|   15:07:40
  יובל ברנדשטטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

תרבות השקר והכזב

נקווה כי ממשלת ישראל הבאה תשים את האמת על השולחן ותתחיל להתמודד איתה, אבל באמת
18/01/2013  |   יובל ברנדשטטר   |   מאמרים   |   בחירות 2013   |   תגובות
הפרדיגמות קורסות [צילום: AP]

רפרוף בכל אותם מזמורים נפלאים בספר תהילים הכתובים בעברית גבוהה ולשון נופל על לשון, מעלה שוב ושוב את המלה אמת. אמת היא סלע היסוד של התרבות העברית, התשתית המוצקה של בנייתם של עם, ארץ ותרבות, האמת היא מאלוהים ועליה ייכון דבר. והיפוכו בשקר. אין שקר "לבן" או שקר נסבל, או שקר שהוא "אמת לשעתה". כי שקר הוא שקר, והוא מערער את היסוד המוצק של הקיום היהודי בארץ ישראל. היפוכו באיסלאם המתיר את השקר, כל עוד הוא מקדם את שאיפות האיסלאם לשלוט בעולם. והיפוכו גם באוניברסליזם המתבסס על כזבים ומוביל את העולם המערבי לקריסה ערכית, חברתית וכלכלית.

לפיכך, ניתן היה להניח שמדינת ישראל תפעל על יסוד האמת, ותשים את האמת על השולחן. לכן נבחן כמה מן המוסכמות שאינן שנויות במחלוקת בציבור לפי אמות המידה של האמת.

טרור עולה כסף

השר לשעבר אריה דרעי, שהוכשר מחדש להיות מנהיג הציבור יוצא צפון אפריקה, אומר כי מבחינתו אפשר להחליף את הסודנים של תל אביב בפלשתינים, שכן לו הייתה לפלשתינים רווחה כלכלית, היו מעדיפים לשמור על השקט והשלווה ששררו בין יהודי המגרב לשכניהם הערביים. מספר השקרים שנאספו במשפט אחד הוא כמספר הרוגי מלחמת אחרי-אוסלו. אבל נתרכז רק באחד מהם - הנחת היסוד כי מצוקה כלכלית היא שדחקה את ה"פלשתינים" לטרור, משנת 1987 ואילך. הנחת היסוד הזו, שיש קשר בין עוני ומצוקה כלכלית לבין טרור, היא לכאורה אמת בלתי מעורערת, שכן היא "הגיונית" על-פי התפיסה האוניברסליסטית המחלקת את העולם למדכאים ומדוכאים כלכלית. שקר וכזב, אומר על כך באסם עיד, שאי-אפשר להעיד עליו שאינו שונא ישראל. ההתקוממות ה"פלשתינית" התאפשרה רק בשל רווחה כלכלית של הרשות הפלשתינית, שקיבלה ממון רב כדי להפעיל את מנגנוני הטרור. גדודי חללי אל-אקצה קיבלו משכורות, ועבודתם הייתה מה שקרוי בישראל: טרור. כיום, כאשר הרשות רעבה ללחם, לא תהיה אינתיפאדה, היות שאין כסף לשלם לאנשים שיעשו טרור. אמת, אומר פנחס ענברי. המשתתפים העיקריים במצעדים, בהפגנות, במהומות ובהיתקלויות עם הריבון היהודי הם מקבלי המשכורות מן הרשות - פקידים, מורים ושוטרים שפשטו את מדיהם, שהשתתפותם בהפגנות, מהומות והתגרויות היא חלק מהגדרת תפקידם. לא העוני מוציא לאינתיפאדה, אלא דווקא הכסף, וכאשר המימון מתייבש, האנשים עסוקים בהשגת לחם, לא בטרור.

