|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

מציאות רבודה, הדור הבא של השיווק

השם מציאות רבודה בא לתאר מציאות אמיתית לחלוטין, שבאמצעות שימוש במיכשור "פשוט" כמו סמארטפון או משקפיים מיוחדים, מאפשרת להוסיף מידע "בשכבות" למציאות שאנו רואים מולנו. היישום השיווקי של טכנולוגיות אלו הוא עצום והשמיים הם הגבול
12/09/2012  |   דליה זליקוביץ   |   מאמרים   |   תגובות
טכנוולוגיה שמצויה בקסדות של טייסי קרב [צילום: AP]

עולם הפרסום, השיווק ושירות הלקוחות משתנה עם חדירת הרשתות החברתיות, טכנולוגיות חדשות והיישומים הניידים בסמארטפונים לסביבתנו.

השאלה העומדת כעת על המדוכה היא, עד כמה טכנולוגיות אלו יכולות לחולל שינוי מהפכני ומשמעותי בנקודת המבט של הצרכן, תהליכי קבלת ההחלטות שלו, הנעתו לקניה והתנהגותו הצרכנית בעולם האמיתי הפרטי שלו?

כיום ישנה טכנולוגיה מתפתחת, המאפשרת חיבור של העולם המציאותי יחד עם העולם האינטרנטי הווירטואלי המציעה שיטה חדשה של איסוף מידע, שירות והתנהגות לקוחות. דרך אגב, הטכנולוגיה כבר קיימת זמן רב (לדוגמה, בקסדות של טייסי קרב) ואף זמינה במגוון רחב מאוד של אפשרויות.

טכנולוגיה זו הינה ענף בתחום המיחשוב, המשלבת אלמנטים וירטואליים עם הסביבה האמיתית בזמן אמת ובאופן אינטראקטיבי ורציף. הטכנולוגיה נקראת מציאות רבודה ויישומה נקרא- "מציאות מתוספת" (Augmented reality, ובקיצור AR).

השם מציאות רבודה בא לתאר מציאות אמיתית לחלוטין, שבאמצעות שימוש במיכשור "פשוט" כמו סמארטפון או משקפיים מיוחדים, מאפשרת להוסיף מידע "בשכבות" למציאות שאנו רואים מולנו. כלומר, זוהי טכנולוגיה שמביאה עימה ניסיון ומידע אישי ופרטי של המשתמש מהאינטרנט או הרשתות יחד, ועל-ידי כך מעשירה חזותית סיטואציות יומיומיות עם נתונים רלוונטיים מהאינטרנט ומידע אישי המגיע ממאגר המידע המיוחס למשתמש.

כיצד זה נעשה?

הפעלת יישומי המציאות הרבודה מתרחשת בשלושה שלבים עיקריים:

בשלב הראשון יישומי מציאות רבודה פועלים על בסיס מצלמה הסורקת סביבה כמו רחוב או חנות ומקרינה באמצעות הטלפון הסלולרי (למשל) תמונות וידאו שהמשתמש רואה על מסך הסלולרי ברגע נתון בעולם האמיתי. עד כאן דבר רגיל ובשיגרה של כולנו.

בשלב השני, התמונה מעובדת בזמן אמת ע"י ניתוחה לאלמנטים מוכרים. למשל אם אנו הולכים ברחוב וסורקים אותו, אזי כל חנות, רכב, מדרכה, בנין, פרצופי אנשים, תחנות אוטובוס, עץ, שלט חוצות וכו' ומעובדים למידע פרטני שניתן להתייחס אליהם בנפרד. גם חלק מזה קיים היום בצורה די פרימיטיבית, כאשר אנחנו יכולים לסרוק רחוב ונוכל לדעת מה שמו ומידע בסיסי אם יש לנו את האפליקציה הזו.

השלב השלישי, הוא שלב "ההלבשה" (super-imposing) של אובייקטים וירטואליים. הרחוב שנסרק מעובד בזמן אמת ע"י האפליקציה, ומתווספים לו רבדים נוספים של מציאות המולבשת על תמונת הווידאו שמופיעה לנו על מסך הסלולרי במצלמת הטלפון הנייד. באמצעות טכנולוגיות מבוססות מיקום כמו GPS המובנים בטלפונים הניידים מזהה תוכנת הטלפון את המיקום המדויק של המשתמש ובהתאם לכך "מוסיפה" בזמן אמת על התמונה המוקרנת על גבי המסך, אלמנטים וירוטואלים כמו: מלל כתוב ואודיו, אנימציות, קטעי וידאו, מידע אישי או פרסומי, קישור לאינטרנט, לרשתות החברתיות ושליחת SMS ללא כתיבה ומה לא. כל זאת בהתאם למידע שנסרק ע"י המצלמה. וזה החידוש הענק.

