|   15:07:40
  דן אלון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

רגליים לכותל

בימים הקרובים ינהלו אנשי לפיד מו"מ על כניסה לממשלת נתניהו, שבה ישבו הימין הקיצוני של בנט, העבריין צחי (קלון) הנגבי, העבריין אביגדור (מכות לקטין ומרמה והפרת אמונים) ליברמן, וכנראה שגם העבריין אריה (שוחד וקלון) דרעי
25/01/2013  |   דן אלון   |   מאמרים   |   בחירות 2013   |   תגובות
נתניהו בכותל המערבי [צילום: פלאש 90]

לפיד. ישראלי בעיניו זה ביבי [צילום: פלאש 90]

רוצים כיבוש
הציבור רוצה דיור, רווחה, בריאות, חינוך וכיבוש. את זה הבין גם נתניהו, אבל מאחר שאין לו אוזניים כמו לכותל, אלא רק פה, כזה שחושב שכשהוא מדבר העולם מקשיב, אז הוא פספס את כל היתר ושמע רק את "העם רוצה כיבוש"

מלחמות חדשות
בנט מבטיח מלחמה חדשה כאן בבית. אינתיפאדה שלישית כתוצאה מסיפוח. לפיד מבטיח מלחמה חדשה. כאן בבית. חילוניים מול חרדים. יהודים מול ערבים. נתניהו מכר מלחמות ישנות ושנאות ישנות, אבל הדורות מתחלפים ואיתם גם העדפות הציבור לגבי מלחמות ושנאות

מסע הבחירות של בנימין נתניהו, כמו כל מסע קשה המכבד את עצמו, הסתיים ברחבת הכותל. הוא הניח לרגע את הכותל, שבמשך שבועות רבים נשא על גבו, בגבורה גדולה וראויה לציון, ועשה את המעשה ההגיוני היחיד שהתבקש בנסיבות, שם פתק בין חריציו.

זה הפתק היחיד שיכול היה לעזור לו. עבור נתניהו, זהו המקום ההגיוני היחיד לשים בו פתק ביום ההצבעה. פשוט, כי בתיבת הקלפי, לא היה לו סיכוי.

הפתגם הידוע טוען שלכותל יש אוזניים. מן הסתם, יש לו גם שכל ורגליים. וכמו כל כותל הגיוני, בשנייה שנתניהו הוריד אותו מעל גבו והתפנה לחפש פתק כדי לדחוף בו, אפילו הכותל ברח ממנו. גם לכותל לא היה עניין באיש הזה, ועוד פחות מכך בבקשותיו.

אי-אפשר להאשים את הכותל. במשך שנים פוקד אותו הציבור, שוטח בפניו את סיפוריו, מבקש בקשות ומלין תלונות. לפיכך, הוא, הכותל, יודע את האמת. קשה לעם הזה. יש לו בעיות אמיתיות. אין כאן שלום, אין כאן ביטחון, אין כלכלה, ואין חברה, אין רווחה ואין בריאות, חינוך בחינם יש רק אצל סקטור אחד שבמשך שנים הצליח לחלוב את העטינים של כל היתר. אין כאן שוויון בין אנשים, אין קבלה והכלה של בני-אדם, אלא רק כיתות, סיעות, פלוגתות. ישנם תווי זיהוי על אוכלוסיות, והסתה פרועה של השלטון המסית ומדיח אוכלוסיות זו בזו. ויש את נתניהו שמנצח על כל אלה, ולזריזות ידיים של קוסם מיומן, ברגע שעולים על הטריק הוא אומר: "תראו, הנה ציפור", או במקרה הזה: "תראו, הנה הכותל".

תראו, הנה הכותל

לנתניהו יש תמיד את אותה השיטה. אותו הקסם. רק התפאורה משתנה, ואיתה השוליה. הפתרון שלו להסתרת האמת בנוי תמיד על הפניית תשומת הלב הציבורית לעבר סימבוליקה שהציבור לא מסוגל לעמוד בפניה. "פרס יחלק את ירושלים" אמר בנימין פינקלשטיין בסיבוב הראשון, ואיים עלינו שיהיה כאן שלום אם ניתן לפרס את ההגה.

