|   15:07:40
  יהונתן דחוח הלוי  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

תחקיר מיוחד:

שוב בצלם חוטא לעובדות

בצלם טוען, שצה"ל חיסל "תושב עזה" ו"נהג מונית" תמים. הג'יהאד האיסלאמי מזהה אותם כמפקד צבאי בכיר ופעיל בזרוע הצבאית, שהיו מעורבים בשורה ארוכה של פיגועי טרור. דוגמה נוספת לחוסר המהימנות של דיווחי בצלם
04/08/2012  |   יהונתן דחוח הלוי   |   מאמרים   |   פרשת בצלם   |   תגובות
ג'סיקה מונטל, מנכ"ל בצלם

   יהונתן דחוח-הלוי
מנכ"ל בצלם מזגזגת לגבי השייח' אחמד יאסין

   יהונתן דחוח-הלוי
חשיפה: בצלם תומך בשיבת הפליטים

   יהונתן דחוח-הלוי
יו"ר בצלם בעד סנקציות נגד ישראל בעת מלחמה

   יהונתן דחוח-הלוי
כך השחיר בצלם את פניו של סא"ל בורברג

קמפיין הדה-לגיטימציה נגד ישראל עושה שימוש בנתונים שמספקים ארגוני זכויות אדם על ההרוגים הפלשתינים באינתיפאדת אל-אקצה על-מנת להעצים את מספר ההרוגים האזרחים שנהרגו בידי צה"ל ולהאשימו ב"פשעי מלחמה". בדיקת המקורות הגלויים מעלה במקרים רבים סימני שאלה על מהימנות הנתונים שמספקים ארגוני זכויות האדם.

בצלם: צה"ל התנקש בחייו של "תושב עזה"

באתר בצלם, בפרק אודות ה"פלשתינים שהיוו יעד להתנקשות ברצועת עזה, 29.9.2000 - 26.12.2008", מופיעה הרשומה הבאה:

"סעיד עבד אל-פתאח איבראהים אבו אל-ג'דיאן - בן 39, תושב בית לאהיה, מחוז צפון עזה, נהרג ב-02.01.2006 בג'באליא, מחוז צפון עזה, מירי טיל ממסוק. היווה יעד להתנקשות. פרטים נוספים: נהרג במהלך פעולת התנקשות בעת שנסע במונית”.1

ארגון בצלם מציין, כי בקטגוריה נפרדת של "יעד להתנקשות" נכללים "פלשתינים שכוחות הביטחון הרגו במכוון, במסגרת פעולות התנקשות... זאת מאחר שההחלטה להרגם התבססה על מידע מודיעיני חסוי שבצלם אינו יכול לבחון ולכן אין באפשרותו לקבוע בוודאות האם האדם השתתף בלחימה".2

ארגון בצלם אינו מוסר כל פרט באשר לעברו של ההרוג, שיוכו הארגוני או פעילותו הטרוריסטית נגד ישראל. הכללתו במסגרת הקטגוריה של "יעד להתנקשות" ולא בקטגוריה "הרוגים שהשתתפו בלחימה" מגדילה את שיעור "ההרוגים שלא השתתפו בלחימה" ביחס למספר ההרוגים הכולל, ובכך נמסרים נתונים שאינם מדויקים הפועלים לרעת צה"ל (אחוז גבוה יותר של הרוגים "אזרחים חפים מפשע").

בצלם: צה"ל הרג נהג מונית פלשתיני תמים

באתר בצלם, בפרק אודות "פלשתינים שלא השתתפו בלחימה ונהרגו בידי כוחות הביטחון הישראלים ברצועת עזה, 29.9.2000 - 26.12.2008”, מופיעה הרשומה הבאה:

"אכרם חסן יוסף קדאס - בן 46, תושב ג'באליא מ.פ., מחוז צפון עזה, נהרג ב-02.01.2006 בג'באליא, מחוז צפון עזה, מירי טיל ממסוק במסגרת התנקשות. פרטים נוספים: נהג המונית. נהרג במהלך פעולת התנקשות”.3

