|   15:07:40
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

ברק שוב ברח מעימות

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - נקדימון, אהוד שוב ברח, קל או עמיד, הגדרה, למען הכלל ומשפט זהב
04/12/2012  |   אביתר בן-צדף   |   מאמרים   |   בחירות 2013   |   תגובות
אהוד ברק. אמינותו נמוכה יותר מגובהו [צילום: פלאש 90]

נקדי ראוי

כשהתחלתי את דרכי המקצועית כעיתונאי, לפני יותר מארבעים וחמש שנה, כבר היה שלמה נקדימון עיתונאי חוקר מפורסם, ובצדק. כתבותיו בזמן משבר "הפרשה" היו מדהימות, והוא רכש את אמונם של שרי מפא"י - למרות שהיה צבוע בצבע אחר לגמרי, צבעה של "חרות".

כבר הרבה זמן, שהוא גמלאי; ובאחרונה זכה בפרס על מפעל חייו מטעם אגודת העיתונאים; ואני מברך את המחליטים להעניקו לשלמה.
כעיתונאי - הוא ראוי.

וגם כאדם חביב, שלא גבה לבבו.

והנה כמה דברים, שאמר במעמד קבלת הפרס:
"... שתי הערות בתחום המקצוע:

"גם אחרי שפרשתי מסיקור עיתונאי אני ממשיך לקרוא את התקשורת הכתובה עם קריאת השכווי. אף שהפרס מוגדר מפעל חיים, אינני מניח את המפתחות, וממשיך להיות מרותק לאהבתי הקמאית, לתחום הפוליטי. להוותי, כלל הברזל לפיו יש להפריד בין מידע לדעה, או במקור, בין news ל-views, הולך ונשחק. היום מוגש לקורא תבשיל מעורב של מידע ושל דעה, הפוגע לדעתי בזרימת המידע הנקי.
"הערה שנייה מתייחסת לריבוי הפרשנויות. לעתים נדמה כי כמות הפרשנויות מאפילה על היקף המידע. יתכן שכתיבת פרשנות קלה מהבאת מידע, אבל האמינו לי, השגת מידע זה תהליך נפלא. זה חיבור מדהים של רתימת המוח עם ריצת רגלים. רשימה שליקטתי מוכיחה כי מהסיקור של נושאים פוליטיים בשנים האחרונות חמקו אירועים רבי-חשיבות, ואלה דווחו רק לאחר מעשה, בעוד שתקשורת אמורה להקדים את הסדר. עוד יתברר שהניסיון העכשווי להריץ את נשיא המדינה בראש רשימה פוליטית היה עמוק יותר מהדיווח על כך שלפעמים נשמע לגלגני.

"האזנתי לדברים שנאמרו בכנס בפנלים על התקשורת בהווה. אני מזמין אתכם להיכנס עמי למנהרת הזמן. הייתי חייל בסיירת של 'ידיעות אחרונות' ב'פיקודם' של נח מוזס ושל דב יודקובסקי, שמשימתה הייתה להוריד את 'מעריב' מרום תפארתו כ'עיתון הנפוץ ביותר במדינה', ולהכתיר בתואר זה את 'ידיעות אחרונות'. התהליך נמשך עשר שנים. ביצועו היה סיפור מרתק. אפילו סיפור מתח. הנה קטע קטן: מדי יום היינו משווים במערכת בין שני העיתונים, מתייחסים למה שאין אצלנו, וכמובן בוחנים את ההפך. ההוראה הייתה חד-משמעית: סקופים, סקופים, סקופים. היינו מונים את מספרם מדי יום, להבדיל כמו טייסינו המונים את מספר מטוסי האויב שהפילו. ההצלחה הייתה ענקית.