בסיבוב הנוכחי, הציבור שהולך אחריו כסומא בערובה, כבר לא קנה את הלוקשים שלו. כן או לא פינקלשטיין, ברגע שנתניהו עבר להטיל את מימיו מן המקפצה, הציבור זיהה אותו ואת הטריק הנכלולי הבא. הוא ניסה את "נתניהו ישמור על ירושלים", אבל הציבור רצה מישהו שישמור עליו מנתניהו. הוא ניסה את "כשנתניהו מדבר, העולם מקשיב", אבל הציבור רצה שמישהו יקשיב לו, לציבור. הוא ניסה את "ראש ממשלה חזק, ישראל חזקה", אבל הציבור ידע שאין חלק ממנו, מנתניהו הרופס עצמו, ומהציבור שהוא חלק כל-כך עד שאינו גומר את החודש, ואינו רואה תקווה לשינוי. הוא ניסה את "תצביעו לי כי אחמדינג'אד היה מת שלא תצביעו לי", אבל הציבור איבד ענין באיומי סרק, הציבור רעב, עייף ורוצה לנוח. הציבור מאס בשקרים של נתניהו, ורצה שקרים אחרים.

אל הוואקום הזה, נמשכו כמו זבובים ביום חמסין, שזיהו פגר טרי, גם נפתלי בנט (משהו "חדש" מתחיל) שמכר לציבור "בית יהודי" (בנוי על קרקע של פלשתינים), וגם יאיר לפיד ("באנו לשנות"), שמכר לציבור את "יש עתיד" של "פוליטיקה חדשה" (שהיא בעיקר פוליטיקה ישנה בעטיפה חדשה).

זה לא כותל, זה בית

הציבור לא רצה כותל, הוא רצה בית. ואם אפשר אז שיהיה יהודי, למרות שהקרקע פלשתינית. הציבור לא רצה יותר דגל שמחוברת אליו מירי רגב, אלא חזון שמחוברת אליו אורית סטרוק. הציבור לא רצה יותר את שיטת נתניהו של "הפרד ומשול", הוא רצה להיות "אח". הציבור לא רצה "איומי" מלחמה, הוא רוצה מלחמה אמיתית, כזו שנפתלי בנט יכול לארגן עם סיפוח שהוא סוף לקיפוח של ערביי יו"ש.

הציבור רוצה דיור, רווחה, בריאות, חינוך וכיבוש. את זה הבין גם נתניהו, אבל מאחר שאין לו אוזניים כמו לכותל, אלא רק פה, כזה שחושב שכשהוא מדבר העולם מקשיב, אז הוא פספס את כל היתר ושמע רק את "העם רוצה כיבוש".

גם יחימוביץ' שמעה את המסר הזה. היא באמת סיפקה את הכל בדוכן האידיאולוגי שלה, ואפילו אימצה את הכיבוש. אבל היא זיגזגה וזה הפך אותה לשקרנית בלתי אמינה. הציבור רוצה שקרים אמינים. ואם אפשר, אז שיבואו מלווים בתנועות ידיים חדות, וגם בהטיית ראש של שקרן מיומן כמו נתניהו, או של מתאגרף חובב כמו לפיד. כשהטריק עם הקלפים עומד להתבצע, ופניה של סתיו שפיר ניבטים אל הקהל, חוסר האמון מכשיל את הטריק. מי יספק לעם דיור? סתיו שפיר? מי יספק לעם כיבוש אחרי שאורי שגיא גורש?

לפיד ידע לבחור את השוליות שלו טוב מיחימוביץ'. יעקב פרי למשל, הוא גם ראש שב"כ שובר עצמות (מצוין לסעיף הכיבוש והקולוניאליזם), והוא גם יו"ר דירקטוריון של בנק שגירש אנשים מביתם כי לא עמדו בתנאי המשכנתה (מצוין לסעיף הדיור והקפיטליזם).

