|   15:07:40
  אלברט שבות  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

התורה נגד המדע (ה')

עצמי היקום נמצאים בתנועה מתמדת במרחב ולכן גם הכוחות הנגזרים מהם מתפזרים בתמידות במרחב ומשנים את ערכי יתר העצמים הפועלים עליהם - את מיקומם, רכיביהם, יציבותם, האנרגיה שלהם. זהו איפוא מקור כל המופעים שאנו צופים בהם בטבע
21/02/2013  |   אלברט שבות   |   מאמרים   |   תגובות
גרגר החול בעמדת המתנה לאחד מכוחות היסוד הפועלים במגרש [צילום: אייל ברטוב]

התורה נגד המדע (ד')
אלברט שבות
נראה כי המציאות המתמטית שחתמנו בה את הפרק הקודם - תיתכן ותתקיים רק במופע. "מופע" הוא מושג פיזיקלי שמתאר את מצבה הרגעי של תופעה מחזורית
לרשימה המלאה

התורה נגד המדע (ג')
אלברט שבות
ברגע זה ממש, כל יתר העצמים ביקום - מהחלקיק הקטן ביותר ועד לאחרונת הגלקסיות הפזורות ביקום, כולם כאחד יוצרים ברגע זה את קואליצית הכוחות הפועלת על הגרגר שלי וקובעת את מיקומו, צורתו, ויציבותו
לרשימה המלאה

התורה נגד המדע (ב')
אלברט שבות
התורה לא המליצה להתעלם מהמקור כי אם לא להתמכר לו, דהיינו להשאיר את אפיקי המחשבה פתוחים ובלתי תלויים במקור מוגדר ומחייב כתאוריה זו או אחרת, או אמונה זו או אחרת
לרשימה המלאה

התורה נגד המדע (א')
אלברט שבות
הפטנט של השימוש בשרשרת מידע מוגבלת וסופית הוא פטנט עתיק יומין וגילו כגיל האדם * רוצה להגיד שהשימוש ברעיון היקום המוגבל והסופי במטרה להגדיר את המציאות הוא פעלול אנושי לכל דבר ועיקר, ופעלול ככל פעלול נועד ליצור אשליה שעוצמתה תלך ותגדל ככל שמימדי הפעלול יתרחבו וישתכללו
לרשימה המלאה

את הפרק הקודם סיימנו במסקנה: "אילולא המשרעת הכוללת "A-B" לא היינו יכולים להשלים עם שום מופע שאין לו שיוך למופע אחר ושהמקור שלו בלתי מזוהה, זאת כי אין ביכולתנו לקלוט במוחנו מידע נטול שורשים- היינו מידע שאינו רציף, וזו בעצם משמעות "הסיבה" הממלא כל משבצת בחיינו, היא ההבחנה שעמדתי עליה בעמוד הראשון של המאמר: אילולא המשפט המגדיר את היקום הפיזיקלי - לא היינו יכולים להשלים עם מופע המציאות הנקלט בחושינו כמידע".

מצד שני, רצף המחשבה האנושי מוביל לקביעה הבסיסית ביותר המושרשת בכל תודעה: ליקום אין סוף; לעצמים שביקום ולכוחות הנגזרים מהם אין הגדרה בשום רגע נתון. זו הקביעה האנושית הניזונה ממחשבתנו הרצופה, ואם כן הכיצד נתמודד עם "התהייה" שהתאוריות גם האמונות ענו עליה נחרצות? וזה נוסח התהייה בגודלה הטבעי:

כאשר אני מצביע על גרגר של חול ברגע נתון, משמע שסכום נתון ומוגדר של כוחות הנגזר בהכרח ממלוא עצמי היקום - הביא באותו הרגע לקיומו, כפי שהתרשים להלן ממחיש:

A |-----------------------------------| B

ובכן (B) מייצגת את המופע של גרגר החול במציאות, כאשר סכום הכוחות שהביא לקיומו מוגדר ע"י נקודת המוצא (A), שם ניצבת הנקודה "סינגולריות כבידתית" שממנה התחיל הכל, ושם גם עומד הקב"ה שברא את היקום במלואו. הנקודה (A) היא איפוא נקודת המפגש של שתי אמונות: הדתית והמדעית, אולם תכונת הרצף השולטת במחשבותינו מסרבת לחנות בנקודת המפגש הזו ולקבלה כמעין תחנה סופית שמעבר לה אין עוד תחנות- מהסיבה הפשוטה: ליקום אין סוף; רצף החשיבה האנושי אינו מוותר על המופשטת הזו: ליקום ולעצמי היקום ולאנרגיה הטמונה בהם ולכוחות הנגזרים מהם - אין סוף.