"ובכל זאת, ועכשיו אני מפליג בכנפי הדמיון. כאשר עבר 'מעריב' את משבריו האחרונים, באו במרומים, יהודה מוזס, נח מוזס, דב יודקובסקי והרצל רוזנבלום, הזמינו את עצמם אל מדורם של מייסדי 'מעריב', ואמרו לעזריאל קרליבך, לאריה דיסנצ'יק ולשלום רוזנפלד, כולם עליהם השלום: לא שכחנו לכם את החטא הקדמון, את הניסיון לחסל את 'ידיעות אחרונות'. עם זאת אנו משתתפים בצערכם ומאחלים לכם להתגבר. גם שם, במרומים, יריבי האתמול, יודעים שכל עיתון, בהיעלמו, גורם לקוצר נשמת אפה של הדמוקרטיה.

"ואל ההתחלה: הפרס ניתן לי, אבל בלעדי הבית, בית 'ידיעות אחרונות', שבו גדלתי, זה לא היה קורה. היה זה בית ללא קירות, ללא גג, משום שהמוטיווציה, השאיפה לנצח, להוכיח, להדהים, להביס, פרצו לארבע רוחות השמים והרקיעו שחקים. בטרם נחיתתה של הטלוויזיה ובטרם היווצרותו של האינטרנט על כל רשתותיו והסתעפויותיו, 'ידיעות אחרונות' היה גם זה וגם זה, הוא היה הכול. גם היום אין לו תחליף. פרק זה ינון לעולם בהיסטוריה התקשורתית של מדינת ישראל".

אמינות

משה דיין, שר החקלאות, התפטר (עם פרישת רפ"י, בתחילת שנות השישים) מממשלת אשכול. אומרים, שלוי אשכול הגיב על כך באמירה, "בלי עין-הרע".

ויסלח לי המנוח, שכולם אוהבים כעת להשמיצו, ופעם העריצוהו בעבודת אלילים - אהוד ברק אינו בר-השוואה, כיוון ששר אי-ביטחוננו אינו מגיע אפילו לקרסולי שודד העתיקות.

מהרבה סיבות צריך להגיד, "ברוך שפטרנו", בקול רם וצלול, ולהתפלל, שאכן יעמוד הברנש חסר הברק באמירתו - דבר בלתי רגיל אצל מי שאמינותו נמוכה יותר מגובהו.

ברק שוב ברח מעימות, והפעם בצדק רב. בבחירות הקרבות הוא עמד לספוג מפלה כבדה ביותר. לכן, כדרכו, הפקיר את ההולכים אחריו כמו אחרי עִזה עיוורת. איני מאמין, שברק פורש, אלא שזה עוד אחד מתרגיליו, סחיטה פשוטה, ולצערי הרב ולאסונו של עם ישראל בארצו, הוא ישוב לממשלה - אם ייבחר נתניהו.

תפסת מרובה - לא תפסת

מומחים אמריקניים סבורים, כי הדרישה של הכוחות המיוחדים האמריקניים לייצר לוחיות-מגן קלות-משקל לאפודי-המגן של אנשיהם גרמה לתקלה בייצור הלוחיות סְפּיר בחברת סראדיין.
הלוחיות הקראמיות סְפּיר (SPEAR) שונות בתכונותיהן ובמשקלן מהלוחיות הקראמיות ESAPI, התקניות בכוחות המזוינים האמריקניים. עכשיו חושדים, כי הדרישה להקל במשקלן גרמה לתקלה - התפרקות השכבות של החומר המרוכב, שפוגמת בעמידות הבליסטית של הלוחית.

פיקוד הכוחות המיוחדים וסראדיין שומרים עדיין על שתיקה בעניין הזה.

וכבר היו דברים מעולם: ביוני 2010 החזיר הפנטגון 13,000 לוחיות ESAPI, שייצרה חברת ארמור-וורקס, עקב תקלה בייצורן. אך הפנטגון מדגיש, כי אף חייל אמריקני לא נהרג בעירק ובאפגניסטן כתוצאה מתקלה בלוחיות-מגן.

סראדיין מייצרת גם לוחיות ESAPI עבור הצבא האמריקני, שהעדיפן על פני לוחיות ספיר, כיוון שיש להן כושר גבוה יותר להגן על החיילים. כיום נמצאות בייצור לוחיות ספיר 3, שהנן דקות יותר וקלות יותר מאשר הדגמים הקודמים. ודווקא בהן אותרה התקלה.
כשמוותרים על משקל הלוחית, הסביר מומחה, מוותרים על חלק מכושרה להגן. למרות חלומותינו, כנראה, אי-אפשר להשיג הכל בבת-אחת. כפי שאמרו חכמים, תפסת מרובה - לא תפסת.