שקר הזליגה

אין איש בארץ הזו שאינו זועם על האמרת מחירי המים. המים הם משאב ציבורי, אומר השר הפורש משה כחלון, וככזה, לא ייתכן שהממשלה תספסר בו. מספר השקרים הגלומים במשפט זה, שכל אחד ממשלמי המיסים מקבל אותו כאמת לאמיתה, הוא כמספר המטרים המעוקבים שזרמו באיילון המוצף אל הים. אבל נתרכז רק באחד מהם, והוא מחיר המים. כמו כל משאב, מחיר המים נגזר ממחיר הפקתו לעומת מספר המשלמים עבורו. במציאות הישראלית, פחות ממחצית המים השפירים הראויים לשתייה נצרכים על-ידי הציבור המשלם עבורם. הרשות הפלשתינית אינה משלמת, הרשויות הערביות אינן משלמות, ו-30 אחוז מן המים המגיעים אליהן זולגים בצנרת שאיש לא טיפל בה מאז שהניחו אותה. ולמה שתעשינה זאת, אם הן ממשיכות לקבל מים ללא תשלום? הקיבוצים משלמים על מים לפי הקצאות שאבד עליהן הכלח, ורשויות מקומיות נדרשות לתת הנחות על מים ל"זכאים" למיניהם. לכן, אותו מיעוט של צרכנים יהודיים שלא עקפו את המונה הם המשלמים את מחיר המים עבור אותו רוב שלא משלם. כל עוד נמשכים שקר השתיקה, שקר הזליגה, שקר הגניבה ושקר ההתעלמות של הרשות מהתחייבויותיה - ימשיכו מחירי המים להאמיר. כי זאת האמת.

החשמל מגמד את הגירעון התקציבי

מעט מאוד מצרכני החשמל בארץ אינם זועמים בכל פעם שמגיע החשבון. ידוע ברבים שהסיבה ליוקר החשמל הוא משכורתם המנופחת של עובדי חברת החשמל הבלעדית, שידיהם על השאלטר, ומי יקום מולם. אלא שגם זה אינו אלא שקר שנוח לציבור לחיות עמו. אולי מחצית מאזרחי ישראל באמת משלמים עבור החשמל שהם צורכים. חמאסטן דעזה אינה משלמת, הרשות הפלשתינית אינה משלמת, הרשויות הערביות אינן משלמות כמו גם אותם אזרחים ערביים המתחברים באופן פיראטי לחשמל בבנייה הפיראטית על אדמות גזולות. עליהם יש להוסיף את כל אותם זכאים שח"כים רחמניים פוטרים ממלוא התשלום. ונכון כי גם עובדי חברת החשמל מקבלים חשמל חינם. גם מחיר החשמל משקף את האמת שרק חלק מן הצרכנים אכן משלמים אותו, ונושאים על גבם את כל המשתמטים. והציבור שותק, כי התמודדות עם השקר עלולה לגרום לאינתיפאדה, והשקר הולך ותופח, חובות חברת החשמל מגמדים את הגירעון התקציבי, ואילו האמת משולחת להתבייש בפינה.

יציבות הבנקים היא שקר

שר האוצר מתגאה במצבם היציב של הבנקים הישראלים. ידוע שהבנקים הישראלים הם היציבים בעולם, מרוויחים ומחלקים דיבידנדים למחזיקים במניותיהם, ואין איש חולק על איכות ההלוואות הצבורות אצלם בצד הירוק של המאזן. הגיבוי של הבנקים הוא חסכונות הציבור המושקעים באותן הלוואות נכסי צאן ברזל שאיש לא מעלה על דעתו שלא יוחזרו במלואן עם ריבית והצמדה. עוד שקר הרה אסון. החובות של הרשויות המקומיות הערביות מגמדות אף הן את הגירעון הממשלתי. רק המועצה המקומית עילוט המונה 7000 נפש בלבד חייבת כ-300 מיליון שקל לבנקים. היות שזו אינה מקרה יחיד וחריג, הרי שמדובר בחובות רשומים של עשרות מיליארדי שקלים - שספק רב אם ייפרעו, אך המצב אינו בא לידי ביטוי במאזני הבנקים. זאת האמת, ואילו יציבות הבנקים היא שקר. גם חסכונות הציבור בסכנה מוחשית, וזאת האמת המתחבאת במאזנים השקריים של הבנקים הרווחיים.