אין סוף<<<<<<-----------------------------------| B

התרשים המעודכן הזה משקף סכום אין סופי של כוחות הנגזרים ממספר אין סופי של עצמים שהביאו למציאות הגרגר - כפי שנקלטת המציאות הזו בנתיביה הרצופים של המחשבה האנושית. במילים אחרות, לא ניתן להצביע על סכום הכוחות שהביאו לקיום הגרגר ברגע נתון, זאת כי אין סוף לעצמי היקום ולכוחות הנגזרים מהם; וזו למעשה התשובה הנחרצת לשאלה הראשונה שהוצגה לעיל כאשר שני ענפי האמונה התיימרו אף הם להשיב עליה באופן נחרץ.

התרשים להלן משקף את ההבדל בין שתי הגישות לקליטת המציאות, כאשר (B) מייצגת עצם מאפיין מעצמי המציאות:

אין סוף<<<<<< A |-----------------------------------| B

שני ענפי האמונה טוענים נחרצות ש- (A) הוא מקור הסכום הכולל של הכוחות שהביאו לקיום (B) ברגע נתון, דבר המנוגד לגישה השנייה שאף היא פרי של "מחשבה אנושית" הכפופה מטבעה לתכונת "רצף החשיבה" - תכונה שלא מניחה לה לעצור בתחנה אמונתית כזו או אחרת, ועל כן הגישה הזו קובעת נחרצות שסכום הכוחות שהביא לקיום (B) ברגע נתון נמצא באין סוף; או במילים אחרות- אין לסכום הזה גבול או הגדרה.

ובכן, אילו החיים של הצופה האנושי היו מסתכמים ברגע נתון אחד ויחיד- לא היו הבדלים מעשיים בין שתי הגישות, כי שתיהן טוענות בעצם שהסכום הכולל של הכוחות שהביא לקיום (B) ברגע נתון הוא סכום קבוע שאינו משתנה. גישה אחת ידעה לחשב את הסכום הזה כי לדידה הוא סכום מוגדר ולא רק קבוע, ואילו הגישה השנייה טוענת כי סכום הכוחות אומנם הוא קבוע אך לא ניתן לחשב אותו כי הוא מייצג עצמים שאין למניינן מניין. בכל אופן, וכפי שציינתי, ערך הסכום הכולל של הכוחות, בין אם הוא ערך נקוב ומוגדר ובין אם אינו מוגדר ונמצא באין סוף - הערך כהוא זה אינו מוריד ולא מעלה מחדות ראייתנו למציאות, כי בעלי שתי הגישות מזהים בוודאות ברגע נתון את אותו הגרגר- את אותה המציאות; והדברים נכונים, כאמור, לרגע נתון אחד ויחיד בו בעלי שתי הגישות מזהים את אותו הגרגר ועומדים על אותה "הסיבה" שהביאה לקיומו.

הפער הכביר בין שתי הגישות נגלה במלוא עוצמתו כאשר מגלים שהחיים אינם מסתכמים ברגע אחד וישנו עוד ועוד רגע לפנינו... אנו נתמקד ברגע השני בלבד המאפיין את יתר כל רגעי החיים של הצופה האנושי.

ובכן ברגע הראשון, בעלי שתי הגישות זיהו באותה חדות את הגרגר ועמדו על הכוחות שהביאו לקיומו, מיקומו... והינה עבר הרגע הראשון והגיע הרגע השני בו התרחש לעיניהם מופע שבמהלכו ערכי הגרגר הנצפה השתנו: מיקומו השתנה, צורתו, רכיביו, יציבותו, האנרגיה הפוטנציאלית שלו... בעלי שתי הגישות נדרשו איפוא להתייחס לאותו המעמד: מה הביא לשינוי הזה! כי הרי סכום הכוחות של עצמי היקום הוא נתון קבוע ובלתי משתנה; שתי הגישות מסכימות עם העיקרון הזה...