הגדרה
שאל אותי א' הכל-יכול: איך קוראים במשטרה לוויאגרה?
תשובה: רב-ניצב.

לי ולך

מצאתי בעלון של קיבוץ נחל-עוז, הנמצא בלב אזור חוטף-עזה, ומצא חן בעיניי:

פעם, הכל היה למען
למען האחר ... למען הכלל ...
למען משהו נעלה ... למען מישהו חשוב ...
והמאכלים היו בהתאם:

קרפע-לך
קניידע-לך
רוגע-לך
פרפע-לך
ולבנות קראו:
מיידע-לך
ושרו: זמר, זמר לך

אבל היום הכל השתנה, "האני" הכי חשוב
והמאכלים בהתאם:

ביס-לי
פרי-לי
יוג-לי
כיפ-לי

ולבנות קוראים: אורלי, גילי, שירלי
ואומרים, "אם אין אני לי מי לי".
ואני שואל את עצמי,

היכן יפרח פרח הלי-לך?!

אהדת הציבור ותיעוב התקשורת

יותר מחמישים שנה אחרי שמישהו סיכל את האפשרות שד"ר ישראל קסטנר ייכנס לכנסת ברשימת מפא"י לאור עברו המפוקפק במלחמת העולם השנייה ואחריה - תיכנס, כנראה, מרב מיכאלי, נכדתו, לכנסת; ואין זה החידוש היחיד ברשימת "העבודה".

גם לא היה חידוש ביחסי הציבור, שעשתה התקשורת הישראלית ל"עבודה" - כביכול במסווה של סיקור בחירותיה.

"הליכוד" עשה מעצמו בדיחה בפארסה של הבחירות המוקדמות בו לפני כמה ימים, אך בכל מקרה מועמדיו לא מצאו חן מראש בעיני התקשורת - כולל תחנת ההסתה השמאלנית, שמפעילה מפקדת קצין חינוך ראשי - והתקשורת השחיזה את עטיה, את מצלמותיה ואת מיקרופוניה, כדי להשמיץ ולבקר.

אי-אהדה בלטה כמעט מכל שורה ומכל תמונה, שסיקרו את הבחירות ב"ליכוד" - כל עיתון וכל תחנה לפי נבזותם. אי-אהדה זו אינה מאפיינת את יחסו של הבוחר, שהעז לשלוח את ה"עבודה" למדבר הפוליטי, למרות ציוויי התקשורת. זאת, לעומת אהדת התקשורת, שתחת כנפיה זיופים מתמידים בהתפקדות ל"עבודה" עוברים בלא חקירה פלילית - למרות שכל אחד יודע על "מפקדי הארגזים", כפי שידעו משך שנים משחיתות של כל מיני "אתרוגים", שגידלה התקשורת בגן הפוליטי שלנו.

"המבחן של הפודינג - בטעימתו", אומר הפתגם האנגלי. שימון הראשון למד זאת היטב על בשרו, למרות שאינו מאמין, שצריך ללמוד היסטוריה. התקשורת והסקרים בחרוהו כבר מזמן לראש ממשלתנו; ולמזלנו הרב, לא ניצח העלוב מעולם בשום בחירות - תעודת עניות למי, שלא עשה דבר בחייו פרט לעסקנות פוליטית.

ועל כך אמר ד"ר יוסף בורג, "מדבר סקר תרחק!"

ב-23 בינואר נדע את התשובה.

אז, כנראה, יגידו הפרשנים את משפט הזהב, שטבע אחד מגדולי הפרשנים העוינים ל"ליכוד", אחרי בחירות 1981: "ארבע שנות כתיבה אובייקטיבית נגד הליכוד ירדו לטמיון בגלל טיפשות הבוחרים".