כשהפוליטיקה מעוורת

הנושא המצוי על השולחן הלאומי מאז ה"מחאה החברתית" של קיץ תשע"א הוא מחיר הדיור. מוסכמה היא שמחיר הדיור נגזר מיוקר הקרקעות באזורי הביקוש מצד אחד, ומן ההשקעות הבלתי מוצדקות בהתנחלויות מצד שני. את האמת הזו מדגישים לנו השכם והערב, משל הייתה זו אמת לאמיתה. סיור קצר ביד 2 יראה כי מחיר דירה בגוש דן גבוה פי-חמישה ממחיר דירה דומה בעמנואל, או פי-שניים מזו באריאל, או פי-שלושה מאשר ברבבה. לכן, הדעת נותנת כי הפתרון האמיתי ליוקר הדיור מצוי במקומות שבהם אדמת המדינה ניתנת לפיתוח במחיר השווה לכל נפש - על גבעות הטרשים ולא על קרקע חקלאית משובחת. ההימנעות מן ההשקעה בהתנחלויות היא היא הגורם העיקרי ליוקר הדיור. החלפת שיקולים כלכליים בשיקולים פוליטיים היא בדיוק החלפת האמת בשקר.

הצורך בתחושת התלות

התבשרנו כי נשיא ארצות-הברית יודע כי ממשלת ישראל לא יודעת מה טוב למדינת ישראל. ידוע לכל שמדינת ישראל תלוייה כלכלית בארה"ב, ואם תסיר זו את המשענת הכלכלית, יבוא עלינו הצונאמי הכלכלי. התלות מודגשת דרך האמת הידועה שרק המימון האמריקני איפשר לישראל לבנות עוד סוללות "כיפת ברזל". האמת הזו מקובלת על ימין ושמאל, קואליציה ואופוזיציה. היא כה מקובלת, עד שאלון פנקס, דיפלומט בכיר בדימוס, אומר כי האדישות של הממשל כלפי ישראל מסוכנת יותר מן העניין שהוא מגלה בתהליך השלום. שקרים כה רבים כרוכים בתובנה זו, שספר שלם לא יספיק לכסותם. אבל נתרכז רק באחד. הסיוע האמריקני לבניית "כיפת ברזל" מנה 250 מיליון דולר או מיליארד שקל בקירוב. הגירעון שיצרה ממשלת נתניהו בשנה אחת, שכולו נועד לרַצות מגזרים סחטניים - מן האחיות דרך הרופאים ועד לאדוני הנמלים - הוא של 20 מיליארד שקל. כלל הסיוע הביטחוני האמריקני לישראל הוא 3 מיליארד דולר בשנה. יתרות מטבע החוץ של ישראל הן 75 מיליארד דולר. צבר ההזמנות של התעשיה האוירית בלבד עומד על למעלה מ-9 מיליארד דולר. מהיכן אם כך צמח שקר התלות של מדינת ישראל בענקית פושטת הרגל, ארצות-הברית של אמריקה, שחובה הלאומי מגיע ל-17 טריליון דולר, וסך ההתחייבויות שאין להן כיסוי תקציבי מוערך ב-35 טריליון? תחושת הצורך בתלות גוברת על כל שיקול אמיתי ומצמיחה את אחד השקרים הנפוצים ביותר בציבור.

ורק נגענו באפס קצהו של ים השקרים שבו אנו טובעים, ביחד עם כל העולם המערבי ההולך ומסתבך בכזביו ואשליותיו העצמיות. אבל רק לעם ישראל יש האמת בת 4000 שנה, שיכולה להנחות את דרכו לבניין העם, הארץ, התרבות והאמת.

נקווה כי ממשלת ישראל הבאה, ולא משנה כלל מהו צבעה הפוליטי, תשים את האמת על השולחן ותתחיל להתמודד איתה, אבל באמת.

פורסם במקור: אתר מגזין "מראה"
ד"ר יובל ברנדשטטר הוא רופא ילדים, תושב הנגב, פובליציסט ומחבר הספר "Joe's trial"
תאריך:  18/01/2013   |   עודכן:  18/01/2013
יובל ברנדשטטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תרבות השקר והכזב
תגובות  [ 19 ] מוצגות   [ 19 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הניה
18/01/13 22:20
 
והערבים צוחקים!
19/01/13 16:46
2
צנחן
18/01/13 23:22
3
אהוד פרלסמן
19/01/13 05:42
 