גם בעניינו של קדאס אין ארגון בצלם מוסר כל פרט באשר לעברו של ההרוג, שיוכו הארגוני, פעילותו הטרוריסטית נגד ישראל וזהות הנוסעים במוניתו בעת שנהרג. על-פי גרסתו של בצלם, כפי שמוצגת באתר הרשמי של הארגון, משתמע שמדובר בתושב פלשתיני תמים, המתגורר במחנה הפליטים ג'באליה, שעבד למחייתו כנהג מונית, וכי נקלע במקרה לתקיפת צה"ל, אשר הביאה למותו על לא עוול בכפו.

ארגון PCHR: ישראל התנקשה בחיי פעיל בג'יהאד ונהג מונית תמים

ארגון זכויות האדם הפלשתיני PCHR טוען, כי התקיפה ("הפשע”) שביצע צה"ל כוונה לעבר פעילים של ארגון הג'יהאד האיסלאמי. להלן תיאור האירוע כפי שהתפרסם באתר הרשמי של PCHR:

"כוחות הכיבוש הישראלי ביצוע אתמול בערב ה-2 בינואר 2006 פשע חדש בסדרת ההוצאות להורג מחוץ לחוק - 'ההתנקשות' - ששני קרבנותיה היו תושבים פלשתינים, אחד מהם פעיל בגדודי אלקודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי והפעיל האחר [בגדודי אל-קודס] נפצע באורח קשה מאוד, בנוסף לפציעתם של שלושה עוברי אורח...

"על-פי תחקיר של הארגון בנוגע לפשע ההתנקשות עולה, כי בסביבות השעה 21:15 שיגר מטוס ישראלי טיל אחד לעבר מונית אזרחית מסוג מיצ'בישי בצבע לבן, שנסעה בכביש אל-בחר מול עיריית ג'באליה אל-נזלה בכפר אל-נזלה. נהג המונית היה אזרח פלשתיני, ובלווייתו [במונית] היו שני פעילי של גדודי אל-קודס, הזרוע הצבאית של תנועת הג'יהאד האיסלאמי. הטיל פגע ישירות בקדמת המכונית וגם להריסתה, להצתת אש בתוכה, להריגת הנהג ואחד הפעילים ולפציעת שלושה באורח קשה. ההרוגים הם: אכרם חסן קדאס (أكرم حسن قداس), בן 45, נהג הרכב, וסעיד עבד אל-פתאח אבו אלג'דיאן (سعيد عبد الفتاح أبو الجديان), בן 38. כתוצאה מפיזור רסיסי הטיל באזור נפצעו באורח בינוני שלושה עוברי אורח”.4

אל-מיזאן: ישראל הרגה שני תושבי עזה תמימים

ארגון זכויות האדם הפלשתיני אל-מיזאן טוען, כי שני ההרוגים בתקיפת צה"ל היו תושבים פלשתינים תמימים. להלן תיאור האירוע כפי שהתפרסם באתר האינטרנט של אל-מיזאן:

"מרכז אל-מיזאן מגנה את כוחות הכיבוש על הסלמת ההפצצות ללא אבחנה והמשך פשעי ההתנקשות והחיסול הפיזי. כוחות הכיבוש רצחו שני פלשתינים וגרמו לפציעתם של שלושה באירוע התנקשות נוסף שביצעו אתמול ביום שני בערב בתקיפה בטיל של מונית בכפר ג'באליה...”