תאריך:  04/12/2012   |   עודכן:  04/12/2012
אביתר בן-צדף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ברק שוב ברח מעימות
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נחום שחף
4/12/12 16:04
2
צנחן
4/12/12 20:58
פורום: בחירות 2013 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2013
  • שר התיירות סטס מיסז'ניקוב הודיע ליו"ר ישראל ביתנו כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים. נגד מיסז'ניקוב, בן טיפוחיו של אביגדור ליברמן, כי עסק בהוללות במועדוני חשפנות והיה נוהג לשתות לשוכרה. בהודעת הפרישה מסר: "לצד הסיפוק העצום, אני מרגיש מיצוי לעת עתה בעשייתי כשליח ציבור ויש לי כוונה להמשיך ולתרום למשק הישראלי בתפקידים מרכזיים אחרים שאמלא. אינני פורש מהעשייה הציבורית והעסקית, ויש לי כוונה להמשיך ולתרום מכשרוני, ניסיוני וממרצי. יחד עם זאת, ההחלטה שלקחתי, חשובה גם להתפתחות האישית והמקצועית שלי". ליברמן לא התייחס לפרישת מיכאלי אך הצר על פרישת מיסז'ניקוב ואמר כי היה מיועד לו תפקיד שר בממשלה הבאה. הוא לא קרא לו לחזור בו מהחלטתו.
03/12/2012  |  עידן יוסף  |   חדשות
ברוב של שישה מול ארבעה ונמנע אחד, אישרה ועדת הכנסת את בקשת הפילוג של מפלגת קדימה. מפלגת קדימה תמנה מעתה 21 חברים והתנועה בראשות ציפי לבני שבעה.
03/12/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
עוד מעט וארגיש חבטה איומה במפגש עם הקרקע. הדד-ליין הוא יום חמישי, סוף הדרך למגישי רשימות המועמדים של המפלגות המתמודדות בבחירות לכנסת ה-19.
03/12/2012  |  נסים גבאי  |   מאמרים
גם כשהייתה לבני יושבת-ראש מפלגת קדימה, ואני פעיל במפלגה ועורך אתר הפעילים "יאללה-קדימה", לא מצאתי בה את נבחרת הציבור שרציתי. לבני אומנם מדברת גבוה-גבוה ואמירותיה סבירות - שתי מדינות לשני עמים, קריאה לשלום בי העמים, שוויון בנטל וחברה אזרחית - אך בכל צומת הכרעה שעמדה בפניה בחרה לבני שלא לבחור. יתר על כן, בניהולה את מפלגת קדימה הוכיחה כי כל אותם הערכים שאליהם היא קוראת אינם מיושמים על ידיה ביומיום.
03/12/2012  |  עמיר סגל  |   מאמרים
אחת מדמויות הקומיקס הנודעות ביותר נוצרה בשנת 1929 בידי הרשם המצוין אלזי סיגר שנולד בעיירה צ'סטר שבמדינת אילינוי בארה"ב. הכוונה היא לאותו מלח בשם פופאי המסתבך בעימותים מצחיקים עם יריבו בלוטו הנאבק בו גם על לב אהובתו של המלח, אוליב אויל הדקיקה. ברגעי צרות היה פופאי בולע תרד מקופסת שימורים וזוכה בעוצמת גיבורים נדירה וכמובן שנחלץ ממצוקתו. זהו ציר עלילה שחזר על עצמו מאות ואלפי פעמים. גם הפרסום ה"סמוי" והרחוק מדיוק המייחס לתרד תכונות מופלאות לא הזיק מעולם ליוצר המוכשר ולפופאי יצורו. כך או אחרת, מיד עם היוולדו הפך פופאי המלח לאיקון בידורי-תרבותי ברחבי העולם.
03/12/2012  |  עמוס אריכא  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2013  /  מי ומי  
"מפלגת לבני - אוסף מפסידים פליטי מפלגות"  /  איציק וולף
"חבורה מופלאה שבאה לשנות"  /  עידן יוסף
אחרי מצנע: לבני מגששת אצל אלבשן  /  עידן יוסף
הקלחת המפלגתית רותחת  /  פסח רויטמן
השקר הדו-גושי  /  עקיבה לם
ההתקפה הבזויה של אולמרט  /  דרור אידר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il