ככל שממשיכים ללכת ברחוב הנסרק, הטלפון ממשיך לסרוק כל אותה עת את הסביבה כולה, וכשמתקרבים למקום מעניין למשל שלט רחוב שמספר על הופעה מסוימת, הטכנולוגיה מזהה את השלט, ועל המסך עולה מייד רובד נוסף המציג מידע על ההופעה, מי מופיע, היכן ניתן לקנות כרטיסים להופעה עם הוראות הגעה מדויקות איך להגיע למשרד הכרטיסים או להופעה. זאת, בניגוד לקודי ה-QR ( ( Quick Response המוצגים כברקודים מרובעים בשחור לבן הניתנים לסריקה באמצעות טלפון חכם, ונפוצים כיום במידה רחבה ביותר ויותר קמפיינים מסחריים. ה-QR הוא ממשק פשוט למידע אינטרנטי וה-AR הוא חלק אינטגרלי מהמציאות ומשתנה בהתאם לה.

כלומר, טכנולוגיה זו מתורגמת לאין סוף שימושים ויישומים בזמן אמת ע"י חיבור לטלפונים הסלולריים או למחשב /טלוויזיה בבית.

כמובן שהיישום השיווקי של טכנולוגיות אלו הוא עצום והשמיים הם הגבול, ואנליסטים מעריכים את גודלו של שוק זה בחמישה מיליארד דולר בעוד כארבע שנים.

בכתבה הבאה: שימושים אסטרטגיים-שיווקיים בטכנולוגיית המציאת הרבודה.

הכותבת היא דירקטורית בארגונים רבים, חוקרת יישומי טכנולוגיות, מרצה בכירה בתחום היזמות והשיווק במרכז ללימודים אקדמיים, ומומחית למציאות רבודה.
תאריך:  12/09/2012   |   עודכן:  12/09/2012
ד"ר דליה זליקוביץ
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מציאות רבודה, הדור הבא של השיווק
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יהודית שנהב
13/09/12 09:39
2
מלי לוי
13/09/12 09:55
3
אורית לירון
13/09/12 10:50
4
נירה להב
13/09/12 16:50
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניתן להגדיר "קווים אדומים" כפעולות, פעילויות או מצבים, המחייבים נקיטת פעולות מתחייבות מסוימות לתיקון המצב. מטרת הצבת קווים אלה היא כפולה: ליצור הרתעה ביחס לביצוע פעולות או פעילויות אלה, ולהגיע למסקנה כי המצב חמור דיו בכדי להצדיק תגובה. קווים אדומים, מדומים או אמיתיים, הוצבו בעבר כחלק מאסטרטגיות ההתמודדות עם סוגיית הגרעין האירני. קווים אלה הוגדרו, ומאוחר יותר נחצו מבלי שננקטה פעולה כלשהיא - לבד מתגובה מילולית.
12/09/2012  |  אפרים אסכולאי  |   מאמרים
"רשימת אלה שש"ד שיחד (לדבריו)" - זו הייתה כותרתו של טוקבק משעשע שצורף (יום ג', 11.9.12) לאחד מדיווחיו של הח"מ ממשפט הולילנד. הנה קטע מאותה רשימה: נלסון מנדלה, ג'ון קנדי, הנכד שייוולד בעתיד לבנימין נתניהו, מרגרט תאצ'ר, יצחק בן-צבי, יואב יצחק, איתמר לוין, עמירם לוין, עבדול נאצר, הנשיא השישים של ארה"ב (כשייוולד), מסי, סולז'ניצין.
12/09/2012  |  איתמר לוין  |   מאמרים
ומה הפלא שסמלו הייחודי של חג זה הוא הדבש והשופר? הדבש – למתיקות הטעם וההבטחה לשנה טובה ומתוקה. השופר – להתרוממות הרוח ולהבטחת המחילה והתפילה שביניהם, לביטוי כל תעצומות הנפש.
12/09/2012  |  ציפורה בראבי  |   מאמרים
"קשה היה לישון במחיצתו," סיפרה אסתר אורחן על אבא קובנר "כי היה צועק ונאנח ומדבר ביידיש. והיו אז הרבה אורחים, ולא אמרנו מילה..." - מתוך "מעבר לגשמי", פרשת חייו של אבא קובנר, מאת דינה פורת 2000, עמ' 253.
12/09/2012  |  אלישע פורת  |   מאמרים
בימים האחרונים הותר לפרסום בארה"ב, מסמך של ה-CIA מינואר 2006 שכותרו "קריאה שגויה של כוונות", המנתח את הרקע והסיבות לכשל המודיעיני, אשר שימש בסופו של דבר, מסד לקבלת ההחלטה לפלוש לעירק בשנת 2003.
11/09/2012  |  רפאל בוכניק   |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il