"על-פי מקורות של תחקיר השטח שביצע הארגון עולה, כי בסביבות השעה 21:15 ביום שני בערב ה-2 בינואר 2006 שיגרו מטוסי סיור ישראלים טיל אחד לעבר מכונית אזרחית מסוג מיצ'ובישי בצבע לבן שנסעה ברחוב אל-בחר מול מבנה עיריית הכפר ג'באליה אל-נזלה. פשע ההתנקשות החדש גרם למותם של סעיד עבד אל-פתאח איבראהים אבו אל-ג'דיאן, בן 38 ואכרם חסן יוסוף קדאס בן 45, לפציעתו ברסיסים בכל חלקי גופו של מוחמד עאבד בן 35, אשר מצבו הרפואי מוגדר ע"י גורמים רפואיים כקשה, לפציעתו של אסעד חסן עבד אל-עזיז בן 40 ששיניו נשברו ולפציעת ראיד ח'ליל חרב בן 32 הסובל מטראומה נפשית. יש לציין, כי אכרם קדאס הוא נהג מונית, ולא היה לו כל קשר לנוסעים, אשר הזדמן הגורל ונסעו איתו".5

הג'יהאד האיסלאמי: יעד התקיפה פעיל בכיר האחראי על פיגועי התאבדות
סעיד אבו אל-ג'דיאן נושא מטול נ"ט

גרסת הג'יהאד האיסלאמי שונה מזו שהציגו ארגון בצלם וארגוני זכויות האדם הפלשתינים. בניגוד לבצלם, המגדיר את שני ההרוגים כ"תושבי עזה", הג'יהאד האיסלאמי מזהה את שני ההרוגים כפעילים בזרוע הצבאית של הארגון, ואת יעד ההתנקשות, סעיד אבו ג'דיאן, כמפקד בכיר האחראי לשורה ארוכה של פיגועים, ובכלל פיגועי התאבדות, נגד יעדים ישראלים.6

סעיד אבו אל-ג'דיאן נולד ב-7 באוקטובר 1965 במחנה הפליטים ג'באליה. מגיל צעיר נהג לפקוד את מסגד עיז אל-דין אל-קסאם בפרויקט בית לאהיא. הוא למד בבית הספר היסודי של אונר"א במחנה הפליטים ג'באליה, ולאחר מכן החל לעבוד על-מנת לסייע בפרנסת המשפחה.

עם פרוץ האינתיפאדה הראשונה ב-1987 נטל אבו ג'דיאן חלק בעימותים האלימים היומיומיים עם כוחות צה"ל, בעיקר באזור הסמוך לבסיס צה"ל במרכז מחנה הפליטים ג'באליה. לאחר זמן הוא הצטרף לשורות המנגנון הצבאי של תנועת הג'יהאד האיסלאמי, שהיה ידוע באותה תקופה בשם "קסם" (قسم), ובמסגרת זו השתתף באופן אישי בפיגועים ופיקח על ביצוע פיגועים שביצעו פעילים אחרים.

בשנת 1995 נעצר אבו ג'דיאן במחסום ארז בעת שניסה להשיג אישור עבודה בישראל, וזאת על-רקע פעילותו בשורות הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי. הוא ריצה שש שנות מאסר בישראל, שוחרר בשנת 2001 וזמן קצר לאחר מכן הצטרף לשורות גדודי אל-קודס, הזרוע הצבאית החדשה של הג'יהאד האיסלאמי, לצידם של הפעילים מקלד חמיד (مقلد حميد), נאהד כתכת (ناهض كتكت) ונביל אל-שריחי (نبيل الشريحي) ומחמוד ג'ודה (محمود جودة). בתקופה האחרונה לחייו ייסד אבו ג'דיאן את "היחידה המיוחדת" ל"משימות ג'יהאדיסטיות" של גדודי אל-קודס ומונה להיות מפקדה.

אבו ג'דיאן, המתואר ע"י עמיתיו כבעל מיומנות בשיגור רקטות ופצצות נ"ט מסוג RPG, טיפח מערכת קשרים טובה עם הזרועות הצבאיות של ארגונים פלשתינים עמיתים, והדבר בא לידי ביטוי בתיאום סדרת פיגועי הקרבה (יציאה לפיגוע ירי שהסיכויים לחזרה ממנו נמוכים מאוד) ופיגועי התאבדות.