הציבור לא רצה כותל. הוא רצה בית. יהודי. קפיטליסטי. קולוניאליסטי. חדש. הכותל זה עבר, והציבור רצה עתיד. עתיד של כיבוש. כיבוש חדש. אח חדש. לא משנה אם זה אח של נוער הגבעות ותג מחיר. לא משנה אם זה אח של אורית סטרוק או ג'רמי (בית המקדש) גימפל. הציבור רוצה חדש. הכל חדש. גם מלחמות חדשות. גם שנאות חדשות.

בנט מבטיח מלחמה חדשה כאן בבית. אינתיפאדה שלישית כתוצאה מסיפוח. לפיד מבטיח מלחמה חדשה. כאן בבית. חילוניים מול חרדים. יהודים מול ערבים. נתניהו מכר מלחמות ישנות ושנאות ישנות, אבל הדורות מתחלפים ואיתם גם העדפות הציבור לגבי מלחמות ושנאות.

"פוליטיקה חדשה" של "באנו לשנוא"

כשכתבתי בעבר שיאיר לפיד זומם על כניסה לממשלת נתניהו הבאה, למרות שהתראיין ואמר שנתניהו הוא ראש ממשלה גרוע ושצריך להחליפו, חשבתי שמדובר בעוד טקטיקן פוליטי זול, כזה שמוכר פוליטיקה "חדשה", שהיא בעצם פוליטיקה ישנה בעטיפה חדשה.

טעיתי. טעיתי בגדול.

יום וחצי לאחר הבחירות, כשנשאל לגבי האפשרות של גוש חוסם לנתניהו, הוא ענה כך: "שמעתי את הדיבורים על גוש חוסם. אנחנו לא נעשה גוש חוסם עם חנין זועבי. אני מוריד את זה מהר מהשולחן".

אני רוצה להבהיר. מבחינתי, אם יש אלוהים בשמיים, כזה שהדתיים מאמינים בו, אזי חנין זועבי הייתה טובעת בים תוך כדי מסע המרמרה. אבל לא כל הערבים הם חנין זועבי, ולא כל המנדטים הערביים בכנסת פסולים כחלק מגוש חוסם. הטלת דופי בציבור זו מומחיות של שס נגד אשכנזים, ושל חנין זועבי נגד ציונים, ושל הליכוד נגד סמולנים, ושל הכהניסטים נגד ערבים. הטלת דופי בציבור שלם זו לא "פוליטיקה חדשה".

יום וחצי לאחר הבחירות, התברר שיש כאן מעבר לטקטיקה של פוליטיקה זולה, והרבה מעבר לפוליטיקה ישנה במסווה של חדשה. יש כאן מימוש של פוליטיקה של הסתה, שנאה, פירוד, פוליטיקה של "אנטי", שזה כל מה שביבי אוהב לעשות אבל בעטיפה סקסית של "ישראליות חדשה".

לפיד נהג לשאול את מרואייניו: "מה ישראלי בעיניך", והיום הוא השיב על השאלה הזו בעצמו. ישראלי בעיני לפיד זה ביבי. הסתה נגד ציבורים שלמים ושלטון באמצעות "הפרד ומשול". מי שהבטיח "באנו לשנות" חשף את פרצופו שנייה לאחר שקיבל את הקולות, עם "באנו לשנוא".

"פוליטיקה חדשה" של "באנו לשנות", תהיה כזו שמזמינה את הרב חיים אמסלם לממשלה, למרות שלא עבר את אחוז החסימה. אדם מתון מן החנה החרדי, שחרת על דגלו את ההפך משס. אהבת חינם, שוויון בנטל, גיוס ויציאה לעבודה. אז במקום פוליטיקה ישנה של מלחמה בחרדים והקמת ממשלה בלעדיהם, פוליטיקה חדשה תהיה חיזוק המתונים והזמנתם לממשלה, למרות שלא צלחו את אחוז החסימה.

