שונות של החברה המקומית, בעלי החנויות, האחראים על מרכזי השירות והתיירות, והיא תכלול מספר תוכניות תרבותיות, פעילויות ופסטיבלים, שמטרתם להפעיל את תנועת התיירות והכלכלה בעיר העתיקה".3

העיר העתיקה כמשתקף באתר ועדת הפיתוח המקומית
הופעת כנר בריטי בעיר העתיקה של חברון

בתמונה משמאל: תערוכת אמנים בעיר חברון [צילום: הוועדה לפיתוח העיר העתיקה של חברון]
▪ ▪ ▪

עמוד הפייסבוק של הוועדה לפיתוח חברון מספק תמונות מחודש הרמדאן מתוך העיר העתיקה של חברון, ובהן ניתן לראות דוכנים עמוסי מוצרים שונים, ובהם ירקות, פירות, מיני אגוזים, דגנים, קטניות, מוצרי מאפה, ממתקים, שימורים, חמוצים, דוכני שתייה, בגדים, ציוד לבית, מוצרי צריכה שונים וכדים וכלים מסורתיים. כמו-כן, דיווחה הוועדה לפיתוח חברון על הופעות אמנים בעיר העתיקה במהלך חודש יולי.4

אתר האינטרנט של הוועדה לפיתוח חברון מסקר בפירוט רב את פעילותה הענפה לשיפוץ העיר העתיקה, לאכלוסה בתושבים פלשתינים ולקידום הפעילות המסחרית והתיירותית בה. להלן תרגום הכותרות של ההודעות לתקשורת שפרסמה הוועדה מ-9 ביוני השנה ועד ה-13 ביולי, הודעות, מהן ניתן ללמוד על המצב בעיר העתיקה של חברון:

13 ביולי - ועדת פיתוח חברון קיבלה את פניהם של 300 מתנדבים שנטלו חלק בפעילות התנדבותית בעיר העתיקה

12 ביולי - שרים בממשלה הפלשתינית התארחו בעיר העתיקה ואצל הוועדה לפיתוח חברון

12 ביולי - המפלגה הירוקה בגרמניה ביקרה את הוועדה לפיתוח חברון

12 ביולי - ועדת פיתוח חברון אירחה משלחת של פלשתינים מחו"ל

11 ביולי - ועדת פיתוח חברון פועלת להקים מרכז מבקרים בעיר העתיקה [בסיוע איטלקי]

10 ביולי - משלחות מהערים רמאללה וביר זית מציפות את העיר העתיקה של חברון

9 ביולי - ועדת פיתוח חברון סיימה מחנה עבודה התנדבותי בעיר העתיקה

7 ביולי - ועדת פיתוח חברון ואגודת הצעירים הפלשתינית החלו במחנה עבודה התנדבותי בעיר העתיקה

3 ביולי - טקס חתימת הסכם בין ועדת פיתוח חברון לממשלת נורבגיה

2 ביולי - ועדת פיתוח חברון מארחת משלחת מאוניברסיטת ביר זית, אליה נלוותה משלחת משבדיה

30 ביוני - מועצת זכויות האדם הפלשתינית מתארחת בוועדת פיתוח חברון

28 ביוני - סיור שטח בתל רומידה של משרד מחוז חברון, ועדת פיתוח חברון והקישור האזרחי הפלשתיני

27 ביוני - האסיר המשוחרר ת'איר אל-חלאחלה מתארח בוועדת פיתוח חברון

26 ביוני - המועצה המייעצת של משרד התרבות מתארחת בוועדת פיתוח חברון

24 ביוני - ראש הממשלה הפלשתיני מברך את ועדת פיתוח חברון על התוכנית הכלכלית והתיירותית בעיר העתיקה

13 ביוני - השגריר הפלשתיני בקטאר מבקר את ועדת פיתוח חברון

12 ביוני - השר לעניינים מוניציפליים בסיור בעיר העתיקה עם ועדת פיתוח חברון

9 ביוני - ועדת פיתוח חברון מקבלת את פני חבר הכנסת הערבי טאלב אל-סאנע שהגיע בלוויית משלחת מערביי הפנים5

סימוכין

תאריך:  30/07/2012   |   עודכן:  30/07/2012
יהונתן דחוח-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בצלם ממליץ על סילופי גדעון לוי
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פנחס
30/07/12 16:34
2
אורי עמר
30/07/12 17:09
3
קורןנאוה טבריה
30/07/12 17:14
4
ד ש
30/07/12 21:06
5
בצלם-גידון אשמים?
31/07/12 10:19
6
מתעניין
31/07/12 10:22
7
יוד יוד
31/07/12 14:22
8
אני רוצה לירוק בפ
1/08/12 02:54
9
קורןנאוה טבריה
1/08/12 06:24
10
אברהם מערב השומרו
1/08/12 06:55
11
נחום שחף
2/08/12 01:18
12
הבמה של גדעון לוי
5/08/12 07:37
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שם נרדף לבית המקדש היה בית הבחירה. הפירוש הקלאסי היה שהוא מסמל את בחירת ריבון העולם בעם ישראל, אך בעיניי הבחירה היא הדדית, כלומר עם ישראל בוחר גם בה'. הבחירה להיות חברה מוסרית ומתוקנת קשורה גם בפן האמוני וגם בפן החברתי.
29/07/2012  |  עקיבה לם  |   מאמרים
"עם ישראל אדיש, הוא לא יוצא אף פעם להפגין" - פרה קדושה שנשחטה.
29/07/2012  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
במסגרת החוק לעידוד מחקר ופיתוח בתעשיה, התשמ"ד-1984 (להלן: "החוק"), נקבע כי בעת הוצאת ו/או מכירת ידע מחוץ לישראל, ע"י חברות שקיבלו מענקי מחקר ופיתוח (להלן:"החברות"), מדינת ישראל תהיה זכאית לחלק מסכום הרכישה על-פי "סכום בסיסי" שנקבע בחוק (להלן: "התשלום").
ביום 01 למאי 2012 ניתן פסק דינו של בית המשפט השלום בראשון לציון, בת"פ 34667-12-09 מדינת ישראל נ' מוסך יחזקאלי חגי (1993) בע"מ ואח' בו נדונה הסוגיה האם דוחות כספיים שהוגשו עם הסתייגויותיו של רואה החשבון המבקר ייחשבו כדוחות שהוגשו כדין לרשויות המס והכול בהקשר של משפט פלילי בגין אי הגשת דוח שנתי.
ההחלטה של הממשלה בתכנון התקציב הנוכחי לקחת שוב מהחלשים ולתת יותר לעשירים היא לא החלטה מקרית ומשקפת את האידיאולוגיה והמדיניות הכלכלית שבה נתניהו מאמין. נתניהו יכול היה להטיל יותר מס על העשירים במקום להעלות את המע"מ שפוגע בעיקר בחלשים, אבל הוא לא עשה זאת, כי הוא חושב שהחברה תצמח ככל שהוא ייקח מהחלשים.
29/07/2012  |  דניאל גיגי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il