פעילותו של אבו ג'דיאן בתחום הג'יהאד לא הצטמצמה אך ורק לרצועת עזה, אלא התרחבה גם לשטח הגדה המערבית. אתר הג'יהאד האיסלאמי מצטט את גרסת צה"ל, לפיה אבו ג'דיאן עסק בתכנון פיגועים משותפים עם גדודי אל-קסאם של חמאס בשכונת מאה שערים ובגבעה הצרפתית בירושלים, וכן עמד בקשר עם פעילי חמאס בבית לחם, שהצליחו לגייס ארבעה פעילים לביצוע מספר פיגועים במקביל. על-פי תוכנית זו, הג'יהאד האיסלאמי היה אמור לספק את חגורות הנפץ וחמאס את מבצעי פיגועי ההתאבדות ושני הארגונים תכננו לפרסם הודעת נטילת אחריות משותפת לפיגועים.

אתר הג'יהאד האיסלאמי מציין, כי אבו ג'דיאן היה אחראי על שורה של פיגועי הקרבה ופיגועי התאבדות ברצועת עזה, בגדה המערבית ובישראל. להלן הפיגועים הבולטים בישראל ובאיו"ש שבוצעו בהכוונתו של אבו ג'דיאן:

  • פיגוע ההתאבדות (25.2.05) שביצע עבדאללה בדראן בכניסה למועדון ה"סטייג'" בתל אביב, בו נהרגו ארבעה ונפצעו עשרות.

  • פיגוע ירי מרכב חולף (3.2.05) באזור הישוב אשכולות מדרום לחברון. בפיגוע, שבוצע בשיתוף פעולה עם גדודי חללי אל-אקצה, נפצעו ארבעה חיילים.

  • פיגוע ירי (24.6.05) בצומת בית-חגי מדרום לעיר חברון שכוון לעבר אזרחים שעמדו בטרמפיאדה. בפיגוע, שבוצע בשיתוף פעולה עם גדודי חללי אל-אקצה, נהרגו שני צעירים ישראלים ונפצעו שלושה. (ארבעה ימים לאחר מכן ביצעו חברי החוליה פיגוע ירי נוסף לעבר ג'יפ צבאי על ציר 35 מצפון לחברון, ללא נפגעים).

  • שליחת מחמד עבד אל-פתאח אבו אל-עדס (محمد عبد الفتاح ابو العدس) בחודש ספטמבר 2004 לביצוע פיגוע התאבדות בישראל. אבו אל-עדס נעצר ע"י במחסום חווארה בדרכו לפיגוע.

הג'יהאד האיסלאמי: "נהג המונית" היה פעיל בזרוע הצבאית
אכרם קדאס נושא רובה סער

אכרם קדאס, המתואר ע"י בצלם כ"נהג מונית" תמים, מזוהה כאמור ע"י הג'יהאד האיסלאמי כפעיל בזרוע הצבאית של הארגון, גדודי אל-קודס. יומיים לאחר שנהרג בתקיפת צה"ל פרסם הג'יהאד האיסלאמי (8.1.06) הודעת נטילת אחריות רשמית על פיגוע ירי בישוב ברכה מדרום לשכם, ובה הודגש, כי הפיגוע "התבצע במסגרת סדרת התגובות לפשעים הציוניים, שהאחרון בהם היה ההתנקשות במוג'אהידין המפקדים בגדודי אל-קודס, השהיד המפקד סעיד אל-ג'דיאן, והשהיד המפקד אכרם קדאס".7 במקורות נוספים נמסר, כי קדאס פעיל בארגון הג'יהאד האיסלאמי, וכי הוא היה "לוחם", "מלווהו" של אבו ג'דיאן ו"פעיל" בגדודי אל-קודס.8

אכרם חסן קדאס נולד בדצמבר 1960 במחנה הפליטים ג'באליה. הוא למד בבית הספר של אונר"א במקום מגוריו, ולאחר שסיים את לימודיו בכיתה ט' החל לעבוד בישראל בתחום הבניה כדי לסייע בפרנסת הבית. בנו ראני, שהיה פעיל בגדודי אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, נהרג בתקיפת צה"ל ב-2004.