בימים הקרובים, אנשי לפיד ינהלו מו"מ על כניסה לממשלת נתניהו, שבה ישבו הימין הקיצוני של בנט, העבריין צחי (קלון) הנגבי, העבריין אביגדור (מכות לקטין ומרמה והפרת אמונים) ליברמן, כנראה שגם העבריין אריה (שוחד וקלון) דרעי, ועל כל המקהלה ינצח מטעם נתניהו, נתן (צלם ערווה) אשל. מזל שכותל זה זכר והוא לא לובש חצאית.

יומני "פוליטיקה חדשה", פרק ראשון.


תאריך:  25/01/2013   |   עודכן:  25/01/2013
דן אלון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי גבאי / Avi  Gabay   אבי דיכטר / Avi Dicter   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אוריאל  קונסטנטין   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אמנון יצחק   בן-דוד מרב   בן-חיים מאיר   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דניאלה יקירה   זהבה גלאון   חיים אמסלם   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יעל גרמן / Yael  German   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מחמוד אחמדינג'אד   מיקי לוי / Mickey  Levy   ממשלת ישראל / Israel Government   מקסים אוקנין   משה צרפתי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   פניה (פאינה) קירשנבאום   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ראובן אגסי   שאול מופז 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רגליים לכותל
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוא"ב
25/01/13 12:06
2
ה.א.
25/01/13 16:06
3
ב.מ.
26/01/13 02:53
4
י.ש
26/01/13 09:58
 
תגובה לי.ש.
26/01/13 12:46
 
ל"תגובה"
26/01/13 13:14
 
דידה
28/01/13 18:18
5
אורי7
27/01/13 10:14
 
נפשית שמאלנית
27/01/13 14:13
6
אזרחית
28/01/13 07:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2013
שיחקו אותה בלשכת הפרסום הממשלתית. הקמפיין של משטרת הקיטורים הצליח עם למעלה מ-67% הצבעה. זה מכובד לכל הדעות. הקמפיין, שידורי התעמולה, הופעות יושבי ראש המפלגות בתוכניות הסאטירה (ראה "מצב האומה"), השפעת המחאה החברתית, ומעל הכל היעדרותם של ביברמן מהחזית עשו את שלהם.
25/01/2013  |  גיל נתן  |   מאמרים
במבט שטחי, יש משהו מעורר השראה באורח החיים של שלי יחימוביץ'.
25/01/2013  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
שרה שלום,
25/01/2013  |  אריה אבנרי  |   מאמרים
במשך שנים ארוכות דרך כוכבו של יאיר לפיד כעיתונאי, כשחקן וכבן-של. קסם אישי ואוטודידקטיות לשמה סייעו לפלס את דרכו בחיים.
25/01/2013  |  ראובן לייב  |   מאמרים
כמו כולם, גם אני חוויתי את יום הבחירות כיום שמש נדיר ביופיו ובאווירו הצלול. הצבעתי מוקדם, חשתי את השלווה ואת ההתרגשות, פתאום הגורל היה בידי ובידי כל מצביע ששם פתק. שתיתי קפה, פגשתי חברים, הלכתי הביתה לחכות לערב...בבית. מאז תחילת היום היו הרבה טלפונים, שיחות קצרות וארוכות, אנשים השתעממו או נפעמו, או סתם רצו לפטפט. משעות אמצע היום, היו צלצולי הטלפון כל כך תכופים, ששמתי את שני המכשירים, הנייד והנייח, לצידי ולפעמים שכחתי אותם פה ושם בבית באיזו פינה ורצתי ממקום למקום. הצלצולים הלכו ותכפו. מספרי הטלפון לא היו מוכרים. הקולות זרים, מספרים חדשים, ים של טלפונים.
25/01/2013  |  שולמית קיסרי  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2013  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ממשלה 33  /  מי ומי  
תוצאות האמת: 270,000 קולות הלכו לפח  /  איציק וולף
"לא נקים גוש חוסם עם חנין זועבי"  /  איציק וולף
רהב: העם לא קיבל את אג'נדת יחימוביץ'  /  שירות גלובס
מגוש חוסם לגוש יוצר  /  דרור אידר
בין בחירות לממשלה  /  איתמר לוין
דרושה אלטרנטיבה חרדית חוץ פרלמנטרית   /  הרב אליהו קאופמן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il