למשמע התהייה הזו, לציין, מוקירי הגישה הראשונה ומאמיניה לא נפלו מהכיסא ופטרו אותה בנימה צלולה: עצמי היקום נמצאים בתנועה מתמדת במרחב ולכן גם הכוחות הנגזרים מהם מתפזרים בתמידות במרחב ומשנים את ערכי יתר העצמים הפועלים עליהם - את מיקומם, רכיביהם, יציבותם, האנרגיה שלהם... זהו איפוא מקור כל המופעים שאנו צופים בהם בטבע. אחזור ברשותכם אל תרשים אחד המופעים אשר ממחיש את הדינמיקה הזו:

A |-----------------------------------| B

נ.צ (B) מייצגת את מציאות גרגר החול ברגע נתון, כאשר (A) היא נקודת המוצא של כל הכוחות שהביאו למצבו הרגעי של הגרגר ולשינוי שיחול בו על פני ציר הזמן. כשאני מנתח את התרשים הזה ומתבונן בנקודה (A) של מוצא הכוחות והעצמים, אני רואה שכתוצאה ממופע העל שהתרחש בנקודה הזאת - הביג באנג ע"פ התאוריה המדעית או בריאת הקב"ה ע"פ האמונה הדתית - נוצר מגרש ענק הנקרא בפינו "מרחב", ועל פני המרחב הזה נפרשו כל עצמי היקום שהקב"ה פיזר או שהתפזרו מהמפץ. עצמים אלו גורמים בעצם קיומם להופעת ארבעה כוחות יסוד הפועלים באופן יחסי על כל חלקיק ועצם, וכתוצאה מזאת מתנהלת מערכת יחסי גומלין "כוחנית" בין כל חלקיק ועצם במרחב, ואפילו בין חלקיקי האטום קיימת ההשפעה ההדתית של ארבעת הכוחות הללו. וכפועל יוצא ממערכת יחסי הגומלין הכוחנית המתנהלת בין כל העצמים במרחב, נוצרת אנרגיה הפועלת על אותם העצמים ומתניעה אותם, וזהו מקור תופעת התנועה המתמדת של העצמים במרחב.

גרגר החול נמצא איפוא במגרש (במרחב) בעמדת המתנה לאחד מכוחות היסוד הפועלים במגרש - שיפעל גם עליו ויישנה את מיקומו צורתו יציבותו... זמן השהייה בעמדת ההמתנה תלוי אף הוא במיקום הגרגר הנוכחי ביחס לעצמים הנעים סביבו במרחב ומשנים לעומתו את מיקומם, אשר על כן אין ספק כי יבוא השינוי הצפוי והגרגר יכול להמתין לו מחלקית השניה עד למיליארדי השנים, וכאשר זה קורה אנו מזהים "מופע" שבמהלכו יתכן והגרגר ישתנה חלקית או כליל, או יתחבר לעצם אחר... בפרק (ו') הבא נזרום לעומק הדברים.

תאריך:  21/02/2013   |   עודכן:  21/02/2013
אלברט שבות
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התורה נגד המדע (ה')
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ה.א
21/02/13 10:09
 
אלברט שבות
21/02/13 17:37
2
אלברט שבות
17/05/13 18:07
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יש שיטה הרבה יותר טובה – הסכמה רחבה!!!
21/02/2013  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
זוכרים מי הכין את צה"ל למלחמת ששת הימים? רמז: זה לא היה משה דיין בינתיים בחזית הצפון חושף חיזבאללה את פניו האמיתיות, בחזית הדרום מפגינה ישראל חולשה בנכונותה להעביר סחורות לרצועה, ובחזית המרכז מתרבים הסימנים להתלקחות אפשרית
21/02/2013  |  אריאל י. לוין  |   מאמרים
החששות, הספינים וההתרוצצות התזזיתית מסביב לביקורו הקרוב של נשיא ארצות הברית, מעידים כמה חסרי ביטחון פנימי אנחנו עדיין מתחת לשריון החומרי שבנינו סביבנו. אין ספק שאת החרדה הזאת הבאנו איתנו מן הגולה וכדאי שנהיה מודעים לבעיה, כדי להיפטר ממנה כמו שנפטרנו ממטענים שליליים אחרים.
21/02/2013  |  אליקים העצני  |   מאמרים
הערב נחתה על שולחני אנתולוגיה יפה לשירה, ושמה: שירי חיפה. הוצאת הקיבוץ המאוחד. העורכים: אילנה שחף, שונית כהן ועוזי שביט.
21/02/2013  |  אלישע פורת  |   מאמרים
"והיית משוגע למראה עיניך אשר תראה" (דברים,כ'ח)
20/02/2013  |  נאוה קורן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
כחברה עלינו לשנן את שתי הפרשות ולתת להן ביטוי במערכות חיינו היומיומיים, כחברה עלינו לאמץ את התפיסה החברתית וההומנית לפיה כל בני האדם שווים
[צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
מתן גולדבלט
בית המשפט העליון של קנדה בבחינה חוקתית של פגיעה בחופש ההתאגדות של מנהלים זוטרים בבתי קזינו: האם יש הבדל בין פגיעה בזכות שלילית לפגיעה בזכות חיובית?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il