לא יאה
20/01/13 22:08
 
אהוד פרלסמן
21/01/13 11:45
 
האינתיפאדה ה - 1
21/01/13 22:58
4
מזכיר_המדינה
19/01/13 10:10
5
מאיר מור
19/01/13 11:30
6
לשנה למקורביה
19/01/13 12:42
7
בן דוגית
19/01/13 13:19
 
הניה
21/01/13 09:25
 
מישי
3/02/13 07:02
8
ronen20400
19/01/13 13:30
9
10 סיבות לנתניהו
19/01/13 13:42
10
לושלוש
20/01/13 07:56
11
הרואה את האמת
20/01/13 15:07
12
צבים
20/01/13 18:19
13
סוף העולם שמאלה
2/03/13 19:20
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2013
זאת הפעם, ולא תהיה אחרת, שאזרחי המדינה היהודית עומדים בפני הדילמה שעוד לא הייתה כמותה; כלום תהיה זאת מדינה שמשתרעת מן הירדן ועד לים, או מדינה שנאבקת יום-יום על חייה כשמיליוני 'פליטים' יושבים על גבולה המזרחי, נתלים על גדר-הביטחון, סמוך לכביש 6, ליד כפר סבא וראש העין, כשהם מתבוננים, כביכול, לעבר 'בתיהם' ביפו ובחיפה ובתל אביב ובבאר שבע ובנהרייה ובעוד מאות מקומות שבהם, אולי, התגוררו הוריהם או הורי-הוריהם.
18/01/2013  |  ד"ר חיים משגב  |   מאמרים
"יש לצמצם את סמכויות היועץ המשפטי לממשלה שהן מוגזמות" - כך אמרה (יום ו', 18.1.13) איילת שקד, מספר 5 ברשימת "הבית הלאומי" לכנסת, ומן המועמדות הבולטות במפלגה, בכנס במרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה.
18/01/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
ירושלים מאוחדת לעד ולתמיד בריבונות ישראלית, מגדל דוד חשוב ממגדלי עזריאלי וירידה מרמת הגולן אסורה - בנקודות אלו הציג (יום ו', 18.1.13) יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, במרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה, את משנתו המדינית.
18/01/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
ההסתה ממשיכה לגלוש לפסים מעשיים. אחרי השלכת רימוז הגז בהרצאתו בהרצאה שנשא השבוע בבית שמש, נתקל הרב אמנון יצחק, מנהיגה הרוחני של רשימת כח להשפיע באירוע אלימות נוסף. אמש (יום ה', 17.1.13) זה אירע בכניסה לצפת. אלמוני שארב בפינת רחוב לרכבו של הרב השליך לעברו בחוזקה בקבוק זכוכית. הבקבוק חלף מעל ראשו של הרב שהיה במכונית, פגע ברכב בעוצמה והתנפץ. איש מיושבי הרכב לא נפגע.
18/01/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
אנשים רבים נוטים להצביע עבור מי שדומה להם, סוציו-אקונומית ואפילו חיצונית, ולא בהכרח עבור מי שיוכל לקדם את האינטרסים החשובים להם. כך יוכלו להרגיש נח כשבמקום עבודתם ובסביבת מגוריהם ישאלו אותם עבור מי הצביעו. זו אחת הסיבות שבעטיה מלקט נתניהו סביב צווארו מחרוזת ראשים בשלל גוונים. הוא מאמין שכך יהיו בוחרים רבים שיוכלו למצוא את עצמם כשיביטו במראה הליכודית. נתניהו רוצה לחלוש על טריטוריות רבות ולהפוך את הליכוד לאימפריה בראשותו, אך למעשה, בכך הוא אינו יכול להישאר נאמן לשום דרך ולאף אחד, ובעיקר לא לעצמו.
18/01/2013  |  צחית שושני  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2013  /  מי ומי    / 
הקמיעות של שס - לטיפול היועמ"ש  /  איציק וולף
נדחתה על הסף עתירה להגשת התקציב לכנסת  /  איתמר לוין
הסלבריטאים קוראים: צאו להצביע  /  איציק וולף
זהו יום הבוחר  /  עליס בליטנטל
מה שמותר לצרפת אסור לישראל  /  גורי גרוסמן
כלכלה של עבודה בעיניים  /  ראובן לייב
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il