בנו נידאל סיפר, כי לאחר שראני נהרג הצטרף אביו אכרם לג'יהאד האיסלאמי ולאחר מכן לזרוע הצבאית של הארגון, גדודי אל-קודס, והיה פעיל לצידו של מפקד היחידה המיוחדת סעיד אבו אל-ג'דיאן. נידאל ציין עוד, כי אביו היה מעביר במהלך אינתיפאדת אל-אקצה רקטות ומטעני נפץ ואף נטל חלק ב"משימות ג'יהאד" של גדודי אל-קודס ונהג להסיע במכוניתו הפרטית את לוחמי הג'יהאד האיסלאמי למקומות ההיערכות שלהם.

על-פי דבריו של בנו נידאל, באחת מ"משימות הג'יהאד" שיגר אביו אכרם יחד עם פעילים אחרים בגדודי אל-קודס רקטות לעבר ישובים ישראלים והצליח לחמוק מטיל שנורה בתגובה ע"י מטוס ישראלי לעבר החוליה. במקרה אחר הוא ניצל מירי פגז טנק לעברו לאחר ששיגר רקטות לעבר ישובים ישראלים מאזור בית חאנון.9

גרסת ישראל: ההרוגים פעילים בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי

כבר ביום התקיפה (2.1.06) נמסרה גרסת גורמי הביטחון בישראל, ולפיה שני הפעילים שנהרגו היו פעילים בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי. להלן ציטוט הדיווח באתר "וואלה":

"ההתנקשות אירעה סמוך ל-21:30. עדי ראייה דיווחו כי כלי טיס של חיל האוויר ירה טיל לעבר מכונית שבה נסעו שלושת הפלשתינים. המכונית נשרפה כליל. בהתנקשות נהרגו סעיד אבו-ג'דיאן, שהשב"כ מגדירו כפעיל מרכזי בזרוע הצבאית ואכרם גדס [קדאס], סייען שלו”.

"אבו-ג'דיאן, בן 40 מהעיירה בית-להיא, היה כלוא בישראל במשך חמש שנים וחצי ושוחרר באוקטובר 2002. מאז חזר לפעילות צבאית בג'יהאד. לדברי השב"כ, הוא היה מעורב באחרונה בשיגור רקטות "קסאם" רבות לעבר ישראל. בנוסף עסק, לפי ואחרי ההינתקות, בתכנון פיגועי מטענים, ירי והתאבדות נגד יעדים ישראלים”.10

להלן הדיווח על התקיפה באתר מעריב nrg:

"חיסול נוסף אמש ברצועת עזה: הפלשתינים מדווחים כי שני פעילי ג'יהאד איסלאמי נהרגו בהפצצה של מסוקי צה"ל על מכונית מיצובישי במחנה הפליטים ג'באליה. ארבעה בני-אדם אחרים, אחד מהם שהיה במכונית המופצצת, נפצעו”.

"לפי דיווחים בעזה, נפגעה המכונית מטיל אחד ששוגר לעברה סמוך למטה מנגנון ההגנה האזרחית. בתוך המכונית היו שלושה פעילים של "פלוגות ירושלים" של הג'יהאד האיסלאמי, מהם נהרגו סעיד אבו-ג'דיאן, מפקד בכיר בארגון ופעיל אחר בשם אכרם קדאס”.

"גורמי מודיעין ציינו כי אבו-ג'דיאן, בן 41, היה עצור מחודש פברואר 1997 עד אוקטובר 2002 בישראל בגין פעילות עויינת בארגון הג'יהאד האיסלאמי. לאחר ששוחרר חזר לפעילות עניפה בצפון רצועת עזה בדגש על ירי רקטות קסאם. לאחרונה, אף תיכנן אבו-ג'דיאן פיגועי התאבדות נגד כוחות צה"ל”.11

מסד הנתונים של בצלם אינו מהימן

המספר הגדול של טעויות, אי דיוקים, הטיות והשמטת פרטי מידע חיוניים, כפי שנחשף במאמרי תחקיר רבים בשנים האחרונות באתר News1, מצביע על כשל יסודי באגף המחקר של בצלם בראשו עומדת עו"ד יעל שטיין, על מתודולוגית מחקרית ירודה, היעדר בקרה עצמית ראויה, אי הפקת לקחים מליקויים קודמים ומציב סימן שאלה גדול על מהימנות הפרסומים שמפיץ הארגון.

בצלם טוען, כי הוא "מקפיד על מהימנות המידע שנמסר מטעמו, והמידע מתפרסם רק לאחר תחקירי שטח מעמיקים והצלבת נתונים וגרסאות”.12בהתייחסות ספציפית למאגר הנתונים הקשור להרוגי האינתיפאדה מציין בצלם, כי "המידע בנוגע לפלשתינים שנהרגו מבוסס על תחקיר שערך בצלם בנוגע לנסיבות המוות בכל אחד מהמקרים. במסגרת תחקיר זה, גובה בצלם עדויות ראיה, אוסף מסמכים רפואיים ותמונות ומצליב את המידע עם הודעות שמפרסם דובר צה"ל ועם מידע המתפרסם באתרי אינטרנט ובבלוגים של ארגונים פלשתינים חמושים ומידע שנאסף על-ידי ארגונים פלשתינים ובינלאומיים לזכויות האדם, כמו גם עם אמצעי התקשורת”.13

על-אף טענות בצלם, שתי רשומות אלה של הרוגים פלשתינים, בדומה למקרים דומים רבים, מלמדות כי ארגון בצלם מטעה את הציבור בניסיון לטעת בו רושם של יושרה ומהימנות, בעוד שהוא חוטא באותם עקרונות מתודולוגיים בהם הוא מתהדר לשווא.

כמוצג לעיל, בידי בצלם היו מיד לאחר התקיפה הן גרסת צה"ל ומערכת הביטחון והן גרסת הג'יהאד האיסלאמי, שאישרו באופן חד-משמעי, כי שני ההרוגים היו פעילים בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי. למרות זאת, בחר ארגון בצלם להתעלם לחלוטין מעובדות אלה ולאמץ גרסה אחרת, לפיה משתמע שמדובר ב"תושב פלשתיני" שצה"ל התנקש בחייו ללא ציון הקשר ועילה, ו"נהג מונית" תמים, שבמקרה וללא ידיעתו הסיע תושבים פלשתינים שהיו על הכוונת של צה"ל.

לו הייתה זו טעות יחידה, או מספר טעויות בודדות, במאגר הנתונים של בצלם ניתן היה להסבירה בשגגת אנוש, שאין איש חסין מפניה. ואולם, המספר הגדול של טעויות, אי דיוקים, הטיות והשמטת פרטי מידע חיוניים, כפי שנחשף במאמרי תחקיר רבים בשנים האחרונות באתר News1, מצביע על כשל יסודי באגף המחקר של בצלם בראשו עומדת עו"ד יעל שטיין, על מתודולוגית מחקרית ירודה, היעדר בקרה עצמית ראויה, אי הפקת לקחים מליקויים קודמים ומציב סימן שאלה גדול על מהימנות הפרסומים שמפיץ הארגון. תמונת מצב זו מחייבת להימנע מלסמוך בעיניים עצומות על דיווחי בצלם, להתייחס אליהם בגישה זהירה וביקורתית ולבודקם בדקדקנות.

סימוכין:

צילום מסך מעובד מתוך אתר בצלם (3.8.12)
הג'יהאד האסלאמי מאשר: מדובר בפעילים צבאיים
סעיד אבו ג'דיאן ליד משגרי רקטות
תאריך:  04/08/2012   |   עודכן:  12/08/2012
יהונתן דחוח-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שוב בצלם חוטא לעובדות
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צנחן
4/08/12 08:40
2
קורןנאוה טבריה
4/08/12 09:54
3
די לעדינות
4/08/12 10:10
4
אופנהיימר רב עם
4/08/12 10:22
5
פרסום שיקרי
4/08/12 15:39
6
נימרוד
4/08/12 17:49
7
אנה מירושלים
4/08/12 18:30
 
מלאכת קודש
4/08/12 18:58
8
אורי פ
4/08/12 20:56
9
ישראלי מן השורה
4/08/12 20:58
10
צוקר
4/08/12 23:36
11
מאיר אלקרייאף
5/08/12 00:07
12
ד"ר רון בריימן
5/08/12 08:28
13
ער אחיאונן
5/08/12 19:02
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נתוני השירות שהבנקים חושפים מעת לעת יכולים ליצור את הרושם כאילו המערכת הבנקאית בישראל היא מופת ודוגמה ליחסי בנק לקוח. אולם דוח "המידע השנתי על התאגידים הבנקאיים", 2007-2011 שפורסם על-ידי בנק ישראל חושף נתונים שאותי כצרכן מדאיגים מאוד.
04/08/2012  |  שפיר קמר  |   מאמרים
למרות חוסר הוודאות באשר לאופן התפתחות הארועים בסוריה, על ישראל לפעול תחת ההנחה שמשטר אסד במתכונתו הנוכחית לא ישרוד!
03/08/2012  |  אודי דקל  |   מאמרים
מערכת התיעוד וההנצחה של השואה וניצוליה , ככל מערכת ציבורית , לא די שתתנהל ללא דופי מבחינה חוקית, היא חייבת להיות שקופה בכל הפרמטרים: המוסרי, הערכי, הניהולי. כל החשיפות האחרונות שאנו עדים להן, הן לא רק פרי של חקירה ומאמצים לאכיפת החוק על הכל, הן גם תוצאה של היות החברה הישראלית, מבחינה זאת, בריאה וחסינה יותר מכפי שהייתה בעבר כאשר נושאים רגישים היו בחזקת טאבו. מערכת התיעוד וההנצחה של השואה וכל נושא ההתייחסות לניצולי השואה ולמחוללי התקומה שייכים אף הם לזירה הציבורית. זאת מערכת אשר כוללת עשרות גופים, ממשלתיים, ציבוריים, עמותות ועוד , מערכת אשר מעסיקה בארץ אלפי אנשים במישרין ורבבות בעקיפין, ודווקא מהיבט זה היא ראויה לחשיפה. זאת בגלל חוסר תיאום וכפילויות רבות וכך הניצולים נופלים בין הכיסאות הרבים, ויש גם ביניהם שלא קמים. עם זאת יש להדגיש כי הדברים המובאים במאמר, על שני חלקיו, הם לא פרי מחקר. הם התבוננות של משקיף שמכיר את השטח יותר מאשר האזרח הרגיל, ואשר הנושא קרוב ללבו, לא רק כשריד שואה אלא כמי שמעורב בהיבטים השונים של העשייה בתחום הזה, תוך הערכה והוקרה עמוקה לדברים שנעשו.
03/08/2012  |  צבי גיל  |   מאמרים
טטיאנה קוזמינה, בת 18, תלמידת בית הספר התיכון בעיר עפולה מתכוננת לבחינות הבגרות בחמש יחידות בפיזיקה, ביולוגיה וכימיה במקום הנוח והאידאלי ביותר להכנה לבחינות הבגרות - בבית הכלא.
03/08/2012  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
מקור הרעיון למאמר זה מגיע מתגובה למאמר שכתבתי ביחס למדיניות הכלכלית של ממשלת ישראל כלפי המעמד הבינוני. סיכומה של אותה תגובה: מעמד הביניים "עושה חיים", אז אל לו לבכות בכי תמרורים. אז הנה המענה לאותה טענה כלפי מעמד הביניים, ככל הנראה תגובה מוזנת או קנויה. בכל מקרה היא בזויה.
03/08/2012  |  ד"ר צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il